~~~~ ELLIT vko. 35 ~~~~
aloittelin taas uuden viikon, ja hui miten syksyisen kostealta ja kylmältä se tuntuu! toisaalta tykkään kyllä syksystä, sateesta, tuulesta, kauniista puista, hämäristä illoista, kynttilän valosta ja oman kullan kainalosta :)
viikonloppukin meni taas :( no kivuliaat menkat alkaa helpottaa ja viikonloppuna laskin seuraavaa ovista tuolla odotus&synnytys linkin alla olevalla laskurilla ja riipuen nyt kierrosta mutta jos se tulee kiertopäivien 28-31 väliin niin ovista voisi odotella 7-10.9 ja ajattelin edelleen sitä tikutella ensiviikon alusta alkaen. katsotaan nyt. samalla päätin etten myöskään ala siirtelemään menkkoja sitä lomamatkaa varten vaan jos ei plussaa tule niin kärsin sitten niistä muutaman päivän siellä reisussa! että tämmöistä kuuluu tänne. nyt täytyy jo kiirehtiä töihin! hauskaa viikkon alkua kaikille tsemppiä perjantain puntariin ja paljon onnea vauvan teko puuhiin! :D
tulkaahan kertomaan viikonlopun kuulumiset!
susa kp. 4/28-31 yk.2
Kommentit (23)
pitää perua sanani....vaikka yleistasolla olo ollut reilusti parempi ilman pilleriä niin on näitä ailahtelujakin tullut aika paljon....la olin kiukkuinen kun kärpänen....tänään on kurja fiilis...
äsken pääsi itku, puhelimessa, kun tuli nyt vihdoin puhe siitä vauvasta kun mies uteli miksi olen kireän oloinen. sanoin et koitan työstää asian pois mielestä, kun en ole varma tuleeko sitä hyvää ajankohtaa koskaan. kun en mä ymmärrä mitä parempaa olisi vuoden tai kahden päästä? kun siis nyt ei ole.
miehen kommentit ei olleet uusia. kyllä se aika vielä tulee, mutta ei vihjaustakaan että se ajankohta olisi kohta.
nää on nyt varmaan hormonien temppuja...kun en itsekään halua sitä vauvaa??? siis sitä mitä olen halunnut kohta vuoden!?!
ja nyt siis itkettää...
Huomenta vaan kaikille.
Vihdoin taas palstalla. Kiirettä pitää ihmisen elämässä. Huh sentään.
Hapsu - Voi hormonit sentään! Kylläpä siellä sua heittelevät. Tuosta kummi-asiasta. Itselläni ei ole lapsia, joten en tiedä miten eri tavalla sitä kummeja valitessaan kummeutta arvottaa tekemällä jostain sylikummin tai toisesta ei. Muuten en näe kummeudessa mitään eroa. Kummi tai sylikummi, ihan sama. Kokemusta mulla on molemmista, enkä mitenkään pidä esim. lapsia kummilapsinani erilaisina, olin sitten hänen kummi tai sylikummi. Kummin tehtävä on ennen kaikkea humaani tehtävä, olla aikuisena lapselle. Kuten jokaisen aikuisen pitäisi olla. Kun on kyse niin tärkeästä asiasta, kuin lapsesta huolehtimisesta, ei kannata katsoa titteleitä. Kummeus on aina kunniatehtävä, liittyi siihen ristiäisissä jotain erikoista tai sitten ei. Tärkeämpää on se, mitä tekee niinä kaikkina vuosina ristiäisten jälkeen, kuin se, mitä tekee puolen tunnin ajan ristiäisissä. Tämä siis tsemppinä sinulle. :) Näin minä ainakin olen asian mieltänyt, mutta ymmärrän kyllä, että varsinkin hormonipökerryksessä mieli tekee tepposet ja sitä alkaa miettiä kaikenlaisia. Mutta kuten sanoit, teet kummina parhaasi ja se on tärkeintä. Sääli, ettei mies saanut vauvakipinää sieltä. :/ Mutta kyllä se mies vielä tokenee. Äläkä stressaa sitä, että jos nyt haetkin pk-paikkaa lapselle (vai anteeks, olikos niitä jo kaksi? Pahoitteluni, en muista nyt yhtäkkiä.. :/), ja sitten tulisitkin raskaaksi ja haluaisit pitää lapset kotona. Niin vain maailmassa tapahtuu. Et varmasti olisi ainoa ja ensimmäinen. Koetahan jaksaa kaikkien asioiden kanssa. Toivottavasti hormonit ovat jo vähän rauhoittuneet ja mieli on parempi. Kelasta en osaa sanoa mitään käsittelyaikaa, mutta veikkaan että niillä kestää vain hieman kauemmin kuin ikuisuus. :) Oviskivut vielä, että joo, minä ainakin tunnen selvästi omani. Lisää tuolla omassa navassa. :)
Nanne - No voihan! Että flunssa. Ärsyttävää. Toivottavasti tiistai tuo jo vähän helpostusta ja olot siellä ovat jo paremmat. Lepoa lepoa ja lepoa. Helppohan se on pienen lapsen äidille sanoa... :) Muista ainakin juoda tarpeeksi. Se onnistunee.. :)) Sääli, että sullakin oli mies reissussa juuri Tänä Viikonloppuna. Mutta voit aina lohduttautua, että harakoille meni täälläkin luultavimmin. Ens kuussa sitten. *huokaus*
Naanuli - Jumppaaja! Vau! Kuulostit niin tehokkaalle. Toivottavasti jaksat pitää intoa yllä. Minä kans haluan jumpata. Liikunnan lisäys tosiaan voisi auttaa.. Mutta tuohon syysaamun ihannointiin en kyllä taida lähteä mukaan. Oon sellainen vilukissa, että tänäkin aamuna oikein luita ja ytimiä kaiveli ilman kylmä kosteus. Raikasta joo, mutta myös hyytävää. :/ Oi, kesä! Mutta ehkä tähän viileyteen vielä tottuu. Pukeutumiskysymys lienee. Pitäisi taas mennä ostelemaan vaatteita syksyä varten, mutta mistähköhän niitä taas kerran löytäisi. Ei mistään tälle ruholle!
Kone temppuilee, pakko lähettää tämä nyt palstalle ja jatkaa uuteen kohtaan, ettei kaikki häviä jos kone kaatuu.. :/
Susa - Hyvä, että siellä aletaan toipua menkoista niin henkisesti kuin fyysisestikin. On varmasti ihan hyvä, jos jaksat reissussa potea menkkoja, kun on nyt tuo kiertosi hienosti tasaantunut pillereiden jälkeen. Mutta onhan se kyllä aika rasittavaa varmasti olla vuotava Kreikassa (sinnekös tekin olitte menossa vai muistanko ihan väärin?) Jos nyt Kreikkaa kohta on enää jäljellä kun niin siellä roihuaa. :( Niin ja ehkä et tosiaan enää niitä menkkoja saa. Toivotaan kovasti niin! :)
Tuitu taitaa edelleen olla pahoinvoinnin kourissa. Tsempitykset sinne! Ja sitten kun ehdit niin tule vielä muistuttamaan mua siitä että milloin muutatte ja millainen se uusi koti olikaan. En tajua, miten en vaan muista vaikka olet varmasti kertonut useaan otteeseen. Sama pää kesät talvet.. :/
Anessaaaa... Moi!
Napanen: Jepulis, lauantaina luultavimmin ovuloin. :/ Ainakin silloin kivut oli kovimmillaan, illalla. Kävellessä oikein tuntui. Siis aina kun oikea jalka jäi askelluksessa taakse, venytti oikeaa munasarjaa oikein kunnolla. Jänniä tuntemuksia. :) Limatkin löytyi silloin la (ja myös pe), mutta myös sunnuntai oli kostea. Että ota tästä nyt selvää. :/ Mies tuli su-iltana kotiin ja yritettiin ehtiä mukaan peliin :), mutta en tiedä. Onko teillä mitään hajua siitä, milloin nuo mainitsemani kivut voisivat tulla? Siis, että onkohan ne kivut just sitä, että solu irtoaa ja sitten sen on sen 12-24h käyttökelpoinen? *näin sitä yrittää toivoa ettei olisi ollut välttämättä myöhässä* Höh ja pöh. Pitäisi yrittää olla miettimättä. :/ Oon Nannelle sen viileydestä ja zeniläisestä rauhallisuudesta niiiiiin kateellinen. :)
Muutapa ei sitten navanalusissa. Muussakaan elämässä ei tapahdu mitään ihmeellistä. Samaa työssäkäyntiä päivästä toiseen. Viikonloppuna vietin yksinäistä naiselämää. Kasvonaamioita ja tehohoitoja hiuksille. :) Näin sitä puhkeaa feminiiniseksi kun jää yksin kotiin. :) Enhän minä edes ikinä harrasta tuollaista!! Ostin siis elämäni ensimmäisen kasvonaamion. Oli jännää. Ja ihan kuin se olisi vähän ihoa kaunistanutkin. Voisivatkos ne toimia? :)
Hei, kertokaas muuten kevyitä ja halpoja iltaruokavaihtoehtoja. Sellaisia mitä jaksaisi töiden jälkeen tehdä sellaisille ihmisille, jotka syövät töissä ihan kunnon lounaan. Salaatitkin tulevat aina niin kalliiksi, enkä minä osaa tehdä hyvää salaattia. Oon parempi noissa kermaruuissa.. :) Onkos vinkkejä kevyistä helpoista arkiruuista? Salaatintekoonkin otetaan vastaan hyviä vinkkejä! :)
Oliskohan sitä paneuduttava taas töihin. Oon tässä jo reilun puol tuntia vain kirjoitellut palstalle.. Onneks ollaan anonyymejä, niin ei työnantajalle kärähdä. :)
- Paaru, 17/28-29 (oho, onpas sitä jo pitkällä!), yk se kamala 7 edelleen..
Pikkusen on itsellä alkanut jo flunssa helpottaa, mutta neiti on vielä tooosiii nuhanen... Tänään olis ollut perhekerhon leiripäiväkin, mutta suosiolla jätimme väliin... Höh... No, parempi, et sairastellaan nyt kun maanantaina lähdetään viikoks mun vanhemmille.
Tuosta kummiasiasta... 7 kummia!!! Aika monta minun makuun! Meillä neidillä on kummeina miehen veli vaimonsa kanssa, ja valintaan olen oikein tyytyväinen. Seuraavien lasten kummien kohdalla tuleekin sitten ehkä pieniä valinta ongelmia, kun mun sisarukset ei oikeen oo semmossia no miten sen nyt sanois, no eivät ole siinä elämäntilanteessa, että lapsista hirveesti vielä välittäisivät... Joten on aateltu, et ehkäpä seuraavat lapset saa sitten 4 kummia, yhdet täti+setä kummit ja sitten joku ystäväpariskunta... No, liian aikaista murehtia tuota =) Meillä on 2 kummilasta, poika, jonka ainoita kummeja olemme on meille todella tärkeä ja rakas. On käyty vaikka missä hänen kanssaan ja vietetty muutenkin todella paljon aikaa yhdessä ja hankittu hänelle vaikka mitä. On ollut meillä hoidossa 5 viikkosesta lähtien useasti... Eli meillä on todella hyvä suhde häneen. Sitten meillä on kummityttö, jonka toisia kummeja olemme. Käydään heillä kyllä noin kerran kuussa tyttöä katsomassa, mutta suhde on aivan erilainen, ei olla ikinä käyty missään, eikä hän varmaan lähtisikäään meidän kanssa mihinkään, on niin arka... Lahjankin hankkiminen tuntuu vaikealta kun ei silleen oikein tiedä mistä tykkää ja mitä tarttis... Minua tuo kovasti harmittaa, että kummilapset ovat niin eri asemissa, mutta en oikein ole osannut tilannetta mitenkään muuttaakaan. No, olen ajatellut, että voisin tietty olla tytölle huonompikin kummi, joten silleen täytyy kuitenkin olla ihan tyytyväinen, hän sentään tapaa meitä! Tänään on kummipoika tulossa minun syntymäpäiville, ja koska kummipoika tykkää vaan suklaakakusta, niin arvaatte varmaan, että meillä on tänään suklaakakkua! Ja hän arvaa sen kyllä jo etukäteen, että tietysti minä olen tehnyt hänelle sitä.
Tällä viikolla (siis tällä viikollakin) laihari voi siis huonosti, kun pitää tuota suklaakakkua popsia näin synttärin kunniaks, ja ensi viikolla laihari voi vielä huonommin, kun mennään mun vanhemmille viikoks= valmiiseen pöytään viikoks... Arg... Se siitä syyskuun lopun tavoitteesta... Mä oon selkärangaton.... hohhoijaa...
Mutta palaillaan, tarttee mennä tekee se kakku valmiiks =)
Vanheneva Nanne
koko päivä mennyt asioilla, mutta nyt täytyy jo nopeesti palstailla :)
Naanuli: sullahan on ollut niin reipas päivä, oliko se sunnuntaina, että ihan kateeksi käy:) mutta yleensä tulee aika hyvä olo liikkumisen jälkeen tai ainakin mulle tulee!
nanne: voi kurjuus tuota flunssaa:( sitä on kuulemma liikkeellä, ei kiva, mutta taitaa kuulua syksyyn. ja ehkä sitäkin kurjempaa että miehesi virkistys reissu osui oviksen kanssa päällekäin :(( mutta oliko virkistys reissu ollut onnistunut? ja hei sulla synttärit! näin naisten kesken saa varmaan kysyä kuinka paljon täytät? koska on ihan virallinen synttäripäivä?
Hapsu: ai että paljonko niitä kummeja? seitsemän? minun makuuni kuulostaa myöskin hurjalta määrältä! tai tietty makuasia mutta kyllä minun mielestä kummin " tärkeys" monessa suhteessa hälvenee. itse olemme ajatelleet että 2-4 max. toivon todella että lapsi saa hyvät kummit. läheiset ja sellaiset jotka jaksaa touhuta ja pysyy mukana elämässä. ja joilta myös vanhemmat saa apua pyytämättä:) minä en ole kenenkään kummi miehelläni on yksi kummipoika johon emme juuri ole yhteyksissä.
paaru: sullahan alkaa olla piina-ajat käsillä :) ihanaa, jos tulisi elleihin se kolmas plussa :) joskus tekee hyvää saada omaa aikaa nauttia vain ihan itsensä seurasta. juuri kaikilla rasvoilla, hiushoidoilla, pitkällä kylvyllä... ai että. kyllä sellaisesta nauttii aina silloin tällöin:)
en ehdi nyt oma napaa kun pitää töihin jo kiiruhtaa. tuli juuri miehen kanssa ihan tyhmä riita pikkujutuista. ja ärsyttää taas lähteä riidellen töihin :(
elikkäs hyvää päivää...
olo on parempi ja mielikin tasoittunut. kävin aamulla ihan salaa vaakaakin moikkaamassa ja näytti 89.9!!!! siitähän se päivä sitten lähti hyvällä mielellä eteenpäin.
omasta mielestäni tuo 7 kummia on myös liikaa, jotenkin en vain tohtinut enää omaa kummiuttani perua sen jälkeen kun kuulin että vielä tulee lisää, ensin oli 3 sitten pyydettiin minut ja mieheni ja sitten vielä siihen päälle toinen ystäväpariskunta. kuitenkin kyseessä on hyvä ystäväni ja olen innoissani kunniasta, itse arvostan kummin roolia suuresti, ja juuri siis lapsen kanssa kunnon suhteen luomisen osalta enkä siis joulupaketeista yms. eilen olin kyllä sekava, mutta siis niistä ristiäisistä oli tarkoitus tuoda julki se että tuntui pahalta olla ainoa pimennossa suunnitelmista, ei siitä ettei itse saanut jotain tiettyä tehtävää.
paaru kyseli tuota oviskivun ajankohtaa? tietääkseni kipu tulee juuri siitä kun follikkeli puhkeaa ja munasolu irtoaa. kivut on tosiaan tuossa aiheessa tuttu juttu mutta ovislimoihin kiinnitin huomiota vasta nyt palstailun alettua, ja minulla tulivat 26h oviskipujen jälkeen. että edelleen sitten ihmeissäni sen suhteen...
niistä salaateista....meillä suositaan ns. perus vihreää salaattia. sisältää yleensä revittyä jääsalaattia sekä villirukolaa(tuo tosi paljon makua). kuoretonta kurkkua, kirsikkatomaatteja(tavallinen tietysti halvempi mutta nää on vaan niin hyviä), punaista tai keltaista paprikaa(tai molempia), ja erittäin tärkeänä osana puolikkaasta sitruunasta mehut (tulee erittäin raikas, eikä kaipaa kastikkeita) kesällä monesti lisänä myös 3% fetakuutioita.
en sanoisi kyllä halvimmaksi mahdolliseksi, mutta mä olenkin salaatti-ihminen, siihen seuraksi vaikka vähän tuoretta patonkia tms.
mäkin voisin kyllä ottaa ruokaohjeita vastaan jos jollain niitä on, tuntuu että aina tulee tehtyä samoja juttuja.
nyt pääs unohtumaan kaikki jutut mitä muut oli kertoneet, eli palaan myöhemmin asiaan.
meillä tehtiin päätös, siitä päiväkodista, huomenna laitetaan hakuun paikka vanhemmalle lapselle, pienempi jää vielä mummin huomaan. pienelle ei niin suurta tarvetta saada eri hoitoa, ja tällä tavoin turvataan edes hieman taloudellista tilannetta kun tulee sitten vielä kotihoidontuki pienestä. ja siis kun joku keksii hämmästellä miksi ei ole molemmat mummilla, niin mummin terveys on sellainen että kaksi vilkasta rupeaa olemaan liikaa kerralla...tuli kyllä hyvä mieli kun saatiin jonkinlainen " järkevä" päätös tehtyä.
-hapsu-
Pikaisesti olen näin illallakin käymässä palstalla..
Niin, joo, ymmärrän Hapsu tuohtumuksesi siitä, että tunsit olevasi ainoa, joka oli suunnitelmista tietämätön. Se on kyllä kurjaa. Kyllä kummit pitäisi tietää kaikki etukäteen kaikkien, jo ihan senkin takia, että voi vähän koordinoida mitä kukakin lapselle vie. Siis jos harrastaa perinteisiä kastelahjoja. Ja siitä kummien määrästä. Mulla itselläni on 6 kummia. En ole koskaan ajatellut että niitä olisi liikaa. Tai siis näin kummilapsena sitä ei pitänyt mitenkään outona tai että joku olisi ollut " tarpeeton" kummi tms. Sisaruksillani on kyllä vähemmän kummeja, en siis tiedä mikä mielenhäiriö vanhemmilleni minun kohdalla tuli.. Ehkä ne ajatteli, että tää tyttö tarttee kaiken mahdollisen avun kasvunsa tiellä.. :D Mutta en ehkä itse antaisi lapselleni niin paljon kummeja, toisaalta en näe siinä mitään haittaakaan. Mulla on kyllä jo valtava määrä hienoja kummiehdokkaita tulevalle lapselle. Saisi nyt vain tulla, ettei menisi ihan hukkaan suunnitelmat. Kummiehdokkaita on itse asiassa niin paljon, että sais noita mukuloita tulla enemmänkin.. :)
Susalle harmittelut siitä, että jäi riita ilmaan töihin lähtiessä. Se on kurjaa. Mutta ehkä se on laantunut, kun mies töistä palaa. Tsemppiä.
Nanne oli kans käyny. Kiva, että sun flunssa alkaa jo helpottaa, toivottavasti lapsi tulee pian perässä.
Jeps, nyt miehen kainaloon. :)
- Paaru
Ahdistaa jo valmiiksi.. tänään töissä vedetään ympäripyöreä päivä, kotona vasta lähempänä ilta kymmentä, en siis nää poitsua enää koko päivänä, sniisk! Lohduttaa vähän, että noilla tunneilla saa sitten itsepäisyyspäivän jälkeisen perjantain vapaaksi.
HAPSU, me jouduttiin kerran tekemään valitus, kun olivat laskeneet mun palkan väärin, niin päätöksen korjaus taisi kestää muutaman viikon. Se oli kyllä ihan " läpihuutojuttu" , kun olivat jotenkin katsoneet mun palkan 100e suuremmaksi (haettiin siis hoitolisää). Mutta en osaa mitään varmaa sanoa, kai se riippuu, miten paljon on muita valituksia..
Harmillista, että hormoonit iskee noin kovasti.. :( Mutta luultavastihan ne vielä tasoittuu tässä kiertojen mukana, nyt ne käy vain ylikierroksilla.
Ymmärrän hyvin tuon loukkaantumisen " sivuun jättämisestä" , mä en oo koskaan ymmärtänyt, miksei asioita voida sanoa suoraan, vaan yhtäkkiä huomaa, mitä tapahtuu.. :(
KUMMIasiaan sen verran, että minun korviini tuo 7n on hurja määrä! Meillä on sellainen tilanne, että jo seuraavan kohdalla meinaa tulla kriisi, että mistä saadaan edes ne kaksi kummia.. ;) Esikolla on kolme (mun sisko ja sen mies + miehen sisko) ja jäljellä on enää mun pikkusisko. Mä en jotenkin haluaisi pyytää kummiksi kavereita, mutta siihen mennään pakostikin. Meillä on yksi kaveripariskunta, jota voidaan ajatella, mutta sitten meneekin hankalaksi, kun loput kaverit + läheisemmät sukulaiset ei kuulu luterilaiseen kirkkoon, vaan noihin vapaampiin suuntiin..
Meillä on yksi kummityttö, mun siskon tyttö ja ollaan mun siskon kanssa puhuttukin, ettei sitä kummiutta juurikaan korosteta, vaan kaikki tulevat sisarukset otetaan yhtälailla huomioon. Ihan samoin, kuin sitten kun kaveripareja pyydellään, niin saman puheen aion pitää. Minusta on kurjaa kuulla niitä kertomuksia, joissa selkeästi kummi huomioi vain kummilapsen ja unohtaa sisarukset. Toki tietysti en odota, että juhlapäivinä muita muistetaan samalla tavalla, mutta arjessa en halua sen eron näkyvän.
Oma haaveeni on, että kunhan kummityttö vähän kasvaa, niin silloin tällöin yritetään päästä noihin lastenmessuihin, mitä järjestetään.
OVISKIVUT: mä oon ymmärtänyt, että ne tulee vasta sitten, kun ovis on jo ohi? Se rakkula siellä kipuilee sen puhjenneen solun " perään" . Mun tietääkseen kai monet gynet ei allekirjoita noita kipuja ollenkaan..? Limoista laskien mun ovis on vasta kuivana päivänä, yleensä kai niin, että silloin kun on kuivaa, niin ovis on jo mennyt, eli limat tulisi etukäteen. Mulla limoja saattaa tulla jopa viikko ennen ovista.. yak. Viimeksi kivut tuli iltapäivästä, kun puoleltapäivin olin lähes tasavahvat viivat bongannut.
Tänään tulee muuten varmaankin postissa se digitaalinen ovistesti, tilasin netistä, kun lääkäri sitä suositti. Katsotaan, miten se toimii ja bongaanko sillä oviksen selkeemmin. Seuraaviin kiertoihin en varmaan kyllä sitä osta, on niin kallis vehje, mutta nyt kun ollaan lääkärin silmien alla, niin kokeillaan sitäkin. Ainakin nettikeskustelujen mukaan siihen ollaan oltu tyytyväisiä.
PAARU, lähdetäänkö ahdistumaan kimpassa kauppaan? Mulla kanssa alkais olla tarvetta muutamalla uudelle vaatteelle, mutta ei vaan huvita mennä kauppaan. Ehkä sitten, kun nää kesäkilot on edes karistettu.
Tuo ajoitus voisi kuulostaa hyvinkin sopivalta, tyttöä odotat, jos tärppi tulee. :) :) Vaikeaahan se pelkistä limoista on tosin tulkita, kun mun ovis tulee periaatteessa liian myöhään niistä laskien. (Vaikkakaan eihän ne tikutkaan varmuutta anna, onnistuuko se ovulaatio. Tosin jos se viiva vahvistuu ja himmenee nopeassa tahdissa, niin silloin kai se on varmenpaa..) Mutta bd bd bd bd , että tärppi kävisi!
KEVYITÄ RUOKIA, aika heikossa ne on täälläkin. Tykätään kovasti kanasta ja riisistä ja siitä saa aika kevyen, kun suikaleiden lisäksi kuullottaa pannulla paprikaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, maissia, ananasta.. ja sitten lisää vettä ja suurustaa venhäjauholla (tai suurusteella). Maustaa ja jam, siinä se on. Hiukan raskaampaa tulee, jos laittaa vaikka vähän Aurajuustoa sekaan.
Erilaiset kasvissosekeitot on kanssa hyviä, mutta ne on jotenkin jäänyt nyt taas, pitäisi kunnostautua.
Ja tappohelppo keitto tulee, kun kuorii ja lohkoo perunat, laittaa kiehumaan, n.5min päästä pakastevihannespussi päälle ja sitten kiehuttaa niin kauan, että perunat on kypsiä. Rasvatontamaitoa ja nokare keijua, ja lempiruokani on valmis. :)
Kattelin kaupassa jotain painonvartoiden opusta ja naureskelin, että noilla ohjeilla varmasti laihtuu, kun yksikään ei saanut fiilistä, että tuota voisin kokeilla.. :D
NANNE, toivottavasti olette pian terveitä! Nyt nuo flunssat tuntuu alkavan kamalan aikaisin, töissäkin sen huomaa. Ehkä tää lämpötilamuutos oli niin dramaattinen.
Harmillista, että köhä sattui vielä noin huonoon aikaan.. :( :(
SUSA, kyllä vain, reippailun jälkeen tulee kyllä tosi hyvä olo, mutta mistähän mä sen ajan taas taion näin arkena.. ajattelin kyllä, että tuosta sunnuntaisesta voisi tulla ihan tapa, niin hyvältä se tuntui. Mainion Manun jälkeen ehtii vielä hyvin tehdä sen 1½lenkin + painot päälle, että ehtii ruuankin laittamaan.
Toivottavasti ootte saaneet miehen kanssa sovittua! :)
( . ) Täällä ei kummempia, menkat loppuneet. Olo on kyllä kummallinen, ihan kuin menkat olisi vasta tulossa.. hmm.. niskat on kai niin jumissa, että meinaa hiukan huipata ja olo on huono, kovasti olen yrittänyt venytellä, jotta laukeisi.. samaan aikaa tosin mielessä kummittelee, että oiskos sittenkin raskauteen viittaavaa, josko nää oli vain valemenkat.. no samaan aikaan järki kyllä sanoo, että ei noin runsaat voi olla mitään valetta. No, perjantainahan se selviää, kun lääkäri ultraa joka tapauksessa. Mutta älkää suotta asiaa liiaksi miettikö, kyllä sieltä vain niitä uusia munasoluja (toivottavasti) löytyy.
Jotenkin nyt on pelko hiipinyt sisimpään, entä jos tulokset onkin jotenkin tosi huonoja. Eniten oon alkanut pelkäämään, että entä jos vika onkin miehessä.. miten me siitä kestetään, miten mä saan itseni kanssa asian puitua, etten joka riidassa heitä asiaa aina pöydälle, sellainen kun mä vähän oon.. no, liian aikaista murehtia, mutta murehdin kuitenkin.. ;D
Hapsun tavoin kävin salaa vaa' assa ja se sai hyvälle tuulelle, mukava pudotus tiedossa perjantaiksi. Muutama päivä vielä aikaa tsemppailla.. ;)
Mutta nyt matkoihin, heippa!
Naanuli
No niin, taas venähti tää kirjoittaminen, anteeksi rakkaat kanssasisaret.. Mutta nyt on oma kämppä myyty ja huomenna saadaan avaimet sinne uuteen :)! Paarulle kun kyseli, siis muutamme tuohon ihan lähelle, rivitaloon ja neliöitä tulee mukavat 110 m2! Nykyiseen 70 ihan kiva lisä ;) Ja huoneita tulee 5 +keittiö.. Ja sauna. Ikävä puoli on nyt se, että meidän pitää muuttaa nyt syyskuun aikana, ja mulla ei siis nyt yhtään lomaa vaan työn lomassa täytyy kaikki tehdä *huoh*. No, huono olo alkoi maagisesti helpottamaan kun se 12 viikkoa tuli täyteen, ja musta tuntuu että jospa tämä väsymyskin tästä pikkuhiljaa menisi parempaan suuntaan ..
Naanulille ensin vastaan siitä punaisesta " kanavasta" : olisiko vaan ollut niin, että neula raapaissut pois otettaessa ihon pintaa, siitä jää usein sellainen punainen viiru.. Johtuu siitä, että näytteenottaja painaa sillä lapulla liian aikaisin jolloin neulan kärki rapii ihoa..
Uskon, että on tuskaista odottaa, ja varmasti tulokset myös pelottavat. Nuo ovat kyllä sellaisia asioita joita ei saisi riitoihin ottaa, kun yleensä niille ei ko. ihminen voi mitään .. Mutta tietysti ne on sillä tavalla " helppo" ottaa riitaan mukaan, kun tietää että on kipeä aihe.. No, toivottavasti ei mitään vakavaa ole vikana kummassakaan teissä, toisaalta sitten taas sellainen diagnoosi että ei vikaa ei sitten taas ehkä auta tuota tilannetta.. Vaikeita asioita siis :/ Ja mä taidan kirjoittaa aika sekavasti :D. Ja sä olit ollut reipas ja jumpannutkin, oon kade.. No, kyllä mäkin kävin kevyesti reippailemassa eilen, oltiin 1 1/2 h sienimetsässä, teki hyvää kävellä siellä pehmeässä maastossa, tehokasta jalkatreeniä :)
Hapsu, mulla ainakin oli jos jonkinmoista oiretta kun pillerit jätin pois, oli turvotusta ja mielialanheittelyä. Toivotaan että se siitä.. Ja mä kyllä olisin ollut käärmeissäni tosta kummiasiasta, musta 7 kummia on ihan liikaa.. Musta 2-4 on ihan maksimi. Meillä kanssa pohditaan nyt tota kummiasiaa, se pariskunta jota mietittiin on kanssa saamassa maaliskuussa vauvan, laskettuaika on viikon mun jälkeen :D.
Nanne ja mukelo oli ollut flunssassa, toivottavasti pienemmälläkin jo alkaa helpottaa.. Kesäflunssat vaan tuppaa olemaan sitkeitä..
Susa, mä voin lohduttaa, että mä saan aikaan täällä riidan asiasta kun asiasta, onneksi mies pitkähermoinen.. Ja sä aloitit tikuttelunin, toivottavasti bongaat sen kaksi viivaa bdbd! Ja sitten vielä tietysti se miehen kellistys ;)
No,siinä taas vähän kuulumisia, me varmaan aletaan sitten tässä pikkuhiljaa pakkailemaan, saadaan uuden asunnon avaimet huomenna, ja tämä vanha pitää olla tyhjänä syyskuun loppuun mennessä joten tosiaan tekemistä riittää .. Mutta kirjoittelen kun ehdin..
Tuitu rv 13 tasan tänään :D
Sä kasvoit neito kaunoinen jne.. :))
Olenkos vähän huonotapainen, kun en ole tajunnut reagoida synttäriuutiseen lainkaan. *nöyrin anteeksipyyntö*
Nyt siis jälkikäteisonnittelut valtavana läjänä sinne! :)
Selitykseksi kelvannee se, että luin viestisi auton ratissa ruuhkassa istuessa. :) Jälleen kerran on kiva olla täällä anonyyminä, ettei poliisi tule poistamaan ajokorttia. :) Noh, oli ihan älytön ruuhka, liikenne todellakin seisoi, tunnissa (!!) etenin noin 4km (!!), niin oli siinä sitten aikaa avata kännykästä netti ja tsekata mitä on Ellit kirjoitelleet. No kun en sit siinä kuitenkaan käynyt vastailemaan, niin seuraavalla kerralla koneen äärellä tämä tärkeä uutinen oli jo unohtunut. Anteeks anteeks anteeks. Kyllä synttärit pitäs huomioida. Olen huono ihminen.
PALJON ONNEA VAAN PALJON ONNEA VAAN PALJON ONNEA NANNE PALJON ONNEA VAAN!
Toivottavasti söit paljon kakkua! :D
Täällä ollaan edelleen kiireisessä työssä. Varastan tässä hetken omaa aikaa ja palstailen, koska olen päättänyt etten tänään avaa kotona konetta. Saas nähdä miten onnistuu. Olis niin paljon töitä kotona rästissä, ettei kannattaisi paljon koneen äärellä istuskella. :/
Naanuli - Voi surkeus tuota sinunkin tunteiden myllerrystä. Mutta on aivan ymmärrettävää pohtia kaikkia noita asioita. Tosiaan, toivoako että vika löytyy vai toivoako ettei löydy mitään vikaa. Ainakin toivon, että kaikki menee hyvin ja jossain vaiheessa saatte sen kauan kaivatun kakkosen. Ja mistä sitä tosiaan saisi viisautta siihen, ettei riidassa heittäisi sitä kaikkein likaisinta rättiä toisen kasvoille. Siitä digitaalisesta testistä, että miten se toimii? Onko sekin vain kertakäyttöinen vai voiko sitä käyttää kierrosta toiseen? Tai siis kun olen täältä palstalta lueskellut, että siihen jotain tikkuja vaihdellaan ja käytetään monta kertaa. ?? No nythän sulla lienee jo vempain kädessä. Eli miltä se näyttää? Niin ja että miksi tyttö meidän ajoituksella? Eikös poikasolut oo nopeampia mutta tytöt sitkeämpiä? Että jos ihan oviksen aikaan touhuaa, niin pojat vois ehtiä paikalle nopeammin?? Vaiks mistä noita tietää. :) Vielä niistä vaateostoksista. Olitkos ihan vakavissaan siitä yhdessä menosta? Olen monesti miettinyt näitä meidän Ellejä, että uskaltaisinko joskus tavata jonkun teistä... Se olisi aika jännittävää. En ole vielä päässyt vastaukseen itseni kanssa. :)
Mitäs muut tuumii tuollaisesta nettituttujen tapaamisesta???
Tuitulla on kohta muutto edessä. Onnea matkaan. Se on kamalaa ja kestää kauan ja varsinkin sun tilassa ja töiden lomassa en edes halua miettiä sen kamaluusastetta. Mutta on teillä kyllä ihana tilava uusi koti. Kyllä siellä passaa kelliä! :) Vai pahoinvointi helpottaa. Se alkaa sittenkin se keskiraskauden kukoistus sulla, vaikka Naanuli väittikin että se on vain markkinointikeino saada naiset lisääntymään. :)
Hapsu - Kiva, että saitte päivähoitoasiat päätettyä. Tuollainenkin stressaa mieltä kovasti jos ei ole arki järjestyksessä. Ehkä elo siitä tasaantuu ja tiedä mitä sitten tapahtuukaan. :) Tsemppiä. Toivottavasti mielesi on jo parempi.
Ja toivottavasti Susan riidat on jo selvitetty, eikä siitä aiheutunut sen suurempaa vahinkoa. Mitäs sinne muuten kuuluu?? Jokos o meni vai onko tulollaan? Oon vähän ulkona sun kierrosta.
Mun napa on taas kuvitelmia täynnä, joten ei siitä sen enempää. :) Toiveet nousee liiaksi ja viikon kuluttua sunnuntaina sitä taas itketään niitä menkkoja. Tai kyllähän sen jo tietää ens viikon pe viimestään. Mä meen muuten johonkin syöpäseulontaan ens viikon tiistaina. Joku kohdunkaulanhomma muttei papa. Joku mikä tehdään meille kolmekymppisille iän perusteella. Mitäs jos olisinkin raskaana niin haittaisiko se? Mitäs meidän tuleva kätilö sanoo? :) Kuuluuko tuollaiset asiat teille? Niin ja onhan meillä täällä sairaanhoitajakin. :)
Nyt on tehtävä töitä, koska haluan täältä myös kotiin joskus. :)
- Paaru 19/28-29
Mulla mennyt ihan ohi tuo uutinen :( Iso anteeksipyyntö! Ja suuren suuret onnittelut :)!!! Me taidettiin sun kanssa olla samaa vuosimallia, mä tuun sitten reilun viikon päästä perässä ;)
Paaru, musta olis ainakin kiva nähdä, niinkuin jo aikasemmin olenkin todennut, mä luulen että meillä voisi olla aika mukavaa yhdessä :D Ja jos meette ostoksille niin ottakaa mut mukaan, alkaa uhkaavasti nää farkut kiristämään, kai sitä pitää (saa vihdoinkin) suunnata äitiysvaateostoksille.. Ja mä oon sitä mieltä, että poikahan sieltä tosiaan olisi Paarulle tulossa tuon ajoituksen suhteen, jos ette sit to-pe yönä laittaneet simppoja liikenteeseen ;)
tiiättekö mikä mua muuten usein täällä naurattaa? Että tää on ainoa paikka missä ainakin meikäläinen kertoo/on kertonut näin avoimesti ja yksityiskohtaisesti milloin on harrastanut sänkypuuhia :D
Naanulille voimia tosiaan, ja toivottavasti sieltä tulisi jokin helpottava tieto..
Missäs muut?
Tuitu rv 13+1
taas viikonloppu lähestyy ja tekemistä riittäisi! etenkin siis kaikki opintojen projektit odottaa. ja ne ainaiset kotityöt. tosin lieko hormoonien tekoa tämäkin, siivousintoa löytyy paljon, mulla on pesänrakennusvietti päällä vaikkei ole vauvaakaan tulossa.
eilen kävi kummipoika kyläilemässä, mies kaappasi vauvan samantein ja hyysäsi sitä reilusti yli tunnin, oli todella tuttu näky=) tuo mies saa vauvan kun vauvan nukahtamaan syliinsä...se on luotu isäksi, ja taas vaihteeksi mietin miksi hangoittelee vastaan kun niin paljon tuntuu vauvoista ja niiden kanssa olosta pitävän...
koitin jo vähän aiheesta naljailla, mutta ei se kommentoi, niin en tiedä yhtään missä mennään....=O
tuosta nettituttujen tapaamisesta....ettekö ole ikinä ketään näin tavanneet? mulla on tuossa aviomieskin netin kautta =P oli jopa aika iso kaveripiiri tätä kautta nuorempana, jota siis tavattiin säännöllisesti.
vaikka kyllä sitä aika pitkään mietti ennen ekaa tapaamista, ja sitten meni aina jonkun aiemmin tavanneen mukana kun tuli uusia naamoja mukaan. olenkin pitkään harmitellut kun ne ystävyyssuhteet pääsivät katkeamaan lähes yhtä nopeasti kun syntyivätkin.
Naanuli: nyt on pakko udella tuota sinun mietintämyssyn sisältöä...mikä asiassa olisi ongelmana jos miehessä olisi jokin vika? tai siis jos vikaa löytyy niin onko väliä kummasta?
molemmista johtuvia ongelmiahan nykyään hoidetaan erittäin hyvillä tuloksilla...
titenkin toivotaan että mitään vikaa ei ole ja vauva saa alkunsa hyvin pikaisesti, itse kuitenkin näkisin parempana että syy selviäisi jos raskautuminen vielä venyy, onhan asia helpompi hoitaa jos on selvillä kohde mitä hoidetaan...?
ymmärrän että jännittää ja jopa pelottaa tulokset, ja silloinhan kaiken kyseenalaistaa. lähetän täältä roppakaupalla onnea ja kärsivällisyyttä matkaan, hyvissä käsissä te olette ja uskon että tavalla tai toisella päädyn vielä tuskastelemaan turvotuksia ja tiellä olevaa mahaa ja nauttimaan pienistä potkuista ja isoista synnytyskivuista ;). se päivä tulee vielä!
Nanne: synttärionnittelut täältäkin, oikein nolottaa kun ei tajunnut onnitella aiemmin, kyllähän mä sen viestin kuitenkin muistan lukeneeni!
toivottavasti flunssa siellä alkaa jo hellittämään, meillä taitaa olla vasta tulossa, mies ainakin puheli siihen suuntaan.
Susa: mites se teidän riita? oliko jo unohtunut illalla? meillä usein niin että minua jää vaivaamaan ja mies on jo unohtanut koko asian, kai se on aina siitä kiinni kumpi tuntee itsensä loukatuksi, tai esim. tämä vauva-asia, eli kummalle asia on tärkeämpi...
tuitu pääsee muuttamaan, kuulostaa ihanalta! kuten sanoin, täälläkin on pesänrakennusvietti pahimmillaan, eli mikäpä olisi mukavampaa kun uusi koti...tosin väliaikaista hoitoa tähän saan kun äitini muuttaa, tosin vasta marraskuussa, mutta pääsen kuitenkin siinä auttamaan ja sisustamaan=) mussa on aina elänyt pieni sisustaja! seuraavaksi suunnataan tutkimaan erilaisia kylppärijuttuja kun uuden asunnon kylpyhuone menee uusiksi silloin ennen äidin muuttoa, ihanaa, edellisestä tilaisuudesta valita laattoja yms. onkin jo melkein kaksi vuotta.
Paaru: kyllähän nuo kaikki naistentautien jutut kuuluu kätilöille. mutta nyt ei vielä löydy asiantuntijuutta kyseiseen aiheeseen, jos näyte otetaan kohdunsuun sisältä niin siitä voi olla haittaa raskaudelle, jos taas ulkopinnoilta niin ei pitäisi tietääkseni olla ongelma(tietenkin riippuu millainen näyte). sinuna kysyisin asiasta kun sinne menet...jos on riski juttu niin voithan aina jättää väliin, tai yleensä tällaisista paikoista löytyy myös tuo ultra! eli katsokoot sillä onko vauvaa tulossa vai ei jos epäillyttää aihe...
meillä: ei oikein mitään uutta, eihän täällä ole yritystäkään niin mitäpä tässä kommentoimaan! sain kaiken muun hormoonien heilahtelun lisäksi " ilokseni" hiivatulehduksen. että rattoisaa on ollut, tänään onneksi rupeaa helpottamaan... oma mieli ailahtelee päivittäin, toisena päivänä vain odotan lähtölupaa, toisena päätän ettei vauvaa tehdä opintojen keskelle...plaah, eli edelleen heilahtelee.
eilen kuulin että seinänaapuriin tulee vauva maaliskuussa...että näin...
palaillaan taas...-hapsu- *toivoen että muisti kaiken...*
siellä piti siis olla että naanuli päätyy...eli päädyt ei päädyn...tai no toivon mukaan minäkin =P pahoittelen päätä nopeampia sormia...
Ja kiitoksia synttärionnitteluista, juu siis 28 vuotta tuli täyteen eilen... Vuodet vaan vierii =)
Kauheesti oli viestejä kertynyt, nyt kun vaan muistais mitä kellekin piti kommentoida, kun ei tullut muistiinpanoja tehtyä... No, koetetaan!
Tuitulle onnitteluja kun asunto oli mennyt kaupaksi ja pääsette uuteen kotiin ens kuussa! Me muutettiin kun olin rv 22, silloin oli kyllä jo aika kömpelö olo ja aika mojovasti kaatusinkin kun yksin pakkailin laatikko viidakossa tavaroita... Mutta onhan se ihanaa, kun pääsee uuteen isoon kotiin laittamaan sitten vauvalla kaikki valmiiks... Hmm... Taidan olla vähän kade =)
Naanulille malttia odottaa niitä tuloksia! Muistan itse pelänneeni kanssa enemmän jotenkin sitä aikanaan, että vika olisi miehessä, kun mies oli joskus sanonut haluavansa ehdottomasti biologisia lapsia, niin pelkäsin, että mitä jos mies ei voikaan saada biologisesti lapsia... Itselle kun olisi luovutetut solutkin käynyt ihan hyvin taikka adoptio. Koskas sulla olikaan se seuraava käyntiaika?
Susalla oli ollut jotain riitaa miehen kanssa =(... Jokos sovinto on saatu aikaiseksi, toivottavasti! Me ei oikein miehen kanssa saada riitoja aikaiseksi, no hyvä tietty niin, sellaista pientä, et mies esim unohti joku aika sit sanoo, et mulle oli tullu tekstari vanhalta ystävältä, joka kyseli et oonko kotona, jos tulee käymään, no onneks ku satuin huomaa, et mun puhelin oli oudossa paikassa, ni sit mies sano, et ainiin, sulle tuli aamupäiväl viesti... Ystävä onneksi ehti vielä poikkeamaan meilläkin. Silloin kyllä jaksoin muutaman minuutin mököttää, mut siinä se sitten...
Paarulle oli kovasti muut povannut poikaa... Siis mitenkäs se meni, siis olikos teillä oviksen aikaan " treffit" kammarin puolella? (heh=)) Meillähän kun tyttö on saanut alkunsa inseminaatiolla niin, että ovulaatio tapahtui puoli tuntia toimenpiteen jälkeen, että se siitä teoriasta, että oviksen aikaan tulee poikia =)
Hapsulle kovasti lukuintoa koulutöihin! Kyllä se mies aikanaan lämpenee tuolle vauva-asialle! Tuo " siedätyshoito" saattaa tehota yllättävän piankin =)
No, toivottavasti muistin edes puolet! Huomenna vielä ehdin tänne, mutta sitten vasta viikon päästä kun mennään mun vanhemmille noin viikoksi... JOten pitäkäähän palsta pystyssä sillä aikaa!! Ainiin, siitä vielä, että jos tavattais... Koskaan en ole ketään nettituttua tavannut, mutta te vaikutatte kyllä ihan tapaamisen arvoisiltakin, joten ehkäpä jonain päivänä vielä tavataan, viimeistään sitten kun meillä kaikilla on se oma Elli =) (niin tai se Eelis, kun tuo Elli jo löytyy =))
Nanne kp jotain ja yk 4
Joko PAARUlla on puntari hankittuna? Aamulla oli mukava lukema viime viikkoon verraten, kilo tippunut! :) Mutta otettaessa huomioon viime viikon menkkaturvotus, niin pudotus ei todellisuudessa ole noin suuri. Ja onhan tässä vielä matkaa ennen lomaa- lukemiin, mutta sinne päin kuitenkin menossa, hyvä niin. :) Illalla käytiin esikon kanssa pyöräilemässä, aamulla tilasi illaksi lenkin. Sen jälkeen vielä punttailin ja tein vatsat ja selät. Olin kyllä ylpeä. Puntti-vatsa-selkä-treeniä jaksoin tehdä lähes ½tuntia.
TUITU, varmaankin kyse on juuri tuosta " raapimisesta" , nyt nimittäin iho irtoaa siitä " kanavan" kohdalta. Hassua, ennen ei ole koskaan näin käynyt ja aika usein on kuitenkin verta otettu. Hyvä tietää, ensin kyllä vähän jo säikähdin.
Teillä siis muutto lähestyy, se on kyllä ihanan kamalaa aikaa. Vaikka kuinka muka laittaa kaiken turhan roskiin/kierrätykseen/kavereille, silti uudesta kodista sama määrä vähintään jakautuu noihin pisteisiin.. Olikos sulla vielä esikosta tavaraa tallessa vai meneekö kaikki uusiksi?
Mä oon muuten myös miettinyt tuota, että empä ennen ole tuntemattomulle juuri kertonut, milloin meillä peittojen alle eksytään... ;)
Yhden kaverin kanssa asiasta kerran puhuttiin, ja todettiin, että kun kuulee toisen kertovan, milloin on sänkypuuhia harjotettu, niin edes ajattele mitä siellä on tehty, ajattelee vain, että vauvaa siellä on tehty. Kaverin miehelle kun oli kamalaa, että kaveri edes kertoi, että yrittävät.. ehkä miehille seksi on niin erilailla visualisoivaa..?
NANNElle täältäkin onnea, miten mäkin sen menin unohtamaan!? Vaikka lukiessa vielä ajattelin, että pitäisi muistaa.. :/ No, eipähän kaikki onni sitten kasaannu samaan päivään, sitähän tarvitaan joka päivä. :)
Tänään mennään ultraan ja perus kopelointiin. Mies tulee mukaan ja jotenkin tuntuu kummalliselta ajatella, että on tutkimuksen ajan huoneessa.. :) Ihan itse kyllä häntä pyysin, haluan, että kuulee juttuja suoraan lääkäriltä jne. Ja onhan tuo jo kerran ollut mukana alakautta tehtävässä ultrassa, joten ei uutta ole. Nyt vain toivon, että rakkula olisi hyvässä kasvuvauhdissa, ovis laskennallisesti ma-ke välillä, nyt kun noissa kierroissa on ollut aika vaihteleva.
PAARU, aivan totta, tuolla ajoituksella on suurempi mahdollisuus poikaan, ellette sitten varmistelleet ennen ovista.. ;) Jotenkin onnistuin ajatukseni sekottamaan (ei niin kovin uutta mulle..) Mutta sanotaanko, että jompi kumpi sieltä tulee.. :D
Toivotaan, että ne toiveet tietää oikein. Vaikka jaan myös tuon tuskan, ettei haluais niiden nousevan, kun pudotusta pelkää niin kovasti.. :( Mutta silti bd bd
HAPSU, luulenpa, että mies on pehmentymään päin, nyt vain tarvitsee odottaa ja antaa ajankulua, niin helppoa kuin se onkin.. ;)
Ymmärrän kyllä hyvin tuon tuskailun tulevaisuuden kanssa, samaa täälläkin harrastetaan. Meiltä kanssa tänään lähtee hakemus esikolle tammikuusta hoitoon. On siis neljä kiertoa aikaa tärpätä, sitten tulee tauko. Mies jäisi kyllä vielä kotiinkin, mutta samaan aikaan minusta tuntuu, että tähän väliin on saatava rako. Sovittiin, että jos ei saada siitä pk:sta paikkaa, mihin haetaan, niin sitten jäävät kotiin. Samoin vähän riippuen siitä, millaisia ennusteita me nyt saadaan tuolta lääkäriltä..
Se DIGIOVISTESTI on yllättävää kyllä yhden kierron kone, mikä oli mulle pettymys. Eli testin mukana tulee 7 tikkua ja uusia tikkuja ei saa (maahantuojan mukaan patteri ei riitä, mutta käyttöohjeissa kuitenkin lukee, että edellisestä pakkauksesta ylijääneet tikut voi käyttää uuden laitteen kanssa, joten miten se on mahdollista, jos patteri ei riitä..?).
Tuon testin hyvä puoli on selkeä näyttö, on joko plus tai miinus, ja että testin voi tehdä heti aamusta, suurinta osaa ei saa, joten 4h pidätys ennen testiä tuppaa olemaan tuskallisen mahdotonta.
Laite näyttää lähes kuumemittarilta, toiseen päähän tulee se testitikku, johon sitten pissitään/ kastetaan purkkiin. Esikosta se vaikutti hammasharjalta.. kysyi, että mennäänkö hampaanpesulle..?
Ensi viikolla saatte sitten käyttökokemuksia..
TAPAAMISESTA, mä oon tavannut lähemmäs sata ihmistä livenä netissä tutustumisen jälkeen.. ja täälläkin tuo aviomies on aikoinaan netissä tavattu *vilkutus HAPSUlle*, pelailtiin yhdessä alkuun, sitten vaihdettiin sähköpostio:t, sitten jo puh.numerot ja lopulta (puolen vuoden päästä) tavattiin ja siitä se sitten lähti.
Varsinkin äitikavereita on netin kautta tullut runsaasti. Eli valmiina ollaan kuin partiopoika. Mutta ehkä ensin vaikka kahvikupin äärellä ja vasta sitten vaateosastolle..
Sitä vain jäin miettimään, että pitäiskö sen jälkeen harkita jotain suljettua listaa, kun tapaamisen jälkeen jutut menee ehkä vielä helpommin henk.kohtaisiin..
Mä jatkan toiseen viestiin omaa napaa, jos en nyt, niin sitten puolen päivän aikaan..
Naanuli
*Lähtöpaino 102kg
*Paino kesän jälkeen 96,3kg
*Paino tänään 95,2kg
*Muutos viime viikkoon -1kg
*Syyskuun tavoitteeseen 5,2kg
Pikamoikkaus vaan.
Lähinnä siksi, että Nannelle hei hei ja hauskaa viikkoa äidin luona. Muuta en ehdi kommentoida, koska työt painaa päälle, mutta tämä oli pakko tulla sanomaan, jos vaikka ehtii Nanne lähteä reissuun ennen kuin seuraavan kerran koneelle ehdin.
Jatkuu viimeistään huomenna tämä kirjoitus.. :)
Aurinkoista perjantaita!
- Paaru
ja koko viikonlopun ajan on vieraita, joten ei mitään saumaa silloinkaan. Kirjoittelen siis maanantaina lisää, nyt lähden kohti lääkäriä.
NANNElle ihanaa hemmotteluviikkoa äidin helmoihin! :)
Ja muille mukavaa viikonloppua, nautitaan kirpeistä keleistä, PAARU etenkin.. ;) ;) Me matkataan vielä illalla katsomaan ilotulitukset, toivottavasti sää pysyy yhtä hyvänä. :)
Naanuli
Täällä pakkaillaan, sunnuntaina siis ajellaan mun isän luo, eikä äidin, niin kuin kaikki oletti =) Hih... =) Saa pakata jo villavaatteetkin mukaan, kun matkataan yli 900 km pohjoiseen päin! Saapas nähdä, joko sataa lunta tällä reissulla! Mutta palailen viikon päästä lauantaina todennäköisesti, joten sitten " nähdään" ... Voipi olla, että on pakko käydä lukasemassa teidän viestejä jossakin reissun aikanakin!
Mutta aurinkoista perjantaina!
Vaa' an jätin suosiolla väliin, kiitos sen ihanan suklaakakun...
Nanne
Onpa taas ollut palstalla hiljaista viikonloppuna. No, enpä ole itsekään käynyt kuin nyt vasta. Kone kiinni ollut koko viikonlopun. Olen ahkeroinut remontin kanssa. (!!) :)
Tuitu - Mites iso maha siellä jo on? Siis näkyykö raskaus jo, vai onko mahan isous samaa kuin minullakin. :) Oletko tähän asti selvinnyt entisillä vaatteilla? Mä olen kanssa miettinyt tätä netissä seksielämän jaarittelua. Aika outoa. :) Harvemmin sitä tosiaan kenellekään aktejaan selittelee.. Mutta kun siitä nyt taas tuli puhe :), niin kerrottakoon, että ei, me ei laitettu simppoja matkaan ennen miehen reissunlähtöä silloin viikko sitten, vaan ainoastaan su-iltana yritettiin ehtiä mukaan.
Hapsu - Vau, edes hormonit ei saa minussa aikaan siivousintoa. Olen kade! :) Joko teillä koti kiiltää? Meillä ei, ei nyt, eikä ole ikinä kiiltänytkään. Oon vähän laiskanlainen tuon siivouksen kanssa.. :/ En oo muuten ikinä tavannut ketään kenen kanssa olisin netissä jutellut. Toisaalta, tämä on myös ensimmäinen kerta, kun netissä enemmän juttelen kenenkään kanssa. En ole chattaillut kuin joskus 7v sitten parin kuukauden ajan, enkä ole ollut aktiivinen millään keskustelupalstalla ennen tätä vauva-palstaa. Taidan olla luonnonoikku tähän aikaan maailmassa? Pitää tosiaan mun kysyä tiistaina testissä, että eihän siitä mitään haittaa ole, jos vaikka olisin raskaana (mitä tuskin olen, ks. oma napa).
Naanuli - OHO! Sullahan on ollut aktiivinen nettielämä! Niin ja onnittelut hienosta pudotuksesta! Mites gynellä meni? Näkyikö ultrassa hienosti kehittyvä munasolu? Mitä lääkäri tällä kertaa sanoi? Mitäs mies tuumasi kun mukana oli?
Nanne - Joo, tosiaan, jos raskaana on, niin melko suurella todennäköisyydellä sieltä tulee tyttö tai poika. :) Toivottavasti pääset reissun aikaan käymään palstalla moikkaamassa ja kertomassa onko lunta näkynyt. :)
Susa - Missä ihmeessä olet???? Nyt palstalle! Toivottavasti ei ole sattunut mitään ihmeellistä, kun ei ole niin moneen päivään näkynyt. (Neuroottinen Paaru kehittelee kauhukuvia..)
ON: Meille ei kuulu mitään uutta. Paitsi että olen taas luovuttanut toivon tämän kierron osalta. Ei yhtään tunnu siltä, että voisi olla onni potkaissut. Lähinnä tuntuu vain ihan tavalliselta menkat alkaa sunnuntaina -kierrolta. Tylsää taas tämäkin. Minäkin muuten Hapsun tavoin sain kuulla pari päivää sitten että tuttava saa vauvan maaliskuussa. Olin kyllä iloinen hän puolestaan, mutta miehelle tirautin kyyneleen ja surin sitä, että miksen minäkin kun KAIKKI MUUTKIN! Näitä vauvoja nimittäin tulee tässä lähikuukausina taas aika paljon tuttavapiiriin. :/ Kivaa, mutta meille kans!! Jeps, mies tulee kohta kotiin ja sit saa ruokaa! Jee.
- Paaru
maanantain velvollisuudet takanapäin. mieli maassa ja maha kipeänä. aamupäivä oli opintoja ja sitten käytiin kelassa. nyt meni mies työhaastatteluun, jos vaikka paikkaa vaihtaisi.
osaakos joku sanoa kauanko kelassa kestää päätöksistä tehtyjen valitusten käsittely? meillä oli hakemus ensin kaksi kk ja tuli kielteisenä takaisin, ja tänään siis vein valituksen...kauankohan saa nyt odottaa...? vähän mietityttää myös onko nuo valitukset ihan yhtä tyhjän kanssa, olisikohan vain pitänyt tyytyä saamaansa päätökseen.
eilen oli kummipojan kastejuhlat, tunsin itseni hieman sumutetuksi kun olin itsekin haaveillut sylikummin roolista, olin saanut kuulla että vanhemmat pitää itse vauvaa, mutta toisinpa kävi, taisin olla ainoa jolle tuli yllätyksenä että menikin toiselle kummitädille, ja meitä kummeja tuli yhteensä 7....enpä koe rooliani enää kovin tärkeäksi, mutta on se ainoa kummipoikani joten yritän parhaani....
isäntä ei ilmaissut saaneensa innostusta siitä pienestä vauvasta, koitin kyllä kysyä kun aiheesta ei meillä ole taas pariin viikkoon juteltu ollenkaan. en saanut miestä juttelemaan enkä sitten tentannut... olisi vain mukava tietää missä mennään kun itse järkkäilen kaikkea opintoihin liittyvää niin kauaskantoisesti...juuri vasta alkoi tämä vuosi ja jo suunnitteilla on ensi kesän mahd. opinnot....
se ettei mies halua vauvaa nyt tuntui jotenkin niin lopulliselta, että oma mieli kääntyy siihen että " käydään sitten opinnot kokonaan ensin" .... tiedän ettei se ole niin mutta siltä se tuntuu. en ole varma haluanko kaikkea sekoittaa yrityksellä vuoden päästä jos nyt haen lapsille pk-paikan yms. jotenkin minusta nyt oli hyvä aika, mutta jos ei nyt niin en ole ihan varma onko vuoden päästä hyvä...ainakaan siihen asti en halua haaveilla, niin kaipa siksi jo pikkuhiljaa itse hautaan koko haavetta....
pillerin pois jättöön olen kyllä ollut tyytyväinen, mieli on parempi ja jotenkin syömisten säännöstelykin helpompaa, kilot on kyllä silti tiukassa mutta ehkä nekin ajan kanssa.
eilen oli ovulaatio, esikoisen jälkeen ovat tuntuneet aivan selvästi. tunnetekos te muut oviskipuja???
tämän päivän fiilis oli vaan että menipä sekin hukkaan=P mutta ei hätää mä olen kuin karvinen, maanantait ei oo mun juttu, huomenna varmaan jo parempi fiilis.
tänään jostain syystä ollut vatsa hirveän turvonnut ja siksi siis olo siltäkin osin hankala...onneksi ei paljoa tekemistä illalle niin saa ottaa rennosti, suunnittelin että saunoisin tänään, saisin ihan omaa rauhaa ja hellivää lämpöä...mies on sairaslomalla ja sekin jatkuva kotonaolo ottaa vähän hermoon...
paranemisia kipeytyneille ja tsemppiä muillekin. pahoittelen tulipas aikamoinen valitusvuodatus....
-hapsu- kp 14/?? yk000 =)