miten suostutella mies kämpän remonttiin?
ihan vaan pientä pinta remonttia, seinien maalausta, uusia lattialistoja, huonejärjestelyt uusiksi jne.
Miksi miehille se on niin iso juttu????
Kommentit (12)
Puolen vuoden päästä olet kuitenkin taas muuttamassa kaiken.
...Miksi miehille se on niin iso juttu????
hyvät remontintekoeväät, pannut hyvää musiikkia remonttimusaksi ja lähdet kipaisemaan maalikaupassa, huomaat, että miehesi onkin jo mukanasi!
yksin 3:n alle 5v lapsen kanssa remonttiin ryhtyminen ei miellytä.
Ja isojen huonekalujen siirto on vaikeeta.
ap
Järjestät niille hoitajan - muuten ei onnistu.
Ja kamojen siirtelyyn?
Jos saisin pe-la lapset yökylään niin onnistuisinko, aikaa olisi siis pe iltapäivästä n.klo 17 la iltaan noin klo 19? eli26h
Kauanko maalit kuivuu?
En mä osaa.
Ei se sen sun miehes ole juuri sen helpompaa maalata, tapetoida ja listoittaa kuin sunkaan. Ja jonkun ne lapsetkin pitää hoitaa.
oikeasti se ei ole mikään pikkujuttu. pitää pestä ja hioa ja kitata ja hiota uudestaan ja taas kitata ja silti siitä vasta maalatusta kohdasta tulee vähän eri näköinen kuin aikaisemmasta. Mun mieheni on ammatiltaan kirvesmies, se rakentaa työkseen ja osaa kaiken. Slti just maalaus ja tapetointi on ne hommat, joita se ei vapaaehtoisesti itse tee. Kun mä haluan meilä remontoida, meille tilataan maalari. Mies sanoo, että hän näkee kaikki ne virheet, mitä kuitenkin tulisi tehneeksi. maalari tekee vähemmän virheitä ja ne lisäksi harmittaa vähemmän, kun eivät ole omia...
sulla menee puoli päivää yhden seinän kittaamiseen ja hiomiseen. Kolme huonettä, jokaisessa ainakin kolme seinää vie pari päivää jo valmistella. Maalia kestää kuivua noin vuorokauden ja sitä pitää vetää ainakin kolme kerrosta. No, jos on varovainen voi tokan kerroksen ehkä vetää saman päivän iltana kun ekan on vetänyt aamulla, mutta siinä on se vaara, että eka maalikerros tarttuu telaan ja menee kuprulle. Eli pohjustukseen pitää varata puolitoistapäivää ja maalaukseen pari päivää lisää noin erittäin opitimistisestikin ajatellen.
Ja kamojen siirtelyyn?
Jos saisin pe-la lapset yökylään niin onnistuisinko, aikaa olisi siis pe iltapäivästä n.klo 17 la iltaan noin klo 19? eli26h
Kauanko maalit kuivuu?
ja esittele ne miehellesi. Tulee realistisempi pohja tekemiselle, eikä puolisosi voi enää epämääräisesti vedota tekemisen paljouteen/kalleuteen.
Hommaa lapset hoitoon viikonlopuksi ja tehkää yhdessä. Hankkikaa helppoa ja hyvää syötävää ja letkeää remonttimusaa.
Paljon voit panna alulle itsekin. Painavien kamojen siirtelyyn huikkaat siippasi apumieheksi, kun olet jo aloittanut. Ei voi vain katsoa sivusta kun sinä rehkit.
Yhden huoneen tyhjentäminen tavaroista menee helpommin kuin kolmen. Meillä ei ole ollut paljonkaan kittaamista, mutta listojen irrotukseen, parketin peittämiseen ja maalarinteipin kiinnittämiseen on mennyt aikaa. Maalaan siististi mutta hitaasti, en ole ammattilainen. Meillä oli ennestään valkoiset seinät, ja kaksi kerrosta maalia riitti.
Olen tällä metodilla remontoinut kolme makuuhuonetta. Yhteen on mennyt kuivumisineen yksi viikonloppu pe-ilta - su-ilta. Välissä ainakin yksi viikonloppu ilman remppaa. Mies on meillä irrottanut listat ja kiinnittänyt ne uudelleen, hoitanut lapset ja muonapuolen. Hyvin on toiminut ja miehen ei ole tarvinut maalata, hän inhoaa sitä, minä taas nautin oman kädenjäljen näkymisestä.
Kävisikö teille joku tällainen systeemi?
Mutta minun mies onkin varsin miellyttämishaluinen.