meneekö puoli kiloa päivässä kasviksia?
tuli mieleen kun joku kyseli että tehdäänkö joka ruoalla salaattia, ja moni vastasi että ei tee kuin vain viikonloppuisin.
Kommentit (8)
jos syö pari omenaa ja porkkanoita niin paljonkohan niistä tulee?
Ei mulla varmaan sitä puolta kiloa tule joka päivä, mutta yleensä syön paivässä 2 omenaa,3-4 porkkanaa, ja lisäksi pakastevihanneksia höyrytettynä tai ruoan joukossa.
Aina aterialla sekä lämmin kasvislisäke että salaattia/kurkkua, tomaattia ja paprikaa lohkottuna/raastetta. No, ehkä kerran viikossa jää jompi kumpi pois.
2v tytöllä vähemmän, mutta kyllä joka päivä jotain vihreää ja vihannesta on syötävä. Eipä kai tuon ikäisen ihan 500g tarvii syödä?
Muksujen herkkua on jäiset marjat ja hemapa!
Lisäksi itse pyytävät järsittäväksi porkkanaa, omenaa, kurkkua ja paprikaa. Mä olen hulluna omenoihin joita syön välillä kolmekin päivässä :)
Tomaatteja tulee kanssa popsittua päivän mittaan ja appelsiineja. Mies tykkää erityisesti just appelsiineista.
Itse voin syödä 500 g tomaatteja ihan pelkältään. Lisäksi joka ruualla höyrytettyjä kasviksia sekä tomattia- ja kurkkua, sekä paprikaa.
Osalla oli jopa vaihtoehtoina että tuoresalaattia TAI lisukekasviksia.
Minä laitan aina jotain tuoretta (ei välttämättä valmista salaattia vaan esim. tomaattia ja kurkkua) ja kypsää kasvista. Lisäksi ruoan joukossa on yleensä jotain kasviksia (wokissa, porkkanaa jauhelihakastikkeessa, paprikaa kanakastikkeessa jne). Silti tekee tiukkaa saada tuo 500 g itselle kasaan.