Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAKALOKARIT uuteen viikkoon! (lokakuiset -06)

27.08.2007 |

Ajattelin alottaa uuden pinon uuden viikon kunniaksi. Oli tuo edellinen jo silleen pitkä että ehkä tämä taas innostaa kirjottamaan... Siellä oli kyllä eilisiltaisia juttuja, että käykäähän lukasemassa ne! :)

Juu, meillä nuo yhdet päiväunet menee silleen vaihtelevasti. Elikkä oon kyllä yrittäny ne pitää mutta kun jätkä on aamulla pari tuntia valvottuaan jo niin rätti niin kyllä välillä ne kahet unet on otettava. Tai sitten nukkuu silti vaan sen 1,5h unet vaikka saiskin venytettyä " aamua" sinne n.11.30 asti niin on sitten aikamoista se alkuilta... että ehkä hän ei ihan vielä ole valmis vaan yksiin uniin... Äiti kyllä olis öitten kannalta.. ;D

Meilläkin hampaita tulee lisää ja se tekee kipeää.. :( Eilen oli pojukka tosi kiukkunen ja itkeskeli vähän väliä. Iltapäivällä sitten vasta huomasin että alas on puhjennut 3. hammas (7. yhteensä) ja moni asia kirkastu: aamulla hampaiden pesu tökki vaikka yleensä se on mieluista. Syöminen oli vähän vaikeeta vaikka yleensä syö tosi hyvin. Lelujen kolkkaus alaleukaan aiheutti itkua. Noniin, tyhmä äiti, miten et aiemmin tajunnut!? ;P ;) Jeps, mutta supon avulla nukkui sitten tosi hyvin, heräs vaan 4 aikaan(!!) tosin aamu alkoi jo ennen kuutta.... XP On siis nukkunut johonki 7 nyt " normaalisti" . Tänään poika on mummolassa kun mulla on graduntekopäivä.

Elikkä juu, täytyy vissiin ryhtyä hommiin kun kellokin jo noin paljon, iik! ;) Oli mulla jotain muutakin mielessä mutta....ainiin! saatiin 1v. altistukseenkin aika ens kuun loppupuolelle! Voi kun se olis jo pois!! Siis maitoallergia! ;)

Hyvää viikonalkua! :)

pupu ja poju 4.10.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on kai sitten tulossa hampaita. Tuli nukuttua viimeyönä noin 4h vaan ja tyttö aamulla 6.45 virkeenä vaikka yli tunnin yöllä hereillä :(. No toivotaan että puhkeavat pian että saa nukkuttuakin. Ja kaiken kukkuraksi mies nyt reissuhommissa ettei voi vaihtaa lapsenvahtia. No se siitä valituksesta, helpotti kyllä vähän kun sai jollekkin purkaa =).

Meillä kävi hyvä tuuri tuon maitoaltistuksen kanssa. Eli päästiin tyksin tutkimusryhmään niin saadaan 3kk:n maidot vielä ilmaiseksi etten edes tiedä mitä oikeasti maksavat. Vähän kyllä epäilyttää että se maitoallergiakin tytöllä on. Eli tällä hetkellä on todettu prictesteissä kananmuna, kliadiini (mitä sitten onkin?), vehnä ja ohra. Oireita tullut myös tomaatti, kala, herne, kaura, sitrushedelmät, maissi....ja varmasti niitä muitakin löytyy :(. On hieman keksimistä mitä tyttö söisi kun en saa kunnolla omia pöperöitä syömään että kertokaa jos teiltä löytyy hyviä vinkkejä.

Tiedättekö saako vilja-allergikko syödä gluteenittomia tuotteita vai ovatko vain keliaakikoille? En ole muistanut kysyä tuota meidän lääkäriltä vielä.

Eipäs nyt kummempia, vähän valitusvieti mutta nousipa pino ;).

Heluuna ja tyttönen 18.10

Vierailija
2/26 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Heluuna: vilja-allergikolle käy LUONTAISESTI gluteenittomat, siis jos ne siinä olevat raaka-aineet käy. On vaan useesti esim. soijaa, joka ei monelle allergiselle käy.. :( Mut että pelkästään gluteenittomissa on vehnää (joku 0,3%, mutta kuitenkin).

On kyllä harmi kun on noita allergioita. Oon onnellinen ku mein pojalla nyt ei ainakaan toistaseks ole muuta kun se maito todettu. Porkkana ja omenakin näyttäis ainaki vähäsinä määrinä käyvän, aluks vaan näytti etteivät sopis. Käyppä Heluuna www.histamiini.fi -keskustelupalstalla kyselemässä jos joku askarruttaa, siel on moniallergisten lasten äidit antanu tosi hyviä neuvoja mullekin! :) Saa täältäkin toki kysyä, mut siel ainaki on monia omia kokemuksia omaavia! :)

Jees, mut nyt hommiin!!! *ruoskii itseään*

pupu ja poju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

en ole ehtinyt moneen päivään tänne kirjoitella, on neiti ollut sen verran tiukasti äidissä kiinni että vähät vapaahetket olen lähinnä käyttänyt sohvalla toipumiseen tai johonkin muuhun virkistymiseen.. Eilen illalla kitinä yltyi ihan itkuksi ja luulin että hammas on puhkeamassa mutta ei näy ainakaan vielä. Taisi olla vain väsy. Mutta hermot meinaa välillä mennä, ja hartiat on aivan jumissa kun pitää tyttöä koko ajan kanniskella. On jo aika painava mötikkä. Ja öisin meillä yhä heräillään usein, ja äitiäkin väsyttää aika lailla. :-(

Mutta hyväntuulisena hän on kyllä aivan mainio, tänäänkin aamupäiväpäikkäreiden jälkeen meillä oli tosi hauskaa, kutiteltiin toisiamme ja käkätettiin. Ja tykkää aina niin kovasti siitä kun käy vieraita tai mennään jonnekin ihmisten ilmoille, sosiaalinen tapaus! :-)

En oikein ole selvillä siitä mitä keskusteluja täällä on menossa, erityisruuista ainakin on puhuttu, ja niiden kanssa varmaan on vähän miettimistä. Meillä ei ainakaan vielä ole tullut mitään allergiaoireita vaikka odotan oikeastaan vain koska tulee jotain, kun itse olen allergikko. Mutta tsemppiä teille joiden vauvoilla jo on allergiaa.

Onnittelut pupun pojalle 11 kk saavuttamisesta, vähän myöhässä tosin.

Perässä tullaan!!

Vaatetuksestakin on kai puhuttu, itse kävin juuri läpi mitä syys- ja talvi-vaatteita meillä on varastossa, on saatu kaikenlaista villavaatetta kierrätyksessä ja mummilta, ja ilokseni tajusin että meillä on myös talveksi ihan kunnon perushaalarikin, serkuntytön vanha. Sen kanssa neiti varmaan pärjää hyvin. Keväällä ostin jotain kirpparilta, välikausi-

haalarin jota on jo välillä pidetty, mutta enimmäkseen olen nyt vain laittanut vaunuihin taas makuupussin ja sen sisässä on neiti pysynyt lämpimänä.

Potatuksestakin puhuttiin, meillä on aiemmin kokeiltu ja jopa ' tulostakin' saatu mutta viime aikoina neiti ei ole suostunut potalla istumaan kuin ihan hetken ja sitten lähdetään pyllyilemään ympäri kylppäriä. Muutenkin erilainen kurottelu, kiipeily ja hyörintä ja pyörintä on huipussaan, aina kun neiti on sylissäkin vaikka pöydän ääressä tai sohvalla niin hän on menossa jonnekin olan yli tai pöydän yli tai tuolin nojan taa, hirvittää kun on monta kertaa meinannut pudota minulta käsistä. Vääntövoima on noin pienelläkin jo melkoinen!!

Toinen juttu joka saa meikäläisen repimään hiuksiaan on se kun neiti syö jatkuvasti murusia ja mitä nyt löytääkin lattialta. Se on niin ÄLLÖTTÄVÄÄ!! Imuroin ainakin pari kertaa päivässä mutta ainahan lattialla jotain on, enkä muutenkaan ole huippusiisti. En tiedä mikä siinä on mutta jotenkin nuo lattialta kaivetut jutut on niin YÖK!! (Siis mun mielestä, neidin mielestä ilmeisesti ihania...) =0

Pullosta ja tutista vieroituksesta on taidettu kanssa keskustella, meillä ei oikeastaan tuttipulloa enää juuri käytetä, nokkamukista annetaan juomat, paitsi joskus illalla maitoa. Tutti on sen sijaan tosi tiukasti neidillä käytössä, ja luulen että tulisi valtava itku jos sen nyt yrittäisi lopettaa. Vähentää olen kyllä yrittänyt mutta vaihtelevalla menestyksellä..

Nyt täytyy mennä, mutta palataan asiaan,

t. Sirita ja neiti 24.10.

Vierailija
4/26 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun tällä työllisellä/opiskelevalla/äidillä pitää kiirettä, ettei ehdi edes istahtamaan enää nykyään! Huomenna aamulla lähden viideksi päiväksi turkuun opiskelemaan ja nyt jo huono omatunto... Onneksi tämä ei kestä kauaa, jos vain saan itseni pidettyä ruodussa! =0)

Paljon oli puhetta " vauva" -jutuista. Meillä on pullo vielä iltaisin ja tuttia on tainnut isä nyt ruveta päivisin antamaan, kun toinen tinttailee oikein urakalla yötä päivää (ne hampaat), mutta siis itse annan tuttia vain nukkumaan mennessä.

Mitenkähän mamman reissun käy, kun nytkin tuolla makkarissa huudetaan suoraa huutoa, kun ei olekaan äiti nukuttamassa. Ja öisin ei kelpaa isä ollenkaan, vaan kun äiti lähtee vessaankin, niin alkaa sellainen konsertti jotta oksat pois! Ja kun äiti tulee takaisin, niin samantien nukahdetaan uudestaan...

Meilläkin pottaillaan tuota isompaa asiaa, pienempi on tullut pari kertaa vahingossa. Ihan hyvissä ajoin kaikki tuntuu olevan liikenteessä.

Jaahas, nyt tuli käsky että äiti nukuttamaan, hermot meni...

Yritän taas ehtiä kirjoittautumaan joku päivä ja onnittelut 11 kuukautisille, se vuosi häämöttää jo ja voidaan siirtyä tuonne taapero puolelle... =0)

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
5/26 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyspuuhissa täällä aika vierähtää niin ettei koneellekaan ehdi. Puutarhaa pitää laittaa talvikuntoon ettei sitten keväällä ole niin kova urakka. Meillä tuo pikkuinen takiainen myös rajoittaa koneellla oloa...

Potatuksesta oli keskustelua, meillä aloiteltiin tuossa 6kk kieppeillä kun poika alkoi istumaan. Kakat tulee monesti pottaan jos heti ruuan jälkeen istuttaa potalle, joskus myös pissakin tulee. Ei kyllä aina muisteta käydä potalla, joinakin päivinä vain kerran toisina taas viisikin kertaa. Pojalle on nyt tullut kausi ettei niin malttaisikaan istua enää potalla ja äidin pitää kauheasti keksiä mielenkiintoista puuhaa että hetken olis poju paikallaan. Eipä näissä asioissa kannata hoppuilla. Esikoinen luopui vaipoista 2- vuotiaana, kerralla lopetettiin vaippailu kokonaan eikä öisinkään ole vahinkoja sattunut muistaakseni kuin yhden kerran.

Meilläkään ei ole minkäänlaista ruokalappua käytössä, kun pojun keskittyminen menee muuten vaan siihen ruokalapun repimiseen. Kai sitä olis pikkuhiljaa taas opeteltava siihen lappuunkin kun alkaa itse syömään, muuten saa vaihtaa koko vaatekerran monta kertaa päivässä.

Noista lattialta löytyvistä murusista, on kyllä aika inhottavaa. Mutta vaikka ja kuinka siivoaa niin aina sieltä jotain löytyy suuhun. Toisaalta sehän kasvattaa kuulemma lapsella vastustuskykyä kun ei kaikki ole aina niin putipuhdasta. Meillä poju on kova laittamaan kaikkea suuhunsa ja ulkona kyllä kieltämättä inhottaa kun välillä on hiekkaa ja multaa suussa, yöks.

Nyt pitää lähteä ulos nauttimaan mahtavasta ilmasta. Aurinkoista sunnuntaita kaikille ja onnittelut jo 11kk täyttäneille!

Kasper-06 ja poikanen 18.10

Vierailija
6/26 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä päivää vaan! On kyllä aikamoista taas meilläkin. " Ihanaa" (ymmärrätte) kun muillakin on! Siis tuo takiaisuus yms. Ja nukutuksetkin sekä yöt taas menossa huonompaan suuntaan... Kun oli jo aika hyvä kausi tuossa (nukahti 7-8 aikaan, heräsi yöllä vaan pari krt ja nukkui n.7 aamulla!) Siis viime viikolla oli pari iltaa kun pojua nukutettiin 1,5 ja 1h, ja nukahdettuaan viimein ysiltä molempina iltoina heräs kuitenkin jo vähän ennen kuutta.. Ja tietysti yöllä heräili usein. Nyt viikonloppuna oli pakko pe ja la iltana nukuttaa niin että sai " pitää kädestä" , eli käsi oli pojan lonkan päällä ja sitä " puristi" . Eilen sit nukahti ilman tätä (onneks!) mutta heräili yöllä tunnin(!!) välein ja viiden jälkeen ei sitte nukahtanut enää.. :P Hohhoijakkaa... Nyt ei tule gradun teosta yhtikäs mitään kun ajatus ei yllättäen kulje ja karkaan nettiin koko ajan. ;P Täytyy pyytää vaikka mummia meille joku päivä tällä viikolla että sais vaikka kotona jotain tehtyä. Ei kuitenkaan viitti poikaa " joka päivä" kiikuttaa hoitoon vaikka hoitajia löytyykin! Ja on vielä kuitenkin mulla toinen " työpäivä" tällä viikolla, jolloin poika siis menee taas hoitoon...

No olipa vuodatus! :) Jospa vähän potasta. Elikkä täytyis mun kai " ryhdistäytyä" kun poika tosiaan aina kakkaa aamupuuron jälkeen. Siitähän olis hyvä alottaa! Mutta millä ilveellä saan hänet istumaan potalla?! Siis osaa tietenkin istua ;) mutta miten saan pysymään siinä? Lukee tosi mielellään kirjoja et ehkä niin..?

Allergioista. Meillä tosiaan se maitoallergia (altistus ens viikolla, jaiks!) ja nyt vähän epäilen tomaattia. Annoin nimittäin eilen ekaa kertaa " päivällisellä" (hih!) sosetta, jossa oli sitä ja aamulla posket oli punaset. Jopa mies huomas! ;D Jospa siks myös nukku niin huonosti...? Mulla itsellä nääs on vauvana ollu tomaatti -allergia, että siinäkin mielessä.. Täytyy kokeilla jonkun ajan kuluttua uudelleen.

No mutta nyt tää taas karkaa romaaniksi joten eipä muuta kun voimia kaikille väsyneille takalokarimammoille ja ONNEA 11 kuukautisille vesseleille!! :)

pupu ja poju 4.10.

Vierailija
7/26 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille takalokariäideille, taitavat useimmat vauvelit olla aika vaativia tätä nykyä. Siltä tuntuu kun lukee ihmisten juttuja, yöheräilyt, lahkeessa roikkumiset yms. Meillä on kyllä yöt nykyään yhtä hyörimistä ja heräilyä, ja päiväunetkin tosi vaihtelevia.

Olen todennut että neiti venyy tarvittaessa melko pitkiinkin valveillaolo- jaksoihin jos vain hän muuten viihtyy. Esim. oltiin juuri shoppailemassa

ja hän innolla seurasi kaikkea ympärilä, ei yksinkertaisesti malttanut nukkua päikkäreitä ennen kuin lähdettiin ajamaan kotiin. Ja siihe oli

melkein 6 tuntia valvomista takana!! Hyvällä tuulellakin hän oli kun vain olir riittävästi ' äksöniä' .

Sain ostetuksi muutamia kivoja trikoopöksyjä, kun tajusin että kierrätyksen kautta tulleissa alkoivat polvet olla puhkikuluneita. Mulla muuten alkaa tulla vaaleanpunaista jo korvistakin ulos, entä teillä muilla? Siis onhan se ihan kaunis väri mutta ärsyttää kun tuntuu ettei pikkutytöille mitään muuta väriä enää tehdäkään... Ja pojilla taas on kovin synkkiä värejä. Nyt sitten oikein tarkoituksella metsästin sellaisia jotka eivät olisi niin selkeästi sukupuolen mukaisia, ja jotain sentään löytyikin. Mm. oranssia, vaaleanvihreää, beessiä ja violettia.

Vierailija
8/26 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt " jaksa" /kerkee itsekkään ruveta runoilee, kuhan vähän nostan pinoa. hih! :) Vai pitäiskö vaan aloittaa uusi...?

No, jos mä ny pari riviä. Elikkä meiänki jäpikkä viihtyy suht vaihtelevasti " ostoksilla" . Siis välillä on tosi hauskaa ja varsinki jossain marketeissa kun kaikuu niin hyvin! ;D Hassua muuten miten jotkut kattoo niin paheksuvasti kun poju " kiljuu" innoissaan ja toiset vaan hymyilee. :) Ootteko huomannu?

Juu, mut et välillä sit ei jaksais millään istua vaunuissa (tai ostoskärryissä) vaik olis kuin nähtävää yms. Kai se väsymys kuitenki joskus taitaa voittaa kiinnostavat näköalatkin. Mutta eihän siis vaunuihin voi kaupungilla nukahtaa, ei tietenkään! Ei oo oikein koskaan nukkunu " yleisillä" paikoilla tuo poju, tai jos joskus " vahingossa" on nukahtanu ni se on max puol tuntia. No, poikkeuksena Kuninkuusravit Kouvolassa tänä vuonna. Rättiväsy pikkumies nukahti juuri ennen päälähtöä ja nukkui sen kaiken metelin jne. läpi ja yli tunnin! :) Ihmetys oli suuri meiän seurueessa. ;)

Juu, no se kesämuisteloista kun tuolla ulkonakin näyttää niin kylymältä ja sataasataaropisee vaan. Niin, että ei muuta kun

tilitilipom kaikille! :)

Vierailija
9/26 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista pitelee. Meillä flunssan kourissa, molemmat lapset kuumeessa ja räkäsiä. Pikkuisella nousi kuume lähelle 40 astetta, onneksi ei ole tullut mitään kuumekouristuksia.

Meidän poitsu tykkää myös olla ostoksilla, isoissa marketeissa on nyt pari kertaa päässyt jopa autokärryn kyytiin ja on ollut aivan innoissaan. Ihmeen hyvin kestää kyydissä kunhan on turvavyö kiinni ja äiti kaikenaikaa valppaana ettei pääse putoamaan kyydistä.

Olen myös laittanut merkille joidenkin tuimat katseet kun pikkuinen kiljahtelee innoissaan tai alkaa kiukkuamaan. Eihän sille minkään voi, meitä on monenlaisia toiset tykkää toiset ei. Yleensä pikkuiset saa kyllä ihmisten naamat hymyyn.

Nyt on mentävä lukemaan iltasatua, kunhan tulin vähän pinoa nostamaan. Hyvää yötä!

Kasper ja poju 18.10

Vierailija
10/26 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja Kasperin, pupun ja Heluunan taaperoille, kun 11 kuukautta täyttyy tässä. Toivottavasti en unohtanut ketään! Hämmentävää miten lähellä tuo 1-vuotissynttäri jo on! Olen kovasti ajatellut niitä äitejä joilla on tänä vuonna laskettu aika lokakuussa, ja muistellut vuoden takaisia tunnelmia. Aika ison mahan kanssa näihin aikoihin kärvisteltiin...

On ollut aika tiukkaa viime päivinä väsymyksen vuoksi enkä ole ehtinyt ja jaksanut kirjoitella. Ehkä muillakin on ollut sellaista, ja siksi jäänyt kirjoittamiset vähiin??

' Huippuhetkiä' oli tuossa sunnuntaiaamuna, kun huonon yön jälkeen neiti heräsi jo kuuden jälkeen ja oli sitä mieltä että nyt on aamu.. ja kaiken päätteeksi veti minua tosi kipeästi hiuksista. Lopen uupuneena

- kun pari aiempaakin yötä olin herännyt yhtä mittaa neidin pyöriskelyihin ja itkuihin - totesin silloin isälle että nyt en jaksa, saat viedä vauvan vähäksi aikaa. Ja hän tajusi että nyt on tosi kyseessä ja teki työtä käskettyä. Sain sitten hiukan lisää nukuttua, ja päivällä vähän lisää vielä, ja totesin että elämä jatkuu sittenkin...

Onneksi nyt alkaa taas vaikuttaa paremmalta, sain viime yönä nukuttua ihan kohtuullisesti ja aamullakin aika pitkään. Ja vielä päikkärit äsken. Tuntuu ihan inhimilliseltä jälleen! Nimittäin meillä on ollut tosi rikkonaisia öitä, ja syykin selvisi sitten eilen - neidille on tullut yläleukaan hammas ja toinenkin on ihan tulollaan. Eilen illallakin oli kovin itkuisa ja kun sai sitten Panadolia niin oli ihan kuin eri vauva, iloisesti leikki vielä pitkän aikaa. Joten kyllä se sitä ikenien särkyä taisi olla. Olihan se jo aikakin tulla lisää hampaita kun on niin kauan ollut vain yksi!!

Touhukasta on kyllä koko ajan, ja kummasti aina neiti bongaa just ne asiat ja paikat joihin ei saisi mennä. Tänään hän keksi miten pesukoneeseen laitetaan virta päälle!! Ja ulottuu jo hyvin hellan nappuloihin! =0

Mutta onhan sitä ihanaakin, onneksi, muuten ei näitä rankimpia hetkiä jaksaisi. Neiti ' pussaa' jo äitiä ja kovasti ihailee äitin ja isin hääkuvaa, ja

kun on kavereita näkösällä, häntä ei pidättele mikään!

Jaksamisia meille kaikille, kirjoitellaan kun voidaan,

Vierailija
11/26 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin minäkin kartutan pinoa!

Eli poika täytti 11kk ja meininki vaan yltyy. Nyt on kiipeily hokattu ja touhu on muuttunut aika hengenvaaralliseksi. Kiipeää vaikka mihin ja aina tietty putoaa...Yhdet pissat on kalastettu pottaan, mutta sen jälkeen ei ole tulosta tullut. Ihme, että ylipäätänsä suostuu joskus istuksimaan. :)Poika on alkanut ilmoittaa kakasta. Aina, kun alkaa hokea " kakka" " kakka" on ollut kakka housussa! Enpä uskoisi, että noin pieni osaisi kertoa, mutta ei kai se voi olla enää sattumaakaan useasti toistettuna. Keittiön kaapit käydään meilläkin koluamassa ja joka paikkaan kyllä ehditään; tänään löysi varalampun jostain kaapista ja pudotti sen lattialla tuhannen sirpaleiksi. Kiva, kiva...Yöt on sujunut ihan kohtalaisesti, mutta ei meilläkään nyt ole aivan putkiöitä ollut. kahdeksas hammaskin tuli. En tiedä, olisko lisääkin pukkaamassa. Syksykenkiä pitäisi ostaa...Ja kaikkea muutakin. Uskomatonta, että VIIMEINEN vauvakuukausi lähti menemään....

terkkuja

Vierailija
12/26 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhtia on meilläkin sen verran, että palstailu on pakosti hiukan vähentynyt ;)

Meillä on tämmöinen " hitaasti hyvä tulee" mallia oleva lapsi, kun konttaamaankin lähti vasta tuossa noin kuukausi sitten ;) Seisomaan ei vielä myöskään nouse itse, vaikka tykkääkin seistä, jos kainaloista kannattaa :DD Ylöspäin silti meilläkin yritettään, mutta vähintään toinen polvi on maassa aina :D " Kaikki muut" lokakuiset varmaan jo juoksee ;)) Vaikka mä kyllä yks päivä veikkasin miehelle, että eiköhän meilläkin jouluun mennessä toivottavasti kävellä ainakin jollain tyylillä ;)

Niin ja miten sitten puhees laita, joskus kun oon kuullut sanottavan, että hitaammin liikkeelle lähtevät oppii puheen nopeemmin ;) Meillä vaan on tässäkin ilmeisesti se poikkeus, joka vahvistaa säännön :) Kovasti neiti höpöttää ja touhottaa, mutta ainoat järkevät sanat mitä me on ymmärretty on " äiti" ja " kei-kei" (tarkoittaa keinumista)...

Kavereista tyttö on nykyisin aivan innoisssaan, kun kaupassakin näkee pikkulapsia alkaa hillitön hihkuminen. Muskari ja perhekerho onkin meidän harrastuksia nyt, ja kovasti niistä tyttökin tykkää.

Yöelämä tässähuushollissa kuullostaa varsin samalle kuin monessa muussakin perheessä. Eli tyttö kyllä nukkuu periaatteessa melko hyvin, mutta unissaankin touhuaa ja kitisee sen verran, että omat unet aina keskeytyy vähän väliä... Yösyömisistäkään ei ole ihan kokonaa eroon päästy, muutama yö on selvitty sentään syömättäkin. Osansa noihin öihin taisi kyllä tehdä taas hampaatkin, ylös on tulossa ne " etuhampaista seuraavat" molemmat taas aika lailla samaan aikaan.

En muista miten oon täällä puhunut noista allergioista, mutta monella tais lokakuisistakin olla yhtä jos toista. Meillä maitoallrgia saatiin vihdoin viimein dianosoitua, vaikka itse " tiesimme" sen jo kauan ja käytännössä tyttö on syönyt pääasiassa apteekin korvikkeita joa keväästä lähtien. No, eipähän tarvii miettiä maidon aloittamista, kun tosiaan viimeksi n. kk sitten kokeiltiin antaa 20 ml nania ja seurauksena tyttö oksenteli 2 h...

Aina silloin tällöin on kiva ehtiä lukemaan muitten lokareitten kuulumisia, ja samaa mieltä olen kuin joku sanoikin, että hurjaa miten 11 kk on mennyt vauhdilla ja meidän vauvat täyttää jo kohta vuoden!!!

t. Ope ja tyttö 16.10.

Vierailija
13/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos syksyn vauvaharrastukset on vauhdissa kun täällä näin hiljaista pitelee? Eipä tuota itsekään kovin useaan tule kirjoiteltua, vaikka tässä kotona enempi vielä aikaa vietelläänkin.

Meillä edelleen nukutaan kahdet päikkärit eli suunnilleen 1,5hx2. Ei vielä toivoakaan yksiin uniin siirtymisestä, kun poika jo 9.30 tuntuu niin väsyneeltä että on vietävä nukkumaan.

10kk neuvolakuulumisia; paino 7920g ja pituus 72,5cm. Edelleen hoikka poika on, isäänsä tullut:) Paino menee tasaisesti -15% käyrällä. Neuvolantäti sanoi että nyt saa leivänpäälle laittaa rasvaa ja puuroon " voisilmää" . Saapi sitten poju hieman alkaa herkuttelemaan, kun ei ole tuosta liikapainosta ole huolta, toisin kuin äidillä :(

Meinaatteko ottaa pikkuisillenne sen influenssarokotteen? Mielipiteitä?

Itse en ole koskaan ottanut, vaikka työnpuolesta sen olisin saanutkin ilmaiseksi. Mietityttää olisko kuinka tarpeellinen pikkuiselle, kun kuitenkin aika paljon kaupungilla liikutaan...

Hauskaa syksynalkua kaikille Takalokareille!

Kasper-06, poju 18.10

Vierailija
14/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas täällä on hiljaiseksi tosiaan vetänyt, mutta eipä se mitään, mukava edes jonkun kuulumisia lukea!

Töissä sitä ollaan jo kolmatta viikkoa ja kyllähän siihen pikkuhiljaa tottuu. Ensi viikolla alkaa vielä lisäksi opiskelu Turussa, joten kiirusta pitää... Mutta tämä on vain väliaikaista... Mies on ainakin aivan eri puusta veistetty, kun saa olla kotona. On niin hyväntuulinen ja leppoisa, että taisi olla ihan oikea ratkaisu jättää isä kotiin vähäksi aikaa! =0)

Meillä otettiin tänään ekat askeleet myöskin! Sohvan reunalta lähti kävelemään kohti ja hihitteli matkalla, taisi olla niin jännittävää!! On myös ruvennut tanssimaan eli hytkymään musiikin tahdissa, on aika syötävän suloinen kun oikein kunnolla jytää seisten! Hampaitakin puhkesi neljä ylhäälle yhtä aikaa ja siihen melkein loppui kitinätkin, joten helpottaa hetkeksi aikaa tai sitten ei... =0)

Onnimanni kyseli pullosta luopumisesta. Itse olen ollut aika aikasessa vaiheessa liikenteessä, sillä yhdessä välissä tuntui, että neiti ei syönyt vaan odotti vain että sai maitoa ja tankkasi sitä sitten litratolkulla. Joten noin kuukausi sitten siirryin siihen, että annan maidon ruokien yhteydessä lasista (aamulla ja illalla on kuitenkin vielä pullo). Aluksi maitoa ei mennyt juuri yhtään ja tankkasi sitten illalla enemmän, mutta nykyään juo jo puoli lasillista kerrallaan, joten nopeasti siihen tottui.

Monilla oltiin jo siirrytty yksiin uniin. Samaa olen itsekin täällä pohtinut, mutta kun herää aamulla aina kuuden aikaan, niin on aika nopeasti takaisin unten mailla jo aamupäivällä, vaikkakin nukkuu molemmat tosi lyhkäisesti. Ehkä pitäisi joku viikonloppu kokeilla edes.

Mutta nyt mamma nostaa jalat hetkeksi pystyyn ja vilkasee huomista työpäivää, ettei vallan valmistautumatta mene aamulla ovesta sisään... Alkuviikkoa vain kaikille!

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
15/26 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi taas tämä kellon kanssa eläminen, kun esikoinen meni eskariin ja keskimmäinen kerhoon. Vauvan kanssa siis ollaan aina menossa - tai siltä se ainakin tuntuu.

Tyyppi kävelee jo erittäin sujuvasti, myöskin kengät jalassa ja pihalla turvahiekalla. Ollaankin paljon ulkona, kun tuo ja isommat tykkäävät. Eilen laskin, että ulkoilua tuli kuutisen tuntia :-O Koska tyyppi on melko itsenäinen jo tuolla pihalla (tykkää olla hiekkiksellä ja heilua keinuissa), mulla aika kuluu neuloen :) Ja nyt sitten neulon oikein urakalla, kun vielä hyvin tarkenee.

Sateisia kelejä en toivo, sillä vaikka tyypille on sadekelin vaatteet, niin koon 19 kumppareita ei ole missään vielä tullut vastaan. Tehdäänköhän niin pieniä edes? Pienimmät, mitä olen nähnyt, ovat olleet kokoa 22. Ja meillä on esikoisen ja kuopuksen jäljiltä pienimmät kumpparit kokoa 23.

Yksiä päikkäreitä täälläkin usein nukutaan - jos ulkoilulta malttaa :) Nyt olen alkanut nukuttaa rattaissa, kun aikaisemmin nukkui liinassa tai sisällä sängyssä. Yleensä, jos ollaan ulkona, tyyppi nukahtaa rinnalle tai liinaan, josta sitten kellistän rattaisiin nukkumaan. Eilen päikkärit kestivät huimat 30min, mutta yöunet venyivätkin sitten yli 12 tunnin. Normaalisti nukkuu päikkäreitä tunnista puoleentoista.

Tyyppi on kova komentamaan, ja pitääkin isommat sisarukset ihan kivasti aisoissa ;) Moikkailu on ihan uusi juttu, ja sitä harrastetaan paljon ja kaikkialla. Tänään viimeeksi kaupoilla viihdytti muita ihmisiä tepastelemalla ympäriinsä (pituutta varmaan n. 68cm) ja moikkailemalla Hitler-tyyliin, tosin kaksikätisesti :D

Neuvolaan menemme seuraavan kerran 1v-tarkastukseen, joka sekin tulee yllättävän nopeasti. Eihän tässä ole kuin muutama päivä, ja tyyppi täyttää 11kk. Ihan kamalan nopeasti tämä aika menee!!

Jatkan rauhallista illan viettoa ihan itsekseni ;)

Cloe ja tyyppi (2.10.06)

Vierailija
16/26 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa, ei ole päässyt vähään aikaan kirjoittamaan, meillä kun neiti on nykyään niin innostunut tietokoneesta että jos äiti menee lähellekään niin hän hinkuu heti rämpyttämään näppistä ja monet viestit on kadonneet sitten bittiavaruuteen... yritetään löytää hänelle vanha näppis jostain leluksi vaikka veikkaan ettei se kauan häntä hämää..

Meillä on viime aikoina ollut ilmassa unirytmin vaihdosta, välillä nukutaan vain yhdet päikkärit mutta illat onkin sitten aika itkuisia, välillä taas menee reilusti kaksiksi, tänään tuo on vedellyt toisia päikkäreitään jo yli puolitoista tuntia mikä on kyllä tosi hyvin! :-) Olen saanut tässä tehtyä kaikenlaista, valmisteltua ruuat illaksi kun tulee vieraita jne. jne.

Lisää kävelijöitä on ilmaantunut, vau. Meilläkin kävellään nykyään, mutta vielä vain sohvan reunaa pitkin. Tuetta seisominenkin on vielä hakusessa, ihan muutama sekunti kerrallaan seistään ilman tukea, mutta koko ajan pidempään.

Hampaita ei meillä ole VIELÄKÄÄN enempää kuin yksi, kyllä on hidasta sillä puolella. Mutta kaipa niitäkin vielä ehtii tulla. Mummi oli näkevinään jotain kuultamassa sekä ylä- että ala-leuassa mutta vielä ei ole näkynyt.

Meillä on tosiaan alkaneet erilaiset harrastukset mutta yhden nyt jo peruinkin, kun oli turhan kallista ja alkoi tuntua siltä että itsekin pystyn vastaavaa järjestämään vauvalle ihan ilmaiseksi. Ja alkoi myös tuntua siltä että aikataulu alkaa olla turhan tiivis näin pienen kanssa, kun yötkin ovat välillä mitä ovat. Ehtii sitä kellon perässä juosta myöhemminkin elämässä.. nautin nyt siitä että halutessaan voi jäädä aamulla lorvimaan neidin kanssa pidemmäksi aikaa.

Influenssarokotteesta joku kyseli, ja luin tuolta yhden ketjun jossa todettiin ettei se olisi alle 2-vuotiaille edes kovin tehokas. Mutta tiedä häntä, jotenkin ajattelin että kaipa asia on viranomaistaholla jo pitkälle mietitty, tuskin sitä piikkiä turhaan lapsiparoille tarjotaan. Eli kallistuisin nyt sen puoleen, että otetaan se vaan.

Olen ollut aika väsynyt, kun neiti on yhä tosi takiainen, mutta tylsempää hänellä on varmasti itsellään kun koko ajan itkettää milloin ei ole äidin sylissä. Tai no ei onneksi koko ajan, mutta jos ollaan kahdestaan niin tosi usein hän inisee lattialla. Olen ajatellut että se johtuu siitä että hän haluaisi niin olla kaikessa mukana, tapahtumien keskellä, ja lattialla yksin ei ole yhtään kivaa. Kuvittelen että syliä tulee muutenkin tarpeeksi. mene tiedä.

Palaillaan,

Vierailija
17/26 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasper kyseli influenssarokotusta niin en aio antaa. Sen kummenpia perusteluita ei ole. Esikko sairasti influenssa 10,5kk iässä ekana sairautenaan. Oli aika kurja tauti, mutta ei pahimmasta päästä. Kuumetta pukkas kyllä viikon. Vesirokkorokotteen sen sijaan aion antaa heti kun vain saa eli vuoden rajapyykin jälkeen. onko muut ajatellut sitä? Olen kuullut vain kauhutarinoita vesirokosta, varsinkin jos on vähänkään kuiva iho. Alapää ihan verillä tyyliin, 2 vk yöt valvottu kutinan kanssa...Omaa kokemusta ei ole, kun esikkokin on rokotettu.

Vaimonalun tuttipullo-vieroitukseen ollaan mekin jo edetty, kun kuten kirjoitin niin hanakka imemään, että ajattelin muuten tulevan vaikeuksia. Meillä vaan iltamaidon saa enää tuttipullosta eli pääsääntöisesti 1x vrk. Tarkoitus olisi siitäkin kohta päästä...Ja sitten tutin kimppuun. Tosi vanhoiksi ihmiset käyttävät lapsillaan tuttia. Ehkä olen outolintu, mutta musta on hassunnäköistä, kun 2-3v kävelevä kulkee tutti suussa ja puhuu sen läpi. Tänään näin viimeksi sellaisen tapauksen.

Meillä on opittu uusia taitoja: taputtamaan ja osoittamaan sormella, kun katsellaan kirjoja. Kävelyvauhti vain hurjistuu ja on enempi jo juoksua. Outoa ajatella, että kohta nämä lokalapset täyttävät jo vuoden! Kukapas täyttää ekana? Me ollaan vasta 16.10.

Joku kyseli harrastuksista niin muskari on aloitettu ja sitä poju rakastaa! Suosittelen kyllä lämpimästi. Seurakunnan muskari ei vielä maltaita maksakaan. Muita harrastuksia ei sitten olekaan.

Pupulle toivotaan maitoaltistukseen hyviä tuloksia!

Vierailija
18/26 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cloella vielä yhdyn sadekeli karkotustoivotuksiin. Kumppareita ei meilläkään kuin tuo 23 koko. En ole pienempiä onnistunut löytämään minäkään...

Vierailija
19/26 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että olemme saaneet kierrätetyt saappaat jotka ovat kokoa 20, joten

kyllä niitä pienempiäkin saattaa siis jostain tulla vastaan.

On tosiaan näin äkillisen säätilan vaihdoksen yhteydessä taas vähän vaikea miettiä että mitä laittaa lapselle päälle - ei aina itsekään osaa pukeutua riittävän lämpimästi.

Minäkin toivottelen onnea pupu:n maitoaltistukseen, varmaan vähän hankalaa se on, mutta mitä sitä ei lapsen hyväksi tekisi.

11-kuukautissynttäreiden kierros alkaa pian, ja seuraavaksi ollaan jo vuoden vanhoja!!! On näitä tuttujen vauvoja jo alkanut täyttää tuota maagista yhtä vuotta, ja hieno on sitten liittyä joukkoon, vaikka vähän haikeaa myös.. kun katsoo noita ihan pieniä niin ne ovat kyllä NIIIN liikkiksiä vaikka eipä nämä suurella iällä pilattuja ole nämä meidänkään pikkuiset.

Vierailija
20/26 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, oli juttua tullut useammasta suunnasta! :)

Tosiaan, 7. hammas on nyt puhjennut ja 8. vissiin odotellaan. Yleensä ovat vaan tulleet " pareittain" (tai nuo kuusi ekaa) joten siksi niin luulen. Nyt en yhtään muista kenen pikkuisella ei ole kun yksi hampi suussa, mutta " lohdutukseksi" (etkä kyllä sitä varmaan edes kaipaa.. ;) ) voin kertoa, että kaverin tytölle alkoi ihan 1v. synttäreiden kynnyksellä hampaita putkahdella perä perää! :) Sitä ennen oli siis 2 hammasta.

Päiväunista on puhuttu nyt paljon, taitaa muillakin (ainakin joillakin?) ne vähän mietityttää. Tuntuu välillä että oon ihan hukassa kun en tiedä mitä tekis. ;) Että yrittäiskö " venyttää" aamua vai laittaisko vaan nukkumaan. Kun välillä kun laitan sillon 9.30-10 aikaan kun vaikuttaa tosi väsyneeltä niin eipä vaan nukahdakkaan... No, kaipa tuokin selkiytyy jossain vaiheessa. sadepäivinä on tosi vaiketa yrittää nukuttaa kun ulos on niin hankala lähteä. En siis ole sokerista tehty ;) mutta tuon ikäsen kanssa on vesisateessa vähän vaikea keksiä mitään... ;) Kun vielä konttaa vaan, ei kävele ees tukea vasten, mitä nyt pari askelta saattaa siirtyä. Ei ole kyllä kiirekkään. ;)

Pullosta eroon -projekti on meilläkin alkanut. Oon kanssa ruvennut antamaan maidon nokkiksesta ja pulloa vähentänyt huomattavasti. Täytyy vaan tuttipullossa se eka valmistaa (tai ainakin veden määrä ensin mitata) kun on silleen tarkkaa se jauheen määrä kuiteski. Oon miettinyt että jos sen iltamaidon kohta jättäis jo pois, että puurolla maitoa nokkiksesta vaan ja sitten sänkyyn? Tietty iltapesut välissä. Vai mitenkä työ teette?

Suuret kiitokset maitoaltistustsempityksestä, toivon todella että mekin jo voitais siirtyä tavikseen!! :) ei tarttis mittaillakkaa sitte enää.. ;) Mutta nyt tämä mamma ryhtyy hommiin! Siis gradunteko -semmosiin! ;D

Mukavaa, vaikkakin hurrrrjan kylmän tuntuista päivää kaikille! :) (On muuten tosiaan pukeminenkin - jopa itsensä - nyt vaikeeta..!)

pupu ja poju 4.10. jonka 1veet tuntuu lähestyvän ihan liiiian nopsaan huiiiii... ;)