legginsit vs sukkahousut -EN ymmärrä..
Siis mitä eroa on pitääkö legginsejä vai sukkahousuja? Eikö legginsit ole epäkäytännölliset talvella/syksyllä kun on kylmä, niin pitää kuitenkin olla sukka jalassa. Eikö olisi helpompaa jos olisi sukkikset?
Kommentit (60)
Niinpä, mutta kun paksumpia sukkahousuja ei löydy isossa koossa. I/xl on suurin koko ja meikäläisen pylly ei siihen mahdu. Olen kiertänyt viime päivinä usean kaupan. Jos jollakin on vinkkiä, mistä saisi sukkahousuja myös isommissa koissa, niin kiitos vaan?
Legginsit on paljon mukavammat päällä. Sukkahousut vetää aina jostain kohtaa, vaikka olisivat ihan sopivat. Varsinkin se kärkiosa on aina jollain mutkalla ja kiristää, kun sukkikset venyvät ja vanuvat.
Tätä ongelmaa ei ole, kun sukat ovat erikseen. Eikä legginsien pituus ole yhtä millin ja sentin tarkkaa kuin sukkisten. Sentin lyhyet tai pitkät leggarit tuntuvat silti mukavalta päällä. Sukan pituudella voi tasoittaa eroa. Ja lahkeesta on helppo lyhentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaa ei varmasti käyttäisi leggiensejä, elleivät ne olisi olleet muotia.
Jotkut kuvittelevat, että ne ovat vieläkin muotia.
Rumempaa muotia ei Suomessa ole ollut vuosikymmeniin.
Jos naiset käsittäisivät miltä he näyttävät nuo jalassa, yksikään nainen ei pukisi niitä ylleen koskaan.
Mutta kun se muoti, se muoti.
Höpöhöpö. Mitä ihmettä pitkien paitojen tai tunikoiden kanssa voi edes käyttää muita kuin leggareita? Minä en ole ikinä ollut kiinnostunut muodista ja käytän aina legginssejä koska ne on niin mukavat.
No vaikka oikeita housuja? 🤔
Mitä ne on ne oikeat housut? Ikinä en ole ostanut kaupasta muita kun legginssejä. N38.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään aivan ihanat kashmirvillaiset sukkahousut, jotka ovat paitsi ylellisen pehmeät, myös lämpimät ja naiselliset.
Ei leggareita minulle.
Tosi kiva, kun se kärki kuluu puhkea nopeammin kuin muut osat. Sitten joudut leikkaamaan sukkaosat irti ja tekemään niistä legginsit.
Ellet sitten heitä roskiin! Mikä on varsinaista tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset käsittäisivät miltä he näyttävät nuo jalassa, yksikään nainen ei pukisi niitä ylleen koskaan.
Höpöhöpö. Mitä ihmettä pitkien paitojen tai tunikoiden kanssa voi edes käyttää muita kuin leggareita? Minä en ole ikinä ollut kiinnostunut muodista ja käytän aina legginssejä koska ne on niin mukavat.
Mitä ne on ne oikeat housut? Ikinä en ole ostanut kaupasta muita kun legginssejä. N38.
Ai käytit legginsejä myös 2000, kun trikoot mielettiin aluskalsareiksi, ja kaupasta sai vain kukallisia kalsareiden näköisiä? Tää trikoomuoti ja legginsit-sana tuli paljon myöhemmin. Muistan että vasta jotain 2009 näitä alkoi olla.
Miten legginsit ja pitkät kalsarit eroavat toisistaan?
Legginsit ovat lämpimämmät kuin sukkahousut ja myös tuntuvat mukavemmalta. Pistäbn farkkujen alle legginsit aina talvella.
Minä käytän talvella legginsejä pitkien housujen alla. Materiaalin tulee olla puuvillavoittoista, tai ainakin muuten ihoystävällistä (herkkä iho), eli miellyttävämpää kuin sukkahousut. . Sukkahousuja käytän vain hameen kanssa. Hameen kanssa en pukisi legginsejä., en vaan osaisi, vaikka niitäkin saa materiaalista, johon ei tule polvipusseja ja venymiä, kuten noihin, joita käytän pitkien housujen kanssa. Tapojen orja?
Vierailija kirjoitti:
Legginsit ovat lämpimämmät kuin sukkahousut ja myös tuntuvat mukavemmalta. Pistäbn farkkujen alle legginsit aina talvella.
Eli käytät pitkiä kalsareita.
Vierailija kirjoitti:
Legginsit on paljon mukavammat päällä. Sukkahousut vetää aina jostain kohtaa, vaikka olisivat ihan sopivat. Varsinkin se kärkiosa on aina jollain mutkalla ja kiristää, kun sukkikset venyvät ja vanuvat.
Tätä ongelmaa ei ole, kun sukat ovat erikseen. Eikä legginsien pituus ole yhtä millin ja sentin tarkkaa kuin sukkisten. Sentin lyhyet tai pitkät leggarit tuntuvat silti mukavalta päällä. Sukan pituudella voi tasoittaa eroa. Ja lahkeesta on helppo lyhentää.
Totta muuten. Olen pitkä ja sukkahousuissa pituus ei aina ole riittävä, jäävät jotenkin aina vähän haaroista vajaaksi. Sukkahousujen housuosassa sitten taas on pituutta vähän liiankin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se vaan ole hyvä tietää, että muut suomalaiset naiset käyttävät legginsejä, niin sinä voit tuntea itsesi oikein maailmankaunottareksi, kun käytät sukkahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä jopa joskus nimitän nitä ptikiksi kalsareiksi. En tosin näe ongelmaa siinä, miten kutsuuko niitä legginseiksi vai kalsareiksi. Samalla lailla ne toimivat, oli nimitys mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä jopa joskus nimitän nitä ptikiksi kalsareiksi. En tosin näe ongelmaa siinä, miten kutsuuko niitä legginseiksi vai kalsareiksi. Samalla lailla ne toimivat, oli nimitys mikä tahansa.
Itsekin käytän legginsejä TODELLA paljon ja aivan sama, millä nimellä ne kulkevat.
Mukavat ja käytännölliset, enkä edes ole töissä ollessani ja/tai kaupungilla liikkuessani aikeissa iskeä jokaista vastaantulevaa miestä, joten ei ole niinkään väliä, kuinka paljon vähemmän kauniit nämä ovat sukkahousuihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se vaan ole hyvä tietää, että muut suomalaiset naiset käyttävät legginsejä, niin sinä voit tuntea itsesi oikein maailmankaunottareksi, kun käytät sukkahousuja?
Ei, vaan muut suomalaiset ovat maailmankaunottaria ja käyttävät legginsejä ja minä käytän pitkiä kalsareita.
En kestä sukkahousun saumoja siinä varpaiden kohdalla. Ne tekee minut hulluksi. Aina se sauma on jotenkin huonosti ja painaa jostain. (Kyllä, olen aistiyliherkkä.) Legginsseillä saa ulkonäöllisesti aivan saman lookin, joten todellakin leggarit+sukat+nätit kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä käytä pantsejakaan vaan housuja. Se ero.
Höpö höpö, stay-upit jalkaan niin on kaikki ongelmat ratkottu ja miehiäkin kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai käytit legginsejä myös 2000, kun trikoot mielettiin aluskalsareiksi, ja kaupasta sai vain kukallisia kalsareiden näköisiä? Tää trikoomuoti ja legginsit-sana tuli paljon myöhemmin. Muistan että vasta jotain 2009 näitä alkoi olla.
Oho, kyllä mulla oli legginsit jo 90-luvulla. Muistan tasan tarkkaan kun oltiin yksillä festareilla ja mulla oli tummansininen mekko ja tummansiniset legginsit niitten kanssa. Mun ystävällä oli samanlaiset kuteet, mutta valkoisena. Sit muistan yhden laivareissun, kun olin mustissa leggareissa ja mustassa mekossa, missä oli puhvihihat ja kellohelma. Mun lapsi ei ollut syntynyt vielä silloin, joten siitä tiedän tasan varmaan, että oli 90-luvulla. Mua pidettiin tosi muodikkaana. Yhdellä iskelmälaulajalla oli samanlainen esiintymisasu, siitä sen kekkasinkin että toi sopis myös mulle. Ja legginseiksi niitä sanottiin jo silloin, muistan vielä kun ihan jossain lehdessä kyseltiin, että onko ne legginit, vai legginsit vai leggingit.
Vierailija kirjoitti:
En kestä sukkahousun saumoja siinä varpaiden kohdalla. Ne tekee minut hulluksi. Aina se sauma on jotenkin huonosti ja painaa jostain. (Kyllä, olen aistiyliherkkä.) Legginsseillä saa ulkonäöllisesti aivan saman lookin, joten todellakin leggarit+sukat+nätit kengät.
Mä en oo edes aistiyliherkkä, mutta yleensä sukkahousut on huonot kengissä, jos pitää enemmän kävellä. Ei ne nuorempana haitanneet, mutta nykyään. Nuorena pidin paljon hameita ja niiden kanssa sukkiksia ja leggareita, talvella usein päällekkäin (kyllä, aloitin leggareiden käytön jo suunnilleen vuonna 2003, kun bongasin sen muodin Tanskasta ja Ruotsista reilausreissulla). Nykyään en enää juurikaan käytä hameita, mutta sukkahousuja en voi käyttää housujen alla juuri siitä syystä, että sukkahousut joko hankaavat tai sitten aiheuttavat kynsivallin tulehduksen, kun jalka pysyy sukkaa paljon tiukemmassa paketissa. Viimeksi eilen saksin vanhoista sukkahousuista terät pois, jotta sain niistä lämmittävän kerroksen housujen alle.
Ostin tänään aivan ihanat kashmirvillaiset sukkahousut, jotka ovat paitsi ylellisen pehmeät, myös lämpimät ja naiselliset.
Ei leggareita minulle.