~~~3-kuumeilijat viikko 35~~~
Edellisen viikon pino
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=11068982&p=1&tmo…
Kommentit (43)
Ennustaja ellin osoite on: ennustaja.elli@luukku.com
Viestiin pitää laitaa oma ja miehen syntymäaika, montako lasta on ja lasten iät.
Kerrohan sitten mitä hän vastasi. :D
Minä sekoilen täällä ja enkä muista enää salasanaa tuolle 2pojanäiti-74 nicilleni, joten käytän nyt tätä.
Mä löysin googlen avulla tollasen ennustajaelli@luukku.com ja sinne ainakin meni, ettei tullut virheilmoitusta. Miehekkeen syntymäaikaa en huomannut pistää, hups :p ehkä se sit ennustaa väärin :D Muutenkin varmasta 100% luotettava ;)
Kuinkahan nopeasti sitä voi odottaa saavansa vastausta?
Mä olen kyllä yksi järjenriemuvoitto :p Mä olen lihonut (jippii :p... not) ja kun makailen mahallani niin tunne on ihan samanlainen kun oli raskaana ollessa. No joo, mullahan oli sählinkiä niitten menkkojen kanssa (tuli viikkoa liian aikaisin ja tuli uudestaan kun piti, eli kahdet menkat peräkkäin) ja joku hetkellinen mielenhäiriö laittoi mut astelemaan apteekkiin eilen :D Aamulla tein testin, miettien samalla, että turhempaan ei rahaa voisi laittaa, kun tollaseen, että menkkojen jälkeen tekee testin ja kas kummaa, se oli nega, tunsin oloni todella fiksuksi, eiku :p
Mut oikeasti, millä tän vauvakuumeen saisi pois? Tuossa sain ajatukset siitä pois viikoksi, mutta sitten se taas tuli kauhealla ryminällä takaisin, on tää niin väärin! Ja vaikka kuinka järkisyitä yritän ajatella niin silti tulee koko ajan jostain alitajunnasta " kyllä sitä kolmenkin kanssa pärjäisi" jnejne. huoh
Minulla ei ole paljon ollut taas vauvakuumeet mielessä, kun teettää ihan tarpeeksi töitä hoidella arki siedettävästi! Muutoinkin tuntuu siltä, että isompien kohdalla on ollut enemmän tohkeissaan tämän asian kanssa kuin nyt. Ei vain ehdi ns. kuumeilla! Sitäpaitsi vuotoa tuli pari päivää kierukan poiston jälkeen ja sitten vajaa kaksi viikkoa ja taas vuotoa eli kroppa nyt etsii jotenkin paikkaansa, niin eipä tässä kuumeilua oikein voi harrastaakaan...
Joku kyseli viime viikon ketjussa hyvistä ovistesteistä. Käytin kolme vuotta sitten ihan Prismasta saatavia tikkuja joilla poikamme sai onnistuneesti alkunsa, en muista merkin nimeä. Nyt tänäkesänä ostin Citymarketista RFSUn testejä, hyvin toimi. Niillä sain esim. tiistaina negatiivisen tuloksen, keskiviikkona hyvin haalean viivan, torstaina ihan selkeät kaksi viivaa jonka jälkeen lopetin testaamisen ja perjantaina oli ihan selvästi oviskipuilua, eli sieltä se sitten tuli. Hyvin tuntui testi tietävän. Tässä kierrossa olisin sen varmasti huomannut ilman testiäkin, mutta kun ei siitä aina voi tietää. Edelliskerralla en tuntenut mitään vaikka testi näytti kahta viivaa. Ja kun kierto on ollut 28-36 päivää, ihan turha hermojaan menettää tutkimalla ja kuulostelemalla itteensä montaa viikkoa. Suosittelen siis lämpimästi tikkujen tehoa kaikille jotka vähänkin miettii kannattaako ostaa! Onpahan ainakin yksi asia vähemmän jota murehtia... : )
Kolmannen lapsen alulle saaminen tuntuu olevan todella hankalaa kahteen ensimmäiseen verrattuna.
Mulla on nyt menossa kp55: ei mitään tietoa onko ovulaatio ollut jo vai vasta tulossa. ei tietoa onko seuraavat kuukautiset tulossa vielä tämän vuoden puolella. vauvasta haaveileva mieli tekee tepposia ja kehittelee lähes kaikki mahdolliset raskauden oireet vaikka testit näyttää negaa..
Välillä koko vauvanteko tuntuu liian hankalalta. se tekotapakin on niin hikistä puuhaa =) Näin pitkän kierron aikana ei jaksa harrastella säännöllisesti joka toinen päivä. eikä mieskään ole kotona kuin joskus ja jouluna, silloinkin väsyneenä.
onko muissa perheissä " vauvan hankinta" niin onnellista ja ihanaa hommaa kuin pitäsi olla?
irinja75:
onko muissa perheissä " vauvan hankinta" niin onnellista ja ihanaa hommaa kuin pitäsi olla?
No ei kyllä ole onnellista ja ihanaa :-) tai no toisaalta kyllä on
mutta meillä ainakin ollaan sitä mieltä molemmat että puulta
maistuu... Eka yk meni ihan pilvissä, oireita oli vaikka muille
jakaa, no oireet kait johtuikin hormonikierukan poistosta.
Nyt yk4 eli ei tosiaankaan ole vielä pitkään yritetty, mutta silti
olen ihan hermona. Oireita on ehkä? silti mieliala on että ei
tainnut tärpätä, kai sitä jollain tavalla itseään yrittää suojella?
En ole lämpöjä mitannut, oviksen olen kuvitellut tunnistavani.
Tässä kierrossa tuntemukset on ihan sekaisin... Siksi seuraavaan
kiertoon olis tarkoitus hankkia ovistestit. Ehkä sitten yrittäminenkin
maistuisi paremmalta?
72mama, kp21/28, yk4
niin se syksy vaan tulee...
minustakin tuntuu että kolmannen yrittäminen on vaikeaa jotenkin..kaksi ensimmäistä tärppäsi heti. nyt siis menossa yk 3 ja kp 21/ 29-31. ei mitään oireita ilmassa..=(. noh saas nähä sitten
onnea kaikille plussaneille
peetu
Mulla alko menkat viime perjantaina ja hyvä niin. Ihan vielä sen kolmosen ei tarvitsisi tulla. Meillä on ollut " ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä ja mietin tuossa jo, että olisinko alkanut syömään e-pillereitä, vaikka ne ei mulle sovikaan, ettei joka kk tarvitsisi panikoida raskauden suhteen. Mutta en sitten kuitenkaan hakenut pillereitä, kun en jaksa niitä oireita mitä niistä tulee!!
Mulla kolmannen kuumeilu eroaa noiden kahden edellisen kuumeilusta niin, että nyt sitä miettii asioita enemmän järjellä. Miten jaksan taas kaikki raskausvaivat, miten rahat riittää, kuinka jaksan yövalvomiset?? Mutta kyllä se kuume silti takaraivossa on ja pysyy =)
Mulle ainakin noi Ennustaja Ellit ja Madame Mammat on ennustaneet ihan pieleen!=D Mutta onhan se ihan hauskaa hupia heiltä kysellä..
Mikä on liuska- ja puikkotestin ero?
Eli miksi puikot on niin paljon kalliimpia?
mammaksi.fi:stä ei selvinnyt kun liuskatestin käyttöohje. Voiko puikkomallisen testin tehdä suoraan pöntöllä kuten raskaustestin? Tuolta luin vaan, että liuskalla virtsan pitäs olla huoneenlämpöstä. Jos on moista säätämistä, niin en vielä tilaa. Jos ois nopsa käyttää, ehkä voisin jo varastoon tilata.
(Ja stten tuhlaisin ne kuitenkin testaamalla huvikseni ja kiduttamalla itseäni ajatuksella, että nyt voisin tulla raskaaksi jos yrittäisimme...)
Täällä olisi uusi tulokas kolmosyrittäjien joukkoon. Kävin jo esittäytymässä tuolla esittelylistalla:)
Onpas ihana lukea muiden ajatuksia, kun tuntuu menevä niin yksiin omien kanssa...
Meillä siis tilanne tämä; Kierukan poisto oli tänään, Mutta eipä mennytkään putkeen. Terkka ei nähnyt lankoja joten pirulainen jäi vielä sinne:( Reilun viikon päästä uudestaan. Sitten kun kierukka on poissa saa vauva tulla heti kun haluaa!
Toisaalta jännittää kun kierukka ollut kolmisen vuotta, edellisen lapsen synnytyksestä asti, että tuleeko sitten niin helposti kun nuo kaksi ekaa tyttöä...
Tytöistä puheen ollen, ovat molemmat perusterveitä, vilkkaita tapauksia. Luulin jo että perheemme lapsiluku on täynnä. Ei sen kummempia vauvakuumeita ole ollut, vaikka heitä tässä lähipiiriin on siunaantunutkin. Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta oivalsin että nuo meidä palleroiset on jo noin isoja, MITÄS JOS... ;)
Molemmat aikaisemmat raskaudet ja synnytykset olleet tosi helppoja joten sen suhteen ei mitään pelkoja; yövalvominen on tuttua puuhaa; uudessa talossa on tilaa; työmotivaatio on laskussa; oppisopimus loppuu ensi kesään, EIKÖ siinä ole jo syitä kerrakseen!!! Että antaa sen pienen tuhisijan tulla vaan.
No se siitä romaanista tällä erää,
Käyn lukemassa teitin ajatuksia ja kommentoin taas täällä kuumehoureisena;)
Kai se on vaan uskottava että vauva tekee tuloaan meidän perheeseen, on niin monta plussa-testiä jo tehnyt.
Nyt menossa rv 4+1, aivan mahtava olo. Olikohan se nyt yk 7 kun tärppäsi.
Plussanneet: käykää itsenne kotiloihin ilmoittamassa, kävin itse juuri.
Muut: kuka haluaisi alkaa päivittää tota 3-kuumeilijoiden listaa? Voin laittaa s-postissa pohjan niin siihen on sitten helppo lisätä nimiä.
Viola, onnesta soikeena
Hurjan paljon onnea Viola71!
Voi kun itse pääsisi perässä... Ihme tuntemukset jatkuu:
alavatsan nippailua ja nyt on tuntunut vähän selän puolellakin.
Eilen illalla iski yht' äkkiä hirvee nälkä. Tisseissä ei vielä tunnu
yhtään mitään :-) eli sen perusteella tulkitsisin: ei raskaana.
No mulla pitäisi nyt olla tasan viikko jännitettävää. Se kaapissa
kummitteleva Apteekin oma testi vaan on niin ' ei herkkä' että
pitäisi malttaa odotella testaamista niin että menkat on jo pari
päivää myöhässä...
72mama, kp 22/28, yk4
kokemuksia, sehän on todella herkkä.
Se näytti plussaa 2,5viikkoa (!!) aiemmin kun clearblue, voihan joku olla herkempikin, mutta kyllä toi musta on jo todella herkkä, toi CB oli tosi haalea haamu noin paljon myöhemmin kun apteekin oma oli jo näyttänyt selkeämmän plussan ja joo, se tieto on kohta 3vuotias eli piti paikkansa :)
Täällä siis kolmatta yritelty, varsinaisesti vasta nyt ekan kerran.. nyt olis kp n.28/21-33 (ollut siis viime aikoina epäsäännöllinen kierto). Ja nyt toissailtana alkoi ruskehtavaa tihkutteluvuoto. Mulla menkat yleensäkin alkaa tollain.. eli runsaampi ja punasempi vuoto tulee sit parin kolmen päivän päästä tuosta. Eli oliskin kysymys esitettävänä, että mistäköhän minä ne kiertopäivät sitten laskisin?? Tuon tihkutteluvuodon alusta vaiko runsaamman vuodon alusta?? Onko kellään tällaista ongelmaa??
Niin siis kuukautiset ne luultavasti ovat nyt alkaneet ja pettymyshän se tietty on kun jo tuossa välillä kuvittelin ties mitä raskausoireita.. Ainiin.. ja yhden testinkin tein tuossa maanantaina..negatiivinenhan se oli.. Ei vaan malttanu odottaa.. hih.. pöhköä!
No mut ensikierrosta taas yrittämään!
Mulla poistettiin kierukka pari viikkoa sitten ja menkat alkoi siitä 4 päivän kuluttua ja kesti 6päivää eli vaikutti ihan normaalilta. Nyt oli sitten 5pv taukoa ja tänään alkoi taas vuoto. Mitä ihmettä tää oikein on? Kiertohan on aivan sekaisin... eli tuskinpa tässä ihan heti raskaaksi tulen. Muutenkin ihan kummallinen olo on ollut tässä viikon päivät: ruokahalu on olematon ja kaikki makea ällöttää, mikä on mulla poikkeuksellista. Voiko hormonimuutokset kierukan poiston jälkeen aiheuttaa jotain tällaista?
No toivottavasti tää tästä tasaantuis, että meilläkin päästäis yrittämään siä pikkukolmosta.
Onnea plussanneille ja tsemppiä yrittäjille.
En ole koskaan Clearblue testiä käyttänyt, sen herkkyys 50mIU/
mL HCG. Apteenkin oman herkkyys on jonkin muistikuvani
mukaan 25mIU/mL hCG.
Esim. Aconin herkimmässä testissä herkkyys 10mIU/mL hCG.
Itse olen kerran plussannut (kuopuksesta) Apteekin omalla,
plussa oli tosi haalea vaikka menkat oli jo myöhässä ja
vielä aamuvirtsasta tuon tein. Mutta nämähän on yksilöllisiä,
kun toisella tulee hormonia aikasemmin/enemmän kuin toisilla.
Eli voisiko tämän ajatella niin että jos Apteekin omalla saa plussa
ennen menkkojen alkua niin Aconilla voisi saada plussan vieläkin
aikasemmin?
72mama
Susamaria:
Voiko hormonimuutokset kierukan poiston jälkeen aiheuttaa jotain tällaista?
Mulla ainakin oli ihan sikana oireita tuon poiston jälkeen.
Pahoinvointia, rinnat tosi arat, ne menkat joiden aikana
kierukka poistettiin kestikin reilut kaksi viikkoa. Toisena
vuotopäivänä oli poisto. Niin ja menkat oli tosi runsaat
ja tuli paljon hyytymiä. Meillä on nyt yk4 menossa.
72mama
Niin se vaan " hätähousu" täälläkin on. En kyllä tiedä kierrostani, koska kierukka poistettu kuukausi sitten. Mutta jos kierto olisi se 28 pvä, mitä ollut ennen kierukkaa, niin la olisi pitänyt menkat alkaa. Senpä takia testasin, mutta tosiaan negaa näytti. Tuntuu kuitenkin siltä, että odottaisin, joten täytyy kai sitten saada malttia ja odotella viikon ennen kuin uudelleen testaan. Ei viitsisi taas tehdä itselleen kurjaa oloa.
Onko teillä jollain kokemuksia siitä, että testi on ollut negaa vielä menkkojen " pitäisi alkaa päivän" jälkeen ja kuitenkin ollut raskaana?
Ihan vaan haluaisin kuulla, jotta saisin itseni uskomaan, että toiveita on.
Meillä on aiemmat lapset tulleet heti ekasta yrityksestä ja nyt tämä tuntuu jo ihan liialta odotukselta. Mistäköhän moinen johtuu, koska yhtä paljon olen aina halunnut olla raskaana?
Milia:
Täällä siis kolmatta yritelty, varsinaisesti vasta nyt ekan kerran.. nyt olis kp n.28/21-33 (ollut siis viime aikoina epäsäännöllinen kierto). Ja nyt toissailtana alkoi ruskehtavaa tihkutteluvuoto. Mulla menkat yleensäkin alkaa tollain.. eli runsaampi ja punasempi vuoto tulee sit parin kolmen päivän päästä tuosta. Eli oliskin kysymys esitettävänä, että mistäköhän minä ne kiertopäivät sitten laskisin?? Tuon tihkutteluvuodon alusta vaiko runsaamman vuodon alusta?? Onko kellään tällaista ongelmaa??Niin siis kuukautiset ne luultavasti ovat nyt alkaneet ja pettymyshän se tietty on kun jo tuossa välillä kuvittelin ties mitä raskausoireita.. Ainiin.. ja yhden testinkin tein tuossa maanantaina..negatiivinenhan se oli.. Ei vaan malttanu odottaa.. hih.. pöhköä!
No mut ensikierrosta taas yrittämään!
Onnittelut Viola71!
Voi kun sitä itsekin pääsisi plussaamaan...
No tässä on kyllä tosiaankin vielä aikaa, eli kp 20/28.
Ovista tosiaan meinaan ensikierrossa minäkin tikutella,
alkoi tässä kierrossa siis jo maistumaan puulta tuo
yritys. Vaikka itsellä kyllä haluja olikin ;-)
Miten sitä oikein jaksaa tämän reilun viikon verran kun
nyt jo on näin hermona!!!
Ja kun kaapissa vielä odottelee ' ei niin herkkä' testi niin pitäisi
varmaan jaksaa odotellan seuraavan viikonloppuun asti.
Toisaalta eipä mene sitten testi hukkaan kun ehtii varmaan
menkat alkaa ennen kuin viitsii testata ;-D
72mama, kp20/28, yk4