Työkaverilta kuoli koira torstaina ja tänään haki sairaslomaa sen takia.
Olen koiraihminen itsekin ja joutunut kahdesta lemmikistä luopumaan aikoinaan, toinen lähti yllättäen, toinen suunnitellusti. Mutta en mitenkään saata ymmärtää, että ihmiseltä menee työkyky noin kertakaikkiaan.
Onhan tuossa ollut viikonloppu aika toipua ja käydä läpi asiaa. Oli viime viikon kuitenkin vielä lomalla.
Kommentit (30)
sinun tapasi surra ei ole ainoa oikea.
Ajatteles: toiset hakee saikkua henkisten syiden takia, vaikka niiltä ei olisi kuollut ketään eikä mitään, ei edes kultakalaa!!!
ihmeen kylmä itse olet jos lemmikit ei hetkauttaneet poisnukkuessaan.
on koira voinut olla iso asia jaksamisessa. Et varmaan tiedä kaikkea...
Itseltäni kuoli koira niin että sai loppuvaiheessa myrkytyksen kohtutulehduksen seurauksena. Oli ihan vauhko ja minä olin yksin (teini-ikäisenä) seuraamassa lopun lähenemistä. Toki voi sanoa että koira olisi pitänyt lopettaa jo aiemmin... Vieläkin näen unia että koira herääkin kuolleista, on saanut lisäaikaa ja odotan vain koko ajan koska kuolema oikeasti koittaa.
Joo, totta on, että tuo varmaan oli ihan niitti kaikelle muulle. Töissä on ollut aika persestä viimeaikoina. En tiedä, miten herkästi meidän tt-huolto antaa henkisestä paineesta lomaa, kaipa tuo onnistui sitten.
Koira oli ihan pentu, juuri luovutettu ja ilmeisesti siinä olikin jotain vikaa. Hänellä on myös aikuinen koira, pennun isä.
Anteeks, että ihmettelin.
ap
Vierailija:
ihmeen kylmä itse olet jos lemmikit ei hetkauttaneet poisnukkuessaan.
Pidin koiraa kokoajan sylissäni ja tunsin kun se nukkui pois... voi itku niitä silmiä, jotka katsoi minua :(((
" Onneksi" olin silloin äitiyslomalla, en olisi pystynyt menemään töihin.
pitääkö sulta aina hakea hyväksyntä sairaslomilleen??? Tympäsee tuollaiset työkaverit joilla työaika menee toisten kyttäämisen ja muiden asioiden päivittelyyn. Hoida sinä vaan omat hommas ja anna toisen selviytyä tavallaan.
Vierailija:
Hoida sinä vaan omat hommas ja anna toisen selviytyä tavallaan.
Entä seuraavalla viikolla?
Syyn on pakko olla muualla, ei tasapainoinen ihminen tarvitse henkisistä syistä sairaslomaa viikkoa lemmikin kuoleman jälkeen.
Joudutko tosiaan päivän ajan paikkaamaan työkaveriasi kun sillä on huono olla??? Toivottavasti sinua ei koskaan kohtaa elämän murheet, ajattele nyt sitä taakkaa minkä työkavereillesi lastaat...itsekäs inisijä. Muistapas tuo oma vikinä kun seuraavan kerran meinaat soittaa pomollesi kun pikku nuha vaivaa tai pikku Niko-Petterillä on kurkku kipeä.
Tuskin koiran kuolema on se sairausloman syy paperissa, vaan henkinen väsymys, stressi tms..
Äitini koira kuoli 2 vuotta sitten, eikä äitini ole vieläkään toipunut siittä. Itkee vieläkin haudalla ja muistelee. Johtuen pitkälti siittä, kun ei päässyt sitä koiraa hyvästeleen (oli sairaalassa silloin).
Jos äitini olisi ollut työelämässä, ei 2vk olisi riittänyt sairasloman pituudeksi.
Jokainen suree tavallaan...
että työkaverinne ilahtuvat kun soitatte lähes kuukausittain kuinka aiotte jäädä päiväksi kotiin kun pennuillanne on sitä ja tätä tarhasta saatua tautia?? Toisille koira on ihan yhtä tärkeä perheenjäsen kuin muutkin perheeseen kuuluvat ja lapsettomalle varmasti vielä tärkeämpi. Pieni annos sympatiaa tekisi teillekin ihmeitä.
on tunteellisempia