Mikä niissä Kuomissa on niin erikoista?!
Minkä takia joka ikisellä lapsella pitäis olla Kuomat jalassa talvisin? Ihan kun muita kunnon talvikenkiä ei olis! Kaiken huippu oli se, että viime talvena joku mamma rupes valistaa mulle, et pitäis Kuomat ostaa, kun meidän tytöllä ei niitä oo :D
Kuinka monen lapsei EI käytä Kuomia?
Kommentit (22)
Vedin kokeeksi kerran itselleni Kuomat jalkaan, jösses mitkä lerput tossut.
Kuomat on lämpimät, hyvät, edulliset ja mukavat talvikengät, jotka lapsi saa helposti jalkaansa, joista ei lumi mene varresta kovin helpolla sisään ja jotka eivät kastu helposti. Ei niissä mitään muuta erikoista, ovat vain niin mukavat ja kätevät. Minulla on itsellänikin kuomat pulkkamäkireissuja varten.
Toki meidän lapsilla on toiset talvikengät myös, ei niillä kuomilla nyt ihan joka paikkaan voi mennä.
Käytän niitä talvella ulkotyökenkinä... kaikissa muissa on palelleet varpaat, Kuomissa ei.
T: lto
Vierailija:
Vedin kokeeksi kerran itselleni Kuomat jalkaan, jösses mitkä lerput tossut.
Niitä käyttää varmaan ne samat ihmisiet, jotka käyttää kesät Crockseja ;)
käytän kuomia, koska ne on ainoat kengät, missä jalat ei palellu lasten kanssa ulkoillessa. Ihan käytännön syistä siis.
ympärilleen niin aika monella yli 70-vuotiaalla jalassa. Helsingissä niitä näkee pultsarimammoilla ja joskus vanhemmilla kotiäideillä.
Kasvavalle jalalle ovat kuitenkin kai aika huonot, vähän niinkuin kumpparit. Tasainen, leveä pohja, nilkalle ei tukea, hölskyy ja pyörii jos ei ole just oikeaa kokoa (ja yleensä syystalvella on isot ja kevättalvella pienet). Meilläkin oli 2-v. pojalla viime talvena Kuomat lähinnä kovemmilla pakkaskeleillä paksujen villasukkien kanssa, muuten nauhakiristeiset villavuoriset nahkanilkkurit (joista eivät varmaan päiväkodissa tykänneet mutta itse kyllä tykättiin enemmän).
olen täällä aina joskus kysynyt, että miksi sitä jalkaa pitää oikein tukea? että miten sitten niissä maissa, joissa kävellään vain kesäkengillä, eikä sellaisia nilkkaa tukevia kenkiä voi käyttää ollenkaan, oikein selvitään?
nahkakengät kastuu läpi heti, ja niissä kastumattomissa kengissä jäätyy jalat.
Pysyyhän niissä puistoillessa jalka lämpimänä, itse kun en liiku niin paljon kuin lapset. Ja omakotiasujan kätevä sujauttaa jalkaan talvella koiraa pissattaessa, lehteä hakiessa, ulkosaunaan mennessä jne. Lapsilla on ollut nahkaisia talvikenkiä (nauhallisia ja saappaita) sekä gore-texejä.
Vierailija:
nahkakengät kastuu läpi heti, ja niissä kastumattomissa kengissä jäätyy jalat.
Goret märille keleille, nahkakengät pakkasille. Aikuisillakin pitäisi olla useammat käyttökengät, saati sitten lapsilla.
jotta jalan lihakset eivät saa liikaa tukea vaan kehittyvät normaalisti...?
Mutta tuollaiset lepsut varret eivät pidä nilkkaa yhtään oikeassa asennossa jos lapsi alkaa astua jotenkin linttaan.
Eivät ne Kuomat varmastikaan maailman huonoimmat kengät ole, itse jätän ne ostamatta ihan sen vuoksi kun olen kyllästynyt katselemaan kuinka ne ovat monien lasten ainoat kengät talvella - niitä käytetään jokaisella ulkoilulla, kaupassa, juhlissa jne. Samoilla lapsilla ei ole myöskään kuin yhdet kengät, lenkkarit, ulkoiluun syksyllä ja keväällä (kumppareiden lisäksi).
ei meidän päiväkotiin voi viedä monia erilaisia kenkiä. Eikä niitä edes tarvitse viedä, kun on ne kuomat. Vapaa-aika sitten erikseen.
Kerrankin saa hyvää halvalla.
Kyllä meidän perhe pärjää yksillä kengillä koko talven.
mahtuu jalka ja kenkä on kestänyt hyvin läpi talven.
että ne on hyvät, lämpimät kotimaiset ja HALVAT.
Ja sopii leveäjalkaisellekin. Ei kapeajalkainen voi käsittää sitä tuskaa kun pitää survoa jalka liian kapeaan kenkään.
Vierailija:
ei meidän päiväkotiin voi viedä monia erilaisia kenkiä. Eikä niitä edes tarvitse viedä, kun on ne kuomat. Vapaa-aika sitten erikseen.
Miksei talvella voi olla kaksia kenkiä? En usko että Kuomat ovat iltapäivällä kuivat, jos aamulla on ulkoiltu loskassa.
Talviaikaan vuorelliset ja hyvin on pärjätty.
Tytölläni ei ole koskaan ollut Kuomia. Tytölläni erittäin kapea jalka, ja Kuomat ovat muutenkin tosi leveälestiset.
En muutenkaan ole koskaan nähnyt mitään tarpeellisuutta ostaa Kuomia, sillä onhan niitä muitakin talvikenkiä.