Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöjen äideille kysymys: kanteleeko kaikki tytöt?

Vierailija
30.08.2007 |

Itselläni siis vain pari poikaa. He tappelevat, ja vasta kun sattuu ja aletaan itkemään, tulee jompi kumpi itkemään riidasta.

Olen ihmetellyt tyttölapsia, jotka ovat kylässä. He ravaavat lastenhuoneesta monta kertaa päivässä kertomassa " tuo ei anna minun tulla" , " tuo ei anna minun leikkiä" , " tuo teki sitä ja tätä" .

Siis ihan vain kertomassa. Suomeksi sanottuna kantelemassa. Enkä edes ole ihan varma, onko kantelu oikeutettua, vaan silkkaa manipulaatiota.

Onko tämä tyypillistä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos toista satuttaa tms. mut pikkuasioista nitiseminen on ärsyttävää!

Vierailija
2/16 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatta sitä oma lapsikin ihmetellä, miksi toisten ei tarvitse ottaa muita huomioon ja käyttäytyä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä " kanteleminen" ole välttämättä negatiivista. Musta on vaarallista opettaa lapsia siihen, että aikuiselta ei saa/kannata hakea apua ongelmatilanteissa.

Vierailija
4/16 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitä että en useinkaan puutu lasten kinasteluun, ellei jotakuta satuteta.

Vierailija
5/16 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on heti kantelemassa ellei saa haluamaansa lelua, toiset ei suostu leikkimään juuri sitä leikkiä mitä hän ehdottaa jne, kyse ei siis ole kiusaamisesta vaan siitä että tuo kantelija on tottunut saamaan tahtonsa läpi.

Vierailija
6/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnekysymys. Meidän tytöt ei ainakaan kantele ja joskus on suututtanut kun vierailun jälkeen on tullut ilmi, että lasta on lyöty tai toinen on käynyt kimppuun. Olisin silloin halunnut puuttua asiaan, mutten ihan vähistä rupea asioita selvittelemään.

Vierailija
7/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjenmollausketju aloittaa. Buahahahahahahahahaha! No, jospa tuo on sitä tyttöjen suurempaa intoa kommunikoida jne. Nimimerkillä vain poikia itsellänikin!!!

Vierailija
8/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan joku ravaa kertomassa ja kantelemassa pienimmistäkin asioista. Itse yritän suhtautua huumorilla mut on tosiaan välillä raivostuttavaa...

Vierailija
9/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremminkin päinvastoin, minusta on ongelma jos lapset ei esim. kerro vanhemmille koulukiusaamisesta.

Vierailija
10/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän jaksaa ymmärtää, että sinulla on elämässä ongelmia, etkä kykene rakentavaan itseilmaisuun. Saat siis anteeksi huonon käytöskesi.

By the way. Tämä on ainoa koskaan aloittamani tyttökeskustelu tällä palstalla. Tosin myönnän, että tuo toinen ketju innoitti minua.

ap

Vierailija
11/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut esittää kysymystäni " ongelmana" . Olenpa vain huomannut eroavuuden omien poikieni ja kavereitteni tyttölapsien välillä.

ap

Vierailija
12/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johtuu siitä, että olen painottanut pojalle, ettei nuorempaa saa lyödä... Jos kuopus sitten hyppii silmille, jotakinhan on tehtävä - lyödä ei saa... Kuka auttaa? No, äiti!

Olisikohan syy se, että olet sallinnut pojillesi sen välienselvittelyn, kun taas tytöillä lyömistä pidetään aivan kauhistuttavana?

Yleisesti ottaen mieluummin se, että lapsi kantelee kuin se, että lapset lyövät toisiaan! Pienten lasten lyöminenkin voi mennä ihan mahdottomuuksiin... (kun ei ole tajua niin heitellään rautaisia pikkuautoja, purraan niin että hampaat menee ihon läpi ja lyödään vasaralla kalloon).

Vierailija
13/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ensin pitää itse yrittää puhumalla ratkaista tilanne. Mutta oletko ap tosiaan sitä mieltä, että sitten kun pää on kuhmuilla ja itkua tuherretaan, voi tulla kertomaan leikkien menneen pieleen.

Vierailija
14/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kovin hemmoteltu, hän kantelee ja valittaa kaikesta.

Vierailija
15/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan siis kysyä sitä, yrittävätkö pojat enemmän selvittää välejään ensin itse? Ja tytöt hakevat aikuisen selvittämään? Siitähän tässä on kysymys.

Yhden tytön tunsin taannoin, 5 v, joka oli todellinen kiusankappale itse. Hän haukkui toista kirosanoilla, ja kun toinen puolustautui - niin tyttö tuli kantelemaan äidilleen. Äiti oli onneksi fiksu ja näki tyttärensä läpi. Eli vastaus kympille: ei ole kantelu aina oikeutettua.

Vierailija
16/16 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tyttöihmettely" tänään. No, mikäs siinä jos kiinnostaa:

Minu tyttöni on ainakin kova tiedottamaan vääryyksistä: minusta se on hyvä, mutta näen usein " syytettyjen" äideissä ärtymystä.

Voipi olla tuokin tytöille tyypillisempää (niinkuin se vaatteilla vehtailu), mutta en tiedä mistä moinen johtuu. Ainakaan tyttöjä ei varmaankaan opeteta niin lujasti olemaan kylmiä huonolle kohtelulle?