Sinä joka selitit mulle eilen Mäkkärin pihalla ettei lapsille saa huutaa
Meillä on käytössä; " Niin metsä vastaa kun sinne huutaa" -metodi. Jos lapsi on mahdoton ja saa itkupotkuraivarit, sen äiti menettää hermonsa.
Mä en usko hymistelyyn ja meillä kyllä rohkaistaan mielipiteiden ilmaisuun muuten kuin itkupotkuraivareilla.
Hyvää päivänjatkoa sinullekin näsäviisas!
Kommentit (26)
Mitä kovemmin lapselle huutaa, sen paremmin se oppii.
Ja tunteita pitää näyttää kanssa. Ja huutaa.
Puran sillä omaa turhautuneisuuttani, kun vain ottaa niin aivoon, kun lapset eivät tee jotain asiaa vaikka olisi ensin nätisti sanonut kymmenen kertaa tai sitten tekevät jotain mikä on kertakaikkiaan kiellettyä.
Olen hermoheikko ja minulla on huono stressinsietokyky.
huudatko omalle lapsellesi. Vihaan noita neuvojia ja puuttujia(ellei siis kyseessä ole fyysinen väkivalta tai sikahumalassa lasten kanssa oleminen). JOKAINEN äiti on satavarmasti huutanut lapselle joskus. Mä vastustan huutamista mutta ainakin kerran kuussa siihen sorrun:-((
Tavattoman vahingollisia asioita saa sanottua ihan kuiskaamallakin ja sillä on merkitystä mitä huutaa.
Kyse ei ole siitä, voiko lapsille välillä huutaa.
Kyse on siitä, että onko ap:n käytäntö " vastata samalla mitalla" oikein? Onko hyvä, että aikuinen käyttäytyy samalla tavoin kuin lapsi?
Mielestäni se on totaalisesti väärin. Enkä tarkoita, että huutaa ei välillä saisi.
Mutta en ikinä hyväksy sitä, että aikuinen ei ota vastuuta riitatilanteessakaan vaan menee lapsen tasolle.
Kertokaa nyt minulle, millä tavalla se on hyvä asia? Miten se auttaa lapsia kasvamaan aikuisiksi, jotka osaavat hoitaa ikävätkin asiat muutoin kuin huutamalla tai käyttäytymällä kuin lapset?
Kertokaa, koska en ymmärrä.
kanssa sitten toimitaan kun on kohtaus päällä? Kerro vinkkisi, odotan innolla!