**SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN viikko 35**
Uusi viikko ja uudet kujeet...
Aloitin pinon näin aamutuimaan, kohta pinkaisen herättämään lapset ja alkaa taas arki. Viikonloppu hurahti pihatöitä tehdessä ja iltaisin töllötettiin lasten nukkumaanmenon jälkeen kullan kanssa pari leffaa. Pedin puolelle ei päästy, minulla on näköjään keskenmenon jälkeen nää ekat kuukautiset tosi pitkät (vuoto kestänyt 7 vrk, ei mitään äärettömän runsasta enää mutta kuitenkin), blääh. Saisi jo pian loppua että pääsisi pian touhuihin.
Eipä muuta kuin mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!
Tanni ja kp 8
Kommentit (25)
Hei!
Olen kolmen lapsen äiti, ja nuorimmainen on nyt 5kk. Eli varsinaisesti en kuumeile vielä, mutta ahkerasti luen (ainaisena painonvahtijana Ellejä ja suurperhekuumeilijoiden) kuumeilupalstaa. Neljäs on haaveena, todellakin =)
Minä huomasin suonikohjut vasemmassa jalassa jo 8:lla luokalla! Voi sitä itkua =( Olen aina kulkenut pitkissä housuissa ja korkeintaa capreissa. Aluksi suonikohjut olivatkin kosmeettinen haitta, mutta jo ennen raskauksia vasen jalkani oli todella kipeä. Siihen nähden kuinka kipeä jalkani oli, kohjut näyttivät pieniltä... Ja kaksi ensimmäistä raskautta. Auts. Vaikka kuinka käytin tukisukkahousuja, niin vasenta jalkaa särki raskaudet läpeensä.
Toisen raskauden jälkeen kuulin ruiskutushoidosta. Vasemman jalan ruiskutushoito maksoi muistaakseni 1200¿, siis tosi kallista. Kela maksoi 100¿ takaisin. Ei tullut yhtään sairauslomaa, ruiskutuksen jälkeen sain määräyksen liikkua. Lääkäri oli tosi mukava, sanoi, että ultralla vasta näkee kunnolla vauriot, ja ei ihmetellyt minun särkyjäni yhtään! En usko, että kukaan lääkäri olisi julkisella puolella suostunut edes kunnolla tutkimaan jalkojani kun ei ne nyt niin pahoja ulospäin olleet ne meikäläisen kohjut...
Kustannettiin koko leikkaus siis omasta pussista, ja kyllä kannatti! Onneksi oli säästöjä, ja ne kannatti kyllä leikkaukseen laittaa. Mun elämänlaatu parani TODELLA paljon, kun iltaisin ei ollut särkyjä tai levottomia jalkoja. Mä onneksi selvisin vain yhdellä ruiskutuksella. Mutta ruiskutuksesta on jo aikaa, mä kävin sairaala Laserissa Lauttasaaressa.
Kolmannessa raskaudessa ei jalkoja särkenyt yhtään, eikä kohjut edes pahentuneet, lopullisesti. Raskausaikana kyllä oli turvotuksia kohjujen kohdilla, mutta nyt jalat näyttävät jo ihan normaaleilta.
Muistan ikäni, kun ekaa kertaa katsoin suonikohjuttomia jalkojani. Vau! Pienet arvet ovat vieläkin ruiskutuskohdissa, mutta nyt käytän jo polvimittaisia housuja ja hameita. Että eläköön suonikohjujen ruiskutushoito!
Terveisin Anttusanttu kera lasten P03 T04 T07
On tämä omituista, ei taida ovis olla käsillä, vaikka lupaavia tikkuja olenkin saanut, mutta liian kauan niitä tulee! Tänään just tikutin, ja sain oikein terhakan, sen parempaa plussaa ei ovis testiin voisi saada, ja taisi olla siis keskiviikon tikutus eka ja nyt siis lauantai...
Eli taitaa olla niin, ettei ole mitään jännitystä ilmassa, vaan siitä km' sta hormonitaso vieläkin korkea, ja tuo ovistikku näyttää sen takia noin:(
Että höh höh vaan!
Meriutu, sullako on sama juttu.. merkillistä. Oliko sulla ultra ens viikolla - kysy siitä ovistestin pitkästä positiivisuudesta!Toisethan sanoo että ovistesti voisi näyttää alkavan raskauden, jos sulla olis kyse siitä? omalla kohdallani en usko sen mahdollisuuteen.
VAIKKA eilen aamulla ihmettelin että join ed.iltana yhden oluen, niin äklö olo oli aamulla - siitä. Tänä aamuna ihmettelin samaa juttua, tosin en juonut sitä olutta.. Mutta lievästä äklötyksestä huolimatta en usko sen olevan merkki raskaudesta.
Oliviaana, km tapahtui 9.7 ja rv 6+5 Eli ennätin olla ihan kunnolla raskaana. (omasta mielestäni tuo oli jo kunnolla..)
Niin, jännätään sun tärppipäivääsi yhdessä, kiva kun on selkeä vuoto...
Vaatesaldo oli tytölle yhdet farkut Kappahlista, löyty riittävän sutjakka malli, joka kelpas tytölle itselleenkin. Se kyllä sit sano ettei hän taida ottaakaan näitä housuja (oltiiin jo sadat kokeiltu) - meinasin pelihousut repiä - sanoin ihan rauhallisesti että kyllä se on niin ettei me enää muualta haetä housuja, kun täällä ollaan 4 liikettä koluttu, että jos nyt ei käy nuo housut mitkä sustakin oli hyvät, niin jäät ilman. Että se mikä on tarjottu on annettu. Ja jos et ota, muutakaan ei nyt tule tilalle.
No sit ostettiin, ja myöhemmin oli ihan onnellinen että ostettiin ne. Mitä ne lapset odottaa löytävänsä, jos hyvät on, miksei niitä vois ostaa heti??? Siksi kai että äitinsäkin on uskomaton pulaaja:) huh huh!
Mullakin on vielä kovin kesken kaappien koluaminen. Pojalle pitäisi ostaa hyvä talvihaalari, joka kestäis ulkoleikit ym. Onko antaa hyviä vinkkejä? Onko teillä kokemusta niistä jesper junior haalareista - hintahaitari jotai 60-80¿. perusversio edullisempi ja se jossa on se erittäin kestävä alaosa (jota moottorikelkkahaalareissa käytetään) on sitten kalliimpi. Mikä kannattais ostaa. Ulkoillaan paljon, monenlaisissa olosuhteissa..
Tervetuloa joukkoon vaan anttusanttu! Kiva että sulla oli hyvä kokemus suonikohjujen ruiskutushoidosta! Se on totta, ettei moni varmaan usko kuin kipeitä ne on, ainoastaan vain niiden kinttujen omaaja:)
Jes, mukavaa lauantaita kaikille, kirjoitellaampas vähän ahkerammin, ollaan pudottu jo toiselle sivulle...
Kävin aamutuimaan ultrassa ja follikkelin kasvu oli tyssännyt kokonaan. Eli ei mitään kasvua viime to ultran jälkeen. Peli on siis menetetty tämän kierron osalta. Nyt pitäisi aloittaa taas primolut-kuuri, jotta saa vuodon alkamaan ja seuraavaan kiertoon sitten kaksi clomia.
Ei saisi olla pettynyt, koska monilla ei ole yhtään lasta ja saavat käydä paljon isommat hoitoruljanssit läpi, mutta jotenkin fiilis laski väkisinkin.
Väistämättä puskee mieliin, että onko tässä hormonien pumppaamisessa mitään järkeä. Meillä on kuitenkin kolme ihanaa ja tervettä lasta.
Parempaa viikkoa teille muille ja plussatuulia :D!!!!
Meriutu -yrittää kääntää ajatukset muihin asioihin- kp.18
Viikonloppu meni mukavissa merkeissä. Perjantai-ilta meni pojan futispeleissä, lauantaina oltiin koko päivä Särkänniemessä ja sunnuntaina käytiin ratsastamassa ja sitten vaan löhöiltiin loppupäivä. Meidän 2 vuotias katseli ihmetyksen vallassa isoja hyppiviä delfiinejä siellä delfinaariossa. Upeitahan nuo ovat.
Voi meriutu, viikkosi ei alkanut parhaalla mahdollisella tavalla, mutta olosi varmasti kohenee. Toivottavasti saat ajatukset vähäksi aikaa johonkin muuhun mukavampaan.
Täytyykin muuten käydä tosiaan kurkkaamassa odotuspuolella omppuäipän, soffalan ja niiloakselin kuulumisia...
Mä ei tiedä mutta nyt lienee otolliset ajat meilläpäin. Mutta eipä ole haluttanut toivotulla tavalla. Kun nyt ei vaan taas ole oltu sillä tuulella.Hoh hoijaa!! Näinköhän tää nyt sitten meneekin. Mukavaa viikon alkua kuitenkin kaikille!!
Et ole sattunut enää tänän leikkimään tuon ovistestin kanssa? Nimittäin minä Olen :O. Ja plussaa näyttää vielä tänäänkin. Ihan outoa ja ärsyttävää. Pelkään, että elimistö ja hormonitoiminta on mennyt lopullisesti sekaisin. Joka paikassa toitotetaan, että LH-huippu voi mennä muutamassa tunnissa ohi ja, että testi saattaa näyttää plussaa vaan hetken. Onko tämä nyt enää normaalia, jos monta päivää on plussalla?
Oliviaanalla alkaa myös tärppipäivät lähestymään, jos kerran tädin olet saanut karistettua kintereiltä. Pidetään peukkuja! Ja kirjoittelit kaappien siivoamisesta. Mä siivoilin myös yksi päivä lasten vaatekaapit. Oma olis vielä työn alla. Jotenkin lasten kaappeja on paljon kivempi siivoilla kun omaansa. Mulla aina löytyy niin iso kasa noita kaapissa kutistuneita vaatteita :)
Viikonloppua odotellessa, Meriutu