Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~3-kuumeilijat viikko 35~~~

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiertopäivien laskemisesta..

Mulla on kanssa tota tiputteluvuotoa ennen menkkoja (ei ihan joka kk, mut usein kuitenkin) ja oon ymmärtänyt niin, että kp 1 ois vasta se päivä, kun varsinainen, runsaampi kuukautisvuoto alkaa. Itseäni kyllä ärsyttää kovasti toi tiputteluvuoto!! Tietääkö kukaan, mistä se vois johtua (keltarauhasen vajaatoiminnasta??) ja vaikeuttaako se raskaaksitulemista? Itse oon kyllä tullut aika nopeesti raskaaksi edellisillä kerroilla, vaikka silloinkin tota tiputteluvuotoa oli.

Milia:

Täällä siis kolmatta yritelty, varsinaisesti vasta nyt ekan kerran.. nyt olis kp n.28/21-33 (ollut siis viime aikoina epäsäännöllinen kierto). Ja nyt toissailtana alkoi ruskehtavaa tihkutteluvuoto. Mulla menkat yleensäkin alkaa tollain.. eli runsaampi ja punasempi vuoto tulee sit parin kolmen päivän päästä tuosta. Eli oliskin kysymys esitettävänä, että mistäköhän minä ne kiertopäivät sitten laskisin?? Tuon tihkutteluvuodon alusta vaiko runsaamman vuodon alusta?? Onko kellään tällaista ongelmaa??

Niin siis kuukautiset ne luultavasti ovat nyt alkaneet ja pettymyshän se tietty on kun jo tuossa välillä kuvittelin ties mitä raskausoireita.. Ainiin.. ja yhden testinkin tein tuossa maanantaina..negatiivinenhan se oli.. Ei vaan malttanu odottaa.. hih.. pöhköä!

No mut ensikierrosta taas yrittämään!

Vierailija
22/43 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon miettinyt ihan samaa. Mulla on menkat aina alkanut niin, että vessassa käydessä pyyhkiessä on vähän tuhrua pari päivää, voi olla jopa täysin " oireeton" päivä välissä ja sitten alkaa kunnolla.

Oon laskenut kierron varsinaisesta vuotopäivästä. Sinänsä hauska kuulla, että jollain muullakin alkaa noin, kun kaikkialla aina toitotetaan että menkat on runsaimmillaan just alkaessaan.

Tässä kuussa onkin sitten kaikki ihan sekaisin, kun menkat alkoi ja loppui ja alkoi, ei mitään tietoa mikä on oikea päivä. Nyt on menkat ihan oikeesti jo, mutta superaikaisessa. Ens viikonloppuna vasta olis pitänyt tulla aikasintaan.

Mä oon aikaisemmin tullut helposti raskaaksi, siksi en ajatellut ovistikkuja eka hankkia. Nyt oon muuttanut mieltäni ja taidan ostaa, kun vielä tietäisi millaisia.

Eli mikäs on se puikko- ja liuskatestin ero...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olen minä kahdella ekalla kerralla raskautunu helposti.. ekasta ja tokasta kierrosta. Eli ton tiputteluvuodon merkitystä ei ole tullut niin pohdittua aikasemmin (ja mulla menkat on alkanu aina samalla tavoin..alusta saakka). Joskus yritin jotain kouluterkalta kysyä, mutta eihän ne mitään osannu sanoo.. sanovat vaan, ettei siitä tartte huolestua. Enkä nyt siitä huolissani olekaan, mietin vaan sitä kiertopäivien laskua.. ja kait sitä täälläkin kohta turvaudutaan niihin ovistikkuihin.. jos ens kierron kokeilis vielä ilman pärjätä ja sitten tikuttelemaan jos ei tärppää!

Mulla muuten samoin saattaa menkkojen alussa olla päivä tyhjää tiputtelun ja varsinaisen vuodon välillä.. ja nyt näyttäs tää päivä olevan aika vuodoton.. uskaltaiskohan sitä sittenkin toivoa olevansa raskaana..

Milia

Vierailija
24/43 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tuo sinun kierukan poiston jälkeinen elämäsi ihan minun kirjoittamaltani. Eli n. 4 päivän päästä poiston jälkeen alkoivat menkat, kesti n. 6 päivää. Sitten taukoa jotain 5-6 päivää (en edes niin ajatellut) ja sitten alkoi taas vuoto, jota on kestänyt nyt jo semmoiset reilun viikon. Nyt alkaa onneksi vähän tasaantua.

En uskonut, että kierukankin kanssa näin sekaisin kroppa menisi. Pillerit kun lopetin ekan kohdalla, niin meni semmoiset ½ vuotta ennenkuin kroppa toimi (ja sitten tulinkin heti raskaaksi, mutta meni kesken) eli oli kaiken maailman vuotoja yms.

Nyt siis ajattelin ottaa ihan rauhallisesti ja odotella, että kyllä kait tämä tilanne tästä tasaantuu. Pitäisi varmaan käydä vyöhyketerapiassa :-) Ekaa toivoessa, kroppa sekaisin ja kaksi keskenmenoa jo kokeneena menin vyöhyketerapiaan ja tuntui ihanalta ja reilu kuukausi siitä odottelin jo esikoista... Sattumaa tai sitten ei :-)

Toinen palleroisemme tulikin sitten vähän kuin " tilaamatta" ja yrittämättä -enpä syönyt heidän välillään mitään hormoneitakaan! Mulle ei nuo " vermeet" kyllä taida oikein sopia -siis jos raskautta toivon.

Vierailija
25/43 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnittelut Violalle71! Jos sä olet niitä testejä tosissas myymässä, laita viestiä arttu1974@luukku.com. Mä voin taas kaupitella eteenpäin...

Ja tervetuloa uusille!

Joku kyseli jotain kierukan poistosta. Mulla kesti lähes puoli vuotta,ennenkuin kierto tasoittui. Vuoto oli välillä jotain ihan järkyttävää, mutta loppui aikanaan. Kyllä se siitä aikanaan..

Mun ovistestit on kaikki olleet liuskamallisia, kerran taisin kokeilla puikkoja. Puikkoihin pudotetaan neste pipetillä (vaikeaa mun mielestä) ja liuskat uitetaan kupissa korkeintaan max-viivaan asti. Liuskat on halvempia ja ainakin prisman testit voi vielä saksilla leikata puoliksi. Mä leikkaan aina.

Juu, ei ole ihan yhtä jännää tämä kolmosen tekeminen kuin se eka.. mutta:

Istuin tässä yks päivä leikkipuiston penkillä, pojat leikki innoissaan omin päin ja seurasin heitä. Tuli jotenkin tyhjä olo, siellä ne juoksi eikä mun tarvinnu tehdä mitään. Vaikkakin se on rankkaa välillä, olisi ihanaa vielä auttaa jotain kiipeämään siihen liukumäkeen, antaa keinussa vauhtia jne. Ihan hölmöä, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan, ainakin ne jotka kuumeilee kolmannesta vähän isommalla ikäerolla. Tää on varmaan sitä vauvakuumetta.

vuma kp 11/24 ovisaika käsillä, vähän jo nipistelee siihen malliin...

Vierailija
26/43 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä ei vauvaa yritetäkään vielä, niin löysin monen kuukauden jälkeen ekaa kertaa oviksen. Olen syönyt ekaa kiertoa Gelee Royale-kapseleita. Kuulemma tasoittavat kiertoa. Tai siis VOIVAT tasoittaa.

Ja vähemmän kivoja uutisia: toinen mummoni tekee kuolemaa... :( Kuulin vasta toissa päivänä ja nyt tosi huonona. En ole saanut nukuttua Ja itkenytkin olen. Pitäisi mennä pikaisesti katsomaan ennen kun on liian myöhäistä.

Tällaista tänne... :/ Ja lapset on nuhassa.

2pojanäiti-74

Vierailija
27/43 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoonne! Kolmosta kaipailen, eikä sitä lievennä miehen jokseenkin vastahakoinen suhtautuminen perhekoon kasvattamiseen. Kaksi poikaa on, ja yhtä lisää (poika tai tyttö, ei väliä) kaipailen. Luotan siis siihen, että hiljaa hyvä tulee ja miehen pää saadaan vielä käännettyä.

Onnea vielä Viola71 (toivottavasti muistin nikkisi oikein!) plussasta ja onnellista odotusta!

28/43 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä täällä piinaan itseäni ajatuksella että oonko sittenkin raskaana vai en. Kp57 menossa. kaks viikkoa sitten oli vatsa kipeä ja luulin että menkat alkaa mut ei ne sitten alkaneetkaan. nyt tuntuu taas siltä että menkat alkais mut ei ne ala vieläkää. mietinkin tässä jos se olikin ovis silloin pari viikkoa sitten ja nythän voiskin ollan niin että olisin raskaana. silloinhan se edellinen testi viime viikonloppuna olisikin vielä pitänyt näyttää negaa. niin että pitäisiköhän taas testata... tänään mulla oli vielä kummallinen heikotus/vapina/ huonovointisuuskohtaus...

tässä vauvantekopuuhassa tulee kyllä vainoharhaiseksi ja epätoivoiseksi!

Vierailija
29/43 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti niin koville se miehen jyrkkä EI, että en voinut vähään aikaan täällä pyöriä. Mutta nytpä tulikin yllättävä käänne... Mies tänään ihan oma-aloitteisesti otti vauvan puheeksi. Sanoi että täytyy ne lapset nyt tehdä kun ollaan vielä nuoria ja jaksetaan. :) Että hän on valmis sittenkin kolmanteen lapseen. Vähän epäilytti ja kyselinkin että ei kai taas muuta mieltään mutta sanoi että päätös pitää. Uskaltaisiko sitä sitten taas alkaa jännäämään? Kylläpä mä olen taas iloinen! :)

Vierailija
30/43 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs kerkesimpä viikon käydä tuolla odotuspuolella, kunnes tylysti potkivat takaisin haaveilemaan. =(

rv 7 alko vuoto, nyt vain hartaasti toivon, että oli oikeassa paikassa ja tulee itsestään ulos!!

Täysin masentunut -E-

Vierailija
31/43 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut emma04!

Mikäs Irinja75 tilanne on? Alkoiko menkat vai ei?

Okketekin pääsi aloittamaan yrityksen, onnea!

Mulla on edelleen ihme nippailuja ja ruokahalu on kasvanut

ihan liikaa... Vielä pitää jaksaa tätä piinaa melkein viikon verran,

kun testata ajattelin vasta ensi viikon torstaina eli kp30.

Mullahan on kierto ollut nyt 28 päivää joten pari päivää

olisi sitten myöhässä. Toivotaan että näin on :-)

72mama, kp 24/28, yk4

Vierailija
32/43 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aamuyöllä Bulgariasta kotiuduttu ja arki koittaa maanantaina. mies lähtee töihin. Ihan kiva, päästää poikien kanssa takaisin omaan tuttuun arki rytmiin. Oli aika shokki yöllä tulla kotiin, kun lämpimästä suomesta lähdettiin helteeseen ja sandaalit jalassa paljaat varpaat vilkkuen kotimaahan +4c tulla tupsahdettiin.

Kierukka poistettiin 22pv sitten ja taitaa olla systeemi ihan sekaisin, kuten tuossa muutkin sanoi, niin " ekat menkat" liekö edes oikeat sellaiset alkoi muutama päivä poistosta, keski päivän tai pari ja nyt ei mittän. Jotenkin turhauttavaa, kai se tästä vielä.

Okkete, kuulostaa tutulta. Meilläkin oli miehellä ehdoton ei, kesäkuussa vai heinäkuutako se jo oli, kun itse otti asian puheeksi ja ehdotti kierukan poistoa. Taitaa asiat onnistua paremmin ainkin meillä, kun ensin itse ehdottaa ja antaa ajan kulua ja sitten mies omana ideana ehdottaa samaa asiaa.

Me täällä pestään loma pyykkiä kone tolkulla ja kaivellaa syksyvaatteita esille.

Aurinkoista perjantaita kaikille..

33/43 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

72mama:

Testasin eilen illalla negat, menkat eivät ole vieläkään alkaneet.

Tänään on sit ollut ihanku oviskivut taas... Kyllä mua ihmetyttää.. Mä en kyllä yhtään pääse selvyyteen siitä mikä kierron vaihe mulla on milloinkin menossa. Turhauttavaa.

Eipä taida olla lähiviikkoina mahdollisuutta plussata, me kun ei ole oltu miehen kans lähes kahteen viikkoon yhtä aikaa hereillä sängyssä ollessa.. Vaikka ei kai välttämättä tarvi molempien olla hereillä..? :)

(Kerran kävi niin ettei mies edes herännyt kun käytin tilannetta hyväkseni..hih...)

Toivottelen kaikille vilkasta viikonloppua siellä vällyjen alla! ;)

-Ira-

Vierailija
34/43 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia sinulle.

Tänne ei kummempia. Ovistesti näytti plussaa aamulla ja nipistelee. Nyt mietiskelen kannattaisiko hätyytellä miestä illalla petipuuhiin vai ei, jos tyttöä yrittää..;0) Viimeksi puuhailtiin pe-iltana. Toisaalta mietin, mahtaakohan jäädä aikaa kiinnittymiselle riittävästi, kun tänään kp 15 ja kierto 24 pv? Onko kellään kokemusta?

Plussatuulia kaikille!

vuma

Vierailija
35/43 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Emma04:selle :( Voimia ja virtuaalihalaus.

Eilen illalla mies katseli valokuvia ja tuli sitten mun tyköön, että miksi meidän poika ei ole enää sellanen tappi (täysin positiivinen ilmaisu) ja sanoin, että onhan tuo tyttö sellainen ja mies sitten totesi, että ei se enää sellanen ole.

Mä sitten sanoin, että voidaan me kolmas vielä tehdä, että mä olen valmis vaikka heti, niin mies sanoi; " niin" ja hymyili... eli eka kerta kun ei tullut ehdotonta EI:tä :)

Mä en ole sille koko vauva-asiasta puhunut aikoihin ja aion nytkin olla hiljaa jonkun aikaa.

Mikä ihme mulla on? Mulla siis viime kierrosta alkoi kuukautiset viikko ennen laatan loppua ja sitten kun laatta loppui, tuli taas kuukautiset. Pidin ihan normaalin välin ja sitten alotin taas pillerit, yhden unohdin n.puolivälissä ja otin vasta seuraavana päivänä ja nyt eilen tuli verta sellanen tippa, että paperiin jäi, mutta enempää ei tullut eikä tule. IKINÄ ennen ei ole ollut mitään välivuotoja eikä verta tullut paperiin ja nyt on kahden kierron aikana mennyt ihan ihmeellisesti.

Tänään oli aamulla ihan uskomattoman väsynyt, esikoinen on mummilla yötä niin ollaan kuopuksen kanssa kahdestaan kotona kun mies on töissä. Heräsin aamulla yhdeksän maissa ja vein koirat ulos pissalle, takaisin sänkyyn ihanan lämpimän untuvapeiton alle :) ja otin ton kuopuksen kainaloon, mies sitten otti ton tytön jossain vaiheessa omaan kainaloonsa ja sitten olen nukkunut, heräsin vasta yhdentoista maissa ja tajusin, että mies ja tyttö on täysissä pukeissa ja aamupalan syöneenä ja mä oon vaan nukkunut, miten olinkin niin väsynyt??

Vierailija
36/43 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... nyt vasta hoksasin että olis voinu alottaa uuden viikkopinon =)

siis en ole varmaan kolmeen viikkoon ehtiny kirjottelemaan tänne... pikasesti lueskelin tän ja viime viikon, no eipä kukaan ollu kysellykään.

Mulla siis yk 10 menossa ja täti pakkailee kamojaan TAAS!!! Primolutit alotin viime kierrossa ja heti kierto oli normaali. Pitäs vielä 2 kiertoo niitä syödä ellei tärppää ennen sitä. Nyt alkaa pikkuhiljaa oleen vuos täys ku lopetin pillerit (syyskuun lopussa -06) että alkaa pikkuhiljaa toivo mennä tähän touhuun....

Täältä taitaa kaikki " vanhat" tutut olla jo siirtyny kotiloihin?!?!

Ainakin Violalle hurjasti onnea plussasta!!!!

mp73, yk 10, kp 4/n.30

Vierailija
37/43 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mutta, koko ajan tuntuu siltä että menkat alkaa. Ei auta muuta kuin odottaa kärsivällisesti.

Viola kp 28/29-30

Vierailija
38/43 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että sulla näyttää Viola plussaa! Itsellänikään ei ole vielä menkat alkanut. Loppuviikosta tai viikonloppuna sitten testaan. Pidän peukkuja, että plussasi pysyy ja menkkamaiset kivut kai kuuluvat asiaan.

Mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti muitakin asioita pyörii mielessä kuin pikku-kolmonen!

Vierailija
39/43 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa jo taisin kirjoitellakin, mutta kun mies avoimesti kertoi " vauvapelostaan" , päätimme pistää jäitä hattuun. Mutta niin vain se kuume nostaa päätään. Jokohan sitä uskaltaisi aloittaa yrityksen?

Meillä on siis kaksi pikkuista, kolmevuotias isosisko ja 1,5-vuotias veikka. Jos heti tärppäisi, olisi pienet 2,5 ja 4 vuotta vauvan syntyessä. Oiskohan ihan mahdotonta huisketta?

Mutta, loppukiertoa täällä mennään ja katsellaan sitten aina kuukausi kerrallaan, että josko sitä uskaltaisi.

On tämä kolmannen kuumeilu muuten ainakin meillä ollut paljon hankalampaa kuin nuo aiemmat. Vieläko meille sopisi se kolmonen? Jaksaisimmeko valvoa taas vuoden putkeen? Mitenkäs isommat lapset, onko ne vielä liian pieniä?

Mutta, jatkamme pähkäilyjä. Ja onnittelut Violalle plussasta?

kaaka

Vierailija
40/43 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin kesällä Ennustaja Ellille sähköpostia ja kysyin tuleeko meille vielä lapsi. Siis ihan vaan hupimielessä, eihän tuo voi pitää paikkansa.

No vastaus tuli vasta nyt: sinulle syntyy poika 1.2.2009. Että näin. Jäädään nyt sitten odottelemaan jos keväällä yritämme lasta... :)