Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmasut vk43

20.10.2008 |

Piti ruveta kirjoittelemaan tähän asti oon vaan lukenut, joka päivä tätä palstaa, mutta nyt näyttää ettei tällä palstalla mammat on vähentyneet joko vauvoja hakemassa? Itelläni viikkoja reilut 35 ja vauva tosissaan tulollaan maha roikkuu niin alhaalla kun voi ja kivuliata suppareita noin viikon ajan. Just kävin neuvolassa ja sanoivat vain, että tilaa sitten ambulanssi jos vedet menee, että tämä vauva tulee vauhdilla kiva matkaa sairaalaan yli sata kilsaa.

Tää on mulle kolmas vaavi, mutta nyt eka kerran oon joutunut rajoittamaan liikkumista ja jäämään töistä aikaisemmin pois ettei vauva syntyisi liian aikaisin.

Onnittelut niille, jotka ovat vaavin jo kainaloon saaneet.

Ps. Päivän koho kohta on ollut mulle lueskella mitä marrasmasuille kuuluu. :D

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon luka78! Hiljaista tosiaan täällä marraskuisissa, missä kaikki on?

Mulla kaikki ennallaan, päivittäin supistelee useamman kerran tunnissa, mutta kivuttomasti. Ja siis supparit edelleen kestoltaan useita minuutteja... Mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ei ole, vaikka viikko sitten lääkäri veikkaili, että vauva olisi jo piakkoinkin tulossa. Toivottavasti ei nyt sitte kuitenkaan ens yönä intoudu syntymään, kun huomenna oon menossa jalkahoitoon - sain mieheltä lahjakortin!

Tulkaahan taas kertoilemaan kuulumisia! Mukavaa viikkoa kaikille =)

iippulainen 38+2

Vierailija
2/38 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kerkeät käydä ihanassa jalkahoidossa ennen kuin vauva haluaa maailmaan. Voi että kateeksi käy jalat tuntuvat hoidon jälkeen ihanan kevyiltä. Harmi että niin harvoin sellaiseen pääsee. No omaa saamattomuutta kai se vaan on tai oon liian pihi että en raaski tilata aikaa hoitoon.

Itse toivon tällä hetkellä että vauva vielä masussa viihtyisi ainaki pari viikkoa vaikka olo onkin varsin tukala ja yö unet on mitä on. 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä täällä taitaa monella olla pian tosi kyseessä! Itsellä vielä niin paljon aikaa jälellä, ettei vielä oikein ole asennoitunut koko synnytykseen, vaikka parin viikon päästä olis se 37 vkoa täynnä ja periaatteessa lähtö voi sitten tulla koska vaan. Marraskuun alussa olen aatellut kamat kokoon pistää, jos vaikka vauva päättäs tulla ajoissa. Esikko kun tuli tasan laskettuna päivänä, nin jotenkin sitä ennakoi, että tää menis samalla lailla.

Mitään merkkejä ei kyllä ole, ei supista, ei mitään. Nukkuminen on kauheeta, kun kaikki asennot huonoja, pissattaa, ja vatta on TODELLA massiivinen. Väsyttää hela tiden ja kävely sattuu, mutta silti toivon, että likka malttas vielä ainakin kuukauden vattassa pysyä.

Jaksuja - ja lykkyä pyttyyn niille, joille h-hetki jo koittaa!

Meku

34+1

Vierailija
4/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen neuvola, periaatteessa kaikki ok, rr 93/67, hemppa on noussut edellisestä lukemasta, sf 34cm joten yläkäyrällä siististi mennään. Kuten mun aikaisemmin virahtanut mahani antaa siellä kasvaa, vauva siis ei oo liian iso.

Tänään mietin että mun poli aika on tasan 2 viikon päästä ja silloin saatetaan käynistellä! Eli ai oo ainakaan kaukana enää! Oon sen viikon jättänyt tyhjksi kalenterista (lapsia kun pitää käyttää siellä ja täällä), jos olisinkin sairaalassa silloin.

ellenlelli 36+1

Vierailija
5/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo epäilin että joko tulee lähtö kun koko päivän olin niin kipee. Mut illaksi loppuivat supistukset ja nyt olo ok. Saa nähdä kuin käy kun lähdetään liikenteeseen kohta murun kanssa.

Saapi kyllä tulla, sen verran rankkaa on tää loppuraskaus.... Viikkojakin tänään se 37 eli ei ole edes ennenaikainen!

murunmamma ja poitsu

Vierailija
6/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on täällä tosiaan. Taitaa kaikilla olla samat mietteet: koska lähtö, vieläkö pitkään oleilua?

Viimeiset pari yötä ovat täällä menneet valvoen, suppareita säännöllisesti, mutta sitten lakkaavat jossain vaiheessa. Tänä aamuna viiden kieppeillä heräsin tosi tanakkaan kipuaaltoon ja herättelin jo miehen kaiken varalta. Mutta ei... Taitaa vaan paikat valmistautua. Nyt jauhatan pesukonetta ja suunnittelen imurointia. Mielenkiintoista olisi tietää, miten kauan tällaista vaihetta kestää. Esikoisen aikaan kun vastaavaa ei ollut. Aika varoittamatta alkoi rytistä.

Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin!

Sirilii rv 37+3

Vierailija
7/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista täälläkin,mut jotain edistystä sentään oli eilen neuvolassa,kun oli vaavi jo päättäny kiinnittyä lantioon. Supistuksia on päivittäin useita,mut pääasias kivuttomia, eikä mitään säännöllisiä,et ei pahemmin mitään merkkejä lähdöstä viela. Joka kerta ku tulee jomottavia supistuksia oon ihan täpinöissäni!:D Jotain edistystä sekin kuitenkin on.:) Tänään aamul havahduin todenteol,et KÄÄK laskettuun aikaan 10päivää,eli se on jo ens viikon perjantain! Olis kyl syytä varmaan jo pakata sairaalalaukku valmiiks!:)

Jaksamista kaikille!

Salsa9 rv 38+4

Vierailija
8/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli aika rytinällä tämä kakara kakkonen maailmaan tuossa reilut pari viikkoa sitten. Tyyppi oli pienenpieni, liian pieni viikkoihinsakin nähden, 1915 g viikolla 35+6. Tätä tiesi siis se, ettei sf-mitta oikein kasvanut. Diagnosoitiin SAG eli sikiöaikainen kasvuhäiriö ja hänen elämänsä alkutaival sujuikin sitten sairaalassa kasvaen, syömään opetellen ja erilaisia mahdollisia syitä pieneen kokoon selvitellen.

Juniorista on otettu a) kromosominäyte (normaali tyttö), b) hormoniverikoe (progesteronitaso normaali, ei virilisoitunut raskauden aikana) ja c) sytomegalovirusnäyte (ei virusta). Minusta on lisäksi otettu myös sytomegalonäyte (sairastettu ennen raskautta) ja toksoplasmoosinäyte (ei sairastettu). Lisäksi istukka ja napanuora on tutkittu, niissäkään ei mitään epänormaalia, virtaukset olivat ultrassa hyvät ja napaveren happitaso synnytyksessä hyvä.

Nyt näyttää siltä, että mitään selkeää syytä pienikokoisuudelle ei löydy, mikä on meille hirvittävän suuri helpotus, koska tarkoittaa käytännössä ettei hänellä ole mitään ainakaan nyt mahdollisesti löydettävissä olevaa graaveja kehityshäiriöitä aiheuttavaa asiaa. Ja tänään saatiin sitten vihdoin tyyppi myös lopullisesti sairaalasta kotiin ja meidän kanssa arkipäivää elämään. :-)

Pieni hän on edelleen, mutta tänään sairaalan punnituksessa oli jo ylittänyt syntymäpainonsa, ja joka päivä tuntuu että pyöreyttä kertyy, katse tarkentuu, liikkeitä ja ajatusta tulee lisää hänen olemiseensa ja nykyjään jaksaa jopa protestoida, jos kokee tulleensa kaltoinkohdelluksi (esim. siirretyksi lämpimästä kantoliinasta omaan äitiyspakkauslaatikkoon nukkumaan)..

Kovasti siis draamaa oli meillä tämä alkutaival, mutta ehkä tämä tästä vähitellen jopa rauhoittuisi?

Tsemppiä loppuraskauden rytinöihin teille muille, toivottavasti teillä menee "normaalimmin" tämä homma! (Sinänsä en ole mikään suuri "normaalin" ystävä, mutta tällaista pelkokerrointa en kyllä suosittele kenellekään...)

Tervehtii,

zel & ulkoistettu z, kohta jo 2 kg...

Vierailija
9/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna korjasin hoitolaukun josta oli yks sauma ratkennu ja pistin pesukoneeseen että saatiin puhtaaks. Eilen sitten laitoin sinne vauvan vaatteet laitokselta kotiin lähtöä varten. Ulkopuvun jätin vielä laittamatta kun ei ilmasta vielä tiedä kuin lämmintä/kylmää tuolloin on.

Oman laukun ajattelin tänään pakata ja mies saakin sitten omansa laittaa jos se laukkua edes tarvii. Peukkuja pidän kyllä kokoajan pystyssä että käynnistyis yöllä tai päivällä niin olis mutsi lähellä lapsia katsomaan. Appiukko kun tosiaan lähti muikku jahtiin 500km päähän niin eipä pahemmin sieltä apuun tulla :(

Viikonloppuna ostin meille uudet kylmäkaapit keittiöön ja myyjän kanssa sovittiin että toimitus on to aamupäivällä josta syystä aamusella tyhjensin yläkaappeja sekä siivouskomeron kun uudet ovat huomattavasti leveemmät kuin nykyinen jääkaappi. Soittelin sit liikkeeseen varmistaakseni että kaapit myös tulevat to niin selviskin ettei myyjä ollut tarkistanut saatavuutta tehtaalta vaan olisi saattanut mennä kaksikin viikkoa kylmiön tuloon. Myyjä kuitenkin pyysi kiirehtimään valmistuksessa joka ihan ok koska saattaapi olla että etten ole ens viikolla vastaanottamassa toimitusta kun sitä tuovat vaan olenkin laitoksella. Mieskin oli pyytänyt just to illalle kaveria kanto apuun kun eivät asenna kaappeja kuin 200€ maksusta jota emme ole valmiita maksamaan. Mies tekee asennushommia työkseen. Harmittaa kyllä jonkun verran kun olin ajatellu saavani uudet kaapit ylihuomenna :_|

Vauvalla kaikki ok. Suppareita tulee joka päivä mutta niitä harjoitusversioita vielä.

Vointeja kaikille muruille :)

Moschino rv38

Vierailija
10/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma olemus alkais olee aika kypsä, mutta masuasukki on näköjään erimieltä. Huomenna olis neuvola ja viimeinen synnytysvalmennus. Neuvolakin sais mun puolesta jäädä viimeiseksi. Vauvalle on kaikki valmiina, joten ei muuta kun tervetuloa!

Sitä pitäs varmaan itekki pakata tuota sairaalakassia, ettei jäis sitte ihan viime tippaan. Vauvalle olen vaatteet valmiiksi kattonut ja ne saa mies sitten tuoda kun tulee meitä hakemaan, samoin mun kotiutumisvaatteet, jotka meinaan laittaa valmiiks. Alkaa pikkuhiljaa jänskättää että mitä tuleman pitää.

Hieno Zel, että teidän pikkuinen voi hyvin.

Mä lähen kattoo tota sairaala sarjaa.

crabu-87 rv 38+0

Vierailija
11/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olin tänään neuvolassa ja kirjoittivat lähetteen äitipolille. Verenpaine on alkanut taas salakavalasti kivuta liian korkeelle ja nestettä kertynyt enemmän ku tarpeeksi.. Ja maanantaille vasta aika, blaah, ellei sitä ennen sitten tule ahdistus, päänsärky ja huonovointisuus.. Mennään sitten tutkimaan, että onko kaikki ok, oltaisko siellä jo valmiina maailmalle - jei :) Saas nähdä, supistelut kuitenkin on ja pysyy kivuttomina..

Taisin viime pinossakin mainita, että olis niin kiva luovuttaa nää vaivat jo seuraavalle odottajalle! En tiedä miten muiden yönukkumiset/-kukkumiset sujuu, mutta täällä on rytmit ihan sekaisin. Pelkkä ajatuskin taas lähenevästä yöstä tuottaa tuskaa.. Wc-käynnit on jostain syystä harventuneet, hyvä jos kerran, max kaksi, tarvitsee sen takia nousta. Mutta ne kyljenvaihdot.. Jotenkin tuo masuasukki aina asettelee itsensä niin tomerasti sille kyljelle jolla itse juuri nukkui, että puolen vaihdos sattuu niin prkleesti. Mies joutuu olla kääntämässä ja hyssyttelemässä :) Varmasti liitoskivut antavat oman lisänsä tuohon operaatioon, mutta tuskaa - sanon vain tuskaa..

Lastenhuone ollaan saatu onneks valmiiksi, vihdoin ja viimein :) Projekti alkoi varmaan huhtikuussa kun plussattiin ja on jatkunut siitä lähtien hitaasti, mutta varmasti ;) Sairaalakassitkin on suurpiirteissään valmiina. Omaan kassiin täytyy lähdön hetkellä heittää vielä sitä sun tätä, mutta vauvan lähtövaatteet ym odottaa turvakaukalon vieressä kotiutumispäivää.

Kyllä se aika vain rientää.. Hetki sitten malttamattomana odottelin että koska se masu pömpähtää esiin ja nyt jo kovasti toivoisin että pääsis siitä eroon :D Jaksamisia siskot, viimesiä viedään!!

Vierailija
12/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 38+0

Vierailija
13/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite oon ajatellut olla taalla taustalla ihan vaan hiljaa kun ei mun suustani tunnu kuuluvan muuta kun kiroilua, jupinaa ja valitusta... Kyllastytan jo itteenikin talla kaikella...

Voi juma voitteko kuvitella mita esikoinen sano ( siis ihan just nyt kun tata kirjotan ) kun kannoin tata lappista tosta poydalta tahan sohvalle?? Esikoinen: "Aiti sun masu on tosi iso mut sun tissit ei nayta hyvalle!", pokkana ilmotin vaan nuorelle herralle ( 7v ) etta mulla ei oo rintsikoita paalla....On niilla otsaa jo pienesta pitaen... VOI JUMMI JAMMI....

Mut joo siis asiaan, maha toiminut hyvin taas sitten viimeviikkosen episodin jalkeen ja nautin luumu mehua paivittain 2dl, muuten ei oikeen taas oo ruokahalua :(

Siivous vimma on iskenyt ja eilen makkarissa vaihto paikkaa niin sanky kun sohvakin ja Korkea laatikosto :O Ihme mielitekoja kun oon kytannyt myos vessan seinia, ajattelin et pakko laittaa jotain oikein paljon VAAHTOAVAA saippuaa siihen ja pesta puhtaaks..... Kokolattiamattoa oon kans viela paattanyt pesta ( meilla siis kone eli se ei oo kun hiukan aikaa vievaa puuhaa, ei niinkaan fyysisesti raskasta ).

Sairaalakasseja en oo jaksanut/viittinyt/huvittanu laittaa, mut kai niitakin vois jossain vaiheessa katella.. Mies oli ostanut vaippoja ja kosteuspyyhkeita viikonloppuna, kai sekin raasu on ihan ihmeissaan kun en innostu yhtaan torsaan rahaa kaikkeen tarpeelliseen ja tarpeettomaan...

Mut joo seuraava katilolla kaynti on sitten 29.10 eli onko se sit ens viikon KE. Saas naha mita sanovat vai eivat mitaan.....

Vauva pyorii kuin hakkyra ja ei tietoakaan mistaan paa alaspain pysymisesta, eli valilla on nuppi alas ja sit sivuttain ja valilla PT'ssa, kun nyt rauhottuis..

Mut jeps, kaikille tasapuolisesti jaksamisia ja voimia kaikkine vaivoineen ja valituksineen. haaveilin just mahaltaan nukkumisesta mut muistin sit etta ei siitakaan mitaan tuu useeseen kuukauteen kun on rinnat taynna maitoa.... hah hah

Ei tassa kai voi voittaa :)

Vierailija
14/38 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Maisha.

Juuri tuossa kans miehelleni sanoin ,että kyllä sullakin on kauheeta ,kun mää en tee muutakuin valitan tai niin musta ainakin tuntuu. Se osaa kyllä ottaa ihanasti nää mun vaivat ja yrittää auttaa sen minkä voi.

Närästää on kipeitä paikkoja ja sitten tuli karsee ummetus, että ois saanu lapiolla kaivaa takapuolta ja siittä selvittyä kiva kiva peräpukamathan ne sieltä tuli voi vihtori, kun hatuttaa.

Aikaisemmissa raskauksissa oon selvinny pelkällä närästyksellä.

No jospa tää on mulle suora vihje, että lapsiluku on täysi meidän perheessä, vaikka oon aina usemmankin halunnut, mutta kolme on hyvä luku.

En tiedä millä noista pukamista pääsis ennen synnytystä eroon. mulla ei oo koskaan aikaisemmin ollut ja nyt tuun hulluksi tän säryn kanssa. Ei tuo rasvakaan oo vielä auttanut yhtään. Huh huh.

No jospa tää vielä iloksi muuttuu?

Vierailija
15/38 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi skorpparin odottaja, tosin vähän aikaa ollut ihan hiljalleen, kun näitä kiireitä piisaa ihan riittämiin...lukenut tosin olen aina silloin tällöin juttuja.

Koko perhe ollut ihan taudin keskellä! Kyllähän lapset jaksaisi hoitaa, jos itse on terve, mutta kun tuo taudin paha sormi pääsi minuakin osoittamaan. Ja yli kaksi viikkoa on tullut yskittyä ja aivasteltua. Vihdoin sitten passittivat lääkäriin, kun mies sanoi ettet sinä sillä suomalaisella sisulla enää pärjää, nyt on unohdettava leijonanluonne ja se että aika parantaa haavat ja alistuttava reseptilääkkeisiin. Viime viikolla sain reseptillä yskänlääkettä ja vielä päälle poskiontelo lääkkeet. Sattui niin että annostelin yskänlääkettä ensimmäisen kerrran niinkuin lääkäri sanoi, eli sen 10 milliä ja sen jälkeen kuljin kuin Andy Mc Coy, huumeessa koko illan...viimeinen kerta kun meitsi siihen pulloon koskee lääkärin ohjeiden mukaan...pillereitä olen ehkä syönyt neljä kappaletta, kun minä en ole mikään lääkkeiden käyttäjä!!! Ajattelen vain että kyllä se tästä ohi menee....ilman mitään särkylääkkeitä...niinhän se on synnytystenkin laita. Ei siellä mitään vaativia juttuja tarvita, kunhan on vettä ja poreallas niin hyvä. Sellainen pieni synnytyskipu on ihan tervettä tuntea. :-) eikö vain muorit?!

Kiirettä on pitänyt muutenkin. Koiranpentuja taas talossa viisi kappaletta, samoin työllistää tuo oma Toynpentu. Suunnitteilla vielä hakea urospentu Toy sellainen tuolta Tukholmasta ennen h-hetkeä. Tässähän tätä aikaa vielä riittää...kokonaiset muutaman viikkoa :-) Vatsa on tosin niin pieni että pystyvät helposti minut koneeseen ottamaan, kunhan eivät siihen todistusta tarvitse, että rouvalla on jo 36 viikkoa menossa...tosin en käy kuin kääntymässä ja hakemassa koiran, joten luulen sen onnistuvan aika hyvin.

Kylkiluut tosin vasemmalla puolella alkaa olla tiukilla, johtuu myös yskimisestä, että on joutunut jännittämään...

Siivousta tänään ja piiitkä kävelylenkki koirien kanssa metsässä. Tekee kutaa. Sais tämä vauva kuutonen jo tulla heti marraksen alussa ulos masusta, eihän tätä muuten jaksa enää kannella mukana. Tosin silloin jääpi vaaveli alle kolmen kilon...tosin meitsin kersat tulevat aina vähän etuajassa...

Uudet vaunut tulevat tällä viikolla, ja niitä päästään testaamaan nuorimmaisen kanssa (1v ja 6 kk) Tilattiin sellainen Phil and Teds Vibe malli. Toivottavasti toimii ja pelitää.

Pusut kuonoon kaikille ja onnea loppuraskauteen. Eihän tätä enää ole paljoa jäljellä...ja sitten taas itketään vatsaa, jota ei enää ole... :-(

Riesa ja pien'

Vierailija
16/38 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa sairastellaan. Keskimmäisellä epäillään olevan sen enterorokko ja muutkin tytöt niiskuttaa että taitaa kiertää kaikki :(

Itsellä kanssa vointi huono. Sairastuin masennukseen reilu vuosit sitten, kun kolmatta vauvaa odotin. Neiti syntyi 05/07 siis. Lääkityksen ym tukitoimien vuoksi jaksoin ja hyvin jaksoinkin, kunnes kuukausi sitten lopetettiin lääkitys tulevan synnytyksen takia. No nyt sitten tuntuu :( Ens keskiviikkona piti olla äitipolin käynti ja arvio käynnistyksestä, mutta mun vointi on sitä luokkaa, että äitipolin käynti on jo huomenna. Hyvässä lykyssä käynnistys jo ensi viikolla ja sitten aloitetaan taas lääkitys. Pitäkää peukkuja että näin se menee. Mun voimat on lopussa. Kiukututtaa ihan kun piti ne lääkkeet lopettaa kun voin niin hyvin (=normaalisti) ja nyt olis kun matto viety jalkojen alta. Vaikka vauvalle se on hyvä että veressä ei lääkettä ole niin ei saa vierotusoireita. Ja kun vauva kasvaa tosiaan 2 viikkoa isompana niin ei pitäisi olla mitään hätää.

Että näin kurjaa tänne nyt. Pahoittelut omanapaisuudesta.

AIHA rv 36+5

Vierailija
17/38 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja halauksia! Tosi kurja tilanne, mutta täällä ainakin pidetään sormet ja varpaat ristissa, että käynnistyksen saisit mahdollisimman pian! Vauvakin kuitenkin jo on ihan kivan kokoinen noilla viikoilla, joten luulisi, että sinun hyvinvointisi (joka myös vaikuttaa vauvaan) olisi nyt tärkeintä.

iippulainen 38+5

Vierailija
18/38 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA: *voimahali* Mä oon kans masennuksen sairastanut, ilman lääkkeitä oon ollut 2.5 vuotta. Nyt oon alkanut pelkäämän että se uusiutuu raskauden jälkeen (puhkes synnytyksen jälkeen viimeksikin). Siis jotenkin ymmärrän sua. kai sun lääkitys lopetettiin pikkuhiljaa? mutta kyllä lääkärien pitäsi katsoa sun vointia kun käynistystä ajattelevat. Koska sun vointisi heijastuu vauvaankin. Voimia sulle!!!!

ellenlelli 36+3

Vierailija
19/38 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustalla vaan lueskelen, kun en saa aikaseks kirjottaa mitään. aika käy tosi pitkäks kun on päivät yksin kotona. vähän piti pesää rakentaa ja siivota kellaria ja järjestellä huonekalujen paikkoja. siitä sitten saikin kärsiä pari päivää kun lonkat ei tykänny.

pelkopolilla kävin ja sain uuden ajan kun vielä arvon että uskallanko vaiko en lähteä alateitse synnyttämään. paino arvion tekivät samalla ja sillon rv 36+2 vauva oli n.2600g eli veikkas jäävän alta 3kg, jos ei mene yli lasketun niinkun veljensä.

Aihalle voimia kovasti. mulla oli lievä masennus edellisen kanssa. alkoi jonkin aikaa ennen synnytystä ja jatkui sitten puolisen vuotta sen jälkeen vielä. itse vaan olin niin hölmö silloin etten apua tajunnut tai osannut hakea mistään.

minttuliini- rv 36+5

Vierailija
20/38 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kans aikoihin saanu aikaseks kirjotella,luettu vaan muiden juttuja.

Onnittelut zel,teil on varmast ollu aika hurja alku,huiks..ja Aihalle voimia, mul kans ollu raskauden ajan masennuslääkitys,joka lopetettiin vasta nyt 2 viikkoa ennen la:ta ja samaa just pelkään et tulee "tuntemuksia", ootko jo sopinu että alotat heti lääkityksen uudelleen synnytyksen jälkeen?voimia kovasti sinne!

meillä on viikonloppuna edessä muutto, saa nähä miten jaksaa touhuta,kun heikotusta ja kuvotusta jatkuvasti, onko muilla??neuvolas sano et kohtu painaa sisäelimiä ja siit johtuu. Miten teillä menee yöt?

lassi 29 rv 37+5