Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka jättävät sairaan sisaruksen kanssa terveen sisaruksen päiväkotiin viemisen sijasta?

Vierailija
29.08.2007 |

Välillä terve sisarus on mennyt halutessaan päiväkotiin näin halutessaan. Nyt ei kuitenkaan halunnut. Aina olen kysynyt omaa mielipidettä. Mitä muut teette, viettekö terveen aina päiväkotiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteesta riippuen esim. pystyykö vanhemmista toinen viemään terveen lapsen, ettei tarvitse kipeää lasta retuuttaa ees taas. Ja kuinka kipeä ja mikä tauti jyllää. Esim. kun olin kuopuksen kanssa kuumeessa molemmat niin joo, esikoinen vietiin hoitoon, ettei hypi seinälle ja saatiin nukkua rauhassa koko päivä.

Vierailija
2/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siksi, että muuten terveellekin lapselle olisi tullut videopäivä. Jos lapsi olisi protestoinut, olisin toki antanut hänenkin jäädä kotiin. Alle 5-vuotaan kanssa en edes miettinyt vaan automaattisesti jäätiin kaikki kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen sairaana. Lapset niin pieniäkin (1,5 ja 3 vuotta), että kotiopäivinä ei tule aika pitkäksi.

Vierailija
4/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin lapsen mielipidettä, halusi ehdottomasti tarhaan, joten sinne vietiin. Kaksi lasta jäivät isänsä kanssa kotiin toipumaan, huomenna tarhaan jos ei tule takapakkia.

Kysyin siis lapsen, ja myös pienessä kuumeessa itse olevan isän mielipidettä. Tällä kertaa olivat molemmat samaa mieltä :)

Vierailija
5/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat vastikään aloittaneet päiväkodissa (molemmat samassa ryhmässä), eikä sairasteluja ole vielä ollut. Olen kuitenkin tätäkin ehtinyt miettiä, että mitä jos toinen lapsi sairastuu, niin voiko toisen silti viedä hoitoon. Ilmeisesti siis voi, kun moni sitä on tehnyt.

Mutta miten pk suhtautuu tähän? Ottavatko terveen lapsen vastaan ihan mukisematta, vai onko annettu ymmärtää, että molempien olisi pitänyt pysyä kotona sairaspäivien ajan?

Vierailija
6/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yks ja hailee, hoitaako kotona yhtä vai kahta lasta. Tulee vain ylimääräistä tohinaa, jos lähtee toista viemään hoitoon, kun toinen on kotona.

Vierailija
7/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään, jos kuopus kipeänä, niin esikoinen viedään tarhaan, sillä muuten pienempi ei saa levättyä lainkaan.

Isompi haluaa vaan ulos koko ajan ja sitten haluaa pienempikin ja sitä huutoa ja kiukuttelua ei kestä kukaan!

Lisäksi esikoinen ryytyy aina puolessa välissä päivää aivan totaalisesti ja loppupäivä onkin sitten yhtä ruikuttamista ja valitusta, kun ei ole " mitään tekemistä" .

Kuopus sen sijaan malttaa kyllä pysyä kotona, jos esikoinen kipeänä, mutta rasittavaa se on silti.