Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINIKSET vkot 43-44

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Veetillä meinaan.. :(

Tosiaan sen ihohan on monta viikkoa ollu tosi pahasti kuiva ja pari vk sitten rupes itteään repimään vatsan ja rintakehän seudulta,eli helppo olo ei pienellä taida olla. Rasvoilla läträtään ja aamulla oli ylimääränen aika neuvolalääkärille ihosta,laitto kans lähetteen prick-testeihin.

Saas nähdä,terkkari jo maanantaina neuvolassa kehotti mua olemaan maito/muna dietillä. Kyl on hankalasti alkanu,yhtenä päivänä juustoa leivälle lykkäsin, toisena päivänä meni kahvit maidon kans ja eilen pistelin suklaata kun en ajoissa taas tajunnu.

Taitaa kestää ennenku oppii ja muistaa!

Mites Eppuliini,teillä oli testit "plussaa" ja ihon oireiluna,onko ollu kuinka pahana ja ootko ite joutunu supistaa syömisiä kuinka paljon? ..on noi inhottavia..siis ihan jo lapsen ittensä takia,toivottavasti ei enempää löytyis.

3kk neuvola oli tosiaan maanantaina, 6320g ja 63cm. Ei meilläkään onneks oo noi epäillyt allergiat ainakaan kasvuihin vaikuttanu.

Onneks olkoon Annu isosta päätöksestä!

meillä ei taida hääpäivä koittaa ellen miestä vaihda. :) (eipä tuo ole edes riparia aikoinaan käynyt..)

Meillä kippaillaan vahingossa vatsalta selälle ja selältä kyljelleen. Kädet ei oo vielä löytyny kun suuhun asti.

Nyt askartelemaan "lepakkonaamaria" isommalle.

koitan kans laittaa kuvaa..

vipu ja veeti 3kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8501af0b-a738-11dd-adc7-…!

42/43 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin voin kirjoittaa ihan kahdella kädellä, ketään ei sylissä =)

En muista kuka kertoi hiusten lähtemisestä, mutta sama ongelma on täälläkin. Hiukset lähtee sekä äidiltä että vauvalta. No vauvalle alkaa varmaan kohta kasvaa taas takaisin, mutta mulla on samanlaista ollu aina imetysaikoina. Niin ja finnejä tulee kans. No ei auta kuin hyväksyä nämä ilmiöt.. Kalkkitabletteja kuitenkin syön että sitä tulis ainakin tarpeeksi.

Syysvilja tais miettiä vauvan vaatetusta ulkona nukkuessa. Meillä on sisävaatteiden päällä toppahaalari ja vaunuissa vielä makuupussi. Käsissä lapaset, jaloissa villasukat ja päässä kypärämyssy + huppu. Lämpötila täällä on n. 5 astetta. Vähän aikaa sitten oli vielä käytössä ohuempi haalari, mutta silloin kädet oli välillä kylmät. Pakkasilla sitten lisätään villavaatteet haalarin alle ja vaunuihin lampaantalja. Meillä ainakin nukutetaan kyllä talvipakkasillakin ulkona se 4h, paitsi ei sitten kun pakkasrajat ylittyy..

Ikävältä kuulostaa nuo vauvan ihottumat (Vipu?). Meillä on iho pysyny tosi hyvänä, välillä vähän pepun iho ärtyi, mutta sekin parani helposti rasvaamalla. Voimia teille iho-ongelmien kanssa taisteleville!

Isänpäivää meillä vietetään kotona. Aamupalaa laitetaan yhdessä lasten kanssa ja iskä mennään herättämään korttien ym. askartelujen kanssa. Päiväkahville varmaan tehdään joku kakku tms. Tuo Daim-resepti kuulosti ihanalta! Mä oon tehny monesti tuon tapaista keksipohja-hyydyke kakkua, ja se on meillä ollu kaikkien vieraiden suosikki. Pohjassa on ollu sitruunadominoita ja täytteessä vaniljacremeä, valkosuklaata ja sitruunatuorejuustoa. Siitähän voi itse tehdä monenlaisia muunnelmia.. Ja aika helppokin se on mielestäni tehdä, sellainen takuuvarma herkku!

Nyt pitäisi auttaa meidän 8v neitiä valmistautumaan kaverin "diskohilebile" synttäreille =)

Ai niin, ne neuvolamitat! Kasperi 3kk oli siis 4800g ja 58cm, sellainen pikkuinen söpöliini! Ekasta piikistä hermostui ihan hirveesti ja itku ei meinannu millään loppua.. Rotarokote meni ihan hyvin alas.

T. Oikee enkeli ja Kasperi 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan että BB alkaa joten pikaisesti nyt vain...

Noista IHOTTUMISTa että meidän esikoisella oli vauvana kans paha ihottuma, erityisesti kasvoissa. Kaveri puhui että kannattaa kokeillä jättää minun ruokavalioista (imetin) pois mm. mansikat, tomaatti, kananmuna jne. Mutta lääkäri sanoi mulle tähän että älä jätä mitään pois, koska sitä varmemmin lapsi tulee allergiseksi kyseisille tuotteille, koska elimistö ei totu niihin. En sitten jättänyt mitään pois ja rasvailtiin ahkerasti ihoa, ajoittan myös kortisonilla. Sitten ihottuma vaan hävisi pikkuhiljaa ja nyt esikoisella hyvä iho (2v.) Tosin kuivuuteen taipuvainen niinkuin minullakin.

Tuosta VAUVAKUUMEESTA vielä haluan kysyä LOKINPOIKASELTA että sinullakin on siis kaksi poikaa? Mietityttääkö sua se koskaa, että sulle ei tulis koskaan olemaan tyttöä jos lapsilukunne on tässä? Itse olen sitä nyt alkanut pohtimaan, tähän asti en oo moista ajatellut. Mutta siihen tulokseen olen tullut, että jos aikoinaan halutaan kolmas lapsi, niin sen pitää lähteä nimenomaan vauvakuumeesta, ei mistään tyttökuumeesta, koska itse vauva on tärkein, niinkuin ne on tähänkin asti olleet.

Joo täytyy lopettaa...

Myissi