Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesari: Vain alle puolella lapsiperheistä yhteinen sukunimi!

Vierailija
26.08.2007 |

Vain alle puolet uusista vauvoista syntyy perheisiin, joissa isällä, äidillä ja lapsella/lapsilla on kaikilla on sama sukunimi, kertoo tämän päivän Hesari.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ottanut miehen sukunimeä avioituessa.

Vierailija
2/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maita joissa yhdessäkään perheessä ei ole yhteistä sukunimeä......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 7v ja 6v. Ei ne kyllä osaa selittääkään miksi pitäisi olla.

Vierailija
4/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esimerkiksi soittaa sairaalaan tai kouluun lapsensa asioissa, on mukavampaa ja helpompaa esitellä itsensä. Minulle tulee heti sellainen olo, jos jollakin on eri sukunimi miehensä kanssa, että onkohan ne lapset yhteisiä tai eivätköhän ne rakasta toisiaan. Tietenkään nämä jutut eivät välttämättä pidä paikkaansa, mutta sellainen olo tulee.

Vierailija
5/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mieheni verisukulainen, joten en ottanut hänen nimeäänkään. Jatkan oman sukunimeni käyttöä.

Vierailija
6/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat jotenkin avuttomia nönneröitä, joilla ei ole omaa tahtoa, ammattia eikä yhtään itsetuntoa. Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta sellainen olo tulee.

Vierailija
7/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että nykyään on paljon avoliitto (huorinteko) perheitä?

Vierailija
8/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei se musta ole erityisen kaunis eikä sovi mun etunimeeni, jotenkin epämääräisesti olisi tuntunut kuin olisin sen nimen ottamalla muuttunut anopin sukulaiseksi. Näin oman sukunimeni kanssa on helpompi ajatella, että anoppi on joku miehen sukulainen joka ei liity minuun paljonkaan...

Lähinnä avioerotapauksessa tämä nimikysymys varmaan rupeaisi haittaamaan. Yhdellä kaverilla on tilanne, jossa uusperheen kaikilla jäsenillä on eri sukunimi, ja se kuulostaa jo vähän hankalalta.

Vierailija
9/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan lapsista ei ole koskaan kysellyt, miksi näin. He kuuluvat minun sukuuni ja mulle taas on paskan hailee, mikä sukunimi etunimen perässä notkuu.

Vierailija
10/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on kaikilla eri sukunimi. Ei siinä mitään hankaluutta ole ollut. En ainakaan ole huomannut. Mistä sitä niinkuin pitäisi tulla?

Vierailija
11/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy miksi pidin oman nimen, toinen on se että miehellä on niin ruma nimi. Se on kyllä totta, että sukulaisten kannalta on paljon helpompaa jos kaikilla on sama nimi. Ei tarvi joulukortteja kirjoittaessa miettiä.

Vierailija:

että ovat jotenkin avuttomia nönneröitä, joilla ei ole omaa tahtoa, ammattia eikä yhtään itsetuntoa. Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta sellainen olo tulee.

Vierailija
12/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen sukunimi kuvastaa tämän yksikön yhteenkuuluvuutta. Individualismia on aivan riittävästi nykyään - perhekeskeisyydelle olisi tilausta!

Tästä syystä mnä halusin yhteisen sukunimen koko perheeni kanssa. Sillä ei ole minulle merkitystä, tuleeko yhteinen nimi miehen vai naisen suvusta.

Vierailija
13/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta sinänsä kerro mitään ihmisten persoonallisuudesta se ovatko ne pitäneet oman nimensä vai vaihtaneet. Olen aina jotenkin olettanut että suuri osa tekisi valinnan sen mukaan, kumman sukunimi on kauniimpi...

Vierailija
14/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syntyisi uusi perheyksikkö, sille valittaisiin uusi nimi kokonaan! Päästäis tuostakin " murheesta" että voivoi kun ei sukuun syntynyt poikaa viemään nimeä eteenpäin. Ja minua kyllä oikeasti ottaa päähän että miehen nimi pitäisi muka valita. Miksei jomman kumman sen mukaan mikä on kivempi pariskunnan mielestä.

Vierailija
16/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halunnut rankaista lapsiani sillä.. Miehen mielestä asia on ok ja naimisissa siis ollaa.

Vierailija
17/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja minua kyllä oikeasti ottaa päähän että miehen nimi pitäisi muka valita. Miksei jomman kumman sen mukaan mikä on kivempi pariskunnan mielestä.

Me valitsimme miehen nimen juuri siksi, että pidimme siitä enemmän. Se on myös persoonallisempi kuin oma tyttönimeni. Minulla oli ennen vaikka kuinka paljon täyskaimoja. Sen siitä saa, kun sekä etu- että sukunimi ovat niin tavallisia. :)

Vierailija
18/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta tiedät jotka on valinnu?

Vierailija
19/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi ottaa minun nimen käyttöön avioliiton myötä. Hän oikein kysyi isältäni että sopiiko se. Hänellä on omiin vanhempiinsa todella huonot välit (isäänsä ei tapaa koskaa) ja sanoi jo seurustelun alkuaikoina että ei halua jatkaa " Niemisten-sukua" , pidättekös te minun miestäni nyhverönä ja nössykkänä? :)

Minä olisin ottanut hänen nimensä jos hän ei olisi halunnut minun nimieä, minulle vaan on aina ollut itsestään selvää ttä naimisiin mentyä on sama sukunimi.

Vierailija
20/21 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

monta tiedät jotka on valinnu?

Tästähän seuraa luontevasti jatkokysymys: kuka kieltää tekemästä niin kuin useimmat muut eivät tee?