Miten joillakin edes on pokkaa käydä terkkarin luona teettämässä sen pissa-raskaustestin?
Itse olisin kuollut häpeästä jos se olisi ollutkin nega.
No meillä onkin taustalla hedelmättömyyttä ja itkin kotitestejä tehdessäni lohduttomasti. Olisi ollut todella noloa terkkarin edessä tihrustaa itkua kuukaudesta toiseen...
Itse olen aina todennut raskauteni kotona, eikä niitä raskauksia ole jälkeenpäin enää varmisteltu neuvolassa.
Kommentit (13)
Niitä on kuule paaaaaaaaaaaaljon, jotka kehtaavat teettää testin neuvolassa... :D
Halvemmaksi tulee tehdä kotitesti.
Meillä voi marssia suoraan terveyskeskuksen labraan. Samassa talossa on tosin neuvolakin, mutta eri kerroksessa.
Itse olen hakenut purkin valmiiksi kotiin ja kiikuttanut aamupissasta näytteen labraan. Ei ole maksanut mitään.
Ja useampi raskaus on takana.
Siinä sitten on kiva yhdessä ihmetellä, kuinka ihmeen hedelmällisiä sitä ollaankaan... :)
mun ainakin piti viedää näyte vaikka olin plussannut kotitestillä....?
Ihan yhtä luotettavan tuloksen saa kotitesteilläkin.
11: se vaihtelee. Täällä ei varmistella jos on kerran myöhässä ja kotitesti plussaa.
Minulla on hormonitoiminta sen verran erikoista, etten koskaan ole saanut kotitesteillä plussaa, vaikka kuukautiset olisivat olleet viisikin viikkoa myöhässä. Yleensä kolmannen raskauskuukauden aikana olen sitten tehnyt labrakokeen (tehtyäni sitä ennen monta negaa kotona) ja ne ovat olleet positiivisia, joskin hormoniarvot todella alhaisia eli siis kotitestien herkkyys ei vaan riittänyt. Ja siis näin on käynyt jo neljä kertaa.
Ei ne labran testit oikeasti ole yhtään sen herkempiä kuin herkimmät kuluttajien saatavilla olevat.
Vierailija:
Minulla on hormonitoiminta sen verran erikoista, etten koskaan ole saanut kotitesteillä plussaa, vaikka kuukautiset olisivat olleet viisikin viikkoa myöhässä. Yleensä kolmannen raskauskuukauden aikana olen sitten tehnyt labrakokeen (tehtyäni sitä ennen monta negaa kotona) ja ne ovat olleet positiivisia, joskin hormoniarvot todella alhaisia eli siis kotitestien herkkyys ei vaan riittänyt. Ja siis näin on käynyt jo neljä kertaa.
lattialla ihan normaalisti ilman testejäkin...Esikoista odottaessa kyllä testasin kotitestillä.
Kävin viemässä näytteen luukulle ja kävin itse kysymässä tuloksen. Asuin terveyskeskusta vastapäätä silloin.
Odotan niin kauan että tulos on varmasti +. eli en ryntää sinne heti kun menkat on päivän myöhässä. Mukavaa samalla jutella terkkarin kanssa siinä muutama minuutti sitä plussaa odotellessa. Eikä maksa mitään:)
Kyllä mä mieluummin vein labralapun töihin, kun olisin pomolle heilutellut jotain clearblue-tikkua. Siinä ei paljon kehtaamista tullut mietittyä.