Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lööpeissä on aina POIKA tuli! ja jos onkin tyttö, niin VAUVA tuli..?

Vierailija
28.08.2007 |

Onko edelleen niin, että poika on sellanen ' palkinto' , parempi kuin tyttö? Miski media viljelee tälläistä?

Taas nyt...kun Kurrit saivat lapsen...isolla lööpeissä luki, että POIKA tuli...jos tulokas oliskin ollut tyttö, olisi lööpissä (jos sellaista ees oltais tehty) ollut VAUVA tuli...

ootteko huomanneet samaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä että yleensä lööpeissä lukee että vauva tuli, ja sukupuoli selviää vasta sisäsivuilta, että ihmiset ostaisivat lehden.

Vierailija
2/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat mitään tasaarvoa on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa lehdissä on aina vaan VAUVA, jos tulokas on tyttö. POIKA on sitten kirjoitettuna POIKA. Tää pitää tasan paikkansa.

Vierailija
4/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalta tuntuu, mut eipä sille mitään voi.

sain esikoisen, pojan ni synnärillä yksi äiti tuli viereen vauvanhoitohuoneessa vaihtaa tyttövauvansa vaippaa ja sanoi, että ai poika! ihana, että hänkin oli varma että saa pojan ja tulikin tyttö, ja sanoi vielä että hänellä on esikoinen poika, että kyllä vaan ne pojat on niitä äidin kultia....

no sitten sain tämän kuopuksen, pojan niin mentiin yhteen avoimee päiväkotiin ja siellä yski äiti heti että no, nousiko miehen hartiat taivaaseen asti ylpeydestä, kun on nyt 2 poikaa.

itse olen kyllä tyytyväinen saldoon, kaksi poikaa on hyvä juyttu, mutta minulle ja meille on kyllä aina ollut tärkeempää terveys.

Vierailija
5/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että esim kurrien tapauksessa poikaa alleviivattiin siksi, että perheessä oli jo ennestään kaksi tyttöä. Jos taas Vanessalla ja Jarilla olisi ollut kaksi poikaa ja nyt olisi syntynyt tyttö, uskon, että se olisi yhtä lailla otsikoitu.

Vierailija
6/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida mennä ihan niin kuin ap sanoi, mutta totta kai nyt kurrien POIKAA hehkutetaan, kun kaksi edellist tyttöjä. isä on varmasti (ainakin salaa) onnessaan pojasta.

Vierailija
7/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurrit olivatkin aika huono esimerkki...mutta siis yleensä, vaikka kyseessä olisi kolmas poika ja vaikka esikoinen, otsikoissa on juuri kuvailemani tekstit.

ap

Vierailija
8/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

isä on varmasti (ainakin salaa) onnessaan pojasta.

Miten kukaan voi vetää tällaisia johtopäätöksiä? Jarillahan sitäpaitsi on jo kaksi poikaa. Raivostuttavaa, miten ulkoisista seikoista vedetään yleistyksiä. Kukaan ei pääse toisen pään sisään.

Vierailija
9/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä lähtien aloin asiaa seuraamaan. Ja en ole huomannut eroa siitä, että poikaa mitenkään alleviivattaisiin, usein sanotaan vaan, että vauva tuli. Olen oikein tarkoituksella aina katsonut, että kumpi tuli, jos otsikossa on ollut, että vauva tuli ja aika tasan on ollut tyttöjä ja poikia. Tässä Kurrien tapauksessa varmastikin se vaikutti, että ennestään oli ne kaksi tyttöä, ja sen takia sitä poikaa kuulutettiin -tosin vain iltalehdessä, iltasanomissa oli otsikkona vauva tuli.

Vierailija
10/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä tyttö-otsikoitakin on

Vierailija
11/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on eri sukupuolta, niin silloin sitä sukupuolta korostetaan, oli tyttö tai poika.

Vierailija
12/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi joko POIKA tai TYTTÖ. Eihän sieltä kuitenkaan mitään traktoria odotettukaan, joten tuo VAUVA on aika outo sanavalinta. Mielestäni.

Vierailija
13/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Parempi joko POIKA tai TYTTÖ. Eihän sieltä kuitenkaan mitään traktoria odotettukaan, joten tuo VAUVA on aika outo sanavalinta. Mielestäni.

:DDD

Vierailija
14/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni ollaan molemmat toivottu tyttöä molemmissa raskauksissa, ja tytöt ollaan saatu. En tunne yhtään poikien maailmaa, ja mielestäni alle 12-vuotiaat pojat ovat todella rasittavia räkänokkia ;)

Vierailija
15/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki sitten katsovat tarkasti mitä lukee kun seuraava julkkisvauva " tulee" ! :D Ja heti sitten myös kommentoimaan tänne.

Vierailija
16/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo traktori oli kyllä hauska :)

Vierailija
17/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua on vaan jotenkin pikkupojat aina ärsyttäneet kamalasti, tiedä sit, mistä johtuu. Toki poikkeuksia on, mutta noin yleisesti...

Vierailija
18/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sait toisen pojan peräkkäin. Tuo isä on haljeta ylpeydestä oli lohdutus sinulle, kun oletusarvo oli että sinä toivoit varmaan tyttöä toisesta. Olen huomannut että oletetaan jos toista sukupuolta jo on, että toisesta toivotaan eri sukupuolta. Ja jos näin käy, sitä toitotetaan iloisena ja kehutaan avoimesti. Jos toinen onkin samaa sukupuolta, keksitään jotain lohtua. Kun meidän toinen tyttö syntyi, useampi sanoi että on isä varmasti ylpeä prinsessoistaan. Ja että onpa äitille kätevää kun saa pukea samat vaatteet toisellekin ja tyttö sai kaverin pikkusiskosta. Eli keksitään jotain lohtua ja oletetaan rivien välissä, että vanhemmat on pettyneitä kun on kaksi samaa sukupuolta.

Sehän nyt vain on niin, että sitä pidetään hienoimpana jos syntyy eri sukupuolta kuin edellinen ja vähemmän hienompaa on, jos onkin samaa sukupuolta. Uskotaan vanhempien olevan pettyneitä. Kyllä Häkkisistäkin hehkutettiin aikoinaan kissankokoisin kirjaimin, että TYTTÖ TULI, kun Aina syntyi Hugolle siskoksi. Jos Selänteen Sirpa saisi nyt poikajoukkonsa jatkeeksi tytön, ettekö luulisi lehtien sitä toitottavan innoissaan? Katsoin videopätkän jossa Selänne kertoi suurelle väkijoukolle Sirpan raskaudesta, niin eiköhän yksi yleisön joukosta sanonut mikrofoniin että toivottavasti saatte prinsessan. Se on tätä. Pitäis osata tehdä molempia lajeja.

Vierailija
19/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edustaa minulle sellaista älyn vajavuutta, että oikein pahaa tekee. Ikään kuin ihminen määriteltäisiin arvoonsa sukupuolen kautta. Että kaikki pikkupojat ovat tietynlaisia ja samoin kaikki pikkutytöt.

Ihmeellinen tapa hahmottaa maailmaa.

Minä olen ainakin onnellinen jokaisesta lapsestani yksilönä. En tyttönä tai poikana. Sukupuoli on täysin sivuseikka. Olisin huolestunut, jos elämänkumppanini ilmoittaisi, että haluaa vain toisen sukupuolen edustajia lapsikseen. Siis, että tätä toivoisi.

Vierailija
20/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisiko tässä vähän taustalla se, että toisten lapset ovat " rasittavia" ja omat " ihastuttavia" .

Eli muiden pojat ovat " rasittavia räkänokkia" , niin mahdollinen oma poika nähtäisiin täysin uusin silmin, maailman suloisimpana poikana.

Tai näin ainakin toivon!!!

Vierailija:

Tämä edustaa minulle sellaista älyn vajavuutta, että oikein pahaa tekee. Ikään kuin ihminen määriteltäisiin arvoonsa sukupuolen kautta. Että kaikki pikkupojat ovat tietynlaisia ja samoin kaikki pikkutytöt.

Ihmeellinen tapa hahmottaa maailmaa.

Minä olen ainakin onnellinen jokaisesta lapsestani yksilönä. En tyttönä tai poikana. Sukupuoli on täysin sivuseikka. Olisin huolestunut, jos elämänkumppanini ilmoittaisi, että haluaa vain toisen sukupuolen edustajia lapsikseen. Siis, että tätä toivoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä