Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla ahmimishäiriö? Syön aina kaikki herkut kerralla vaikka ei edes tekisi makeaa mieli

Vierailija
26.08.2007 |

Nyt söin varmaan 15 Jaffa appelsiinikeksiä ja nyt yököttää. Samoin jos ostan karkkipussin niin se pitää syödä kerralla ja tosi nopeasti vielä. En osaa säännöstellä syömisiäni jos mulla on joku herkku edessä. Sen sijaan siihen vielä pystyn, että en osta kovin usein makeaa, mutta sitten kun ostan niin kerralla menee kaikki.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olisi kunnon ahmimishäiriö, jos herkkujen lisäksi söisit vielä raa-at makaronitkin.

Vierailija
2/3 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha syömishäiriöinen ja osittain sitä tietysti edelleen ja lopun ikäni.

Olen syönyt kohta pari vuotta hiilihydraatteja varsin vähän ja kontrolloidusti. Olen pitänyt loputtomasti sokeripaastoja, eli mitään makeutta (edes hedelmää, marjaa ym.) muutamaan viikkoon, koska usein sanotaan, että se vie makean himon pois. No eipä vie minulta.

Voin tosi paljon paremin kun en syö hiilihydraatteja, mutta en koskaan lakkaa miettimästä makeaa. Niinkuin anoreksiaan taipuvaisilla on tapana, itsensä kidutus ja itsekuri on kohdallaan. Voi elää hyvin kuukauden pelkällä salaatilla, tonnikalalla ja kanamunilla, jos päätän että esim. kolmen viiko kuluttua lauantaina voin ottaa jotain makeaa. Pysyn kyllä tässä päätösksessä.

Mutta auta armias, kun tuo lauantai koittaa (niin kuin eilen). Olin luvannut lapsille, että teen välipalaksi pannaria mansikkahillolla ja koska olin luvannut itselleni aiemmin jotain hyvää eilispäivälle, päätin, että voin ottaa palan myös itse.

Join paljon vettä ennen palaani, jotta kylläisyyteni tyydyttyisi tästä pannarinpalasta. Istuin nautiskelemaan, mutta hotkaisin palan sekunnissa ja pieni ääni päässäni akoi välittömästi jupisemaan, että koska olen jo jokatapauksessa menettänyt hiilarittoman päivän, on aivan sama mitä syön.

No niinpä söin vielä kaksi palaa lisää extra hillolla ja lisäksi pussillisen karkkia.

Ihan hullua! Mulla ei ole mitään kohtuullisuutta sokeriin. Olen kuin alkoholisti. Voin olla kuukauden ilman sokerin murustakaan, mutta jos otan pienen palan, kontrolli katoaa ja syön, syön, syön ja syön.

Tämän jälkeen itken ja vihaan itseäni ja heikkouttani. Vannon, etten koske sokeriin ainakaan puoleentoista kuukauteen. Tämä pitää, mutta seuraava kerta on jos mahdollista vieläkin raivopäisempi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. näin söin yhtenä päivänä klo 16 mennessä:

Aamiaiseksi saarioisten laatikko + 3 kuppia kahvia.

Lounaaksi 10 perunaa+ 15 kalapuikkoa paistettua voissa

Lounas välipalakeksejä 5kpl..

Mielestäni on selvä syömishäiriö, tosin raskaana ja " toimettomana"

kotona lapsen kanssa ja hirveän suuri stressitilanne, joka aina laukaisee tämän käyttäytymiseni:) Apua!

Ryhävala, joka lihonnut parissa viikossa(nestettä?) jo 5 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme