*~*~* ISOT Enskat Ma-Ke *~*~*
Kommentit (49)
Heissan!
Kylläpä tosiaan veti syksyiseksi ihan yhtäkkiä. Piti oikein laittaa illalla takkaan tuli, kun niin oli viluisaa. Ja mikä tahtojen taisto siitä tulikaan, kun Emmi on tähän saakka saanut kiivetä takan reunusta vasten seisomaan, mutta nyt ei tietenkään. Yritettiin käydä yhdessä tutkimassa vain läheltä kuumia luukkuja ym., mutta eipä meidän jästipää uskonut, vaan pakko oli koskea. Ja vaikka ilmeisesti aika kuumalta tuntui, niin uudestaan vaan yritti. Voi pöhkö!
Kiitos vaan meidänkin puolesta Auroralle ja Oliverille kestityksistä ja seurasta! Ja oli kiva nähdä myös AA ja AE pitkästä aikaa! =)
Iltapäivällä eilen sitten jatkettiinkin shoppaillen Emmin mummun kanssa. Emmi sai kurahousut, sadetakin, kengät ja muutamn muunkin vaatteen. Kyllä nyt kelpaa ulkoilla huonommallakin ilmalla!
Tänään kokeilin, saisinko Emmin nukkumaan päikkäreitä sisällä. No juu, sain kyllä, mutta kun muuten viime aikoina neiti on nukkunut aamupäivällä 2-3 tuntia, niin nyt nukkui vain ½ tuntia. Tunti sitten vein likan pihalle uusille unille ja siellä se nyt posottaa rauhallisena. Eli kyllä me varmaan aletaan noita sisäpäikkyjä harjoitella, mutta huusin mä huutiksesta vanhan ä-pakkauksen makuupussin, jotta saan siihen rattaitten turvavöille reiät, ja likan kunnolla makuupussiin nukkumaan, kun ilmat vielä viilenee.
Burdea piti onnitella työpaikasta! Vaikka en vielä itsekään tarkasti tiedä, mitä hoitoa varten tarttee hankkia, niin voisin kuvitella, että just kuravaatteet, sisätossut ja mukaan pakata vaippoja, unilelu ja vaihtovaatteita. Eiköhän ne sitten kerro tarkemmin.
Osse pohdiskeli " hyvää ja huonoa äitiyttä" . Mun täytyy sanoa, että mä olen ihan pikkuisen kade noista sun yksinolopäivistä. Onhan Emmi ollut hoidossa ja sen kanssa on oikeesti ihanaa olla, mutta jotenkin mut on rakennettu niin - tai siis olen vaan niin tottunut - että välillä saa olla _ihan yksin_ siis ilman miestäkin täällä kotona. Ja nyt niitä hetkiä ei oikeesti ole ollut just yhtään. Ainahan sitä tietty tulee ikävä, jos Emmi on yön hoidossa tai mies jossain reissussa, mutta jotenkin vaan välillä tarttis saada olla yksin - ja siis kotona just. Ja sitten töihin lähtemisestä: eilen just juteltiin Auroran ja AA:n kanssa asiasta ja mä sanoin, että odotan kyllä hirveesti töihin menoa. Uskon, että pystyn sen jälkeen olemaan enemmän Emmin kanssa " läsnä" , kun saan taas ympärilleni säännölliset aikuiskontaktit ja päiviin muutakin ajateltavaa kuin yhden pienen neidin päikyt ja ruuat jne. (Okei, toi oli karrikoitua, mutta etteköhän te tajua...) Eli samoilla linjoilla Karssulin kanssa. En vaan just muista missä pinossa kirjoittelit aika samansuuntaisia ajatuksia. Ja varmaan mulle iskee kauhee ahdistus, kun Emmi oikeesti tarttee viedä hoitoon, mutta eiköhän siitä selvitä. Kaveri vei just Emmin kanssa saman ikäisen poikansa hoitoon ja sanoi, että heillä suurempi kriisi on äidillä kuin pojalla... ;o)
Pajuska: Emmillä myös tuo nukkumaan meneminen on aikas työlästä nykyään melkein joka ilta - ja päiväkin välillä. Auttaa en osaa, mutta ymmärrän hyvin, kuinka rankkaa on, kun pikkuinen tappelee unta vastaan, vaikka väsy olis kuinka.
Mutta nyt mua väsyttää niin, että yritän ennättää pienet tirsat ennen kuin neiti herää. Heippa!
-Amy ja Emmi 10kk
Osse: Mä täs ihmettelin pinoo lukiessa, että miks mun tuli yht´äkkii tosi huono olo, vaikka just odotuspuolelle kehuin, että pahoinvointi on helpottanu ihan hirveesti... Noh. Sit mä tajusin, että mullahan on pala kurkussa. heh. Ei siis kirjaimellisesti vaan oli niin liikkis toi sun juttu siitä kun veit miehen ja typyn junalle.. ja se ikävä ja kaikki. Kai mä vaan eläydyin niin, että itteeki alko ahdistaa. :) Heh.
Monella on alkanu muskari... Niin alko meilläki ja se oli totaalinen pettymys. Se siis oli seurakunnan muskari missä oltiin ekaa kertaa (Napapiirin muskareissa ollaan käyty tähän asti ja aiotaan käydä tulevaisuudessaki.). Siellä olis pitäny istuu koko ajan tuoleilla vauvat sylissä - arvaatkaa onnistuuko meidän elohiireltä. Sit ne laulut oli vähän tyhmiä... Ja kyllä mä ymmärrän, et seuriksen muskarissa lauletaan ainaki yks " hengellinen" laulu, mut jos se on " siunaa kengät, siunaa saappaat" , ni voi HUH HUH! Noh.. Eipä me ehditä käymään siellä kun n.1kk.
Ei muuta. On ihan hirvee nälkä. Pakko mennä syömään.
Burde, Heidi 11kk ja vilho-viljami 8+4
[color=blue]Voi hyi kuinka kylmä ulkona on! Taas saa kaivaa villasukat ja pitkät kalsarit esille, mä en tarkene sitten yhtään, en edes sisällä. 22 näyttää sisälämpötila olevan mutta se on liian vähän mulle. Mutta koska perheen kaksi jäsentä kolmesta on hikihattuja niin mun on tyytyminen kohtalooni.. Ehkä tähän taas tottuu.
Lauantaina on ne polttarit, ja Aleksin nukkuessa mun aika menee melkein täysin niitten järkkäilyyn. Lupaan kunnostautua palstailussa taas ensi viikolla.
Arvatkaako ottaako päähän, kun meidän tv-kuva rätisee ja räpsyy koko ajan! Siis digiboxin kautta katsottaessa, ja pianhan ei oo muu tyyli ees mahdollista. Ja tänään alkaa BB, miten mä sitä pystyn seurata jos kuulen joka viidennnen sanan puheesta....mrrrr. Miehen on PAKKO tehdä tänään asialle JOTAIN. Sanoinkin jo sille, että se on varmaan tahallaan käyny vääntelemässä jotain antennipiuhoja jotta vaimo ei turhaan vaihda aviollisten velvollisuuksien hoitoa syksyn tv-sarjoihin ;D
Inhoaako muiden ipanat vaipan/vaatteiden vaihtoa? Meillä on jo pitemmän aikaa ollut hankalaa vaihtaa vaippaa kun poika ei pysy paikallaan mutta nykyään se meinaa olla lähes mahdotonta! Hirveä huuto ja rimpuilu alkaa kun yrittää riisua/pukea/laittaa vaippaa. Vinkkejä? Pidättekö vain väkisin kiinni vai miten? Aleksin seisoessa tukea vasten vaipan joutuu melkein vaihtaa, mutta nykyään sekään ei tahdo enää onnistua. Huoh.
Eroahdistuksen ilmeisesti hiljalleen helpottaessa on imetyksestäkin alkanut tulla hirveää taistelua. Periaatteessa Aleksi hinkuu edelleen tissille, mutta rinnalle (syliin tai sängylle) kun ottaa, niin heti alkaa kamala pyristely ja vänkääminen. Heruminen ottaa aikansa, eikä senkään tapahduttua poika millään malttaisi maitoa imeä. Yöllä tietysti imee rauhassa. Ajattelinkin, että nyt taitaa olla oikea hetki alkaa vieroittamaan lempeästi, jättämään yhden imetyskerran kerrallaan pois. Kun nyt saisi vielä sen lääkärilausunnon korvikkeeseen.
Anteeksi omanapaisuus mutta en edes muista nyt mitä piti kommentoida. Ai niin, elohiirestä piti ainakin sanoa, että mulla oli kerran koko syksyn elohiiri silmässä. Siis se tuli aina koulussa ollessa ja häipyi illan mittaan. Tosi ikävä vaiva. Mutta jossain vaiheessa se sitten lakkasi.
Nyt kahville ja kisoja vilkaisemaan.
Viipero & Aleksi 9½kk+[/color]
Eli tunnistan mainiosti tuon " syndrooman" ;) Niimpä me vaihdettiin tuossa jonkin aikaa sitten housuvaippoihin, ne kun on niin näppärä vaan vetästä päälle! Tähän mennessä on testailtu Liberot ja sit Lidlin housuvaipat, jälkimmäiset on vielä vähän turhan " massiivisia" Ainolle, mutta muuten kyllä pitää ihan hyvin :) Ne onkin kyllä 8-jotain kg, ja Aino on just himpun yli 8 kg, että kunhan tosta vähän pulskistuu, niin alkaa vaipatkin istua paremmin :DD
Ja siihen pukemiseen mulla on yks ihan " pettämätön" konsti ;) Mulla kun on yöpöydällä sykemittarin kello " herätyskellona" (kun siinä on valo) ja se on Ainosta ehkä yks maailman kiinnostavin esine ;) Eli jos muuten ei vaatteiden vaihto suju, annan sen Ainolle käteen ja johan neiti taas malttaa ;) sitä kun on hyvä jäystää, siinä on sellanen kiva kuminen rannekekin :DD Unihaalarin pukeminen varsinkin on toisinaan ihan täyttä tuskaa, kun neiti rimpuilee ja touhuaa minkä kerkiää :)
Jahas, taidan mennä syömään ennen kun Aino herää toisilta unilta.
t. Ope
[color=blue]Ja kiva kuulla että tämänkään ongelman kanssa en ole yksin :)
Housuvaippoja kokeiltiin muutama viikko sitten, mutta niistä tuli jkvn punotusta nivusiin niin ei olla hetkeen käytetty, mutta nyt voisikin taas kokeilla kun helteet on ohi. Luultavasti hikoilu pahensi punotusta.
Tuo kellojuttu oli hyvä idea, meillä nimittäin kelloradio yöpöydällä se on maailman kiinnostavin esine, jospa kokeilenkin nostaa sen sängylle ja Aleksin seisomaan sängyn laitaa vasten kun vaihdan vaippaa/paitaa. Tuntuu nimittäin että mikään esine ei ole enää tarpeeksi kiinnostava että poika pysyisi paikallaan edes hetken, mutta tuo voisi toimia!
Viipero & Aleksi (joka nukkuu jo kolmatta tuntia ulkona)[/color]
saati sitten vaipanvaihto... hirveetä huutoohan se on :) Meillä on käytetty housuvaippoja kestojen ohella jo pitkään, mies ei kestä kestojen pukemista. Etenkin jos typy on saanut ottaa ilmakylpyjä, sen jälkeen vaippa on joku pahuuden ruummillistuma. Samoin vaatteet. Ja myös meillä iltakylvyn jälkeen yöppärin pukeminen tehdään kovan huudon säestyksellä.
Vähän on outo olo, kun typy ei oo täällä, mut onneks on noi videopuhelut keksitty.
Juu, mut nyt täytyy katsoa tota BB:tä!
Amylle ja Burdelle tulin juttelemaan vähän noista tarhahankinnoista.
Meidän quuhan aloittaa siis ens viikolla ryhmiksessä. Tällä viikolla ollaan oltu jo harjoittelemassa. Toistaiseksi mulla on ihan positiivinen fiilis, mutta saas nähdä miten on ens viikolla, kun pitää oikeesti jättää poika hoitoon.
Meillä on ihan uusi ryhmis, joten ei olla saatu mitään infolappusia tai muita ohjeita sieltä. :( Mutta tässä nyt listaa, mitä oon hankkinu/hankkimassa quulle:
- riittävän iso tarhareppu
- kurahousut ja -takki
- kurahanskat?
- kumisaappaat
- kunnon ulkokengät
- sisätossut
- välikausihaalari
- vedenkestävät hanskat
- sormikkaita
- pipoja
- vedenkestävä hattu
Kaikkihan nää ei oo pakollisia tai välttämättä tarpeellisiakaan, mutta ollaan hankittu vähän kaikkea kaikenlaiseen säähän. Ja vaihtovaatteita sekä sisään että ulos kannattaa olla reilusti. Hoitajat vinkkas, että tosiaan vois olla esim. hyvä että aamupäiväksi ja iltapäiväksi olis eri hanskat, jos ei ne ehdi päiväunien aikana kuivua. Noita reimatectyyppisiä hanskojahan ei voi laittaa kuivauskaappiinkaan.
Burde, jos meinaatte kestoilla tarhassa niin kandee varmaan suunnitella hyvin, että missä pussissa viette vaipat tarhaan ja mihin ne sitten laittaa likaiset jne. Ohjeetkin ehkä vois laittaa mukaan, tai en tiedä onko tarpeen... Kerroinkin tuolla taaperopuolella jo tästä, jos satuit lukemaan.
Ja muistakaa nimikoida hyvin jokaikinen vaatekappale. Mulla on täällä edelleen kiva projekti kesken, kun oikeesti joka sukka ja hanska ja pipo yms. pikkujuttu pitää nimikoida jotenkin. Tilasin sellasia kangasnauhoja quun nimellä. Ne on tosi kivoja ja selkeitä, mutta kun silittämisen jälkeen ne päät pitää kuitenkin jokaisesta nauhasta ommella niin on siinäkin hommaa!
Joo, en tiedä oliko tässä mitään uutta teille, mutta kerroinpahan kummiskin. Käytännön kokemusta ei ole siitä, miten näillä pärjää, mutta kohtahan sen näkee. :)
-Q- ja -q- pian 1v 1kk
Viipero: Meillä on ihan sama juttu vaipanvaihdon ja pukemisen kanssa... Hirvee huuto. Ellei sit oo sattunu keksii just jotain mielenkiintosta ihmeteltävää sille käteen. :) Housuvaipat on ollu meilläki käytössä heti siitä lähtien ku pienimmät on neidille sopinu.
On sitä välillä ollu pakko vaan pitää kiinni ja huudon kanssa pukee, eihän me muuten päästäis välillä yhtään mihinkään. :)
Q: Kiitos tarhavinkeistä. :)
Päivähoidosta puheen ollen pitääkin kertoo uusimmat uutiset -> Napapiirin postituslistalta luin aamulla, että Kalevassa vapautuu yhellä yksityisellä perhepäivähoitajalla hoitopaikka. Siinä kehuttiin sitä paljon! No mähän heti soitin sille ja maanantaina meen käymään siellä Heidin kanssa!!!! Eli ilmeisesti Heidi pääsee sinne jos vaan tykätään siitä paikasta. :) Vähän kivaa!
Pitääpä jatkaa Serranojen kattomista... Moimoi.
Burde, Heidi ja m.asukki
Eilen oli siis lääkäri maha-otuksen iän selvittämiseksi ja lääkäri oli sitä mieltä, että 11-12 viikkoa. Ultralla vielä tarkistetaan, mutta lääkärin mielestä se menee johonkin noiden viikkojen välille. Meidän lapsille siis tulee aika varmasti melkeen tasan vuosi ikä-eroa. Joel oli mummilla hoidossa lääkäri käynnin ajan (täällä kun vielä evakossa ollaan enkä ulos pientä viittiny viedä..).
Kuume onneksi taitaa helpottaa, eilen illalla oli 29,1 mutta tänä aamuna vaan 37,2 joka on aika normaali, vai?
Nyt vaan odotellaan aikaa ultraan. Vaunut heiluu parvekkeella eli taitaa pieni heräillä.
Pikainen kysymys vielä, osaako joku sanoa noista keinutassuista sen verran, että kun lapsi seisomaan rupee niin pitäiskö ne ottaa pois? Voiko pinnasänky kaatua jos lapsi saa sitä ite kainutettua?
Nyt pitää mennä!
Henna, Joel ja masu-Ninni