Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis että sitten sitä vettä kun syömisessä on päästy vauhtiin ja mahaankin menee jotakin :)

ÄÄÄÄhh

Vierailija
62/64 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhanenille vielä vinkki: Kannattaa ostaa Nasolin-tippoja. Ne on huomattavasti tehokkaampia kuin suolatipat ja niitä saa antaa 3kk iästä lähtien.

Meidän vauva on nyt löytänyt ne ihanat varpaat. Niitä jaksaa koko ajan hiplailla =)

Vauvalla alkaa jo selvästi olla nälkä, ei maito enää riitä. Nykyisin kun imetän, niin jää aina tyytymättömäksi. Sen takia ajattelinkin huomenna aloittaa antamaan puuroa. Sen jälkeen pitäisi taas oman maidon riitää. Nyt oon antanut 2x päivässä ihan muutamia ruokalusikallisia kasvis- ja hedelmäsoseita.

Jotakin miun piti vielä kommentoida... Katsotaan tuleeko mieleen.

Yöt on meillä mennyt aika hyvin. Muutama yö meni yhdellä syötöllä, viime yönä heräs vähän useammin. Mut vaikka olisi levoton, niin vieressä nukkuu sitten hyvin. Silloin jos herää vain yhden kerran syömään, niin nukkuu koko yön omassa sängyssä. Jos syö useammin, niin otan sitten viereen että saa itse torkkua samalla.

Onpas monilla levottomuutta ilmassa. Toivottavasti varsinkin yöt paranee nopsaan! On tosi rankkaa valvoa öisin.

Taidan palailla jos tulee mieleen mitä piti kommentoida.

Tytteli-83 ja typykkä perjantaina 5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuudesta (Maarmelladi kyseli): Mä oon aina ollut aika onneton nukkuja ja nimenomaan huono nukahtamaan, mutta kaikista pahiten se unettomuus iskee aina vauva-aikana. Kai tällaista huonoa nukkujaa kiusaa kaiken maailman hormoonisotkut... Synnytyksen jälkeen oli muutama siinä mielessä ihana päivä, että nukutti hirveästi ja nukahdin helposti mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta sitten ne hormoonit kellahti taas jotenkin toiste päin enkä nukahda millään! No, tilanne ei ole ihan hirveä, kun saan useimmiten nukuttua 3-5 tuntia aamupäivällä, koska meidän kakkonen käy nyt päiväkodissa (ja esikoinen on koulussa), mutta tottahan sitä toivoisi, että saisi nukuttua yöllä ja voisi sen aamupäivän käyttää johonkin muuhun puuhaan. Vauva ei todellakaan oo paljon mun unia häirinnyt, herää yöunilta yleensä joskus klo 11-12. Tai mistä minä tiedän vaikka heräis ennenkin, mutta on niin hiljaa, etten mä herää vaikka vieressä oon. Mulla on ollut sellasia nukahtamista helpottavia tabletteja (ne ei kuulemma oo unilääkkeitä eikä edes nukahtamistabletteja vaan jotain rentouttavia tabletteja), mutta en mä viitsi niitä koko aikaa käyttää, ettei tuu mitään riippuvuutta tai liiallista tottumista niihin. Yhden paketin eli 30 tablettia oon tämän vauvan aikana niitä käyttänyt, ja kaipa mä jossain vaiheessa pyydän uuden reseptin, niin voin sit taas välillä pari viikkoa käyttää niitä. Jos otan sellasen tabletin niin yleensä nukahdan noin tunnissa, mikä on sentäs ihan kohtuullista. Varmaan se nukahtaminen joskus taas edes vähän helpottuu, jos meillä vaikka olis enemmän huoneita käytössä ja saisin nukkua yksin tai vaan yhden lapsen kans. Nyt meitä on neljä samassa makuuhuoneessa ja sekunnissa nukahtavan mieheni kuorsaus saa mut välillä ihan raivon partaalle! Samaa mieltä kuin Sroigh, ei äitiys mitenkään vähennä unen tarvetta, sitä vaan jaksaa vähillä unilla siksi että on pakko.

Meidän vauva, joka on siis nyt 3,5 kk, ei vielä osaa kääntyä. Sanoin 3 kk:n neuvolassa ettei vielä käänny, ja terveydenhoitaja sanoi, etteihän se nyt vielä tietenkään käänny, noin ison vauvan kuulemma voi odottaa kääntyvän aikaisintaan 4-5 kk:n iässä. Kun on vaatteet ja vaippa niin kyllähän sillä hyvinkin on 9 kg massaa käännettävänä. On se jo aika pitkään sohvalla kellahtanut mahalleen, mutta käsi jää alle, ja se sohva vähän viettää niin ettei sitä lasketa ;)

Mun pitäs keksiä joku "salanimi" meidän vauvalle, ettei tarttis koko ajan puhua vaan vauvasta. Mun lapsilla on kaikilla niin harvinaiset nimet, etten viitsi käyttää täällä oikeita nimiä. Ehkä Marge olisi sopiva nimi tälle vaikka poika onkin, se nimittäin kähisee niin ku Simpsoneissa se perheen äiti Marge ;) Tai no, olkoon toistaiseksi vaikka Jättis kun ei tuo Marge oikein istu suuhun ;) Jotenkin mua välillä säälittää tämä pikku Jättis, kun meidän 2-vuotias poika on kai jotenkin erityisen charmikas ja söpö ja saa koko ajan hymyjä ja positiivisia kommentteja tuntemattomilta, kun taas Jättiksestä ei kukaan tuntematon sano yhtikäs mitään. Isoveli on kerännyt huomiota syntymästään asti, jo laitoksella hoitajat ihastelivat sen järkyttävän pitkiä silmäripsiä. Pikkuveliparka on lähinnä karvaton tapaus ja ainoat kommentit mitä se saa tutuiltakin, on tyyliin "onpas iso"... Tottahan se on, että objektiivisesti ajateltuna nuo sirpakammat isot sisarukset on olleet söpömpiä, mutta silti välillä säälittää.

Tuli vaan mieleen, että jos vauva ei nuku kunnolla siksi että on hampaita tulossa, niin eikös sille voi antaa ennen yöunia jotain Panadolia suppona tai nestemäisenä? Eikö sen luulis auttavan myös siihen kipuun, mitä hampaiden tulo aiheuttaa? Meillä ei tosin vielä oo näitä ongelmia. Kuolaaminen on alkanut ajat sitten ja jos ei rätillä koko ajan pyyhi niin äkkiä on paita napaan asti märkä, mutta se kuolaaminenhan voi jatkua kuukausia ennen kuin tulee yhtäkään hammasta. Mutta jos se hampaitten teko häiritsee yöunia, niin mä varmaan kokeilisin kipulääkettä. Kakkoselta meillä on vielä myös tallessa sellanen purulelu, jossa on nestettä (steriiliä vettä) sisällä ja se on vauvasta ihanan viileä kun säilyttää sitä lelua jääkaapissa. Täytyy ottaa se sitten myöhemmin taas käyttöön, kun asia tulee ajankohtaiseksi. Isoa jääkaappikylmää porkkanaakin on kiva jyystää kuumottavilla ikenillä. Ehkä muutaman kuukauden päästä pitää ottaa taas valikoidut niksit käyttöön.

Oli muuten tosi karsee ilma koko päivän, täytyy myöntää että me ei käyty ollenkaan ulkona. Sataa ja tuulee ja kattopelleistä lähtee ihan kamala kolina. Yritin houkutella miestä, että olis menty autolla johonkin kahvilaan, mutta ei sitä huvittanut... Mä kökötän täällä kotona niin paljon, että mulla on suurempi tarve kuin miehellä käydä edes jossain. Toivottavasti huomenna on parempi sää.

Vaniljapuffetti ja Jättis 3,5 kk

Vierailija
64/64 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukuttu nyt paremmin, ja herätty vain yhdesti yöllä. Laitoin patjan alle pääpuoleen litteän tyynyn niin nukkuu vähän pystyasennossa. Flunssakin taisi kuitenkin olla siitä rokotteesta johtuvaa, koska aivastelua oli eilen puolet vähemmän kuin toissapäivänä ja tänään ei ole aivastanut vielä kertaakaan. Räkää kyllä tulee.

Ei tuota kiinnosta kääntyminen yhtään. Mahallaan punnaa etuosansa aivan pystyyn ja jaksaa kannatella itseään siinä pitkään. Selällään yrittää nostaa päätä suoraan ylös. Mutta mitään haluja sivuille päin ei ole niin mahaltaan eikä selältään. Eikä välitä leluista.

Jokohan ne hampaat meilläkin olis tulossa. Alhaalta ien on etuhampaiden kohdalta jännästi "pullistunut" sisälle suuhun päin ja ehkä pienet nystyt ylöspäinkin nähtävissä.

Ha, nyt kellii lampaantaljan päällä ja määrätietoisesti yrittää nyhtää lammasparalta turkin päältä ja syödä karvoja... näkyy myös olevan kivaa hangata/ potkia jalkoja siten että jalkapohjat osuu toisiinsa. Kohta se saa tuon taljan reunan vedettyä kokonaan suuhunsa, reuna on jo pystyssä...