Menkat pillereiden lopettamisen jälkeen...
Viidettä täällä kovasti kuumeillaan ja pilleritkin tuli lopetettua nelisen viikkoa sitten. Olen syönyt pillereitä muutaman vuoden putkeen. Ensimmäiset menkat pillereiden lopettamisen jälkeen olivat ihan normaalit, mutta jo vajaan kahden viikon jälkeen tuli menkat taas, tosin normaalia reilusti niukemmat ja kestivät vain pari päivää. Tämä olisi mennyt ihan normaalina pillereiden lopetukseen liittyvänä hormonihäiriönä, mutta kun taas tänään alkoi verinen vuoto... Ensin tuli hiukan enemmin ja nyt tulee haaleaa vuotoa. Eihän tässä missään vaiheessa pääse edes yrittämään sitä vitosta, kun täti on muuttanut meille asumaan, perhana. Onko teillä muilla ollut vuoto-ongelmia pillereiden lopettamisen jälkeen? Mietin jo, että pitäneekö kävästä omalla gynellä, josko se tsekkaisi tilanteen. Tuli vielä mieleen, että jos en vuotaisi, niin oelttaisin olevani raskaana. Jo muutaman päivän on väsyttänyt ihan törkeästi, on ajoittain kehnoa oloa, palelee ym muita tuttuja oireita. Nämä oireet vaan taitaa olla loman loppumisen ja töihin palaamisen aiheuttamia vieroitusoireita ;)
Kommentit (4)
Mietin eilen näitä vuotoja, kun se eilen alkanut vuoto loppui heti alkujaan ja totesin, että eiköhän nämä ole ihan hormonihäiriöitä pillereiden lopettamisen jäljiltä. Eli ajattelin nyt odotella vielä toisen kuukauden josko olotila tasaantuisi. Turhauttavaa vaan, kun haluaisi jo jännittää josko vaikka olisi tärpännyt, mutta turha edes jännitellä mitään, kun vuotaa koko ajan. Tämä tolkuton väsymys on kyllä ihan kummallista, ei tahdo pystyssä pysyä ja eilen törttöilin auton kanssa liikenteessä, kun väsyneenä lähdin rattiin... Toisaalta kesäloma loppui viikko sitten ja teen kolmivuorotyötä eli voi olla, että kroppa kärsii, kun loman jälkeen alkoivat taas yövuorot ym.
Toivottavasti sulla tuo vatsakivun syy selviää ja jospa se olisikin sitä itseään ja olisitkin raskaana :)
.. eikä mitään gynekologista syytä löytynyt :( Toivoin jo niin että kystiä tai edes jotain selitystä tähän kipuun löytyisi. Oli kyllä puhetta että ehkäisy on jätetty ja saattaisin olla raskaana, mutta vasta muutamalla viikolla. Siihen hän sanoi ettei täällä kohdussa vielä mitään näy. Olisikin pitänyt kysyä että miten nopeasti mahdollinen rakaus näkyisi ylipäätään ultrassa. Voiko siis olla mahdollista että raskaus ei vielä näkyisi jos viikkoja on vasta muutama jos sitäkään. Alavatsakivut sen kuin jatkuvat...
Mulla on myöskin ollut väsymystä ja olin muka tuntevani jotain aristusta rinnoissakin... uskon että haluan nyt vängän väkisin tuntea jotain raskausoireita, kun yritän epätoivoisesti etsiä syytä tähän kipuiluun. Pitäisi lopettaa tämä liiallinen oman kehon fiilistely. Olen päättänyt että testin tee vasta sitten kun menkat ovat viikon myöhässä..
Minulla myös kolmas työviikko alkoi lomien jälkeen ja mieli on senkin takia jo hieman maissa tai sanotaanko muissa maissa ;)
Mulla alkoi taas menkat eli kierto on nyt ollut 12-13 päivää... Ihan käsittämätöntä. Eikös pillereiden lopettamisen jälkeen yleensä ole ongelmana enemminkin se, että vuotoa ei tule? Taitaa gynen reissu olla ajankohtainen kunhan vuoto loppuu...
... ja lopetus aiheuttanut päänvaivaa. Eli lopetettiin reilu kolme viikkoa sitten ehkäisy, jota olin kerennyt ensimmäisen lapsen jälkeen syömään pari vuotta. Poikamme nyt siis 3 vuotta. Nyt tuumasimme että alamme yrittämään toista eli ehkäisy pois. Mulla oli tämän lopetuksen jälkeen harvinaisen pitkään kestävä vuoto, joka minusta oli muutaman päivän pois ja alkoi uudestaa haalealla ja ruskehtavalla vuodolla. Aikaisemmin lopetuksien yhteydessä on ollut normaali vuoto, eikä mitään tihuttelua ole ikänä ollut. Yleensä kuukautiseni kestävät sen 3-4 päivää, mutta nyt tihuttelu loppui vasta 2 viikon päästä. Ennen lapsen syntymään kuukautiseni olivat todella säännölliset ja nyt en tiedä missä vaiheessa kiertoa ollaan menossa. No, nyt viime viikonlopun jälkeen mulla on ollut alavatsa toodella kipeä ja olenkin luullut kuukautisten alkavan. Nyt siis viidettä päivää jomottaa.. Olen käynyt jo työterveyslääkärillä otattamassa tulehdusarvot ja nyt olen menossa vielä pissakokeeseen, josko olisi pissitulehdus. En vielä ole uskaltanut ajatella että nämä kivut johtuisivat raskautumisesta, mutta mieheni muisteli että edellisessäkin raskaudessa mulla oli alavatsa aluksi tosi kipeä. Itse epäilen kystiä tai sitten sitä pissitulehdusta. Aion itse mennä kynelle ensiviikolla..
Osa meni vähän aiheen vierestä, mutta tsemppiä sinulle raskautumiseen!