Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeeko kaikkien vähän alle 3-vuotiaat itse??

Vierailija
30.08.2007 |

Minä puen vajaa 3-vuotiaani melkein kokonaan tai ei koskaan päästäisi minnekään. Poika on hidas ja laiska, eikä oikeastaan edes osaa pukea kaikkia vaatteita. Haalarinkin pukeminen päälle tuottaa tuskaa ja kiukkua pojalle. Sisähousut saa jalkaan kun ne laittaa oikein päin lattialle, mutta paitoja ei osaa pukea eikä sukkia. Ei saa itse haalariakaan pois päältä, jos on vähänkin tiukka haalari. Kuinka paljon te muut autatte saman ikäisiä lapsianne pukemisessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäistä puen vieläkin ikää 3,5v. Ei ole yksinkertaisesti kiinnostunut pukemisesta, toki joskus pukee itsekin jotain vaatekappaleita :)

Vierailija
2/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan toki, mutta jos kaikki on autettava /putettava paljon niin ei ehditä ulos lainkaan.

Omaani en ole pukenut sitten 2,5v iän jälkeen juurikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt 3v3kk eikä tarvitse apua edes takin vetoketjuissa tms, vain kengännauhojen solmiminen jää minulle.

Vierailija
4/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kiinnostui pukemisesta yhtään vasta reilu 3-vuotiaana ja joskus 3,5 v:na alkoi pukea itse kun kannustin.

Vierailija
5/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei kerta kaikkiaan kiinnosta pukeminen. Riisuu kyllä vaatteet melko hyvin ja vessaankin mennyt tarpeilleen jo kuukausia omatoimisesti, mutta pukemista ei oikein halua edes yrittää.

Vierailija
6/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukea, syödä tms. itse, niin kauan kuin te passaatte niitä.. Mitä haittaa lapselle olisi OPPIMISESTA?

t. pph

Vierailija
7/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pukea, syödä tms. itse, niin kauan kuin te passaatte niitä.. Mitä haittaa lapselle olisi OPPIMISESTA?

t. pph

pitäskö sillon sun mielestä pakottaa? Minä puen tuon 3,5v koska mua se ei häiritse ja tiedän, että kerhossa pukee itse.

2

Vierailija
8/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 3,5v. ei ole kiinnostunut vaatteista tai pukemisesta. Riisuuntuu kyllä sujuvasti :) Yritän kannustaa lasta pukemaan itse, mutta hän ei kertakaikkiaan saa vaatteita päälle koko päivänä, jos jätän hänet pukemaan itsekseen. Kakkonen 13kk osoittaa jo nyt toisenlaista luonnetta. Hän yrittää pukea itselleen sukkia ja kenkiä, lapasia yms. Olenkin tulkinnut tämän pukemisjutun osittain luonteesta johtuvaksi.

Vierailija
9/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidan kanssa kuitenkin hermostuu ja pyytää apua. Usein osaa kuitenkin paidan hihat laittaa, jos minä vedän pään kauluksesta. Sukkia ei osaa yhtään. Eikä saa niitä edes pois, kun jalat hikoavat niin herkästi.

Vierailija
10/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias on vielä pieni ja tilanne huomioiden hänet voi aivan hyvin pukea jos hän tahtoo. Miksi lapsi pitää pakottaa isommaksi kuin onkaan? Esim. meillä on vauva jota puetaan ja isompikin haluaa että hänet puetaan. Katson, että tässä vaiheessa on hyvä antaa isommankin olla välillä vauva. Perhepäivähoidossa vähän sama juttu; voi olla kova paikka isommalle jos hoitoon tulee pienempiä. Lapsi on ollut siihen asti pienin ja yhtäkkiä hän onkin isoin ja pitäisi osata sitä ja tätä. Oppimisessa ei ole mitään pahaa, mutta se onkin eri asia kuin vaatiminen. Vaatimalla tai pakottamalla kukaan ei opi.

Vierailija
11/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koen tällaiset pph:t yms. painostajat aika ikävinä. Lapsi oppi kävelemään vasta 1,5-vuotiaana, puhumaan reilusti yli 2-veenä, pottailu sujuu vasta satunnaisesti, eikä osaa tosiaankaan itse pukea kuin jokusen vaatekappaleen ja kengät yleensä. Alan olemaan tuhannen väsynyt näihin KAIKKI oppivat kävelemään 1-v mennessä, puhumaan 1,5 jne.

Vierailija
12/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän kyllä, että autan pukemisessa - en ole ottanut asiasta sen suurempia paineita.

Hoitopaikassa pukee itse varmastikin enemmän kuin kotona. Eli osaa pukea.

Muutenkin ajattelen, että oppia ikä kaikki. Se, että ei vielä pue itsenäisesti 3-vuotiaana ei kuulu omassa kriteeristössäni huolta tai stressiä aiheuttaviin asioihin.

Luotan siihen, että on armeijaikään mennessä oppinut jopa sitomaan kengännauhat ;-)

Vierailija
13/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeminen, kuivaksi tuleminen (huom, ei oppiminen) ymv kuuluvat tähän kategoriaan.

Ei ole kenellekään haitaksi, vaikka 3-vuotias ei vielä pue itsenäisesti. Ei saa olla edes pph:lle ;-)

Vierailija
14/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

t. pph

ei ole passaamista auttaa niin kauan, että on valmius oppia.

Vierailija
15/15 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siis erilaisia, tässäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi