Perhepäivähoitaja (kunnallinen) hetken linjoilla. Kysy jotain :)
Kommentit (19)
Minulla oli kesän aikana itse asiassa pienempi ryhmä. Isoimmillaan lapsia oli vain 3 hoidossa :)
ja tarkoitan todellista myöhästymistä. Yhden kerran katson läpi sormien, mutta valitettavasti on olemassa näitä toistuvasti myöhästyviä ontuvine tekosyineen :/
Ärsyttävää on myös se, että kassista ei löydy varavaatteita tai sadevaatteita.....
Mikä on palkkasi ja ateriakorvaukst lapsista yhteensä nettona kuussa?
Maksetaanko sinulle vaikka ryhmä ei ole täysi?
Saatko itse vaikuttaa työaikaasi? Vai onko pakko ottaa eri aikaan tulevia/haettavia lapsia niin että työaika on 12 tuntia?
Saatko ylityökorvauksia?
Vierailija:
Minulla oli kesän aikana itse asiassa pienempi ryhmä. Isoimmillaan lapsia oli vain 3 hoidossa :)
Saatteko te kunnalta avustusta hankintoihin, tai saako kunnalta hyvin lainaan tarvikkeita? Minkälaista koulutusta kunta järjestää teille?
Kyselee,
toinen kunnallinen pph
Onko sinulla kuinka monta lasta itselläsi? Millaiset lapset ovat ärsyttäviä? Kiintyykö toisiin lapsiin enemmän kuin toisiin? Kuinka pieniä ovat pienimmät lapset, jotka sinulle on tuotu ja säälittääkö heidän puolestaan?
Mikä on palkkasi ja ateriakorvaukst lapsista yhteensä nettona kuussa? vajaa 1300 euroa kuussa bruttona.... Ateriakorvaus kokopäivälapsesta noin 4 euroa/pv (kattaa kaiken)
Maksetaanko sinulle vaikka ryhmä ei ole täysi? kyllä
Saatko itse vaikuttaa työaikaasi? Vai onko pakko ottaa eri aikaan tulevia/haettavia lapsia niin että työaika on 12 tuntia? Olen saanut itse vaikuttaa mutta silti työpäivä on noin 10 tuntia :/
Saatko ylityökorvauksia? Joo, mutta näissä palkoissa se ei tunnu....
Saatteko te kunnalta avustusta hankintoihin, tai saako kunnalta hyvin lainaan tarvikkeita? Minkälaista koulutusta kunta järjestää teille?
Kyselee,
toinen kunnallinen pph
*** joskus saadaan kunnalta askartelumateriaalia ja tarvikkeita (esim. pelejä ja leluja) saadaan lainata. Kunta järjestää meille perhepäivähoitajan ammattitutkintokoulutusta, johon itsekin osallistun.
haittaako sua, jos vanhempi ei ole ollut töissä vaan tuo lapsen hoitoon vapaapäivänään
esim. hoitaakseen asioitaan?
*****Ei haittaa....
Vierailija - 27.08. 22:12 vastaa tähän viestiin (9/12)
Onko sinulla työkavereita, joiden hoitoon et omia lapsiasi antaisi? On
Onko sinulla kuinka monta lasta itselläsi? 3 lasta, joista 2 kouluikäisiä
Millaiset lapset ovat ärsyttäviä? Hemmotellut, tottelemattomat...
Kiintyykö toisiin lapsiin enemmän kuin toisiin? Kyllä....
Kuinka pieniä ovat pienimmät lapset, jotka sinulle on tuotu ja säälittääkö heidän puolestaan? Kyllä alle 1-vuotiaat ja juuri vuoden täyttäneet säälittää.... Kova ikävä äitiä alussa :(
Tulee kyllä mielellään kotiinkin...
suurin osa on tällaisia :) Eivät itke äidin perään, ehkä ekana aamuna. Mielestäni ok, sillä sehän kertoo, että viihtyvät hyvin :)
Olisin itse valmis vanhempana maksamaan enemmän, jotta palkkanne voisi olla suurempi.
Kysymys: Miten ehdit kaiken päivän aikana? Joutuvatko pienimmät itkemään usein ilman, että ehdit lohduttaa?
Minun pitäisi laittaa 1½-vuotias ja 5-vuotias pph:lle hoitoon. Sinänsä kiva pienemmän kannalta, että järjestyi tuo pph-paikka, mutta päivähoidon ohjaaja sanoi, että tutustumassa voi käydä yhtenä päivänä, ettei hoitajan ja lasten rytmi häiriinny (hoitajaan ei vielä ole oltu yhteydessä, eikä edes tiedetä kuka hän on). Voiko näin olla?
Kyllähän se tuottaa muutoksia aikatauluun, kun tutustumaan tullaan. On ulkoilut ja ruoanlaitot sitten suunniteltava uudestaan. Toki kerran pari on syytäkin käydä, mutta pidempiaikanen " tutustuminen" on kyllä aika työlästä järjestää... Hoitajahan tekee työtään koko ajan. Ja kun on täysi ryhmä koolla ja siihen pari lasta lisää niin osaat arvata millainen tutustuminen saattaa olla .....
Ymmärrän kyllä.
Itse olin ajatellut hoitaa tutustumisen niin, että maksettais jo siitä ajasta täyttä maksua, eli ei olis sitten ylimääräisiä lapsia - tai meidän lapset ylimääräisenä. Kuitenkin useampana päivänä olisin toivonut pienemmän saavan harjoitella, hän kun ei ole koskaan muiden kuin kotiväen hoidossa ollut ja on melkoisen arka tapaus. Toisaalta kai hänkin siihen sitten ajastaan tottuisi vaikka aika kalsealta tuntuisi, joutui isoveljensäkin aikanaa ihan kylmiltään hoitoon :(
jos vanhemmat eivät ole paikalla. Takertuva ja itkuinen lapsi kiinnostuumuista lapsista ja leikeistä heti (10min) kun isä/äiti mennyt ovesta ulos ( ainakin minulla). Jätä vaikka vaan tunniksi/kahdeksi lapsi yksin. Käy vaikka vaan pienellä kävelyllä. Lapsikin tajuaa, ettet ole hylännyt häntä kun tulet nopeasti takaisin.
jo vauvasta. Ei sitte tarvitse tuskaille ton oikean hoidon kanssa.
Täällä kuusikin lasta on normaali määrä talvilomien aikaan...