Jos sun tutuilla olisi..
kihomatoja... kuvitteleppa siis tilanne.
He olisivat syöneet pyrvinin, siivonneet, pesseet, puhistaneet. Lelut siivottu jne. Siis luultavasti munat hävinneet.
Voisitko ajatella meneväsi heille kylään tai antasitko lasten leikkiä keskenään?
Minua niin harmittaa kun ystävä perhe ei tule meille enään kylää kun matoja löyty. Tuntuu että pitää meitä jotenki saastasena nyt, eikä suostu tajuamaan että sillä oman ja lasten käsihygienialla on aika iso osuus siihen että saako tartuntaa vai ei. Kuitenkaan ei ole enää sen ikäisiä lapsia että leluja suuhun laittaa.
Ovat niin hygieenisiä ja siistejä itse.:)
Harmittaa oikeesti, muuten pidämme yhteyttä ja viihdymme yhdessä. Voisko muka tämmönen tulla ystävyyden esteeksi? Vai onko ystävyys ollut teeskentelyä...
Tulee jo sellanen olo että jos joskus vielä lapset tartunnan jostain saa niin en kerro enää kelleen.
Kommentit (8)
kyseisessä paikassa syödä mitään, koska tulis fiilis, että ei varmaan pestä käsiä vessakäynninkään jälkeen...
Eli en varmaan pahemmin vierailisi.
mutta kun sillä ei oikeesti ole merkitystä että miten siisti olet, tartunnan voit saada. Googlaappa kihomato ja kato miten herkästi ne leviää. Ei ole kyse siitä pestäänkö käsiä vessa reissun jälkeen, ei todellakaan. Lapsi perheissä ne on todella yleisiä nuo madot. Ja kun on näitä ihmisiä jotka luulee että ei heille tule, madot on historiaa niin niitä matoja tulee aina olemaan.;)
Kun ei suostuta uskomaan että omalla kullannupulla saattas olla. Madot tarttuu herkemmin entä täit.
Perushygienialla ei ole mitää tekemistä tämän asian kanssa. Vaikka huolehdit kuin omasta perushygieniasta ja käsien pesusta niin siltikin voit hengittää munia nenän sisään ja sitäkautta saat niitä mahaan ja tartunta on selvä. Tiesitko että munat saattavat elää 2-3 viikkoa huoneenpölyssä, ovat niin pieniä ettei silmä niitä erota.
Tämä siis sulle nro 4. Huvittava kun ihmiset eivät näitä perusjuttuja tiedä ja sitte tullaan tänne selittään.
ja niin paljon sairastelua takana, että varmaan tipahtaisin jos saisimme vielä matojakin... eli ymmärrän kyllä tietynlaisen ylireagoinninkin.
Kyllä ne sieltä tulee vielä kylään :)
että itse en varmaan edes antaisi kenenkään tulla meille kylään vielä tuossa vaiheessa jos meillä olisi ollut matoja. Kohtahan se selviää ovatko munat kuolleet vai ei, jaksa vähän malttaa.
Minä ainakin odottaisin nelisen viikkoa, että Pyrvinit on edhitty ottaa kahteen kertaan ja sitten vielä varoaika, että perheen lapsilla varmasti ei ole kihomatoja.
Meille kihomadot ovat tulleet ilmeisesti esikoulusta ja/tai koulusta, kun ei lapsilla koskaan ole ollut aikaisemmin, mutta viime vuosina kahdella on ollut heti syksyllä, kun esikoulu/koulu on alkanut. Olen kyllä kieltänyt lapsia kutsumasta vieraita sinä aikana, kun kihomatojen häätö on meneillään - ulkona ovat kyllä leikkineet.
Vaikka faktat on tiedossa, niin silti.
Tämä on vähän samaa rataa kuin, ostaisitko kirpparilta vaatteita, jos tietäisit, että kyseisessä perheessä on ollut satiaisia tai täitä. " joo ihan into piukeena ostaisin"
Kysyttiin fiilistä ja vastasin. Valitettavaa, ettei rehellisyys miellytä.
kellään ei mielipidettä?