*~*~* ISOT Enskat Ma-Ke *~*~*
Kommentit (49)
[color=CD00CD]Jaahas. Tärkeimmät ensin: BB alkaa huomenna! =D Tänä vuonna otetaan sitten irti mitä saadaan eli näkyy netissä ja kaapelissa. Toivotaan sitten vaan pitkiä päikkäreitä ja aikaista nukkumaanmenoa Emiliinalta, että vanhemmat saa tuijotella laatuviihdettä..=D
Viikonloppu meni mukavasti perheen parissa. En kerinnyt paljoa koneella istua ja on siitä hyvä mieli..=)
Yöt on edelleen aika levottomia. Mä uskon, että tysän ois parempi nukkua jo omassa sängyssä kun meidän välissä alkaa ahdistaan ja tulee kuuma, mutta kun ei suostu..Pitää kokeilla taas pikkuhiljaa..Sais mamakin nukuttua enemmän kuin 2h kerrallaan..
Kovasti tyttö haluaa jo liikkeelle ja ottaa kovasti päähän kun ei vielä oo tajunnut miten. Pyörii häkkyrän lailla kyllä ympäri, ja sätkii niin kovin hellyyttävästi kun yrittää eteenpäin..=)
Potalla meillä käydään jo aika rutiinilla! Eilen kun iskä kävi pissittään niin tyttö pynnäsi posket hehkuen pienen pökäleen ja siitä meille riittikin ilonaihetta koko illaksi =) Meidän pieni pottatyttö..=D
Ihanaa kun Aurora pääsee perheineen matkalle! =)
Nyt ei muuta..Ihanaa alkavaa viikkoa!
t. poppis ja Emiliina 6,5kk++
Sä tulit mulle heti mieleen kun alettiin BB:tä telkussa mainostamaan alkavaksi;) Jostain kumman syystä..... No, toivottavasti Emiliina suosii 24/7 ja nukkuu pitkiä päikkäreitä tän tuotantokauden ajan=)
Taidanpa mäkin alkaa tänä vuonna katsomaan, kun tässä kotona ollaan ja aikaa iltaisin on!
Eipä muuta...
Kaima: näillä näkymin tulisin huomenna, minäkin varmaan aika aamusta niin pääsen sitten lähtemään ennenkuin ruuhka alkaa.
Tosi kiva että pääsette sinne lämpimään, mä oon ihan kade.
Poppis: vautsi vau, likka on oikein pöksyn pottaan tehnyt, meillä on tuloksena ollut vain pissat, mutta riemua on riittänyt siitäkin, ekojen pissjen jälkeen Äiti oli niin ylpeä tytöstään ettei mitään rajaa, hyvä etten mennyt pihalle huutamaan.
Tänään on taasen muskaripäivä ja sen jälkeen mennään Mommolaan kylään, mun tarttee varmaan köydä apteekissa ostamassa raskaustesti, jännittää ihan pirusti, melkein saman verran kuin edellistä ostaessa. Mä en vaan oikein tajua miten olen raskaaksi tullut jos näin on käynyt ja miten ihmeessä mä selitän sen ukolle, se ei varmaan ihan heti riemusta kilju.
Nyt suihkuun ja vaatteita pukemaan molemmille, me ollaan vielä yökkärissä ja aapparissa molemmat ja muskari alkaa vartin yli 11.
Tulen sitten kertomaan jos jotain kerrottavaa on.
AA ja AE
Ei oikein siivouskärpänen vielä puraissut joten täällä ollaan=)
Piti kysymäni, että missä vaiheessa tuon pottailun aloititte? Ja laitoitteko potalle heti syönnin/juonnin jälkeen vai ihan kokeilitte mihin aikaan vain? Olisikin kiva päästä pikkuhiljaa treenailemaan:=) Ja eka tietty potta ostettava.
Kaima, tuu sit heti kertomaan miten kävi!! Jänskää... Onko jotain oireita vai menkat myöhässä kun epäilet? Ja koittakaahan ehtiä muskariin ajoissa=)
Nyt poistun takavasemmalle täältä häiriköimästä *nolona*
Arvatkaas minne minä pääsen tänään? Häihin! Aikasta nopeella aikataululla, nimittäin eilen sen jälkeen ku typy meni nukkumaan tuli puhelimeen viesti, et tervetuloa syömään ma klo 14. :) Serkku menee vihdoinkin naimisiin ja päästään juhlistamaan sitä. Tuli vähän kiire miettiä lahjaa ja vaatteita, ja joudun tänään vielä lähtemään ennen aikojaan töistä... Onneks meillä ollaan töissä tosi joviaaleja eikä mun tartte edes kysyä, et voinko mennä. Teen sit tunnit sisään joku toinen päivä. Tosi kivaa päästä juhlistaan toisten naimisiinmenoa!
Aurora, meillä herätään nykyisin kans heti seiskan jälkeen. En oikein tiedä, minkä takia, typy nimittäin menee nukkumaan jopa pikkuisen myöhemmin kuin ennen, n. yhdeksältä, mutta seiskan jälkeen ei suostu enää nukkumaan. Makoilee kyllä hiljaa meidän välissä, mutta ei nukahda. Sit ysiltä alkaa jo hirvee mekkala, kun pitäis päästä päikkäreille. Eilenkin nukkui melkein kolme tuntia aamupäivällä. Ei siinä mitään, mutta sit jos halutaan jonnekin mennä, niin tytöllä jää unet vähän kesken tai sit vaihtoehtoisesti kökötetään kotona iltapäivään asti. Hirvittää vähän, et jos tää rytmi jatkuu syksyllä, niin mitenkähän meidän harrastamiselle käy. Ollaan nimittäin menossa jumppaan ti 11 aikaan ja muskariin to 10 aikaan... Minäkin odotan innolla noita harrastuksia, saa vähän jäsennystä viikkoon eikä kaikki päivät tunnu ihan samalta puurolta.
poppis, vähän teidän Emiliina on taituri! Meidän neiti ei tosiaan vieläkään suostu istumaan potalla, enkä viitsi pakottaa. Pissi tulee kyllä säännöllisesti lattialle, tänä aamuna viimeksi... nyt on vähän vahtimista, kun ostettiin viikonloppuna uusi matto olkkariin, ettei pissi sille. Typy oli muuten ihana, kun laitettiin matto lattialle, toinen konttaili innoissaan ympyrää sillä, oli vissiin ihanan pehmeää polvien alla. :)
Keitin tänä aamuna typylle kaurapuuroa ihan " ihmisten" ryyneistä. Alkuun söi ihan hyvin, mut menin taas kehumaan miten hienosti syö isojen ruokaa, niin sit se loppuikin. Tais tulla liian pöperöä, täytyy illalla koettaa saada vähän vellimäisempää.
Mua rupes jännittään AA:n puolesta! Toivotaan, et olipa tulos mikä tahansa, se olis teille sopiva!
Mä popsin nyt ekaa kuuria keltarauhashormonia, kroppa on ihan ihmeissään. Heräsin aamulla ihmeellisiin kouristuksiin, mut en kyllä ymmärrä miks sellasia tuntemuksia tulee vielä, kun oon jopa 2 iltana lääkkeen ottanut. :/ Mulla ei siis ole menkat alkaneet ja koska toista vauvaa toivotaan, niin olis varmaan ihan hyvä et joskus olis menkatkin.
Hennalle, Joelille ja Ninnille tervetuloa tänne puolelle!
burde, meidän uintiryhmässä ei saanut käyttää vaippoja vaan ihan pelkällä uikkarilla. Näin kuulema siksi, että silloin on helpompi huomata, jos kakka vahingossa tulee ja saadaan vauvat pois altaasta. Vaippa ei pidä kakkaa täysin, mutta hidastaa sen tulon huomaamista. Ja sit toisissa ryhmissä taas vaaditaan vaippa, joten en oikein tiedä mikä on oikein. :) Mut parhaiten kakan tuloon voi kuulema vaikuttaa sillä, et lapsi syö 1,5-2 h ennen uintia eikä sen jälkeen.
Jaahas, jospa sitä tekis vähän töitä ennen ku karkaan sinne juhliin. Hyvää viikkoa kaikille!
-Osse ja typykkä 9,5kk
[color=CD00CD]En tiedä miten muut ovat tehneet, mutta meillä näin: mä aloin pissittään Emiliinaa vessanpöntöllä joskus 3kk:n ikäisenä..joskus 4kk:n ikäisenä sit enemmän ja enemmän..Emiliinasta se oli hauskaa ja nauroi aina kun alettiin tehdä pss, pss-ääntä..=) Se osas jo odottaa aina veskireissua ja oisko pari-kolme viikkoa sitten alettiin laittaa potalle kun osaa jo istua aika hyvin..Kävi tosi luonnollisesti ja se tajus heti, että nyt on vaan pienenpi oma pönttö..=)
Meillä käydään aina n. 10 minsaa heräämisen jälkeen, aina kun tulee mieleen kurkata vaippaan ja joskus syönnin jälkeen. Syönnin jälkeen ei useinkaan tuu mitään..Ja uskokaa ken haluaa: Emiliina välillä " ilmoittaa" veskihädästä mankuen vähän levottomana..ja se on iloissaan aina kun tyhmät vanhemmat tajuaa viedä veskiin ja pissu tulee heti..=)
Mä kehun aina kun jotain tulee ja vaikka ei tuliskaan niin kehutaan hyvästä yrityksestä =D
t. poppis
Heipat vaan kaikille!
Emmi on ekoilla päikyillä - saa nähdä kuinka pitkään. Eilen meinaan nukkui aamusella kolme (!) tuntia. Meillä alkaa olla aika ongelma tuo Emmin yöheräily. Tai siis ei heräily sinänsä, mutta kun neiti ei meinaa nukahtaa takas. Eilen illalla nukahti kasin jälkeen, mutta heräs ekan kerran puol kymmenen. Ja uni voitti vasta lähempänä yhtätoista. Aamuyöllä herätys oli ennen kolmea ja uneen päästiin ennen neljää. Ja sitten tuon päälle itse tulee valvottua aina jonkin aikaa. Alkaa vähän hapottaa äitiä... =S Onneks neiti nukkui tänään puol kasiin ja viikonloppuna mies nousi likan kanssa ja antoivat mun nukkua pidempään. Kovasti oon miettinyt, mistä moinen johtuu ja mikähän auttais. Ei enää kotikonstit tunnu riittävän. Voi, kun tää olis vaan vaihe!
AA:lla on ihan sikajännät paikat - hui! *kuulumisia odotellen* Mä muuten syön kanssa noita cerazetteja ja mulla ainakin on kierrot ihan pyllyllään: eka oli suht normi, mutta vuoto kesti tuplat normaalista ja sen jälkeen onkin tullut lähinnä ajoittaista tiputtelua, ei kunnon menkkoja. Nyt kun en enää imetä, tarttis varmaan käydä vaihtamassa tavispiltsuihin, kun menee hermo näiden kanssa.
Aurora ja AA: mulla on kokemusta tuosta liikkumaan lähtemisen odottelusta, aika tuntuu tooosi pitkältä. Emmihän alkoi kontata päivää vajaa 9kk iässä, ryömimättä juuri lainkaan. Mutta tosiaan kaikki oppii aikanaan ja nyt täällä on jo sellainen vauhti, että hui! =)
Burde: meillä oli kans ohjeena, ettei uimavaippaa tarvita. Tuo ruokailun ajoittaminen on hyvä varokeino. Ja veden paine yleensä pitää vauvat kakkaamatta uinnin ajan. Mukavaa kylpyläreissua teille!
Poppis tuli munkin mieleeni, kun tuon BB:n tajusin alkavan. Viime vuonna siitä oli apua, kun kanniskelin yötä myöten kitisevää Emmiä, mutta saattaapi uni korjata tänä syksynä ennen illan lähetyksiä meikäläisen. Ehkä oman kylän moottoriturpaa tulee katsottua extrassa.
Pottailusta: me aloiteltiin harjoittelu, kun Emmi oli noin 8kk. Alkuun just päikkyjen ja ruokailujen jälkeen. Ja nykyään saadaan useimmiten kakat pottaan, kun neiti kyllä alkaa ajoissa ähistellä. ;o)
Osse pääsee häihin - kivaa! Ja erilaista, kun on tällaiset " pikahäät" eli ei liian pitkää suunnitteluaikaa. Toivottavasti hormoonit alkaa tuottaa tulosta!
Jospa lähtis vaikka lukemaan hetkeksi, kun tuo neiti tuntuu nukkuvan vielä. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi 10kk
Eveliina leikki omiaan, joten hetki aikaa istua koneella. :)
Auroa, kerrohan sitten millainen Aulanko on, yritän saada miehen lähtemään sinne syksyn/talven aikana. :)
Pottailusta, me ostettiin potta kun Eveliina oli n.6,5kk ja alkuun käytiin useasti potalla mutta nyt on vähentynyt siihen aamupottailuun (ennen tuli aina kakka, muttei enää.. :( ) ja silloin saadaan nykyään pissa. Ja tietysti jos ehditään ennen kuin kakka on vaipassa niin silloin..
Mun pitäis saada soitettua äiti-vauva jumpasta, kun siellä on ryhmät 3-9kk ja 1-2v.. Jospa se olis alotus ikä niin päästäis jumppaaman. Kivaa jos ei päästä, keväällä oltiin liian pieniä ja nyt liian vanhoja.. :(
Ja srk:n kerhokin vissiin jatkuu kohta, sinne pitää mennä!
Meillä oli mielenkiintoine ilta, neiti nukahti seitsemän aikaan mun syliin ja sit herättelin kahdeksan aikaan puurolle ja vaipanvaihtoon, mutta eihän se herännyt kunnolla. Isänsä jäi nukuttamaan yhdeksän jälkeen kun menin keittiöön ja tietysti miehen pomo soitti kun neiti oli juuri nukahtanut! Sit se piristyikin tosi hyvin ja mies nukahti ennen Eveä. :) Puol yksi heräsin sit itse ja siirsi neidin omaan sänkyyn..
Aamulla sentään unet jatkui mun vieressä yhdeksään.. :)
Lauantaina käytiin mun veljen luona. Niillä on ihana mopsi, ja tietysti Eve ensin pelkäs sitä kun toinen tulee korvaan tuhisemaan. Sitten kun Eve lähti liikkeillä ja alkoi kuulumaan hötö-hötö, mopsi parka meni ihan paniikkiin et mikä toi on kun se liikkuu ja ääntelee. Ja vielä vie hänen lelut! :) Tuli hyviä kuvia..
Mut nyt alkaa volyymi nousta lattialla.
Bejpi ja Eveliina huomenna 8kk!
Arvatkaa mitä... Pomo soitti ja tarjos töitä! :) Eri paikkaan tosin missä oon ny käyny tekee keikkaa. Eli siis sama ihminen on kahdessa puljussa pomona ja nyt se tarjos sinne toiseen (missä kans oon ollu ennenki) töitä. :)
Muuten en olis suostunu edes harkittee, mutta tää tarjous ja paikka mistä on kyse on niin huippu, että melkeen pakko ottaa se vastaan! :) Työt alkais esim. 1.10. ja kestäis imeisesti maaliskuun alkuun eli just sopivasti kun alkais sit äitiysloma! :) Töitä on periaatteessa vaan ma, ke ja pe + ti & to saattais olla vaan joitain palavereja ym. Eli siis Heidinki kannalta tosi kiva. Niin ja siis kyse on päivätyöstä + viikonloput vapaat! :)
Mut siis apua... Jos meen töihin ni Heidinki sit pitää mennä hoitoon. Noh... Onneks vaan n. kolmena päivänä viikossa ja sillonki tod.näk. vaan lyhkäsen päivän.
Että semmosta... Piti ihan heti päästä kertoo... En ees muiden juttuja ehtiny lukee. Jos siis siihen puuhaan seuraavaks. :)
Burde (Heidi 11kk ja vilho-viljami 8+1)
saadaan mennä äiti-vauva jumppaan! :) Tietysti jos Eve ei jaksa niin sit keväällä uudestaan.
Taas Bejpi
Onneks en tosiaan ole ns. oikeesti töissä, eli oon vaan tälleen käymässä, hävettäis kyllä muuten, kun en saa mitään tänään tehtyä. :)
amylle piti sanomani, et kyllä noi heräilyt ja valvomiset on pääsääntöisesti ihan vaan vaiheita. Mua itseäni helpotti, kun ajattelin asiaa tälleen: mulla itselläni on kausia, jolloin herään yöllä tai on vaikea nukahtaa tai heräilen aikaisin eikä nukuta. Miksei sit vauvoillakin? Ne menee onneks mulla itselläkin usein ohi, joten todennäköisesti vauvallakin, etenkin jos kiltit vanhemmat pyrkii tekeen kaikkensa, jotta muuten elämässä olis kaikki hyvin. Huomaan aina välillä voivottelevani typyn rytminmuutoksia ja kummallisia heräämisiä, kunnes muistutan itseäni et nää meidän vauvat ei ole koneita... :)
burde, kivan kuuloinen työpaikka sulle tarjolla! Heidi pärjää kyllä hoidossa, pääseehän hän sitten taas maaliskuussa kotiin sun kanssa. Tai sit huomaat, et Heidillä on hoidossa niin kivaa, ettet raskikaan ottaa pois! :D
Aulangon kylpylästä vielä, olin siellä raskausaikana enkä tietenkään osannut katsoa, millaista olis vauvan kanssa. Mutta ihan kiva siellä oli lillua. Siellä tais olla ulkoallas, jossa ottaa aurinkoa, sit joku lastenallas tai muuten lämpimämpi allas ja muutama kylmävesipiste. Kyllä siellä päivän saa kulumaan.
-Osse taas
Tänään meillä on vielä kotipäivä kun Ainolla on niin kova yskä. Huomenna olis taas tarkoitus mennä päiväkotiin harjoittelemään. Tänään eletään kuitenkin jo päiväkotirytmissä eli aamupuuro klo 8, lounas klo 11 ja sitten päiväunille. Iltapäivällä Aino tarvitsee kyllä vielä toiset pienet torkut, muuten menee ilta ja yö ihan hulinaksi.
Aurora, en usko että ole tehnyt mitään väärin kun annat Oliverilla yöllä maitoa. Mun mielestä yösyöttö on ok niin pitkään kun vauva sitä oikeasti tarvitsee. Sitäpaitsi, ettekös te kokeillut sitä jättää pois eikä se päiväsyönti siitä lisääntynyt? Eli kyllä se maito varmaan menee ihan tarpeeseen. Meidän pitäis aloittaa kans Ainolle kalsiumlisä. Maitoa menee nykyään noin 2-3 dl juotuna ja puurossa jonkin verran. Aino juo maitoa nokkamukissa ruokaillessa ja nukkumaan mennessä pullosta. Minkä merkkistä kalsiumlisää meinaatte antaa? Meillä olis sellaista jauhetta kaapissa odottamassa...
Emiliinallahan sujuu hienosti pottailut! Meillä ei ole erityisemmin pottailtu, mutta päiväkodissa kuulemma laittavat pikkuisetkin potalle isompien kaveriksi joten eiköhän se siitä lähde. :)
AA, vautsi vau miten jännittävää! Tulehan kertomaan miten kävi testin kanssa!
Osse pääsee juhlimaan, kivaa!
Amy, tuo yövalvoskelu kuuluu ilmeisesti ikävaiheeseen, meillä nimittäin valvotaan myös. Ei tosin tällä hetkellä joka yö, mutta satunnaisesti. Monesti Aino herää ennen kuin pääsen itse nukkumaan, joten oma nukkumaanmeno voi venyä kahteen kolmeen, ja sitten aamulla neiti pomppaa ylös seiskalta, viimeistään kasilta. Oi.
Burdelle onnea työtarjouksesta! Mitäs meinaat tehdä, otatko vastaan? Ei se lapsen hoitoonvieminen oikeasti niin kamalaa ole, tai siltä se aluksi tuntuu mutta itse ainakin olen jo ajatukseen tottunut, vaikka paha mieli välillä tuleekin muiden ihmisten kommenteista.
Kivaa kun Bejpi ja Eve pääsevät jumppaamaan!
Mulla olis odottamassa sellainen proggis että pitäis nimikoida Aino hoitovaatteita. Blääh! Siis ei vois vähempää kiinnostaa. Niin ja sitä ruotsia pitäis kans vähän lueskella.
Esimies laittoi meiliä ja ens kuun vuorot. 9-16.30 joka himputin päivä. Eli Ainolla on heti alkuun pitkiä päiviä, tosin miehelle onneksi on vähän joustoa ja se voi viedä välillä myöhemmin tai hakea aikaisemmin. Lokakuusta alkaakin sitten vuorot joten Ainon ei tarvitse olla niin pitkiä päiviä hoidossa. Niin ja tuleehan onneksi Ainon mummi tänne viikoksi syyskuussa, Aino pääsee kotilomalle. :)
Mä alan pikku hiljaa päästä huonosta omastatunnosta tuon töihin menon suhteen ja alan olla oikeastaan innoissani. Etenkin kun työkaveri järkkää mulle siirtoa kivemmalle osastolle. Ainolla tulee varmasti olemaan hoidossa ihan kivaa, onhan siitä muutkin muksut selvinneet ilman traumoja. Uskoisin voivani olla jopa parempi äiti kun mulla on muutakin elämää ja vapaa-aikanani voin paremmin keskittyä Ainoon. Palkattiin jopa siivooja että voitais olla enempi Ainon kanssa (mun tädillä on siis siivousfirma). Olen miettinyt, että se huono omatuntokin taitaa aika pitkälti johtua siitä että monet ihmiset ovat niin tuomitsevia tuossa töihinmenoasiassa. Tämä on meidän ratkaisu ja sillä hyvä.
Eilen illalla puhuttiin miehen kanssa asumisesta ja päätettiin alkaa etsiä tonttia pikku hiljaa. Haluttais ehkä vähän rauhaisempaan paikkaan eli vähän enemmän " maalle" . :) Kuitenkin niin että työmatka autolla olis max 30 minuuttia. Talopakettejakin ollaan kateltu. Ihanaa! Tosin ei ole asialla mikään kiire, tässä ollaan asuttu reilu vuosi ja tilaa on riittävästi.
Semmottista. Nyt nimikoimaan niitä vaatteita.
Karssuli ja Aino kohta 11 kk
P.S. Vieläkös MiaMikin nettikatkos jatkuu? Mitäköhän sinne päin kuuluu?
TYhmä täällä miettii, mutta mä oon luullut, että lapset opetetaan kuivaksi joskus yli yksi vuotiaana jopa kaksi tai kolme vuotiaana.. nyt täällä näyttää, että jo kaikilla on pottailut menossa.. en ole neuvolassa hoksannut kysyä, mutta mikä tässä asiassa on suositus vai onko sellaista? Ei mulla ole ole tullut vielä mieleenkään ostaa pottaa Rasmukselle.. mutta jos joku valaisis tyhmää :)
Rasmus on ollut torstaista asti flunssassa ja yskässä, mutta kuumetta ei ole ollut 38 astetta enempää, ja tuohan on vasta siinä kuumeen rajoilla.. tänään kuitenkin mennään käymään lääkärissä tarkistuttaan korvat. Ensimmäisenä yönä ei nukuttu mutta muut yöt on menny suhteellisen hyvin, mutta on se pieni raukka, kun nenä täynnä tavaraa, ettei voi nenän kautta hengittää ollenkaan.
Niin Serelle vielä kiitokset treffeistä, jos tätä palstaa luet..Han_ia kiitinkin sähköpostissa..
Ja Han_ tai muutkin, jotka on vauvan kanssa muuttaneet, miten teillä sujui se muutto? Meillä nimittäin Rasmus roikkuu koko muuton ajan meidän kanssa ja sen ehdoilla pitää siis muuttaa. Onko ihan järjetön suunnitelma vai onnistuuko?
Mutta nyt pitää alkaa valmistautumaan sinne lääkäriin..
Elovena ja Rasmus tänään 7kk!!!
Taitaa tosiaan olla syksy käsillä, sekä lämpömittarin että palstan aktiivisuuden mukaan :DD
Mitäs piti kommentoida... Noh, AA:lla on jännät paikat :) Mulla on sikäli muuten vähän sama fiilis, että mies vois olla aikas ihmeissään, jos yht´äkkiä pamauttaisin tollasia uutisia :) Siis mulla ei kyllä ole mitään epäilystäkään, mutta tota mies-asiaa vaan tarkoitin... Epäselvääkö ;)
Vai ei teidänkään AA:n Ainokaan ole pitänyt kiirettä liikkeelle lähtemisen suhteen. Oisko nimi enne tai jotain, mutta meillähän Aino keksi ton konttaamisen vasta oikeestaan samalla viikolla kun 10 kk tuli täyteen. Ja neuvolantäti vielä väitti, että vauvat monesti siinä konttaamisen harjoitteluvaiheessa vielä mielellään ryömivät, kun pääsevät varmemmin eteenpäin, mutta ei meillä vaan :) ELi vähän niin kuin Amyn Emmi, ei Ainokaan pahemmin ryömimiseen koskaan pahemmin panostanut :DD Että kyllä sitä eteenpäin ehtii, kunhan löytyy jotain tarpeeksi kiinnostavaa minkä vuoksi kannattaa lähteä :)
Ossen typy oli " isojen ihmisten" kaurapuuroa maistellut. Meillähän on vallan syöty sitä reilu puolivuotiaasta, kun noissa vauvapuuroissa pn sitä maitoa kaikissa. Mä tein alkuun niin, että vedin hiutaleet kuivilteen liki jauhoksi yleiskoneella, niin ei tullu niin " kökköstä" . Nykyään teen vielä ohrahiutaleista samalla pelillä vähän pienempiä, kun ne meinaa jäädä vielä kauraakin isommiksi muuten, mutta kaurahiutaleen menee ihan sellaisenaan.
Nyt vähän omaa napaa, tai siis Ainon napaa ;) Ihme on tapahtunut, meillä on nyt kolme päivää juotu maitoa ilman " nukutusta" :) Eli vaikka mä narisin perjantaina, lopulta kun tarjosin toista pulloa, Aino päättikin hörpätä maitonsa ihan kiltisti! Nyt on sitten juotu maidot ruokailun yhteydessä yhdestä tietystä pullosta viikonloppuna, ja hienosti on mennyt! Tosin vähän on vielä meillä molemmilla nyt hakusessa se, miten saatais menemään mahd. hyvin sekä ruoka että maito :) Kun nyt meinaa välillä kääntyä vallan niinpäin, että neiti haluiskin vaan hörppiä sitä maitoa :O Mitään nokkamukeja en nyt vähään aikaan uskalla tähän sotkea, kun vasta löytyi taas tapa saada maitoa menemään. Ehtiihän sitä, vaikka kai " iän puoleen" rupeis jo olemaan korkea aika opetella juomaan muutenkin kuin tuttipullosta :)
Muuten loistavasti menneen viikonlopun jälkeen Aino sai eilen iltapäivällä jostain kauheen räkätaudin :( Nenä vuotaa solkenaan ja kuola vaan valuu, eilen vaihdettiin paitaakin iltapäivällä varmaan kolme kertaa, ja jatkuvasti oli rinnukset märkänä :( Reppana! Ja nenän niistäminen on ihan kurjaa, mutta pakko on hyökätä nenäliinan kanssa vähän väliä, kun tyttö hieroo sen rään silmiin ja poskiin ja... Ja illalla Aino nukahti ensin mun viereen, mutta kun yritin siirtää omaan sänkyyn, alkoi huuto jota kesti varmaan puoli tuntia. Luulisin että olo on kurja just ton flunssan takia. Ja just nyt, kun tällä viikolla oli tiedossa kaikenlaista kivaa ohjelmaa, kyläilyjä ym :(
Pottajuttujakin taas oli puheltu. Meillä ei oo vieläkään moista kapistusta... Tarttis kyllä ihan oikeesti mennä ja ostaa moinen! Ois paljon mukavampi Ainollekin antaa " ilmakylpyjä" kun ei tartte pelätä vanhinkoja. Josta tuli mieleen Ossen uusi olkkarin matto: Aino onnistui pulauttamaan pienenä muutaman kerran meidän olkkarin matolle. Aateltiin että se on niin pientä ettei vielä haittaa... No, joskus maaliskuussa Aino oksensi kaks kertaa samaiselle matolle. Sen jälkeen mä koitin pestä sitä vähän kotona, mutta huonolla menestyksellä, matto meni vaan " mutkalle" eli ei pysy enää kunnolla suorassa lattiaa vasten. PEsettämistä on sitten sen jälkeen monesti mietitty, vaan onneksi ei ehditty, kun nyt viimeisen maitokokeilun jälkeen Aino oksensi taas samaiselle matolle pariin otteeseen... Toivottavasti Ossen matto välttyy moiselta kohtalolta :DD
No niin, vois vaikka häärätä jotain tai surffata urakalla, kun pikku nuhanenä nukkuu :) (vaikka reppanan hengitys kuullosti taas tosi raskaalta, kun on niin räkäinen :( )
t. Ope ja Aino 10+ kk
Piti tulla vielä tosta kalkkilisästä kommentoimaan. Meille kans määrättiin nyt kalkkilisä, kun tosta Nutri-Soijasta ei tule sitä kauheen hyvin näillä Ainon määrillä. Mutta mä aloitin sen heti perjantaina, ja nyt näyttää etä ilmeisesti sen johdosta Aino kakkaa taas joku 5 krt päivässä entisin yhden sijaan... En huomannu keltään kysellä, oisko pitänyt aloittaa pienemmällä annoksella tai vähitellen tai jotain. Mä meinaan nyt kuitenkin ottaa vähän takapakkia, ja antaa vaan puolikasta annosta jonkin aikaa, katsotaan onko mitään vaikutusta.
Meillä on joku yliopiston apteekin oma valmiste, kun lääkäri höpisi jotain jonkun toisen merkkisen kalkkijauheen loppumisesta tms, ja soitti sinne Yliopiston apteekkiin reseptin. Mutta se on siis ihan pelkkää kalsium karbonaattia...
t. Ope
tuosta pottailusta vielä, tuskin kukaan vauva oppii kuivaksi vielä näin pienenä, yleensä kai jossain 2-3 vuoden iässä, mutta monet opettelee jo ihan pienestä pitäen käymään potalla. Lähinnä kai tavoitellaan sitä, että potta olis ihan tuttu juttu eikä mikään kammotus siinä vaiheessa, kun pitäis oikeesti opetella kuivaksi + säästäähän se vaippoja, jos vauva oikeesti tykkää käydä potalla. Meillä typy ei siis tykkää eikä muutenkaan ole innostunut etenkään kakkimaan muualle ku vaippaan, joten en ole pakottanut. Silloin tällöin kokeillaan, eli ehkä noin kerran pari viikossa, jos sitäkään. Vielä ei ole KOSKAAN pissinyt sinne. :) Joten turha siitä on huolehtia, jos ei pottaa vielä ole kotona, ehtii varmasti rutkasti myöhemminkin!
ope antoi hyviä vinkkejä puuroon, täytyykin illalla kokeilla tuota hienontamista. Kuvittelin, et jos antaa puuron hautua pitkään, se muuttuis pehmeemmäks, mutta ei se oikein onnistunut. Mä kyllä luulen, et typy ei siitä tykännyt lähinnä maun takia eikä niinkään koostumuksen, joten täytyy koettaa keksiä joku tapa saada se puuro paremman makuiseksi. Meidän neiti kun on tainnut tottua aika makeeseen puuroon, alkuun kun söi Muksun tetrapuuroja ja nyttemmin noita jauhepuuroja, jotka on aika makeita. Ehkä vaan pitää laittaa lisää hedelmäsosetta.
Nyt meen pois! :D
Käytiin mun mummeja moikkaamassa (isän sekä äidin äitiä) ja nyt O posottelee päiväunia rankan reissun päätteeksi=)
Burde, onnittelut työstä! On se hienoa että kotiin soitetaan ja tarjotaan duunia, saa olla tyytyväinen:=) Eiköhän hoitokin mene ihan mukavasti jos kyseessä vaan muutama päivä.
Ja kerron kyllä Aulangosta plussat ja miinukset kunhan ollaan käyty!=)
Kaiman kuulumisisa?!?!
Ope, ihanaa jos teillä maito menee! Meillä kun tökkii aina vaan. No, ehkä sit kun nokkis tulee kuvioihin niin juonnista tulee kivempaa meillä:)
Kalsiumlisästä, meille määrättiin jauhetta jonka valmistus olikin just lopetettu. Eli saatiin sit calcichew:ta, eli murskataan tabletti ja laitetaan soseiden sekaan. Siis mä en ole saanut aikaiseksia ntaa kun pari kertaa, mut nyt pitäis ottaa tavaksi vaikkapa edes puoli tbl päivässä antaa.
Oliverin kakka on ollut kaksi päivää vihreää ja löysää. Tai sellaista tosi tummaa vihreää, voiko johtua antibioottikuurista, olenko laittanut liikaa rypsiöljyä ruokaan (kun alkanut syödä 2-3 kasvisliha-ateriaa päivässä ja jokaiseen lirautan vähän) vai mikä on? Tosin itse O on ollut paljon paremmalla tuulella kuin aiemmin, eli ei ainakaan kipeä ole. Oiskohan korvissa tapahtunut muutosta parempaan?! Ja hassua on se, ettei kakka haise millekään!!:o Siis outoa mutta totta, vaikka kuinka haisteltiin miehen kanssa eilen, niin ei yhtikäs millekään..;) Voiskohan tolla rypsiöljyllä olla parafiiniöljyn vaikutus? Taidanpa jättää pois pariksi päiväksi ja katsoa kuinka käy.
Pottaostoksille taidetaan mekin lähteä kun kaikilla muilla semmoinen jo on=) Kummitäti lupasi ostaa fisher pricen soivan potan, mutta eiköhän alkuun pärjätä normaalilla!
A & O
Negaahan tuo testi näytti, jotenkin mulla on vaan ihan sellainen olo että olisin raskaana, koko ajan sellainen pala kurkussa ja ällötys fiilis.
Pihiys iski tuolla apteekissa ja ostin sen apteekin oman testin, ohjeiden mukaan on herkkä mutta tiedä sitten, ei noi valikoimat muutenkaan kummoiset ollu predictor ja tuo apteekin.
Noh täytyy odotella vielä muutama päivä ja jos ei menkkoja kuulu niin tehdä uusi testi.
Kiitos mukana olosta vaan kaikille.
[color=red]Huh, olipas pitkä pino! Tosiaan, taitaa olla syksy saapunut kun mammoilla on aikaa palstailuun ;)
Meillä oli tosi mukava viikonloppu, oltiin lauantaina ekaa kertaa Aleksin syntymän jälkeen miehen kanssa kahdestaan vähän viihteellä. Tosin vain parin tunnin ajan parilla olusella, mutta kuitenkin. Piristi kummasti :) Aleksi oli mumman kanssa ja oli nukkunut kiltisti koko ajan, mitä nyt kerran oli joutunut tuttia laittaa. Sitten sunnuntaina käytiin vielä katsomassa kahdestaan pesäpallopeli, sekin oli pitkästä aikaa oikein mukavaa.
Pottailusta: Meillä ei ole pottaa eikä siten ole moista touhua vielä kokeiltu. Meidän poitsu kun on niin malttamaton ja menevä tyyppi, että tuskin malttaisi istua hetkeäkään paikallaan potalla. Luultavasti siinä menisi vain pojalta hermot. Ja toisekseen taidan olla niin laiska että jäisi pottailuharjoitukset muutenkin aika vähiin..
Puurosta: Meilläkin on maitoallergian takia syöty alusta asti ihmisten puuroa. Aluksi annoin tavallista, joka osoittautui liian karkeaksi. Sitten kokeilin pikakaurahiutalepuuroa, ja sehän upposi, siitä tulee nimittäin paljon pehmeämpää ja sileämpää. Ja sehän on kätevä valmistaa mikrossa, tarvii kiehua vain minuutin.
BB: Täälläkin yksi joka koukuttuu sarjaan taas.. Tosin aion pärjätä pelkillä tv-lähetyksillä.
AA:lla näytti sitten testi negaa, pahoitteluni (siinä tapauksessa että toivoit positiivista testitulosta?) Muistelisin nimittäin että pientä vauvakuumeilua on ollut ilmassa sielläkin suunnassa.
Ensi lauantaina olisi polttarit joissa toimin kaason ominaisuudessa. Täytyykin vielä tehdä joitain järjestelyjä polttariohjelmaa varten. Aleksi joutuu koko päiväksi hoitoon, mutta eiköhän tuo hienosti pärjää :)
Viipero & Aleksi 9½kk[/color]
Täällä olikin herätys jo seiskan jälkeen... *haukotus* No, nyt Oliver jo päiväunilla kun niin aikaisin nousi. Pitäisi tässä aamupuurolle lähteä itsekin ja pyykkikonetta pistää pyörimään. Kämppä on kuin pyörremyrskyn jäljiltä, kun ei ehdi tehdä nykyään mitään. Kaikki valveillaolo on tosiaan ohjelmatoimistona oloa kun ei liikkeelle pääse ja äitiä tarvitaan joka paikassa:) No, välillä pakko jättää lattialle/sitteriin kiukuttelemaan kun on ruoka laitettava tms. Ja eipä uskalla totuttaa siihenkään, että joka inahduksesta ottaa syliin. Tottuu lapsi siihenkin äkkiä ja sit inahdetaan aina kun vähänkin tylsää ja tiedetään että sillä konstilla pääsee syliin;)
Enää 2½ viikkoa reissuun lähtöön=) Aika menee nopsaa! Kiva päästä kesää jatkamaan sinne lämpöiseen, kun täällä saa vetää jo kunnon takkia ja vaatteita iltaisin päälle. Eilenkin oli vaan +7 kun oltiin miehen salibandypeliä katsomassa *hrrrr*
Kaima, teilläkään ei siis vielä kunnolla liikuta. Saattaa meilläkin mennä noin, kun tuntuu ettei ryömimään ala lainkaan, eli sitä konttausta saatetaan mekin joutua odottelemaan pitkään. Helpolla varmaan pääsee kun ei tartte olla ottamassa jokaisesta " kielletystä" paikasta pois, mutta toi viihtyminen onkin asia erikseen ainakin meillä. Kun ei pääse liikkeelle, kiukuttaa 24/7:( No, odotellaan......
Meillä alkaakin pe seurakunnan kerho, siellä ekan lapsen saaneita ja odottajia=) Ja ens ma alkaa muskari!! Ihanaa kun tulee syksy ja ohjelmaa, kun kesällä ei järjestetä mitään niin ei olla päästy vielä mitään harrastusta aloittamaan. Meitä ei keväällä huolittu mihinkään mukaan, kun oli kaikki ryhmät täynnä. Sit mulla alkaa espanjan luennotkin ens viikolla. Ymmärrän ja puhun kyllä ihan " sujuvasti" , mutta olen oppinut sen pienenä espanjassa ollessa eli kieliopissa hiomista ja sitä lähden nyt opiskelemaan. Odotan innolla!!=)
Mennään muuten Aulangolle tän viikon la-su, onko millainen paikka? Saatiin kylpylään lahjakortti ja nyt mennään käyttämään se:=)
Ruokailusta vielä, soseita menee nyt mun mielestä ihan hyvin, 1prk per ruokailu yleensä. Päivässä yleensä 3prk + puuro iltaisin. MUTTA maito ei maistu edelleenkään. Sen juo 2 x päivässä, yöllä (en raaskinut lopettaa sitä yöllä antoa kun ei päivällä juo (tiedän, hölmösti varmaan tein ja nyt sit syödään vuoden ikään öisin, mutta mutta...) ja sit illalla. Ei sitä maitoa menee tosi vähän ja pitääkin varmaan ottaa se calsium kehiin, rypsiöljyä laitan ruokaan joka päivä mut toi calsium pitäis vielä saada mukaan.
Nyt tuli omaa napaa aikasta paljon, koitan palata myöhemmin kommentoimaan muutakin. Nyt sitä puuroa laittamaan kun O tuhisee vielä sängyssä... Tsau!
Aurora & Oliver 6,5kk