Voiko ev. lut. seurakunnan perhekerhoihin yms kerhoihin mennä, vaikkei kuulu kirkkoon?
Kommentit (19)
Jeesus rakastaa myös sinun lapsiasi. Tämä on hyvä ateistienkin muistaa.
Siinähän he voivat toteuttaa perimmäistä tehtäväänsä, eli kertoa Jumalasta ja Jeesuksesta.
Jumala on armollinen jee jee. Eikä kukaan tiedä keitä me ollaan... (on sitä kysytty seurakunnan kansliasta ja ne sanoi, että tänne vaan).
Seurakunnassamme perhekerho on ilmainen, ja siellä lauletaan hengellisiä lauluja ja rukoillaan (vähän) Lisäksi on aina tarjolla kahvipöytä.
Miksi sinne tulisi kuokkimaan jos ei kuulu kirkkoon? On kyllä huonoa käytöstä, että valitsee jonkun asian pois elämästään ja rahapussistaan, mutta sitten tulisi kyllä kahvittelemaan.
Ei haluta maksaa kirkollisveroa, mutta otetaan vastaan mielellään kirkon palveluita eli perhekerhot, avioliiton siunaukset, joulukirkot, jne.
Pahempaa kuin tapakristityt.
Vierailija:
Jumala on armollinen jee jee. Eikä kukaan tiedä keitä me ollaan...
Onpa hauskoja nää jotkut viestit, joissa loisiksi yms. nimitellään... :D
Pelkästään mun firma maksaa vuodessa niin jumalattoman paljon kirkollisveroja, että sillä käy varmaan koko Suomen ateistit kerhoissaan koko vuoden! Ja itse siis en kuulu kirkkoon, eli en todellakaan haluaisi myöskään firmastani niitä veroja maksaa...
Joka tapauksessa: Hyviä kerhoja vaan kaikille ateisteille toivottaa minä ja yritykseni! :)
kirkosta eronnut ole välttämättä ATEISTI?????
Ja puhutaankin nimenomaan tapa-ateismista...
Firmat maksavat kyllä ihan takuuvarmasti kirkollisveroa (korotettu kunnallisvero, josta korotusosa kirkolle) ihan joka vuosi, kunnes toisin määrätään. Toivottavasti pian.
Vierailija:
Onpa hauskoja nää jotkut viestit, joissa loisiksi yms. nimitellään... :D
Pelkästään mun firma maksaa vuodessa niin jumalattoman paljon kirkollisveroja, että sillä käy varmaan koko Suomen ateistit kerhoissaan koko vuoden! Ja itse siis en kuulu kirkkoon, eli en todellakaan haluaisi myöskään firmastani niitä veroja maksaa...Joka tapauksessa: Hyviä kerhoja vaan kaikille ateisteille toivottaa minä ja yritykseni! :)
joista osa tulee seurakunnille. Ja ne rahat menee enimmäkseen hautausmaiden ylläpitoon. Seurakunnilla kun on velvollisuus järjestää hautapaikka myös kirkkoon kuulumattomille.
kaikki jotka ei kuulu ev. lut. kirkkoon ei tod. ole ATEISTEJA! Loppujen lopuksi mihinkään uskoon kuulumattomistakaan pienen pieni osa on ateisteja. Ota selvää asioista ennen kuin alat viljellä moisia sanoja.
terv. en ole koskaan kirkkoon kuulunut, mutten ole ateisti
Vierailija:
Erotaan kirkosta, mutta kaikki samat palvelut pitäisi saada ilman kirkollisveronmaksuja. Jos on ateisti niin miksi laittaisi lapsen tuollaiseen paikkaan?
te jauhatte ateisteita ja tapa-ateisteista? Moniko täällä on kertonut olevansa ateisti. Tiedättekö mikä on ateisti? Ei kirkosta eronnut / kirkkoon kuulumaton ole ATEISTI!
Huokaus.
Terv. en ole ateisti minäkään. EN myöskään kuulu mihinkään uskontokuntaan.
Vierailija:
Senkin velvollisuuden voisi siirtää valtiolle.
Hautausmaat siis.
Halvemmaksi tulee, että seurakunnat hoitaa ne. On jo kaikki valmiina; henkilökunta ja koneet, ruumishuoneet sun muut.
Tai sitten seurakunta myisi omansa valtiolle/kunnalle. Tuskin kunta tai valtio haluaisi ottaa sitä harteilleen.
Lienee kätevintä tämä nykysysteemi.
Seurakunnilla on nyt velvollisuus järjestää myös tunnukseton hauta-alue, niille joita ahdistaa suunnattomasti tulla haudatuksi kirkon maille. (myönnän ilkeästi sanottu)
Vierailija:
Firmat maksavat kyllä ihan takuuvarmasti kirkollisveroa (korotettu kunnallisvero, josta korotusosa kirkolle) ihan joka vuosi, kunnes toisin määrätään. Toivottavasti pian.
Taidat olla hieman yksinkertainen? Eikös tuo nyt kuulu ihan yleissivistykseen?
19
Vierailija:
kaikki jotka ei kuulu ev. lut. kirkkoon ei tod. ole ATEISTEJA! Loppujen lopuksi mihinkään uskoon kuulumattomistakaan pienen pieni osa on ateisteja. Ota selvää asioista ennen kuin alat viljellä moisia sanoja.terv. en ole koskaan kirkkoon kuulunut, mutten ole ateisti
Opettele lukemaan.
Erotaan kirkosta, mutta kaikki samat palvelut pitäisi saada ilman kirkollisveronmaksuja. Jos on ateisti niin miksi laittaisi lapsen tuollaiseen paikkaan?