Klassikko: vaimo ei halua
Alkaa kypsyttämään kun vaimo on täysin passiivinen hellyyden ja seksin suhteen.
Meillä on muuten asiat täysin kunnossa: on kaksi lasta (2 ja 4-v), työ ja talous hoidossa, jaamme kodinhoidon jne.
Olen mielestäni (ja muidenkin mielestä) kohtuullisen tunneälykäs mies ja otan vaimoni fiilikset huomioon. Keskustelen siitä, mitä hänelle kuuluu, miten töissä menee, haluaisiko hän kenties muutosta elämäänsä jne. Vaimo jöröttää vaan kotona kutoen sukkaa tai katsoen telkkaria. Kaikki fyysiset aloitteet (kuten sylikkäin olo, kosketus, silittäminen, suutelu jne) tulevat minun puoleltani, samoin kuin oikeastaan suurin osa fiilisten purkamisesta. On kai sanomattakin selvää, että kaikki seksialoitteet tulevat minulta. Kun harrastamme seksiä, myös vaimoni saa lähes aina ja on sitä mieltä että seksi on ok. Mikä siis vikana?
Alan kypsyä siihen, että olen se ainoa joka tsemppaa parisuhteemme puolesta. En kuitenkaan todellakaan halua erota tai pettää vaimoani. Ainakaan vielä.
Kommentit (50)
Vierailija:
Kuvitellaan, että koko ajan raadetaan vaikka välillä levättäisi sohvallakin. Kun se lapsi on siinä vieressä koko ajan.Esimerkki: tulen töistä ja huomaan että nurmikko rehottaa. Menen ja leikkaan nurmikon ja teen samalla muita pihahommia. Vaimon mielestä pakenen vastuuta, menen pihalle " omiin hommiini" enkä auta häntä lasten hoidosta. Jätänhän hänet yksin sisälle (kuka kielsi tulemasta ulos?) kitisevien lasten kanssa.
Esimerkki 2: vaimo menee kitkemään kukkapenkkejä, minä jään sisälle touhumaan lasten kanssa. Vaimo on koko loppupäivän huonolla tuulella, koska hänet jätetään raatamaan yksin pihan kanssa ja minä vaan leikittelen lapsia.
Meillä ainakin vaimo on luonteeltaan niin peruspessimistinen, että se surkuttelee ja valittaa niistäkin asioista, joista muut olisivat tyytyväisiä. Ylipäätään valituskynnys on hänellä (ja monella muullakin nykypäivänä) liian matala. Ja tosiaan, välillä tuntuu että on vain yhteisiä kotitöitä ja miesten kotitöitä. Auton korjaus, talon kunnostus ja autonkorjaus on sitten sitä hauskanpitoa ja huvittelua, samoin se kun lähtee lasten kanssa kauppaan.
Puhuminen kuulemma kannattaa, mutta minä olen sitä mieltä että jos se puhe on pelkästään negatiivista niin parempi pitää suu kiinni. Tai ainakin mainita ensin kolme hyvää asiaa ennen sitä yhtä huonoa.
Jos toiselle kierrokselle lähdetään avioliiton suhteen niin aion kyllä pistää paljon enemmän painoarvoa kumppanin luonteenlaadulle. Jos alle kolmekymppisenä on jo luonteeltaan " kiukkuinen ja katkera vanha ämmä" niin kuka sellaista jaksaa kotonaan katsoa?
Itse en ole ikinä elämässäni torjunut miestäni :)
Meidän suhteessa minä teen useammin aloitteen ja mies on useita kymmeniä kertoja torjunut minut ja se tuntuu pahalta, mutta häntä alkaa välillä kypsyttämään kun kerta päivässä ei meinaa riittää minulle.
N19
Vierailija:
Meidän suhteessa minä teen useammin aloitteen ja mies on useita kymmeniä kertoja torjunut minut ja se tuntuu pahalta, mutta häntä alkaa välillä kypsyttämään kun kerta päivässä ei meinaa riittää minulle.N19
Kovin nuorien palstalaisten olisi syytä muistaa, että tilanne voi olla hieman erilainen sellaisessa suhteessa joka on alkanut ennen kuin itse on edes syntynyt tai oppinut lukemaan.
14-vuotta kestäneessä parisuhteessa olin alkuun pari-kolme vuotta äärimmäisen rakastunut ja ehdoton. Ikinä en voisi pettää, ikinä en halua erota, ikinä en lakkaa rakastamasta tuota naista, ikinä en...
Nyt tiedän vain että ei kannata olla liian ehdoton ja että koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Viimeiset 7 vuotta on oltu tässä suhteessa vain lasten takia ja tunteet vaimoa kohtaan ovat useammin sääliä tai inhoa kuin mitään positiivista. Rakastellessakin on pakko fantasioida jostain vieraasta naisesta. Muuten ei laukea vaikka koko illan jyystäisi, hyvä kun edes saa seisomaan. Eli rakkauden puute ei muuta miksikään sitä seikkaa että naista on saatava säännöllisesti jos on parisuhteessa, runkkaaminen kuuluu poikamiehille.
Elämä on.
Vierailija:
Meidän suhteessa minä teen useammin aloitteen ja mies on useita kymmeniä kertoja torjunut minut ja se tuntuu pahalta, mutta häntä alkaa välillä kypsyttämään kun kerta päivässä ei meinaa riittää minulle.N19
Meillä on vastaavanlaista kuin AP:llä, mutta AP taisi kirjoittaa, että tilanne on ollut parempi ennen lapsia. Meillä ei.
Minun on vaikea olla hellä ja vastata hellyyteen. Aloitteen seksiin tekee mies, lähes aina. Nautin kun mies hellii, yleensä, mutta en vain osaa näyttää sitä tai jotain. Seksistäkin nautin ja saan helposti, yleensä silloinkin kun teen ¿vain miehelle¿. Silti haluan harvoin, vaikka mies puhuu, pussaa ja tekee paljon kotitöitä. En tiedä saanko syyttää vanhempiani hellyyden välttelystäni, mutta muistan yhden halauksen saaneeni vanhemmiltani koko elämäni ajalta, sen teki isäni, kun olin noin 17. Ehkä 15 lapsuusvuoden koskemattomuus ei lähde millään irti, vaikka yhtä pitkän aikaa olen ollut tämän hellittelevän miehen kanssa.
Olen myös sanonut itselleni monta kertaa, että nyt alkaa uusi elämä, nyt osoitan hellyyttä miehelle ja otan sitä myös vastaan. Hetki menee ja huomaan taas kääntäväni selkää, kun mies yrittää halata. Koska pelkään, että mies pohtii samoja ajatuksia kuin 2, yritän korvata puutteitani hellimällä miestä kiertoteitse, kuten passaamalla häntä tai pyrkimällä paljon joustamaan eri asioissa. Rakastan häntä nimittäin hyvin paljon.
Tunnustan olevani myös kuten kirjoittajan 45 vaimo. Kaipaan niin kovasti seuraa miehen töiden jälkeen, että koen mustasukkaisuutta ruohonleikkuria kohtaan. Koska ajattelevana olentona ymmärrän ruohonleikkauksen (ynnä muiden vastaavien töiden) olevan pakollista eikä vastuunpakoilua, pyrin järjestämään itselleni jotain tavallisuudesta poikkeavaa ohjelmaa siksi aikaa, että jaksan odottaa miehen paluuta.
Jepsistä, hullu mikä hullu¿
kauankos se sinun seksielämä on kestänyt? 5 minuuttia?
Heh..
n29
Te, joiden miehet eivät tee kotitöitä, lakatkaa pesemästä heidän pyykkiään ja passaamasta heitä. Ja te, joiden mies auttaa teitä (kuten oma, ihana mieheni) pussatkaa ne miehet puhki!
Meillä molemmat ovat töissä, molemmat hoitavat kotia, lasta ja molemmat suostuvat ainakin jonkinlaiseen seksiin, vaikka sitten vain masturboinnissa avustamiseen. Minä olen se innokkaampi petipuuhiin, muttei miestäkään voi kutsua frigidiksi ;.).
Mun mies on jos joku, sellainen joka näyttää teoilla rakastavansa minua ja lasta. Hän ei lepertele mutta hän näkee vaivaa meidän kodin hyvinvoinnin eteen.
löytyy jokaisen omasta korvienvälistä.
Kuvitellaan, että koko ajan raadetaan vaikka välillä levättäisi sohvallakin. Kun se lapsi on siinä vieressä koko ajan.
Esimerkki: tulen töistä ja huomaan että nurmikko rehottaa. Menen ja leikkaan nurmikon ja teen samalla muita pihahommia. Vaimon mielestä pakenen vastuuta, menen pihalle " omiin hommiini" enkä auta häntä lasten hoidosta. Jätänhän hänet yksin sisälle (kuka kielsi tulemasta ulos?) kitisevien lasten kanssa.
Esimerkki 2: vaimo menee kitkemään kukkapenkkejä, minä jään sisälle touhumaan lasten kanssa. Vaimo on koko loppupäivän huonolla tuulella, koska hänet jätetään raatamaan yksin pihan kanssa ja minä vaan leikittelen lapsia.