Miltä korvatulehdus tuntuu aikuisella? APUA!
Olen flunssassa, nyt korvaani vihloo satunnaisesti. Eli silloin tällöin vihlaisee kipeästi korvaan, mutta ei koko aikaa. Pitäisikö mennä lääkäriin vai liittyyköhän tämä vain flunssaan. Lääkäriinmeno ei ole aivan yksinkertaista, sillä minulla ei ole autoa ja matkaa on jonkin verran. Neuvokaa, jos teillä on kokemusta!
Kommentit (8)
mutta parin päivän päästä on mennyt ohi, kun en ole vaivautunut lääkäriin. :/ Että kai sitä voi olla aikuisellakin, ja kai se voi mennä itsellään ohi.
Ja kyllä korva oli niin kipeä, että pakko oli mennä lääkäriin. Aamuyöstä odotin, milloin terveyskeskus aukeaa, kun ei särkylääkkeetkään vieneet kipua. Makuuasennolle mennessä tuntui, että korva halkeaa. Se on yksi kauheimpia kipuja mitä olen kokenut. En menisi lääkäriin, jos silloin tällöin vihlaisee. Pienet korvakivut kuuluu nuhaan, kun korvien ilmastointi ei oikein pelitä.
Itselläkin flunssassa korvia joskus vihloo, mutta kyllä korvatulehduksessa kipu on niin kovaa, että ei jää miettimään hakeutuako lääkärrin.
Joskus kannattaa koittaa paineen tasaamista korvissa; pidä nenästäsi kiinni (siis nenäkäytävät suljettuna) ja puhalla ilma nenän kautta niin, että korvakäytävissä " tuntuu" ilmavirta. Mulla on auttanut satunnaisiin korvakipuihin erityisesti nuorella iällä, jolloin tuli turhaan rampattua korvakipujen takia lääkärissä. Joissain tilanteissa auttaa, joissain ei. Mutta kannattaa kokeilla.
siis tosi kipeä olo yleisesti. Aluksi saattaa olla melkein kivuton, mutta kyllä alkaa särkeäkin ennnemmin tai myöhemmin. Jos korvatulehdus on vain toisella puolella niin se puoli päästä " humisee" ja syke kuuluu korvassa. Muutaman kerran olen itse kuvitellut, että kyseessä on poskiontelontulehdus, mut onkin paljastunut korvatulehdukseksi.
Oikeastaan hyvin vaikee sanoa ilman, että korvaan katsotaan.
Flunssan alussa vois kuvitella, että korvakipu johtuu kurkkukivusta, mutta jos flunssa pitkittyy ja silloin alkaa olla korvakipua niin ei kun lääkäriin näyttämään.
eli tuo paineentuntu, mikä jo aiemmin mainettiin. Ja yöllä sitten korva puhkesi ja valui märkää...
Alkoi korvien naksumisella ja äänten sumenemisella. Sitten tuli pistävä kipu silloin tällöin. Vähitellen alkoi itsepintainen särky jolloin marssin lääkäriin ja tulehdus sekä korvakäytävissä että välikorvissa. Lekuri ihmetteli mistä aikuinen sen sai ilman flunssaa ja vielä molemmin puolin.
Ja ei ollut yhtään kipeä, korva vaan meni ihan täysin lukkoon eikä auennut parissa päivässä ja olo oli muutenkin nuhainen ja kamalan tukala.