Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä tytölle korvikset? MIELIPITEITÄ, pliis.

Vierailija
26.08.2007 |

Meillä on eskarilainen, joka on alkanut nyt mankua itselleen korviksia. Ensimmäinen reaktioni oli, että ei tule kuuloonkaan. Sittemmin olen alkanut miettiä, voisiko sittenkin jo luvata. Parilla hyvällä ystävällään samassa eskarissa on jo korvikset ja Etelä-Euroopassahan ne pannaan kai suurinpiirtein synnärillä.

Mieluusti kuuntelisin kuitenkin av:n auktoriteetteja tässä asiassa. Eli keskustelua, pliis.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviksia ehdottomasti ei ennen kuin lapsi pystyy itse OIKEASTI päättämään asiasta seuraukset huomioon ottaen, esim. huolehtimaan desinfioinnista alkuvaiheessa. Eli varmaankin joskus n. 11 - 13 vuoden iässä, jos haluavat.

Taustatietoja perheestä (sitä auktoriteetikäsitystäsi varten): 2 tyttöä, (vanhempi eskarissa), asumme maalla, vanhemmilla korkeakoulututkinto ja ikä kuuluu haarukkaan 35 - 44 vuotta, avioliitto.

;) ;) ;)

Vierailija
2/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäiselle laittaa. Tosin mulla on huonoja kokemuksia au pair -vuosilta asiasta, kun perheen viisivuotias sai manguttua korvikset itselleen, niin joku sen kaveri repäisi korviksen riidellessä irti, niin että korvanlehti repesi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen olisin sanonut, että eskari-ikäisellekin ok. Uusien reikien puhdistaminen oli kuitenkin sen suuruinen " urakka" , että suosittelin odottamaan muutaman vuoden. Noin 9v on minusta ok. Aina on olemassa myös riski ,että reijät tulehtuvat (tosi pahasti), joten siksikin on parempi, että lapsi vähän isompi

Vierailija
4/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Korviksia ehdottomasti ei ennen kuin lapsi pystyy itse OIKEASTI päättämään asiasta seuraukset huomioon ottaen, esim. huolehtimaan desinfioinnista alkuvaiheessa. Eli varmaankin joskus n. 11 - 13 vuoden iässä, jos haluavat.

Taustatietoja perheestä (sitä auktoriteetikäsitystäsi varten): 2 tyttöä, (vanhempi eskarissa), asumme maalla, vanhemmilla korkeakoulututkinto ja ikä kuuluu haarukkaan 35 - 44 vuotta, avioliitto.

;) ;) ;)

sanoo ap, jonka perheessä on 2 tyttöä, vanhempi eskarissa, vanhemmilla korkeakoulututkinto ja ikä kuuluu haarukkaan 35-44 ja avioliitto. vain maaseutu puuttuu...

Vierailija
5/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin että saa kun täyttää seitsemän, jos silloin haluaa. Itse sain kun menin kouluun ja se oli ihan sopiva ikä.

Vierailija
6/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle eskarilaiselleni en edes ajattele moisia vielä, eikä ole kyllä pyytänytkään - eikä yhdelläkään eskarikaverillakaan ole vielä sellaisia turhuuksia nähnyt. Prinsessaleikkejä voi leikkiä ilmankin...

Vierailija
7/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kun pääsee ripille niin saa jos vielä haluaa.

Sai tämän päähänsä kun sukulaistyttö sai korvikset ennen rippileiriään. Nyt pojan kaveri 4v tyttö saa reijät/korvikset synttärilahjaksi. Lupasin ostaa tuolle tytölle sitten hienommat korvikset kun " hoitokorvikset" voi vaihtaa.

Mutta omat lapseni, sukupuoleen katsomatta, saavat ne ripille päästyään, jos haluavat.

Vierailija
8/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auktoriteetti oli VITSI! Nehän kysyy kaikissa kyselytutkimuksissa noita taustoja.

T. Lähes sinulle identtinen vastaaja

Vierailija
9/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla tytöillä on korvikset ja ovat saaneet ne ollessaan 6-10v. Ei se reikien puhdistaminen ole hirvee urakka vaikka lapsiakin on näin monta ;o) Ja mitään ongelmaa (esim. tulehtuminen tai märkiminen) ei ole meillä esiintynyt.

Ihan 2v en korviksia laittas, mutta tuossa 5v ylöspäin ois varmaan sopiva ikä.

Vierailija
10/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle tytölleni voisin ajatella suostuvani korviksiin n. 7-vuotiaana. Mutta silloinkin toki vain, jos tyttö niitä itse pyytää. Tyrkyttämään en ala. ;)

Vierailija
11/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että teidän kolmetoista-vuotiailla on jo lävistyksiä ihan jossain muuallakin kuin korvissa.. Ja tuskin ovat paljon niihin siinä vaiheessa enää lupia kyselleet..

Vierailija
12/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lävistyksiin, ihan niin kuin tatuointeihinkin tarvitaan alle 18-v huoltajan lupa... ja moni liike ei ota riskiä.

Vierailija
13/19 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja väärentämisestä olet varmaankin kuullut..

Lisäksi teinit tekevät itsekkin lävistyksiä mm. nenään..

-14-

Vierailija
14/19 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja reikä menee nopeasti umpeen kun vain lävistys pois otetaan, jos niinkseen tulee.

Vierailija
15/19 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kyllä tullut toisiin ajatuksiin ja päätynyt siihen että laitetaan sitten kun tyttö itse haluaa.

Minulle aikoinaan laitettu 6-vuotiaana, 10-vuotiaana ja 12-vuotiaana, ja sen jälkeen 14-vuotiaasta eteenpäin reikiä tuli lisää ja lisää, parhaimmillaan niitä oli seitsemän (kaikki korvissa)

Vierailija
16/19 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaksi...mutta se oli 80-luvulla. Oma 8-vuotiaani on nyt kysellyt reikien perään...ehkäpä ensi kesänä kun täyttää yhdeksän!

Kummityttöni ei saanut lupaa reikiin ja teki reijät parsinneulalla 11 vuotiaana itse omiin korviinsa. Toiseen korvaan teki ajan kanssa monta reikää! Niin että ei kovimmat tyypit lupia odota! Sama neito teki myös lävistyksen nenäänsä itse 14-vuotiaana. Ja 15-vuotiaana äitinsä jo uskoi ja antoi luvan tatuointiin ja napakoruun.... olis vissiin lävistänyt mahansakin itse.....

Vierailija
17/19 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä niitä lävistäjiäkin löytyy jotka tekevät reiän ihan ilman huoltajaa paikalla!

-14-

Vierailija
18/19 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin 6-vuotiaana.

Mielestäni se on hyvä ikä tai koska tahansa sen jälkeen, mutta ei ennen sitä.

Vierailija
19/19 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleinen tapa alalla on, että lävistyksen saa 15-vuotiaana ja tatuontiin vaaditaan 18-vuotta. Ja aiemmin lävistyksen/tatuoinnin saa huoltajan luvalla.

Käytäntö mikä on huoltajan lupa vaihtelee liike kohtaisesti;

Joissakin riittää lupalappu, joissakin lupalappu jossa puhelin numero, ja joissakin huoltajan tulee olla mukana.

Ja ainakin yhdessä liikkeessä esim. nänni/genitaali alueen lävistyksiä ei tehdä kun täysi-ikäisille.

Mutta tosiaan, jos lapsi/nuori haluaa lävistyksen/tatuoinnin, niin kyllä hän sellaisen saa ilman vanhempien lupaakin...!

Itse tunnen monia, jotka teineinä tekivät itse lävistyksiä, ja vaikka mitään komblikaatioita ei kenellekkään tullut, niin itse antaisin oman lapseni ottaa mielummin lävistys ammattilaisella kun että alkaa itse/kaveri sitä lääkeruiskulla tmv. tekemään...

Samoin tatuointeja tekevät " harrastelijatkin" , jotka eivät paljon välitä asiakkaan iästä. Työn jälki vaan voi olla todella huonoa...

Ja jos miettii että nuori antaa väärennetyn lupalapun, niin eipä vanhempien kannatta lävistäjää/tatuoijaa oikeuteen haastaa, ainoa joka rangaistuksen voi saada on asiakirja väärennöksen tehnyt lapsi...;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän