Mitä teidän eskaritytöllä on päiväkodissa päällä?
Hei,
Oma lapseni näytti ihan lapselta (niinkuin kai kuuluukin) tänään pk:lla, kun yksi aina viimesen päälle puettu lapsi tuli häntä ovella vastaan, valkoiset tiukat farkut jalassa, lisäksi oli toppi yllä ja joku pienen pieni neule vielä. Ihan kuin pikkuinen aikuinen.
Omalla lapsellani on niitä trikoisia bootcut-housuja, joskus farkut, Hello Kittyn vaatteita. Lasten vaatteita.
Mitä teidän lapsilla on?
Asiahan ei toki minulle kuulu, totta sekin!
Kommentit (10)
toki, mutta harvoin enää eskari suostui collegehousuja tai trikoita päälleen laittamaan.
hyvin sukkahousut ja pitkähihainen t-paita. Sisään tullessa lapsi vaihtaa tietysti päälleen sisävaatteet (= farkut tai hame + mahdollisesti t-paidan)
Ja ulkoleikkeihin haalari kunhan säät kylmenee.
" Eskariopet arvostaa enemmän collegepukeutumista" LOL LOL LOL
Meillä lapsella mitä sattuu päällä. Lähes kaikki trikoovaatteet taitavat olla Elleä ja nytkin on päällä Ellen verkkarit. Mielestäni ne ovat paljon kauniimmat kuin jotkut Lindexin farkut ja vaaleanpunainen kissapaita.
Minkälaisissa vaatteissa itse kulkisit töissä, jos töihisi kuuluisi konttaamista, askartelua, tunti ulkoilua.. mä en välttämättä aina haluaisi pitää kauhean hienoja ja tiukkoja vaatteita.
leikkiminen olisi hänelle mieluisinta elämässä jne. Tämä on totta. Koulussa sitten opettajasta riippuen onkin varmaan jo " aikuisempi" suuntaus näissä asioissa. Mutta eskarilaiset saa ja heidän kuuluu vielä olla mukavia lapsia joiden on mukava olla vaatteissaan esikoulussa. Toisin kuin jotkut vanhemmat luulee niin leikki on esikoulussa edelleen merkittävällä sijalla. Ne oppimistavoitteet tulee onneksi vastaan vasta koulussa, kuten toivottavasti myös pukeutumispaineet.
8
Juuri vkl ostin mielestäni ihanat collegehousut lapselleni, mutta kummasti ei halunnut niitä kuitenkaan aamulla jalkaansa laittaa. Kyllä minunkin lapselleni on myös farkkuja, hameita jne.
Mutta mielestäni tämä tyttö näytti ihan pikku-aikuiselta :(.
Siis toki voi joskus olla noinkin mutta en todellakaan ollut ajatellut ettei eskarilaisen sopisi collegepuvussa tai trikoovaatteissa mennä esikouluun =OO
Meillä nimittäin kulki ekaluokkalainen tyttö koko viime talven koulussa trikoovaatteet toppahousujen+toppatakin alla. Ja samanlainen vaatetus oli lähes kaikilla kavereillakin. Ei kait 6-7v (puhumattakaan eskarilaisista) ole vielä niiiiin iso etteikö voisi jotain kivaa ja lapsellista collegeasua käyttää? Sehän se mukavin on päällä. Ekaluokkalaiset leikkii vielä tosi paljon välitunneilla ja kyllä on trikoot ja colleget silloin omiaan vaikka niissä farkuissa sterchiä oliskin. Meillä ainakin nyt tokaluokkalainen tyttö ihan itse tykkää vielä käyttää collegepukuja jne. Itse usein valitseekin esim jonkun mielestään ihanan kissa ym aiheisen collegepuvun kouluun. Ja samaa sarjaa on usein kaverien vaatetus. Toki farkut ja vaikka neulekin on hyvä. Tavella erityisesti kuitenkin toppa-asun alla suosisin tirkoo ja collegevaatteita mieluummin kuin farkkua.
Vierailija:
Minkälaisissa vaatteissa itse kulkisit töissä, jos töihisi kuuluisi konttaamista, askartelua, tunti ulkoilua.. mä en välttämättä aina haluaisi pitää kauhean hienoja ja tiukkoja vaatteita.
Päällä joko farkut tai hame ja joku kiva paita. Ennen kaikkea vaatteet ovat siistit ja hyvin lapselle istuvat.
Taidat olla se äiti, joka tuo lapsensa esikouluun nukkaisissa sukkahousuissa ja vähän kulahtaneessa paidassa?
AP:n asenteen tähän hommaan paljastaa sivulause:
Vierailija: