Uskallatko ajaa (lyhyitä matkoja) autoa lasketun ajan jälkeen?
Kommentit (22)
Ensimmäistä kertaa tuli edes mieleen tuollainen - itse synnytin kuukausi sitten ja vaikka raskaus moneen asiaan vaikuttikin nii ei kyllä autolla ajoon.
Kyllä mä oon ihan samanlaista elämää elänyt ennen ja jälkeen lasketun ajan. Ajanut itse äitipolille yliaikakontrolliin ja kaikki muutkin tarvittavat ajot.
t. rv 41+0 ja 41+3 synnyttänyt
Ei tullut mieleenkään pyytää kuskia kontrolleihin ja mielestäni miehen ei tarvinnut mukaan raahautua. Jätin vielä auton mahdollisimman kauas sairaalasta, että jos vaikka alkaisi supistamaan ;)
Vierailija:
Kyllä mä oon ihan samanlaista elämää elänyt ennen ja jälkeen lasketun ajan. Ajanut itse äitipolille yliaikakontrolliin ja kaikki muutkin tarvittavat ajot.t. rv 41+0 ja 41+3 synnyttänyt
Lyhyt ja isomahainen. Jos penkki olisi ollut niin takana että olisin mahtunut mahan puolesta kyytiin, niin jalat eivät olisi yltäneet polkimille.
Mies siis ajoi autoa viimeiset ajat. En kyllä muutenkaan kulje työmatkoja yms. autolla kun asutaan kaupungissa. En siis joutunut jättämään mitään arkiasioita väliin kuljettajan puutteen takia.
Tosin sitähän ei suositeltaisi enää loppuraskaudesta, siitä syystä että ratti tulee niin lähelle mahaa. Pienikin kolari voi aiheuttaa esim. istukan irtoamisen kun maha osuu rattiin.
Tiedän kyllä että kaikki naiset eivät PYSTY ajamaan autoa raskausaikana, varsinkaan lopussa (mahan koko, pahoinvointi, pyörrytys, kivut istuessa, supistelu jne.) mutta en ole koskaan kuullut että joku ei USKALTAISI ajaa autolla koska on raskaana...
En keksi yhtään syytä miksi ei uskaltaisi?
Tuo liikenne kun on mitä on niin kieltämättä hirvittää että joku pamauttaa perään ja maha osuu rattiin. Mutta meilläkin käytännössä mies joutuu piakkoin kuskiksi,tällainen pätkä ei yletä polkimille kun maha jo ottaa kiinni.
te pätkät olette mahtuneet ratin ja penkin väliin? Aattelin vaan kuinka itselle käy, töihin kun ei oikein pääse muuten.
12: minulla vähän yli 30vkoa ja uhkaavasti vähenee
tila. -11-
ollessani viimeisilläni raskaana. Minua ei hirvittänyt, autokoulun opettaja oli kyllä aivan hermo ja kyseli että eihän ole mitään ikäviä tuntemuksia vatsanseudulla,eihän? Oli vanhempi mies opettajana =)O
Ennemmin autolla kuin kävellen...
Vierailija:
12: minulla vähän yli 30vkoa ja uhkaavasti vähenee
tila. -11-
päästä auton rattiin n. kuukautta ennen synnytystä saakka?
Siis miksi en uskaltaisi?
Pitääkö odottavan äidin jäädä sänkyyn makaamaan lasketun ajan jälkeen?
Itse olen elänyt ihan normaalia elämää ennen ja jälkeen lasketun ajan jo kahdessa odotuksessa.
autossa. Meistä jokainen kolaritilanteessa vaistomaisesti suojelee itseään ja näin ollen raskaana olevankin on turvallisempaa olla kuljettajan paikalla kuin hantin paikalla. Yksi asia kannattaa ottaa vakavasti huomioon.... turvatyyny. Se tappaa vauvan aivan varmasti jos raskaana oleva kuljettaja jää ratin, turvatyynyn ja penkin väliin. Tuo turvatyyny on ehkä se suurin riski raskaana olevalle autoilijalle.
supistelujen takia. Mies on meillä siis viikot muualla töissä, joten kävin vähintäänkin täydennyksiä ostamassa esikoisen kanssa ja viikolla oli myös hoidettava neuvolat yms. Mielellään en liikkunut enää mihinkään sataa metriä pidemmälle kodista, kun tunne oli sellainen, että vauva tulee ihan milloin vain. Eikä se autolla ajo oikeasti ole enää siinä vaiheessa turvallista, vaikka kuka mitä sanoisi. Mutta pakko mikä pakko. :/
Vierailija:
autossa. Meistä jokainen kolaritilanteessa vaistomaisesti suojelee itseään ja näin ollen raskaana olevankin on turvallisempaa olla kuljettajan paikalla kuin hantin paikalla. Yksi asia kannattaa ottaa vakavasti huomioon.... turvatyyny. Se tappaa vauvan aivan varmasti jos raskaana oleva kuljettaja jää ratin, turvatyynyn ja penkin väliin. Tuo turvatyyny on ehkä se suurin riski raskaana olevalle autoilijalle.
raskaana.
Ja ihan hyvin voi ajella loppuun asti itse. Sitten kun synnytys on tosiaan käynnissä niin voi hankkia muun kuljetuksen =).
Ei niiden supistustenkaan kanssa kuinkaan käy, kun vaan keskittyy siihen ajamiseen. Saapahan ainakin ajatukset pois kivusta kun on pakko keskittyä liikenteeseen.
me jotka ei mahduta, mutta ongelma on ihan todellinen meille, joilla on todella lyhyet jalat. Vaikeaksi menee, jos työssäkäynti ei tuosta syystä onnistu niin pitkään kuin muuten:(
ahtautua ihmisten autoihin koeajamaan niitä ettei hinnoittelu lipsahda pieleen. Oli kamalaa kun on lyhytjalkainen. Ajoin itse loppuajan automaattivaihteisella kun siinä voi istua vähän kauempana.
Kauppareissut yms... on täällä pakko hoitaa autolla ja aina ei kerkee odottaan että joku kuskais...