*~*~* ISOT Enskat Ma-Ke *~*~*
Kommentit (49)
Täällä kärsitään pahoinvoinnista. Ei todellakaan mitään kivaa. Huomenna on lääkäri, joka arvioi missä vaiheessa mennään ja sen mukaan sit ultraan tarkistamaan. Jännittää vähän.
Joel on kamalan kipeä :( Viime yönä nousi kuume, n.39 ollut koko ajan pepusta mitattuna. Nyt ruvennut nenäkin vuotamaan. Tuntuu niin avuttomalta kun aina niin hyväntuulinen lapsi onkin nyt pelkkää itkua ja edes sylissä ei ole hyvä olla. Mieskin kun on töissä aamuun asti ja ihan hartiat kantamisesta kipeenä :/ Äsken poika sai supon ja toivotaan nyt, että ens yönä saa edes Joel nukuttua, me miehen kanssa nukuttiin viime yönä vaan ruhtinaalliset 2 tuntia.. Joel parahtaa vähän väliä kun nukkuu, suunnilleen tunnin välein herää itkuun.
Nyt kuuluu taas itkua eli pojan luokse taidan juosta.
Henna, Joel ja Ninni
[color=deppink]Täälläpäs oltu aktiivisia :O
Pottailusta puhuttu. Meillä ei oo pottaa vielä ostettu enkä ole edes miettinyt velä koko asiaa. Ehtiihän tuota. POPPIS on kyllä ahkerapahkera, täytyy nostaa hattua. Mää annan Sampon vaan lirutella pitkin lattioita ja kuljen luutun kanssa perässä :D
ELOVENA, meillä Sampo oli koko muuton ajan todella kärttyinen ja pahantuulinen eikä nukkunut yhtään. Käytännössä muutto meni niin, että minä vaelsin Sampo sylissä ympäri uutta asuntoa kykenemättä tekemään mitään ja suurinpiirtein tuhersin itkua, kun en voinut ollenkaan osallistua ja vauhdittaa asioita. Mutta siitäkin selvittiin ihan ehjon nahoin :) Eli onnistuu se muutto vauvan kanssakin, jotenkuten :D
Sampon uusin villitys on nousta seisomaan kaikkea mahdollista, mutta varsinkin kaikkea MAHDOTONTA vasten! Saa olla silmä kovana koko ajan, kun tyyppi on yllättävän nopea :p
Sampo myös yrittää nousta ILMAN TUKEA seisomaan, huooh. Oli tänään karhukävelyasennossa lattialla, kun huomasin, että yritti päästää kädet irti lattiasta ja suoristaa selkäänsä. Ja kun yhdessä välissä peuhattiin lattialla, niin nousi mua vasten " puoliseisomaan" (=ei ollut aivan selkä suorassa), päästi kädet irti ja suoristi selän. Onneksi ehdin tarttua poikaa kiinni, kun olis saman tien kaatunut :p
Ja ensimmäiset askeleet otti eilen, tosin tiedä sitten olivatko enemmän refleksinomaisia askeleita kuin oikeita... Minä istuin lattialla ja Sampo nousi seisomaan mun käsistä kiinni pitäen ja niihin tukien. Nauroi kovasti ja otti pari kömpelöä askelta mua kohti. Ja tänään on toistanut tuota.
Että tällaista meidän rauhaan. Tosin taitaa rauha olla pian kaukana meidän taloudesta kun pitää pienen viipottajan perässä juosta :D
Nyt syömään patonkia. ->
Han ja Sampo 6,5kk++[/color]
Jopas jopas...
Onpas isojen enskojen pino iso... huomaa että kesä alkaa olemaan ohi ja syksyharrastukset vasta alkamassa :)
Mä jo olin ihan varma että AA:n testi olis positivinen kun oli niin pitkä pino niin siitä vaan päättelin että nyt on onnitteluviestejä tullut. Mutta kiva kuulla että sun mieskin kuitenkin ottais asian ihan hyvin jos sellaista tapahtuisi. ...Niin ja sanottakoon vielä etä mullahan Apteekin oma näytti negaa kun oli kolme päivää menkat myöhässä mutta parin päivän päästä samainen testi näytti plussaa ;) että josko sittenkin?
Mäkin luin meidän puiston ohjelmaa ja tälläviikolla oliskin perhekahvila ja vauvamuskari joihin vois mennä, kivaa kun alkaa taas syksyharrastukset.
Niin ja ne minilattaritkin on jo alkanut, keskiviikkoa sit taas tanssahdellaan.
Pottailusta on tänään ollut puhetta joten oma korsi kekoon senkin suhteen: Meillä on potalla käyty 6kk asti heti kun E alkoi istumaan ja sitä ennen pissatettu aika samaan tyyliin kun poppiskin emiliinaa. Nykyään laitan Ellin potalle heräämisen jälkeen (aamulla ja päikkäreiltä) jos vaan ollaan potan ääressa eli kotona tai jossain kylässä missä potta on ja välillä myös ruuan jälkeen. Aamupuuron jälkeen E yleensä myös kakkaa pottaan koska sillä on aika kellontarkka suoli niin on helppo laittaa silloin potalle.
Ja tosiaan ei kai silti ole tarpeellista varsinaisesti oppia pelkästään potalla käymään, mutta ei siitä mitään haittaa ole että asiaan totuttelee jo niin pienestä asti että potta on sit luonnollinen paikka käydä tarpeilla kun vähän kasvaa niin ei sit tarvi ihmetellä enää.
Jännää kyllä Karssulilla kun Aino menee kohta jo hoitoon... Mutta on kyllä niin reipas tyttö ei liene mitään hätää hällä. Niin ja huono omatunto tuntuu olevan monilla äideillä ja sattaa olla kuitenkin eri syistä. Mun mielestä ei tarvi tuntea yhtään huonoa omaatuntoa tuosta koska vanhempainvapaahan Suomessa kestää tosiaan vain siihen asti että lapsi on vasta n.9kk ja sen jälkeen ikäänkuin oletetaan menevän töihin... siis yhteiskunta " odottaa" . Joten sun ratkaisuhan on siis ihan normaali. :) Itse tosin ilmoitin just töihin olevani hoitovapaalla vuoden 2008 loppuun asti. Mutta sitä ne ei siellä tiedä, että ajattelin kuitenkin hakea jotain muuta työtä ensi vuoden puolella koska mun nykyinen työ ei ole niin kauhean kiva. Asia saattaisi olla toinen jos mulla olis sellainen työ jota pitäisin tärkeänä, mutta tuohon vanhaan en mene ellei ole ehdottoman pakko ;)
Ja voi miten ihanalta kuulostaa teidän rakennussuunnitelmat, tuo vaihe on just ihaninta kun miettii että millaista pohjaratkaisua ja millaista tonttia yms ja kaikki on vielä auki :) Kuinkas maalle meinasitte?
Miten meni Ossen häät pikaisella kutsulla? Aika hauskaa kun ihmiset teke noinkin.
Mun kaverilla oli viime viikonloppuna häät tuolla pohjoispohjanmaalla ja ajeltiin Ellin kanssa yhteensä 1200km viikonlopun aikana, vähän kyllä hirvitti että voi vauvaparkaa...mutta ihan älyttömän hyvin meni vaikka ajettiin kaksin yli 600km. Mutta ajelin Ellin nukkuma-aikoina, myös iltaunille menon jälkeen ja muutenkin pienissä pätkissä. Matkalla poikettiin molemmissa mummuloissa ja meidän aurinkoinen vauva hurmasi häissä ja sukulaisissa. Elli saa kyllä pahaa jälkeä aikaiseksi kun on nuoria vauvakuumeisia pariskuntia läsnä :)
Jeps, palaillaan.
t.iiris ja E 7,5kk
enhän mä osaa täältä pois pysyä...
" Häissä" oli kivaa, oltiin siis syömässä ravintolassa pienellä porukalla ja tultiin sit kotiin muutaman tunnin jälkeen. Ruoka oli hyvää, vaikka kaikilla tais aika mennä noiden pienten kanssa häärätessä, paikalla oli 5 alle seitsemän vanhaa. Ihanin oli sulhasen äiti, joka ei vielä ravintolaan tullessakaan ollut ihan varma, et oliko ne oikeesti menneet naimisiin vai eivät. :) Vähän liikkis... Join aterialla useemman lasin viiniä ja tulin ihan huppeliin. Kun typy nukahti kotimatkalla niin mäkin silpasin heti kotiin tultua petiin nukkumaan humalaani pois... :D
Muutosta piti kommentoimani, että meillä oli mun äiti muutossa täysaikaisena lapsenvahtina, eli ei osallistunut juurikaan muuttopuuhiin muulloin kuin typyn nukkuessa. Muuten hoiti typyä, et minä sain rauhassa häärätä. Olisinkin ollut aivan liian levoton olemaan tekemättä mitään.
Joelille kovasti paranemista, onpas hurja kuume!
Ja Sampo lähtee kohta kävelemään!
kiva kuulla iiriksestäkin pitkästä aikaa! Teidän Elli on kyllä semmonen hurmuri, en yhtään ihmettele, jos tulee vauvakuume kaikille, jotka sitä seuraa. :)
Nyt nukkumaan.
-Osse taas
Moi AA!
Harmi, että testi ei näyttänyt plussaa, vaikka sitä niin toivoitkin! :( Mutta mulle tuli mieleen, että voisko se sittenkin olla parin päivän päästä vaikka plussa...? Kun oot kerran ollut jo raskaana ja tiedät, miltä se tuntuu, niin ehkä tiedät sen itse jo ennen kuin testi näyttää mitään.
Mä oikeestaan arvasin noissa molemmissa keskenmenneissä raskauksissa, että olin raskaana. Muuten en olis testiäkään tehnyt. Nyt kun tiedän, miltä raskaana ollessa tuntuu, niin jotenkin vaan aavistin sen, vaikka mitään voimakkaita oireita ei sinänsä ollut. Pikku-quusta en tiennyt yhtään mitään ennen +testiä, vaikka oikein tarkkailin oireita, kun tiesin tarkalleen, montako päivää inssistä oli. Nyt taas molemmilla edellisillä kerroilla en tiennyt tarkkaa ovulaatioaikaa, kun en oo sitä yrittänytkään tikuttaa tms. Silti aloin tuntea selviä raskausoireita ilmeisesti heti kiinnittymisen jälkeen. Oon siis vähän edes yrittänyt seurailla tota kiertoa ihan omien tuntemusten mukaan. Odotin oireiden alkamisesta viikon ja sitten testasin, kun tiesin, ettei testit olis aiemmin mitään kuitenkaan näyttänyt.
Toivotaan, että sun testitulos vielä muuttuu! +++++++
-Q- ja -q- 1v.
etsin tässä enskojen esittelypinoa, mutta en saanut sitä millään hakusanalla ilmestymään. Löysin ainoastaan ihan ekan iglun viestin, jossa pinoon kerättiin tietoja... tietääkö joku, löytyykö se täältä vielä? Päivittääkö sitä kukaan?
mä täällä yksin roikun, muilla tais kiintiö täyttyä eilen. :) Kiitti bejpille ton esittelypinon kaivamisesta!
Meillä kuulkaa syötiin viime yönä kolmen jälkeen... typy nukkui tosi huonosti illasta asti, puolen yön jälkeen hain viereen ja jatkuvaa heräilyä oli. Aamulla sit nukkui ku tukki kun lähdin töihin. Tais vaan reppanalla olla jano/nälkä, kun iltamaidon juonti on meillä nykyään tosi nihkeetä.
Amy ja AA lähti tyttöjen kanssa kotiin hetki sitten, suuret kiitokset seurasta=) Oli kaksi niin aurinkoista tytteliä täällä, että taisi mennä Oliverilla energiaa liikaa siihen koska nyt jo nukkumassa toisia päikkäreitään;)
Piti kysyä että mistäköhän johtuu kun Oliverin ylös puhjenneet kaksi hammasta ovat tummia, eli molemmissa joku tumma läikkä??=( Alahampaat ovat nätit ja valkoiset, mutta tuo ylähampaiden kohtalo mietityttää... Onneksi ensi ma meillä puolivuotis hampitarkastus, joten siellä osaavat varmaan kertoa mikä on. Mutta jos jollakulla kokemusta, niin laittakaahan tietoa!
Huh minkä matkan iiris oli ajellut!! Meillä ei olis tullut Oliverin kanssa mitään, pienempänä kun nukkui enemmän, niin matkat meni hyvin, mutta nyt tuntuu jo tuo Jumboon meno (35min) olevan liikaa tuolle duracell pupulle. Ja jaksoi vielä tyttö hurmata kaikki=)
Nyt taidan itsekin mennä hetkeksi sohavlle selälleen ja kun O herää, pitäis lähteä tauluja hakemaan kehystämöstä.. Eilen jo yritin hakea, mutta olivat pistäneet liikkeen aiemmin kiinni. Eli turha reissu tehtiin *murrr*=(
Aurora & Oliver 6,5kk
Onpas mukavaa, kun pinot pitenee syksyn tullen :o) ite en taaskaan ole kerinnyt tänne kun viimeksi perjantaina.. lauantai meni eemelin bileiden järjestelyssä ja juhliessa niitä ja su oltiin koko päivä miehen vanhuksilla, kun miehen veli oli siellä myös perheineen.. eilisen päivän kattelin mm-kisoja ja pelkäsin ukkosta :o)
Tänään meillä onkin eka muskari, jännää :o) olen ilmoittanut meidät eemelin kanssa myös jumppaan ja seurakunnan perhekerhoon, jossain vaiheessa pitäis olla ilmoittautuminen myös vauvauintiin, paljon on harrastuksia, mutta äiti tykkää, kun pääsee ihmisten ilmoille¿
Meillä on kyllä viime ajat ollut sellasta kitinää, kun eemeli ilmeisesti tekee niitä hampaita ja yötkin melkoista hulinaa¿ no eilen sitten eemeli nukkui 2.5h aamupäikkäreitä, mitä ei ole tehnyt ties koska, iltasella ottikin sitten vaan puolen tunnin tirsat..yön nukkui 21.30-9.30, vau! yhdeltä kävin laittamassa tutin¿ilmeisesti myös väsyttää tuo ikenien kutina¿tulis nyt edes yksi hammas!
Joka tapauksessa nykyään unille meno vaatii ainakin puolen tunnin suoran huudon, mistäköhän moinen johtuu?! voikohan olla jo jotain eroahdistusta?? yksi syy on ainakin se kun pyörii ja hyörii niin kovasti niin sängyssä on kiva rallatella ja sitten tulee kiukku kun uni ei tule silmään¿
Muuten kauanko teillä on kestänyt kun pikkuiset on lähteneet konttausasennosta eteenpäin? eemeli hytkyttää koko ajan konttausasennossa, mutta vielä ei ole hoksannut miten mennään eteenpäin¿asento kyllä on jo vallan mainio :o)
POTTAILUSTA: meillä ei vielä ole pottailtu ja olin ihan ihmeissäni, kun yksi kaverini, jolla samanikäinen poika ilmoitti heidän pottaharjoituksistaan¿ ihan järkeen käyvää nyt kun siitä kuuli olis aloittaa pottailut ajoissa¿ meillä ei kuitenkaan nytkään oikein ikinä kakata vaippaan, vaan aina jumppailun tuloksena niin voipi olla, että pienen harjoittelun kanssa potallakin käyminen onnistuisi¿ehkäpä täytyy lähteä potan hankintaan :o)
OSBORNE: mukavaa, että häät oli onnistuneet ja hiprakankin olit saanut aikaiseksi :o)
IIRIKSELLÄKIN oli ollut häät ellin kanssa ja hienosti oli mennyt hurjasta matkasta huolimatta, hyvä hyvä!!!
KARSSULILLA oli ihania muutto- ja rakentamishaaveita¿ mä olen kanssa kovasti haaveillut, että ruvettais rakentamaan, mutta kun vielä hyvin tähän mahdutaan niin mies ei ole ainakaan vielä innoissaan¿ olis se vaa niin kiva saada ihan uusi oma talo :o) se päätös- ja suunnitteluvaihe olis varmasti mukavinta.. onnea suunnitelmille! kateellinen olen :o)
HAN: onpas teillä tosi taitava pikku mies, meinaa jo nousta seisomaankin ilman tukea ja muutaman askeleenkin ottanut, vaikka ikää on vasta tuon verran :o) oletteko itse lähteneet aikaisin liikkeelle? meillä ikää melkein saman verran ja vasta konttausasennossa hetkutellaan :o)
HENNA: pikaista paranemista joelille ja itsellesi jaksuja pahoinvoinnin kanssa!
Voi ei! oli vielä paljon kommentoitavaa, mutta nyt on valmisteltava muskariin lähtöä¿ olen kirjoittanut tätä tekstiä aamusta asti, eemelin hyväksynnän mukaan :o)
Yritän palailla viimeistään huomenna¿
POPPIKSELLE vielä rentouttavia hetkiä BB:n parissa, itse koukutun vasta huomenna :o) tänään alkaa pako, jes!
Pajuska+eemeli 6kk 1.5vko
kaimalla kiitos kestityksestä, ihanaa lämmintä pullaa.
Amyn Emmi oli ihan äitinsä näköinen, oli tosi mukava nähdä teitäkin.
Mulla tämä piina vaan jatkuu, viimeyönä oli menkkamaista jomotusta ja olin ihan varma että nyt ne alkaa, vaan eipäs alkaneetkaan. Edelleen olen täysin ymmälläni tilanteesta. Amyn selvitys cerazette pillereistä ja niiden toiminnasta on luonnollisin selitys, mutta jotenkin kovasti toivon että syy olisi jossain muussa.
Jospa tässä nyt vaikka perjantaihin oottaisi, ihan muuten tiedoksi kaikille että tämä on ihan yhtä piinallista kuin ekallakin kerralla.
Q:lle kaunis kiitos ihanista sanoista, kirjoitat aina niin nätisti että melkein tulee kyyneleet silmiin.
Empä oikein osaa mitään kommentoida, on niin pöhkö olo.
AA ja AE ja TOIVOTTAVASTI pikkuinen masussa ( oli ihan pakko laittaa tuo kommentti )
[color=red]Pajuska:[/color] Aleksi keikkui konttausasennossa pari viikkoa kunnes lähti konttaamaan. (siis ei tietenkään yhtäjaksoisesti...heh :D
[color=red]Burdelle[/color] onnittelut mukavasta työtarjouksesta! Eiköhän hoitoasiat järjesty parhain päin, ja sopivasti saatkin jäädä sitten uudelle mammalomalle :)
Ääh, nyt se yksi jo heräsi... Nukkui 45min, ja päivälläkin vain 50min, tuolla unisaldolla ei kyllä iltaan asti pötkitä.
Palailen myöhemmin,
Viipero & Aleksi 9½kk+
[color=#8B008B]Heitänpä samat gallupit tännekin..
G: kuinka moni on käynyt noissa avoimissa päiväkodeissa/kerhoissa? Siis esim seurakunnan järjestämissä.. Mitä siellä on puuhailtu jne kommentteja ois kiva kuulla? Meillä nimittäin on sellainen ihan tuossa saman kadun varressa eikä olla vielä eksytty sinne, mutta mielessä on koko ajan.
G: mitä ¿herkkuja¿ vois syödä jos jätetään pois sipsit, namit, suklaa, jätskit? Kertokaapa omia vinkkejänne.. Siis jotain mikä olis vähän ¿kevyempää¿. KESIS varmaan kertois niitä tehosekoittimella tehtyjä juomia, mutta meidän vehje on ilman sitä mehuosaa (oon odottanut jo 1,5v että mies hankkis sellasen jostain maahantuojalta)..
By the way, jos ette ole vielä ehtineet kurkata syyskuun treffipinoon (pk-seutu), käykääpä kertomassa mitkä päivät teille sopii! http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11124456&p=2&tmo… tuossa linkki pinoon. Nyt on mentävä vähän puuhastelemaan Oonan kanssa. Mukavaa tiistaita!
Mammis & Oona 4,5kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]
Eli oon ihan just menossa nukkumaan, mut sen verran piti tulla taas omaa napaa raottamaan, että laitoin just Heidille päiväkotipaikan sähköiseen hakuun! :O Eli siis huomenna lyödään työkuviot lukkoon pomon kanssa! Aika vänkää. :) Kiitos vaan muuten kaiklle taas tsempityksistä! :)
Sit tuleekin heti kysymys: Mitä ihmettä mun pitää ny sit Heidille sinne hoitoon ottaa/hommata? Mulla ei oo siis mitään havaintoo, kun ei vielä pari päivää sitten ollu ajatustakaan mistään hoitokuviosta.
Burde, Heidi 11kk ja vilho-viljami (8+2)
PS. AA:lle bd bd ja tsemppihalit! Toivottavasti se olis vielä se PLUSSA! :)
Pikaisesti enne Serranoja.. :)
Pajuska, Eve alkoi nousemaan konttausasentoon tossa kesäkuun puolessa välissä ja konttous alkoi (vasta?) elokuun 3. Eli puolitoista kuukautta hetkutteli ja sit lähti varovasti liikkeelle. Ja nyt vauhtia riittää, varsinkin jos on kissa näkyvissä.. :D
Mammis, me käytiin viime keväänä vissiin neljä kertaa (myöhäinen sytytys) srk:n " kerhossa" en nyt muista millä nimellä se täällä oli. Ja kerho on tuossa tien toisella puolella, näkyy meidän ikkunasta. ;)
Pöh, Serranot alko, ja kuten Amy taisi sanoa, sitä ei voi vain kuunnella. ;)
Bejpi ja Eveliina 8kk 1pv
Ompas täällä tänään hiljaista, kaikki taitavat vetää vilttiä niskaan kun on niin kylmä.
Pajuskalla oli eka muskari, mites teillä meni ? Oliko kivaa ?
Ompas pää tyhjä taas tänään, jospa sitä menis laittamaan tukan kuntoon ja odottelis että Aino herää päikyiltä ja menis vaikka kirjastoon palauttamaan kirjat ja Ainon CD levyt, lainasin lastenlaululevyjä ja siirsin koneelle, ollaan Ainon kanssa kuunneltu musaa ja laulettu uusia lauluja.
Myöhemmin lisää !
AA ja AE
mut en oikeesti kehtaa olla ainoa, joka kirjoittaa... :)
Mies ja typy lähti tänään junalla sukuloimaan, tulevat vasta pe takaisin. Mulle tuli jo illalla ahdistus, et en halua olla typystä erossa, ja aamulla mies ei meinannut päästä asemalla junaan, kun piti niin halia ja pusia typyä... (muistin lopulta antaa pusun myös miehelle :)) Saa nähdä, kuinka kauhea ikävä on illalla, kun pitää olla yksin kotona. Taidan kyllä mennä yksin elokuviin ellen nyt sit saa kaveria mukaan.
Kovasti oon miettinyt, miks tuntuu niin kamalan huonolta äidiltä kun päästän tytön ja miehen kahdeksi yöksi pois, mutta koetan sit muistella kuinka monta kertaa mä olen ollut tytön kans isin luota pois useemmankin yön. En epäile, etteikö mies pärjäis tai et typy ei pärjäis, mutta kai sitä vaan haluais pystyä tarkistamaan miten toisilla menee ja et typyllä on kaikki hyvin. Viime yönä hain typyn taas viereen nukkumaan, kun ajatuskin kahden yön erosta oli niin surkee... siinä se tuhisi niin ihanana...
Jaahas, pitää mennä syömään. Tulkaahan muutkin palstalle ja joko MM on linjoilla?? Ja Sippuliiniä mä kaipailen myös, mut olette Aavan kans tainneet olla jo pitkään poissa...
-Osse ja typy 9,5kk reissussa
Juuh, kylmä on! Puistossakaan ei ollut aamupäivällä ketään kavereita, vain joku päiväkotiporukka... Ja kylmä siellä oli!
Meillä on koko alkuviikko mennyt ihan " puihin" kun pikkuneidillä on inhottava räkätauti :( Äippä ei vaan millään jaksais olla kotona, tällä viikolla pitikin olla useampia kyläilyjä ym, mutta flussa sotki suunnitelmat siltä osin :( Iltasin mä jo hypin lähes seinille, kun mies tulee kotiin ;) Onneksi ens viikolla alkaa taas meilläkin muskari sun muut. Srk:n perhekerhoon ajattelin kans lähtee tutustumaan, keväällä ei vielä oltu kun Aino oli sen verran pienempi ja tais nukkua yleensä siihen aikaan :/
Tuli tosta AA:n viestistä mieleen, että mäkin oon jo monta päivää " suunnitellut" kaupungille menoa ;) Ei vaan oo saatu aikaseks lähteä, kun ei oo mitään pakollista ja eilen ja maanantaina täällä myös satoi vähän väliä ja yleensä just silloin, kun me tehtiin ulos lähtöä...
Että eipä mullakaan muuta, Ainokin nukkuu vielä, pitäis varmaan itsekin torkahtaa hetki. Vaikka yleensä kyllä neiti herää just tasan silloin, kun itse sulkee silmänsä ;)
t. Ope ja Aino 10 kk+
Pikaiset heipat ennen kuin mm-kisat taas starttaavat¿
OPE: pikaista paranemista ainolle! mä olen samanlainen, ett joka päivä tarttis olla jotain tekemistä, rupeaa ite höpertymään jos joutuu olemaan vaan neljän seinän sisällä :o)
OSSE: rentouttavaa aikaa ilman miestä ja typyä! ei se mitään huonoa äitiä tee kun päästit miehen ja typyn keskenään reissuun, jaksat taas itse paremmin, kun saat hengähtää ja viettää ihan omaa aikaa :o) itse olen kyllä kans tosi huono antamaan poitsua hoitoon vaan koitan itse sinnitellä kaikesta pojan kanssa¿
AA: juu eilen tosiaan oli eka muskari ja viimeinen meidän kohdalla :o) pelkkä syyslukukausi maksoi 90¿, luulin sen olevan koko vuoden maksu¿ no meillä täällä tuppukylässä alkaa kansalaisopiston järjestämä muskari ja me mennään sitten siihen¿ toimii ihan samalla periaatteella ja vuosimasku on vaan 14¿¿ei voi tasoeroakaan olla yli 150¿ edestä¿
Muuten oli kyllä ihan mukavaa ja eemelikin viihtyi siihen saakka kunnes nälkä ja väsymys vei voiton :o)
Ja toivottavasti se testi vielä plussaa näyttäisi!!!
Ahaa no nyt kisat jo alkoi eli urheilun pariin :o) olen meillä paljon pahempi penkkiurheilija kuin mies tai oikeastaan yleisurheilu eniten kiinnostaa¿
Inhottavaa, mulla on eilisestä illasta saakka nypyttänyt, ollut elohiiri silmäkulmassa, miten ihmeessä se lähtis pois!!!?? rupeaa jo pännimään, kun koko ajan tarttis painaa silmäkulmasta niin sit olis hyvä olla¿
Mut nyt urheilun pariin ja poitsukin sopivasti päikyillä .o)
kun enemmän kai mun pitäis olla huono äiti sen takia, et oon töissä.. :D Mut siis ajatus siitä, että typy ei olekaan kotona, kun menen sinne, eikä tulekaan pariin päivään on jotenkin karsea! Voishan tän ottaa silleen rentouttavana aikana, mutta kun en oo varma, pystynkö... :D Mä en edes ole nykyään mitenkään rasittunut, kun mies on hoitanut niin paljon typyä viime aikoina, ja onhan se neiti muutenkin tosi helppo. Ehkä aamulla tuntuu huipulta, kun on saanut nukkua koko yön ilman heräämisiä! :)
Aika hurjan hintainen muuten teillä pajuska tuo muskari olis ollut, en mäkään olis siihen hintaan mihinkään lähtenyt!
Kaima: meillä pottailu aloitettiin niin että mentiin aina heräämisen jälkeen potalle, ja sitten ruokailun jälkeen. Ainosta on ihan super hauskaa istua potalla.
Harvoin sieltä mitään pottaan tulee, mutta kunhan harjoitellaan myöhempää varten.
Osse pääsi häihin, nopsalla aikataululla, toivottavasti ruoka oli hyvää.
Kiva että burde pääsee töihin noin ihanalla systeemillä, saa kerättyä vähän rahaa uutta äippistä varten.
Karssulin kotiaamut vähenee, tsemppiä nyt töihin, siivooja kuulostaa ihanalta, meillä kävi viime joulukuussa siivooja ettei tarttennu tehä joulusiivoa ison masun kanssa. Mitään huonoja omatuntoja ei töihin menosta kannata ottaa. Anoppi on joutunut viemään mieheni hoitoon kun hän oli 4 kk, ja ihan kunnon mies siitä on silti tullut.
Piti vielä kommentoida tuota raskaus asiaa, että positiivinen yllätyshän se olisi, juttelin miehen kanssa tänään kun se tuli töistä ja kyllä sen naama vähän kalpeni, totesi sitten vaan että no tulee jos on tullakseen.
Pelotti kyllä vähän puhua asiasta, kävin lueskelemassa cerazette juttujakin joka puolelta ja näyttää olevan tosi yleistä että menkkoja jää pois.....voih toivottavasti meillä olisi nyt jotain muuta tämä poisjäänti, mä jo niin kerkesin unelmoida pienestä masuvaavista.
Amyn ja kaiman näenkin huomenna, tulen varmaan 10 pintaan, ellei nyt jotain kummallista satu, soittelen tai laitan viestiä !
AA ja AE ( nukkunut jo kohta 2 tuntia iltapäivä päikkyjä