+*+*+PikkuEnskat alkuviikkoon+*+*+
Aloitanpa pinon ennen kuin lähden jumppaan.. :) Sitten mennään muuttamaan kaveria koko perheen voimin. Saa nähdä onko Oonasta apua! ;) hihi! Mukavaa päivää & palailen myöhemmin! Linkki edellisiin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11084857&p=1&tmo…
Mammis + Oona joka jokeltelee sängyssä nallukan kanssa
Kommentit (27)
Onneksi Pi-Kin mies ei lähdekkään. Kyllä sen on huomannut että ei se ole kivaa olla kotona kaksistaan pikkuisen kanssa kun on tottunut siihen että mieskin on illat ainakin suunnilleen kotosalla. Huomaan että omassa päivässä ei ole mitään kunnon rytmiä kun ei tarvitse tiettyyn aikaan tehdä ruokaa tms.. Onneksi Kari sentään pakotti äitin ylös sämgystä. Aloitti jo 7.30 mölisemään sängyssä, mutta silti köllöteltiin peiton alla 9 asti..
eipä täällä sauna ollut aamulla. Ihan kivat 23 astetta. En sitten laittanut illalla luukkuja kiinni ja en edes jaksanut yöllä nousta laittamaan niitä kiinni... nyt kyllä on ihan sopivan lämmintä. Laitoin vaan mittarin lattialle jotta selviää kuinka viileetä tuolla leikkimatolla on.
Pi-Ki kyseli mihin treeneihin olen menossa. Ihan vaan kuntonyrkkeilyä, olen sitä 15vuotiaasta harrastanut, ohjannutkin 3vuotta, nyt sitten on ollut melkein 2vuoden tauko siinä lajissa joten menen aloittelijoitten ryhmään alkuun. ettei tartte ihan hävetä silmiäpäästään kun kuolee jo alkujumppaan eikä jaksa punnertaa enää ollenkaan. saa nähdä pitääkö sitä mennä kaupan kautta vai mahtuuko treeni vaatteet päälle.. toivottavasti mahtuu.
juu eihän noi herkut mitään oikeita herkkuja ole.. Mites muuten pahimpaan karkin himoon olisi ne uudet malacon? karkit joissa on valkoinen pussi? jotain kevyt karkkeja kai.. ja tooosi hyviä tai tosiaan ne painonvartioitten karkitkin on hyviä.. Itse olen nyt pyrkinyt siihen että jos tekee mieli kahvin kanssa jotain hyvää niin otan tavallisen pullan..onhan siinäkin jo vähemmän kaloreita kun viinerissä.. anopista olen ottantut mallia ja välillä kahvin kanssa saan ottaa vaan rinkelin..siis ihan sellaisen tavallisen vaan. Anoppini on hyvä malli tässä hommassa.. on joskus painanut kaiketi 80kg ja nykyään pystyy pitämään painonsa siinä 50kg paikkeilla.(on siis lyhyt ihminen) Paitsi lomareissuilla... :) siellä lipsahtaa herkuttelemaan, mutta kotiin tullessa alkaa taas arki ja ottaa käyttöönsä oman lautasen..hän siis käyttää itsellään aavistuksen pienempää lautasta ruokpöydässä ja sitä ei eides huomaa jos ei tiedä. Annos näyttää ihan saman kokoiselta kuin muillakin mutta todellisuus on toinen.. :) Itse olen tehnyt sen (hirmuisena karkkihirmuna) että minulla on karkkipäivä. Saan joka perjantai ostaa PIENEN pussin karkkia ja syödä sitä sitten niin kauan kui riittää.. yleensä siis pe-la..muu viikko syödään sitten hedelmiä..
nyt viemään karia aamupäikkäreille..
[color=green]Juu, ei mene Pikku-Kissalla hyvin - se oli tosi syvä haava, ja on nyt tikattavana! :( El.lääkärikin ihmetteli, että ei varmaan se toinen kissa ole sitä tehnyt, vaan siinä tappelun tiimellyksessä satuttanut johonkin muualle itsensä. Hyvin todennäköistä. Kaikista huvittavinta vaan on, että reilu kk sitten se kollin omistaja tuli kyselemään, että onko meiän kissat kunnossa, kun niiden kissalla on 11 tikkiä takapuolessa... Sillä oli kanssa sellanen repsottava haava, kuin P-K:lla nyt. :O Lisäks sillä oli pieniä niinkuin kynnenjälkiä ympäri takaruumista. Mitä ne oikein toisilleen tekee??? Hulluja kissoja, molemmat... Pikku-Kissakin kun on nimensä veroinen ja kovin pieni ja hentoinen, niin mitä sekin aina haastaa ison kollin kanssa riitaa... Täytyy varmaan poiketa naapurissa tänään katsastamassa, kuinka kolli voi. Kamalat karvatukot on ainakin muistona takapihalla. Narttu ja kolli vielä! Huh huh. Molemmat leikattuja... Eläimet on omituisia...
Arttu ehkä heräilee pihalla, menen katsomaan...
EMKALLE hauskoja treenejä!!!
P
Niin vain nämä päivät menee etten juuri koneella kerkiä olemaan. Illalla sitten jos kerkiän/jaksan/maltan lukea pinot niin kirjoittelu jää...
No, urheilusta täällä oli ainakin juteltu ja moni kunnostautunut sillä saralla. Tämä mammakin on vihdoin ja viimein saanut jotain aikaiseksi. Eli huomisiltana menen latinomoves alkeisryhmään. Tuossa meidän kodin lähellä on kiva liikuntakeskus, joka järjestää monenlaista liikuntaa kaiken ikäisille. Tarkoitus on siellä nyt alkuun kerran viikossa käydä. Kunhan tyttönen vähän kasvaa niin sitten varmaan parinakin iltana raaskin hänet iskän kanssa jättää kotiin...
Meillä päikkärit on sujuneet vaihtelevasti. Tänään on menossa jo toiset unet, eilen oli taas vähän hankalampaa unille käyminen. Yöt sen sijaan on pidentyneet. Viime yönäkin heräsin paita maidosta märkänä samaan aikaan kun tyttönen klo 5 ilmoitteli olevansa nälkäinen! Tyttö nukkui siis 21-5!! =)
Mitähän pitikään kommentoida.. Niin, EMKA aloittelemassa ompelemaan! Aivan upeaa, että pystyt lapsellesi vaatteita tekemään! Minä kun en osaa käsitöitä tehdä yhtään...
SEREn Mimosa oppinut kääntymään! Hienoa!
Pikku-Juskalle tsemppiä Kaarlon allergian hoitamiseen. Toivotaan, että ei kovin pahaksi äidy...
Tyttösen unet tuntuu jatkuvan, joten menen syömään. Päivän lehdenkin voisi selata läpi. Myöhemmin olisi tarkoitus lähteä ostamaan synttärilahjaa minun kummipojalle.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
T. iida-linnea ja tyttönen
ps. Osaatteko sanoa mistä pulauttelu johtuu? Siis kun meidän tyttö ei pienempänä pulautellut maitoa ulos ollenkaan. Nyt viime aikoina on alkanut tulemaan TOSI isoja pukluja. Noin puolituntia-tunti ruokailun jälkeen. Ja aina röyhtäytän tytön kunnolla syömisen jälkeen.
Eli tulin nyt tännekin kertomaan, että lääkäri arvioi eilen raskauden olevan jo viikolla 11-12! Nyt vain odotellaan aikaa ultraan, missä tarkistavat asian.
Henna, Joel ja masussa asuva Ninni
Päikkäreitten jälkeen alkaa tuntua olo taas elossa olevalta, kun tänään piti raahautua jo yhdeksän jälkeen neuvolaan. Kun on normaalisti tottunut heräämään puoli yhdeksän maissa, seitsemältä herääminen on tuskaa. Olin muutenkin niin väsynyt, että olin vähän ennen herätyskellon soimista komentanut miehen ylös sängystä hiljentämään Kaarloa, joka ähisteli sängyssä. Luulin, että yösyötöstä oli kulunut vain hetki, koska Kaarlo jäi silloin ähistelemään ja heilumaan nukahtamatta heti. Ilmeisesti tuo " hetki" oli kuitenkin useita tunteja, mutta olin nukkunut niin sikeästi, etten huomannut sitä. Sitten kun kello soi ja nousin sängystä, löysin miehen vaipanvaihdosta. Kyselin sitten, etä miten Kaarlon kanssa meni ja sain kuulla, että tuosta edellisestä kommunikaatiohetkestä oli kulunut vain muutama minuutti (mies ei ollut ehtinyt edes vaippaa vaihtaa!) Olin siis tuossakin välissä nukahtanut ja menettänyt ajantajun...
Allerginen ihottuma on paljon parempi ja pesuaine on siis aika suurella todennäköisyydellä syyllinen. Eilen ostin vahingossa kanasuikaleita, joissa on marinadissa lisäaineena sitruunahappoa, joten tulee kai sitten testattua, että alheuttaako minun ruokavaliossani oleva sitruuna ongelmia.
(Äh, pakko käydä ottamassa poitsu liinaan, kun kitisee sydäntäsärkevästi masuvaivojaan...)
Mammiksen galluppiin: Minä söin raskausaikana kamalasti appelsiineja makeannälkään. Appelsiinit piti olla valmiiksi kuorittuja ja pilkottuja ja mies hemmotteli minua tarjoamalla minulle niitä. Mutta minusta tuo appelsiinin syöminen on niin sottaista, että valmiiksi pilkotut palat, joita voi syödä haarukalla, ovat pelastus. Joka tapauksessa, olen huono sanomaan mitään, kun itse juuri maanantaina hamstrasin kotiin kaapin täydeltä karkkia. Onneksi nykyään jo muutamasta karkista tulee äklö olo, joten nuo karkit riittää pitkään. Raskauskilojakin on vielä tarkoitus pudottaa viitisen kappaletta, joten ihan hyvä noin.
Pi-Kin kissat ovat tapelleet. Onpa kurjaa, kun sattuu haavereita. Teillä on sitten varmaan hankalaa pitää kissat niin, etteivät ne karkailisi naapuriin (tai naapurista teille...) Miksikähän ne noin toisiaan inhoavat?
Niin, ja onnea Hennalle plussasta ja mahtavaa, että raskaus on noinkin pitkällä! Ne inhottavimmat ensiviikot ovat sitten takanapäin ja voit keskittyä täysillä odottamaan...
Nyt tuo poika jo koisii täysillä kantoliinassa. Onneksi on viileämpää, etten ihan sula tässä kantoliinassa. Itse asiassa eilen illalla makkarin 24,5 astetta oli niin " viileää" , että kiskoin jo pyjaman päälle. Näin sitä meikäläinenkin on jossain välissä helteeseen tottunut! Nyt olenkin sitten kylmissäni topannut Kaarlolle vaatetta päälle! Neuvolassa yhden äidin kanssa naureskeltiin aamulla, että kun äidillä on vilu, niin ensimmäiseksi pistetään lapselle lämmintä päälle! Noh, toistaiseksi se tarkoittaa sitä, että Kaarlo saa nyt pitää housut jalassa, kun aiemmin poika on makoillut paljon vaippasillaan.
Mitäs muille heinäkuisille kuuluu?
Terveisin,
pikku-Juska ja Kaarlo 7vk+
piti tulla vaan kertomaan että hengissä selvisin treeneistä.vaikka hyppimiset joutui jättämään väliin ja vatsojakin tein vain syviä vähän ja poikittaisia.. :) nyt on hyvä ja väsy olo. Karikin oli ollut mummon kanssa kiltisti. olin ensimmäistä kertaa näin kauan pois karin luota, kokonaiset 2h 20min...
äsken käytiin sitten yhdessä suihkussa. :) ja nyt sylkyssä köllii iloinen väsynyt poika.
josko sitten menis iltapalaa tekemään..
[color=green]Siis jo on meiän elukoilla huono tuuri :(
-Ennen juhannusta Nelliltä (koira) halkesi polkuantura pahasti, sai antibioottikuurin.
-Sen jälkeen, kun Nellin tassu parani, sai Helmi (kissa) sen vekin tassuunsa.
-Sitten Helmi-raukka katosi 3 viikoksi.
-Ja nyt Pikku-Kissalla on takajalan sisäreidessä joku vekki! Lekuriajan sain klo 12:30. Se ei anna mun oikein kattoa, niin en tiedä onko pahakin. Mietin ensin aamulla, että kylläpä se taas jaksaa maata keskellä lattiaa, mutta en huolestunut edes, koska se on sen tapa. No, äsken se olis halunnut ulos, ja satuin nostamaan sen syliin hetkeksi, että rapsutanpa ensin ja avaan oven vasta sitten. Se rupes oikein valittamaan ja pyrki sylistä pois. Eka ajattelin, että onpa sillä kiire pihalle. Sitten huomasin, että se aristikin sitä jalkaa :( Voi pientä...
Kyllä meiän neitejä koetellaan. Tuo haava tuli mitä ilmeisimmin eilisillan kissatappelusta. Aina välillä naapurin kolli tulee Helmiä ja Pikku-Kissaa kiusaamaan (tai sit meiän tytöt kiusaa sitä, who knows), ja eilenkin jouduin väliin juoksemaan, kun niiiiiin karmee meteli kuului takapihalla.
No, mutta nyt menen kurkistamaan, jos se vaikka antaisi kattoa sinne haavaan. MAMMIKSELLE hauskoja minilattareita. Kyllä ne pätkikset siellä jumpissa kuluu :) Mekin lähetään pe sinne Haikkoon, niin eiköhän siellä tule altaissa ja salilla jokunen kalori kulutettua! =)
Pi-Ki