Kehtaako lapsen laittaa hoitoon rikkinäisissä vaatteissa?
Meillä olis pojalla näille säille täydelliset housut, joissa on puoli senttiä halkaisijaltaan oleva reikä polvessa. Sen kyllä helposti huomaa.
Kommentit (6)
kattokoot muut mammat lapsia sitten kieroon.
Paikkaa se reikä! Ja pese ja silitä. Sitten sitä ehkä voi varavaatteena käyttää.
Risassa ei lapsen pidä liikkua. Se on ala-arvoista vanhemmalta.
Ikävä kyllä olen hössöäiti ja olen joskus laittanut lapset hoitoon huonoissa vaatteissa. Minun täytyy tsempata tosi paljon huomatakseni, että lapset eivät lähde rikkinäisissä tai likaisissa vaatteissa päiväkotiin. Joskus en jaksa tätä tsemppausta ja sitten on nolottanut, kun päiväkodissa huomaan, että onkin rikkinäisiä vaatteita. Nyt olen tehnyt siten, että yritän laittaa kaikki rikkinäiset heti roskiin, jotta ainakaan en vahingossa antaisi lasten laittaa rikkinäisiä vaatteita. Ennen säilytin niitä, koska kotona sotkuvaatteina rikkinäiset vaatteet ovat kelvanneet. Esimerkiksi jos ollaan tehty pientä remonttia yhdessä tai jotain vastaavaa, mutta nyt en enää säilytä edes tätä varten rikkinäisiä vaatteita.
kun poika oli 5-6v niin mitkään ulkohousut eivät selvinneet ehjänä koko kautta. Paikkailin toki reikiä lähinnä niillä kosteussuojahaalareiden liimapaikoilla (soo -merkkiset pysyi parhaiten) sitä mukaa kuin ehdin, mutta täysin ehjiä ulkohousuja päiväkotiin en niin paljon ollut raskinut ostaa, että olisi joka päiväksi ollut. Sisävaatteet ja kaupungille jne. laitettavat olivat kyllä ehjiä. Saa nähdä miten kouluvaatteet nyt kestää ekaluokkalaisella.
Senkun paikkaat ja eikun käyttöön vaan niin kauan kun housut tekevät tehtävänsä. Ei se sinusta huonoa äitiä tee. Säästätpähän ainakin luontoa ja rahaa, kun käytät vaatteet tarkkaan. Etkä ainakaan kovin pinnallinen muodin talutusnuorassa liikkuja ole. Jos joku katsoo kieroon tai av:llä arvostelee, niin mitä sitten?
jos persaukessa olisi reikä, en ehkä laittaisi, ei se niin tarkkaa ole. Jos muuten hyvät pöksyt paikkaa se reikä, pesussa ei sitten repeä lisää.