+++PikkuEnskat loppuviikkoon+++
Näinkö ihan varmasti oikein ettei kukaan vielä ollut tehnyt uutta pinoa loppuviikolle?? Kerrankin minä olen ensimmäisenä asialla.
Tässä linkki alkuviikkoon..
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11125325&p=2&tmo…
tulen kohta kertomaan kuulumisia tarkemmin..
Kommentit (29)
[color=green]Do diin. Haikosta kotiuduttu, vähän flunssaisen olon kourissa :( Siis ihan pientä kolotusta, että liekö kunnon räkätauti vasta tuloillaan? Hope not. Mutta Haikossa oli mukavaa! Ei kyllä ollut yhtään meidän tyylinen paikka (mun mielestä enempi vanhoille ihmisille, joita siellä pilvin pimein olikin), mutta kivaa vaihtelua arkeen kuitenkin! Miinuksena kylpylä-osaston pienuus: vain yksi kunnon allas, sekin pieni. Lisäksi oli kuuma- ja kylmäaltaat sekä poreallas. Mutta kai tuo sitten on perusjuttu kylpylöissä..? Ens kerralla suunnataan kyllä jonnekin Edenin tapaiseen :) Ruokakin oli hyvää, vaikka oltiinkin ensin ihan pulassa, että milläköhän mitäkin syödään, mutta kyllä se siitä sitten lähti sujumaan. Mutta hyvä (myöhäinen) häämatka oli! =)
Arttukin oli pärjännyt oikeinkin hyvin hoidossa :) Mulla tuli kyllä kaks kertaa ihan hillitön ikävän puuska, mutta se sitten helpotti. Oli ehkä kuitenkin liian aikaista mulle olla yö ¿ tai siis kokonainen vrk - erossa pojasta¿ Mutta nyt kun sai sen ¿alta pois¿, niin ehkä ensi hoitokerta on jo helpompi! Ja onneks meillä on miehen kanssa niin ihanat sisarukset, että niille voi huoletta jättää Artun hoitoon! (Kuin myös molempien vanhemmille, naturally :D)
EMKANKIN yh-viikko on ohi. On se vaan ihana tunne, kun saa olla koko perheen voimalla kotosalla. :) Kyllä oon monet kerrat siunaillut, että mitäköhän mä tekisin ilman tuota miestä¿
No joo, LEENIKSEN ja Roopen matkanteko ei kuulostanut kauhean rattoisalta :/ Ja siellä oot nyt Jyväskylässä bilettämässä =) No, kerro sitten ens vkolla, iskikö tuollainen samanlainen ikävänpuuska kuin mulle :)
Ai, MAMMIS tosiaan painii tuon em. ¿yö-kotoa-poissa-ongelmana-äidin-ikävä-lapsen-luo¿-jutun kanssa. No, kuten edellä kirjoitin, niin väkisin tuli pari ikävänpuuskaa (ja myönnettäköön, että toisella kerralla tuli vähän tippakin silmäkulmaan¿), mutta kyllä sen kestää. Ja ajattelet niin, että joskushan se on edessä kuitenkin ;) Ja sullahan on vielä hyvä, että teillä isi jää Oonan kanssa, niin ei tarvii stressata, että vierastaako tai ikävöikö äitiä ja isiä. Mulla kun oli sekin hätä, vaikka siskooni täysin luotinkin! Mutta ei se sisko sille olisi mitään mahtanut, jos Artulle ikävä olisi tullut¿ Mutta eihän edes sitten tullut :) Onneksi. Mutta mietit ihan rauhassa, ja jos susta tuntuu liian aikaiselle, niin jätä ihmeessä väliin ¿ ei sinne itseään kiusaamaan kannata mennä, ehtiihän laivalle työkavereiden kanssa toistekin.
KANELI oli saanut kunnon yöunet, hienoa!!! =) Ja täällä ilmoittautuu kanssa yksi selkä-vaivainen¿ Etenkin, kun lapoja koittaa yhteen saada, niin AUTS sitä kipua selkärangan molemmin puolin¿ Pitäis varmaan vihdoin varata taas hierojalle aika.
I-L, se aika sylissä olemisen vähentymiseen tulee pikemmin kuin arvaatkaan! Tai Artulla on ainakin niin x) Se kyllä viihtyy sylissä joo, jos se saa katella ympärilleen kaikkea menoa ja meininkiä, ja mielellään sylittäjän pitää itsekin kävellä. Muttei enää puhettakaan, että jaksais äidin kanssa kommunikoida ja ihan vaan halia *nyyh* Paitsi ihan väsyneenä¿ Ja tuon takia en ole raaskinut päikkäreille sitä vieläkään opettaa nukahtamaan yksin¿ Iltaisin nukahtaa siis yksinään pinnikseen, muttei päikkäreille. Niinpä menen nukuttamaan se meiän sänkyyn, kun silloin mamma saa halia poikaa sydämensä kyllyydestä! =) Vähän aikaahan nuo pieniä ovat, se on totta¿ *haikeus*
p-JUSKA oli ollut Kaarlon kanssa shoppailemassa :) Mä oon niin laiska, että laitan harson häikäisysuojaksi ihan vaan pyykkipojilla kiinni ;) Toi on muuten kumma, miten jotkut tulee jakelemaan ¿hyviä neuvojaan¿ toiselle lapsen kasvatuksessa! Siis onhan tilanteita, jolloin ne on enempi kuin tervetulleita, mutta toi ei nyt ollut sellainen¿ Höh. Sitä paitsi, voisin heti melkein laittaa pystyyn gallupin, että kuinka monen lapsi hiljenee vaunuissa sillä, että äiti vaan alkaa puhua lapselle!!! Siis eihän ne lapset nyt syyttä suotta siellä itkeskele¿ Huh¿ Ei Artullekaan auta kuin tutti tai ruoka tuollaisessa tilanteessa. Ja jos nälkä on, niin tutista tulee enempi kiukku, samoin äidin hyssyttelevästä äänestä! No, ehkäpä sekin nainen vain hyvää tarkoitti, mutta voin kuvitella tuon tilanteen, kun olet itsekin siinä turhautuneena seissyt ja odottanut valojen vaihtumista, että pääsette ruokailupuuhiin ¿ siinä hötäkässä ei varmasti kaipaa niitä hyvää tarkoittaviakaan neuvoja.
LYCKA, mä oon kanssa ihan tyytyväinen vähän viileämmistä keleistä jo. Tosin nyt palelen täällä tän ehkä-alkavan-flunnssan kourissa, ja mies saa hehkuttaa takkaa¿ Mutta Arttukin viihtyy paremmin ulkona, kun ei tarvii koko ajan hikoilla. Ja meillä on kanssa jo kevarit vedetty päälle ;)
G: Mulla on alun perin tarkotuksena palata töihin ensi vuoden elokuussa. Nyt lokakuun puolesta välistä alkaen otan Artun serkku-tytön hoitoon neljänä päivänä viikossa, 8h. Siitä saan pikkusen ekstraa, kun eipä toi kotihoidontuki mihinkään asuntovelallisena riitä. Tytteli on varmaan hoidossa jonnekin toukokuulle, joten kesä ollaan Artun kanssa taas kaksin (ja mies tietysti, kunhan loman pitää). Mutta saa nähdä viivästyykö töihin paluu entisestään, kun nyt miehelle (!) on tullut ¿kiire¿ pikku-kakkosen kanssa ;) Täytyy katsoa¿ Kunhan A:n serkku-tyttö tulee hoitoon, niin siinä saan vähän harjoitusta, ja aikaa miettiä, että jaksaako sillä ikäerolla lapsia (Artulla ja serkulla ikäeroa reilu 1v 1kk). Ja Höpis jo ryömii!!! =)
Heh, meinasin SERE jo alkaa kehittelemään niitä kumppareita hampaisiin =) Tuli siellä Haikossakin syötyä viimeks aamulla sen verta paljon, että vatsalaukku kun taasen venyi, niin nyt olisi koko ajan nälkä! No, täytyy koittaa popsia jotain terveellistä sitten¿ Onneks on ainakin paprikaa jääkaapissa, nam! (Varmaan ainoa kasvis, josta voin sanoa ihan nam.) Pohdin muuten kanssa tuota kenkä-juttua¿ Että mitenköhän sitä nyt syksyn ja talven saisi pidettyä varpaat lämpiminä. Mutta ehkä päädyn vaan laittamaan tyyliin sukat, villasukat ja jotkut talvipuku-kangasta olevat ¿tossukat¿ jalkaan¿ Hmm¿ Jollei sitten satu löytymään hyvää kenkäparia. Ja voi että, kuinka ihanan nauravainen tytsy Mimosa on!!! Nehän voi sitten mennä isona Artun kanssa naimisiin, tulee hyvä avioliitto, kun molemmat vaan nauraa hekottaa koko ajan =D
Ai niin, aloitin lukemaan pinoa vasta tokalta sivulta¿ Katsaus siis hetkeksi ekalle sivulle, ja vilkutukset FAYLLE ja Annillekin!!! Voi kun menitkin muistuttamaan valokuvista¿ Olis kanssa se urakka edessä, että koneella olevat kuvat pitäis käydä läpi ja teettää parhaimmat. *huoh* Ja niitä on MONTA! Valehtelematta vuodelta ¿04 asti¿ Jaiks!
LIVE jäi pojun kanssa lukkojen taa, höh! No, onneksi kuitenkin sisäpuolelle ;) Kiva kuulla, että teilläkin arki rullaa jo noin hienosti!
Ja tosi kiva kuulla, että MOOLIN tytön koliikkivaivat alkaa vihdoin helpottaa! =)
NINCALLE jaksamista opintojen parissa!!! Pikku-Kissakin alkaa turtua tuohon tötteröön päänsä ympärillä¿ Haava on tosi hyvän näköinen, eikä se sitä paljon nuollut, kun otin tötsän hetkeksi pois, joten ehkäpä se huomenna ainakin päiväksi pois jo otetaan.
No niin, nyt tuli taas hirveesti tekstiä. Ehkäpä menen pesemään pullot ja tutit ja nokkamukit¿ Hitsi, alamahakin on niin kipee, että oli jo pakko ostaa raskaustesti tänään! :( Pilleriliuskakin on vielä kesken, joten ei menkatkaan ole vielä alkamassa. Mikä lie siellä koskee¿ Testi siis näytti negaa, ylläri x) No, mutta nyt tekemään jotain ¿järkevää¿¿ Mieskin jo kävi naureskelemassa, että mulla on nettiriippuvuus¿ :) Öitä!
Pi-Ki ja Arttu kohta 6kk
Huolisittekohan mut tänne, olin tuolla odotuspuolen enskoissa (jos joku muistaa, mammis ainakin :)) mutta sit jotenki tipuin kelkasta :/
Oon kyllä välillä käyny kyyläämässä teiän juttuja täällä :)
Riikka&Jimi 4,5kk
Tuli tänään taas ommeltua, joten ajattelin laittaa kuvan Kaarlosta uudessa pipossaan:
http://www.aijaa.com/v.php?i=916560.jpg
(Tuon voisi varmaan linkittää jotenkin hienosti, mutta en osaa sen kummemmin.) Vähän huonolaatuinen kuva on, mutta ehkäpä siitä saa selvän. Poitsu ei vain suostunut oikein poseeraamaan, joten tuli aika hassuilmeinen kuva.
Nyt pitää mennä auttamaan miestä poitsun kylvetyksessä...
t. pikku-Juska ja Kaarlo 8vk+
[color=#8B008B]Tuun myöhemmin paremmalla ajalla.. Neiti odottaa kylvetystä..
Huomasin vaan RIIKAN piipahtaneen pinossa ja piti tulla huikkaamaan MOIKKA & huiskuttaan! Huhuilinkin sua jo pariin otteeseen täällä palstalla kun ei teistä ole kuulunut PIIITKÄÄN aikaan mitään.. Mitä teille kuuluu? :)))
Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]
Arvasin että mammis muistaa! ainakin..
Mitäs meille, Jimi kasvaa niin hurjaa vauhtia että jää melkeen vaatteet aina käyttämättä, nytkin pitäs ostaa vaikka mitä uutta...
4kk neuvolassa jätkä oli jo 69,3cm ja 8285g ja just olin vasta ison kasan 68cm vaatteita ostanu...
Soseita syödään, kasvissosetta vaihtelevalla menestyksellä 2x päivässä ja sit kerran marjaa/hedelmää ja viikko sitten alotettiin puuro.
Jäi vaan äsken siitä syömättä 3/4 kun isi yritti syöttää :D Saa nähdä miten menee yö kun nyt on jopa nukkunut seiskaankin asti (klo 20 menee nukkumaan) mutta tiiä sit miten tolla pelkällä maidolla jaksaa...
Pistä mies asialle jne...
Onkos kukaan muuten kuullu mitään sellasesta kun neuvolalääkäri san vähän tyhmästi mulle että jos tuo pituuskasvu jatkuu noin hurjana niin pitää sitten miettiä jotain toimenpiteitä...
Jäin vähän ihmettelemään että mitä.... Tyhmääkun tolleen pelottelee :/
Mutta pitää perehtyä teiän juttuihin huomenna paremmin :)
Riikka&Jimi
yh-neljävuorokautinen on huomenna aamulla ohi. Oon ollut niin tylsä, etten ole jaksanut kuulumianne lukea, vaikka tänään olisi tovi ollut aikaa - tosi hulinayö takana ja huonoja päikkäreitä tänään - ennen kääntyiltiin vaan lattialla tai meidän sängyllä, mutta nyt on omasta sängystä tullut tärkein harjoittelupaikka!! Unipussiin laittanen tytön yöksi, saapi nähdä kuinka käy...soseiden harjoittelu sujuu hyvin, mutta niin varmaan kaikilla alussa:=)
Perjantaina oli kivaa, kun tytön kummitäti oli yökylässä ja meidän ikkunasta näkyi loistavasti ilotulituksen sm. Juotiin skumppa ja istuttiin ikkunalaudalla.
Ihana pipo PIKKU-JUSKAN Kaarlolla! Voi, kun osaiskin jotain tehdä...
RIIKALLE vaan teretulemast, enhän minäkään niin usein kirjoittele:=)
PI-KILLÄ mukavankuuloinen haikkoilu vanhuksista huolimatta!:=) Ja ikävähän sitä ehtii tulla - kiva tunne se on, siis positiivinen ikävä!
MAMMIS, risteilylle vaan! Varmasti nautit:=)
Äh, olen lyhytkynäinen taas, mukavaa iltaa kaikille - mahtavaa, että Suomi voitti kultaa!!
-mooli ja tyttö tasan 4kk tänään
(onnittelut tasalukemista myös HANille ja Sampolle, jos satutte lukaisemaan)
taas pitkästä aikaa...
Anni täyttää tänään tasan kolme kuukautta (siis klo 23.26) ja tänään tuli vauvakuvat extrafilmiltä. (En ole saanut aikaisemmin aikaiseksi tilattua niitä). Ja voi hirveä, kun tuo tyttö on ollut pikkuinen (tai siis painoihan Anni 3600 g, mutta kuitenkin). Kuvat sain laitettua heti kansioon ja se tuli melkein täyteen ja kuvia oli vain ristiäisiin asti... (jos meillä on joskus enemmän lapsia, niin tuleekohan niistä otettua yhtä paljon kuvia...). Tuli melkein haikea olo, kun ei tuo neiti ole enää pikkuvauva (tai onhan se, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan...).
Toivottavasti Pikin kissa toipuu pian. Se on ikävää kun lemmikit sairastaa (en osaa kuvitellakkaan, miltä tuntuu, kun lapsi sairastaa...).
Mammis. Muistanko oikein, että tilasit Patapum-kantorepun. Onko ollut hyvä? Itse mietin, pitäisikö tilata se (vaikka meillä on jo rintareppu, kantoliina ja rengasliina, mutta kun se olisi niin nopea pukea ja kätevän näköinen.
BB porukka ärsyttää ainakin tällähetkellä, mutta saa nähdä jäänkö koukkuun kuitenkin. Kiintiöt ärsyttää itselläkin. Meillä näkyy canalin kanavat, joten bb 24/7 näkyy. Nyt sitä on tullut katsottua imettäessä, sillä nykyisin Anni on välillä tissitakiainen, varsinkin iltaisin roikutaan tissillä.
Eipä nyt muuta... Fay ja Anni
[color=#8B008B]SERE ¿ maitorahkaa popsin hillolla tai marjoilla raskausaikana tosi paljon ja olen ihan unohtanut sen olemassaolon!!! Eli huomenna tieni vie kauppaan rahkahyllylle! :) Kiitos muistutuksesta. Nyt kun on taas tämän kesän satoa jääkaappi marjoja + hilloja pullollaan niin nami nami.
FAY ¿ vähän samoja fiiliksiä oli mulla maanantaina kun kävin läpi kaikki Oonasta otetut kuvat (yli 1000 kpl!!!) ja valkkasin niitä mitä teetettäväksi lähetetään. Tilasin Patapumin, muistit oikein. Ei olla sitä vaan vielä käytetty kun Oona taitaa olla vielä ihan karvan verran lyhyt siihen (63cm). Neiti vielä juuri ja juuri mahtuu BabyBjörniin joten nyt on kuljettu siinä nenä menosuuntaan, vaikka reppua ei ole hirveästi viime aikoina käytetty. Kreikkaan oli tarkoitus ottaa Patapum mukaan, mutta ehkä me vielä testaillaan sitä viikon päästä ja pohditaan kumpi otetaan. Mut siis tosi hyvälle se vaikuttaa. :)
Nyt iltapalan tekoon! Mies tuli hetkeksi kotiin ja lähtee taas kohta matsiin.. Saan siis hetken hengähtää. ;)
Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]
pikaisesti taasen. Pitäisi tästä koettaa suunnata nukkumaan, mutta tähän koneelle sitä taasen jumittui.
Täällä kuulutaan myös tuohon yh-listaan. Mies läksi eilen töihin ja tulee vasta sunnuntaina kotio. No, eiköhän tuo aika kulune. Tänään käytiin poitsun kanssa kaupoilla ostoksilla. Hyvin jaksoi kerrankin matkarattaissaan oleskella. Vähän vain aina mulkoili äitiä, joka sovitteli kenkiä poitsun mielestä ilmeisesti liian kauan ;-)
Työ/opiskeluG: Täällä sitä siis jo opiskellaan. Oli pikku pakko aloittaa opiskelut jo nyt, kun sain paikan tähän koulutukseen. Siirto seuraavaan koulutuksen alkuun ei ollut mahdollinen. Ikävää on se, etten voi poitsua pitää laisinkaan mukana koulussa, joten isi ja mummo hoitaa vuorotellen päivisin.
Moolin tyttö jakselee jo paremmin. Hieno homma :-) Meillä oli tänään illasta taasen itkuilta..mutta onneksi ovat olleet selvästi vähempänä *kop,kop,kop*
Kaneli oli saanut kanssa nukutuksi. Mukavasti se vain antaa voimia, kun saa nukkua läpi yön. Meillä poitsu on nukkunut kanssa usean yön 21-6, mutta kun tämä äitin oma nukkumaanmenoaika aina viivähtää, niin omat unet jää silti lyhyeksi. Oma moka..
Olen vain ihaillut miten innokaasti te tunnutte jaksavan liikkua. Itsellä liikkuminen jää ihan vain lenkkeilyyn koirien ja poitsun kera. Tosin tässä olisi tarkoitus suuntailla miehen mukaan kuntosalille..tai sitten arvelin hyödyntää vapaa tunneilla koulun salia.
Pi-Kin karvapalloilla ollut huonoa tuuria. Toivotaan, että nyt vastoinkäymiset jo päättyvät.
Kuinkas muuten olikos täällä ketään Tampereen suunalta? Koulun puitteissa pitäisi ensi keväänä suunnata Tampereelle muutamaksi viikoksi. Oma pikkuinen ei ikävä kyllä pääse äidin mukaan, mutta jos pelkästään aikuisen kahvitteluseura kelpaa niin mielellään tapaisi uusia naamoja.
jahas. Nyt taidan koettaa suunnata sänkyä kohden.
-Ninca ja Joona muutama päivää vajaa 4kk-