Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla lapsiluku jo varmasti täynnä, mistä sen tiesitte?

Vierailija
28.08.2007 |

Meillä on 2lasta, rakkaampia kuin mikään ja nyt mulla on vauvakuume, tämä on oikeasti hirveää! Vielä puolivuotta sitten sanoin, etten enää ikinä halua lasta, että kaksi on meille hyvä, mutta nyt vain päivä päivältä tuntuu vauvakuume pahenevan. Järkisyyt pistää vastaan ja kunnolla, tosin nekin on tässä vauvakuumeen edetessä lieventyneet ja tullut tilanne " ei se nyt niin mahdotonta olisikaan"

Joskus jostain luin, että jokaiselta äidiltä puuttuu aina se 1 lapsi, mutta sitten tuolla vauvakuumeen puolella sanottiin, että ei sen jälkeen tule enää mitään kamalaa vauvakuumetta kun lapsiluku on täynnä. Eli onko kunnon vauvakuume pysynyt poissa? Vai ajatteletto vain järjellä, että ei enää.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut jotain komplikaatioita synnytyksessä. Viimeksi jäi istukkaa kohtuun (niin jäi myös toisessa raskaudessa), kohtu supisteli heikosti ja vuodin tosi paljon verta ja jouduin kaavintaan. Tosin tämä verenvuoto huomattiin aika myöhään, huonommalla tuurilla olisin ehtinyt vuotaa kuiviin.

Lisäksi aina on ollut ongelmia verenpaineen kanssa ja nyt viimeksi myös raskausmyrkytys iski synnytyksen jälkeen.

Tekisin ilman muuta lapsia, jos vaan uskaltaisin tai jos Suomessa saisi kunnollista hoitoa, ei päästettäisi reilusti yliaikaiseksi ja ultrattaisiin kohtu synnytyksen jälkeen. Jotenkin nuo synnytykset on mitä on, koska ne on vaan kätilöiden käsissä.

Vierailija
42/51 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin kun täyttää 3v niin olen itse jo 39v. En todellakaan aio enkä jaksaisi aloittaa rumbaa alusta. Esikoisen ja kuopuksen välillä on ikäeroa 7 vuotta joten tuntuu että pikkulapsiaika on meidän perheessä kestänyt ja kestänyt ja kestänyt. Sitä todella kaipaa jo jotain muutakin.

Olen itse aika perfektionisti lastenhoidon suhteen ja jo nyt olen tiukilla kun jaan aikaani kolmelle lapselle. Tahdon kasvattaa ja hoitaa heidät kaikki hyvin. Mieheni on paljon poissa kotoa. Talouskin on jo nyt suht tiukalla. Ja ensimmäistä kertaa elämässäni olen vapautunut täysin vauvakuumeesta. Olen edelleen lapsirakas ja vauvarakas mutta yhtään kertaa kuopuksen syntymän jälkeen ei vauvakuume ole enää iskenyt vaikka sitä ennen on vaivannut lähes tauotta koko ikäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos jää syntymättä, voi ollakin että kadut.

P.S. hoitomaksu ei muuten kolmannesta nouse juurikaan.

Vierailija:

Tiedän, että taloudellisesti pystyisimme kasvattamaan vielä yhden lapsen, mutta jos sitten tulee taas vauvakuume, mietin, että onko parempi olla antamatta tällekään valtaa

Vierailija
44/51 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksikö järkisyyt eivät ole riittäviä? Minusta ne on juuri ne, joita pitää ajatella.

Meillä jäisi talo liian pieneksi, nyt jo asumme ahtaasti ja kiroamme sitä lähes päivittäin, tilaa on tulossa lisää juuri sen verran, että saamme sen nyt tarvitsemamme tilan, mutta viides ihminen perheeseen vaatisi oman tilansa.

Joka syksy pohdimme mistä saamme rahat lasten laadukkaisiin kenkiin ja haalareihin, kahdella lapsella nekin syö 350¿ joka syksy ja sitten keväisin taas uudet lenkkarit ja ulkopuvut, uudet kesävaatteet, jos lapsia olisi 3 rahaa menisi taas lisää.

Hoitomaksu nousisi hirveästi ja muutenkin kulut, kolmas lapsilisä ei paljoa sitä tasottaisi jne jne.

Lisäksi vanhoja vaatteita voi kierrättää pienemmille. Ei tarvitse aina ostaa uutta. Minulla menee kolmen lapsen talvitamineisiin korkeintaan 100 euroa, hyvä jos sitäkään.

Me asumme 3n lapsen kanssa 85n neliön kerrostaloasunnossa, eikä tämä tila nyt mitenkään ylivoimaiseksi ole käynyt. Ihan hyvin tänne mahtuu.

Lisäksi hoitomaksut alenee aina mitä enemmän on lapsia hoidossa ja yksi eskari-ikäinenkin pudottaa hoitomaksuja.

Vierailija
45/51 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viisi lasta, yritys ja mies paljon pois. Äitiyslomillakin olen tehnyt töitä ja silti olen nauttinut kaikista rakkaista lapsistani ihan suunnattomasti ja meillä on ollut aikaa kaikille. Lapset ovat elämän rikkaus ja suurin rakkaus. Meillä oli suunnitelmissa kolme lasta, mutta sitten kolmannen jälkeen tuli tunne, että vielä olisi tilaa yhdelle ja neljännen jälkeen saatiin vielä viideskin vauva. Sitten viidennen synnytyksen jälkeen oli vahva tunne, että tässä tämä on, meidän perhe. Nyt nautitaan sitten ihan eri jutuista ja lasten kasvamisesta. Kymmenen vuotta vauva aikaa alkaa olla takana ja elämä tuntuu ihanalta juuri näin. Eikä mekään ihan mielettömän isosti asuta, ei ole kaikilla omia huoneita ja vaatteetkin kiertää lapselta toiselle, mutta onni on tässä ja nyt! Nautitaan lapsistamme oli niitä yksi tai kaksi!

Ja vielä: Meillä on ADHD tyttö, ihana sellainen!

Vierailija
46/51 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mahtava tunne kun nuorin on 4v.

Vierailija
47/51 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
48/51 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta toivottiin ja saatiin. Kummallakaan ei ollut minkäänlaista vauvakuumetta kuopuksen syntymän jälkeen. 

Eli voi sanoa että helppo päätös.

Vierailija
49/51 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi aikuinen lapsi, hankittu ilman vauvakuumetta, jota ei koskaan tullut. Ei puutu mitään.

Vierailija
50/51 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas oli niin vilkas, että elämä oli täyttä.

Vierailija
51/51 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin sen siitä, että olisin mieluummin tehnyt itselleni eutanasian kuin hankkinut lisää lapsia. Putket poikki varmuuden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi