Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ehkäisy asiaa kerukka vai kapseli?

Vierailija
28.08.2007 |

onko täällä ketään jolla olisi ollut ehkäisy kapseli ja se olisi vaihettu kierukkaa? mulle ei varmaan tää kapseli käy ollenkaan, ajattelin vaihtaa sen kierukkaan. kun mulla on ollut, kamalia päänsärkyja, verenkierto häiriöitä (jalkoihin ja käsiin on särkenyt) kapseli on ollut nyt noin 6kk. tihkutteli verta noin 5kk. nyt loppunut. ajattelin vaan että luin tuolta muilta sivuilta että on ollut vähän samoja oireita kierukankin kanssa joillakin. että muuttuuko tää tilanne tästä mihinkään jos vaihdan kierukkaan. mulle ei kupari kierukka käy. vaikka sehän oisi hormooniton kuulemma. onko kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää viesti sit väärällä palstalla.....

Vierailija
2/4 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös siinä kuparisessa oo nikkeliä? oon vähän kuullu semmosta. oon allerginen nikkelille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapseli arveluttaa ja kierukasta enempi kokemuksia lukenut.

kyllä siitä voi tulla se puoli vuotta niitä vuotoja ja päänsärkyjä, mutta sullahan on pahin vaihe nyt tasaantumassa. En vaihtaisi vielä, vaan katsoisin vielä puoli vuotta eteenpäin. Monilla eka vuosi on ollut vähän sitä ja tätä mutta sit neljä seuraavaa vuotta ei edes vuotoja tai mitään! :)

Vierailija
4/4 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omaa kokemusta kierukoista:

Mulla on parhaillaan hormonikierukka, nyt 3kk ollut, ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei ole mitään sivuoireita, ei edes tiputtelua, vaikka se on kuulemma yleistä juuri ekan 3kk aikana. Kuukautisvuodot on vain niukentuneet, mikä on vain hyvä asia minusta.

Kuparikierukka mulla oli puolitoista vuotta ekan lapsen syntymän jälkeen ja sekin sopi mulle muuten, mutta en tykännyt siitä, että vuodot lisääntyivät. Ne oli todella runsaat silloin. Ja kun on hemoglobiini muutenkin aika alhainen, niin eihän se kovin hyvä asia ole vuotaa niin runsaasti. Nyt mulla hemoglobiini vain paranee, kun vuotoa on niin vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi