2-2,5 kg lapsen saaneet, oliko synnytys helppo?
Olen huomannut kun muiden äitien kanssa tulee keskustelua synnytyksistä, että näin pienen lapsen synnytystä hädin tuskin pidetään synnytyksenä ollenkaan. Siis kun lapsi on pieni-> Helppo ja kivuton synnytys. Onko näin aina? No omalla kohdallani tämä pitää paikkansa, mutta millaisia kokemuksia muilla on?
Kommentit (28)
mutta sitä edeltäneet viikot yhtä helvettiä, kuusi viikkoa epätietoisuudessa ja täydellisessä vuodelevossa sairaalassa.
Oli tosi helppoa joo.
ja sitten laittaa ihmiset erilaisiin hierarkioihin sen mukaan.
varmaan kamala synnytys kun vauva oli niin ISO 4700g ja 55cm. Synnytys oli kuitenkin omasta mielestä tavallinen jos nyt niin voi ilmaista.
vaikein synnytys oli keskosrajalla tytön synnyttäminen,vaikka kaikki synnytykset ovat olleet nopeita,tästä synnytyksestä jäi eniten pelkoja.
Tytöllä tosin oli suurin pää lapsistani enkä saanut kivunlievitystä.
itse synnytin 2,5kg kaksoset ja 2800g kuopuksen. kaksosten synnytys oli paljon rankempi. tietenkin, kun olivat esikoiset.
Kaveri repesi kamalasti, synnytti kolme vuorokautta kamalissa kivuissa, väärää tarjontaa ja lapsi oli tätä samaa kokoluokkaa. Eli ei todella mene yksi yhteen lapsen koko ja synnytys.
Voiko pienellä vauvalla olla iso pää? Mä olen aina ajatellut että juuri tuo pään koko vaikuttaa eniten synnytyksen kivuliaisuuteen/vaikeuteen mutta kaikki aina jauhaa vain vauvan painosta. Tietysti isommalla vauvalla on usein isompi pää, mutta ei varmaan aina.
Ap
Vierailija:
vaikein synnytys oli keskosrajalla tytön synnyttäminen,vaikka kaikki synnytykset ovat olleet nopeita,tästä synnytyksestä jäi eniten pelkoja.
Tytöllä tosin oli suurin pää lapsistani enkä saanut kivunlievitystä.
Ponnistusvaiheessa tosin mut kiidätettiin hätäsektioon. Ja tuloksena oli 2xreilu2kg.. =)