HEINIKSET vkot 43-44
Uutta pinoa pystyyn!
Edellinen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (43)
Kävin tuossa aamupäivällä Veetin ja keskimmäisen kanssa Ideaparkissa shoppailemassa. Reissu meni kivasti: ostin kaikille kolmelle pojalle muutamat uudet vaatteet ja itsellekin löytyi pari kivaa paitaa. Voi että shoppailu voi piristää mieltä :-)
Antzku: meillä Veeti nukkuu omassa sängyssään, tosin saattaa nukkua vähän aikaa vieressä syötön jälkeen, jos ehdin itse nukahtaa ennen syönnin loppua. Meillä on esikoinen nukkunut pääasiassa meidän ns. perhepedissä vauvana eikä ole tullut meidän viereen kuin joskus 3-vuotiaana viimeksi ja silloinkin satunnaisesti. Keskimmäinen nukkui aina omassa sängyssä, mutta kömpii edelleenkin nyt 5-vuotiaana melkein joka yö meidän väliin aamuyöstä. Eli mun kokemus on, että se missä vauva nukkuu ensimmäisen vuotensa (tai kuukautensa) ei vaikuta siihen milloin alkaa nukkumaan täydet yöt omassa sängyssään.
Ja MyLove, ihanaa kuulla, että muidenkin 5-vuotiaat käyttäytyy yhtä "ihanasti" kuin meidän. Tänään poika oli kyllä yksi unelma shoppailureissulla :-)
Meidänkin Veeti oppi kääntymään selältä vatsalleen tiistaina eli 3kk ja 1päivän ikäisenä, nyt poikaa ei pitele enää mikään eli kääntyy samantien, kun lattialle laittaa. Ja mulla on myös epäilys, että poika alkaa tekeen ensimmäisiä hampaita, sillä huusi tuossa hetki sitten pää punasena ja rauhoittui vasta kun sai tutin suuhun eikä tutti ole tähän päivään mennessä juurikaan kelvannut. Seurailen tilannetta...
Terkuin,
Tinttis ja Veeti
Tuosta 30.10 (?) tapaamisesta.. Itse en pääse tulemaan.. Tai ei meillä ole mitään ihmeempää, mutta rehellisesti en jaksa lähteä....
Viime viikolla oli joka päivä jotain missä piti juosta...
Tällä viikollakin parina päivänä.. Nyt haluaa viettää aikaa kotonakin :)
Oltiin tänään Nooran kanssa iho-ja allergiasairaalassa prick testeissä..
No ne odotetut maito ja muna sieltä tuli positiivisena, mutta banaani vähän yllärinä... Vaikkakin sitä vähän osasin aavistaa kun mietin jo aikaisemmin että johtuikohan poskien näppylät banaanin maistelusta..
No ens viikolla mennään lääkärille.. Ei saatu edes mitään reseptiä mihinkää korvikkeeseen.. No onneksi ei ole suolisto oireita kuten esikoiselle.. Ihon kanssa pärjää kyllä, sibicortia täytyy varmaan laittaa nyt viikon verran jotta päästään lääkärille..
Oon alkanut hävittämään tavaroita.. Neuvola kortin laitoin pari viikkoa sitten johonkin tosi hyvään paikkaan.. Muistan vielä että laitoin sen johonkin ja ajattelin että pitää muistaa että se on täällä.. No nyt en löydä sitä MISTÄÄN!
No samoin olen idiootti pistänyt kaksi apassionata lippua johonkin TOSI hyvään säilytykseen. Harmittaa kyllä,nyt täytyy katsoa saanko uusia lippuja.. Kiva kun mulla oli ystävän lippu myös.. No 100e tuli tappiota :(
olipas meidän pino tippunut kauas! Tulkaahan kertomaan kuulumisia!:)
Miro aloitti sitten lauantaina bataatilla ja olihan se varsinainen näky.. otti kyllä soseen suuhun,mutta ilmeestä näkyi,kuinka kaveri mietti,mitä ihmeen mössöä äiti oikein suuhun tunkee ;) pakastin soseen jääpala astioissa ja laitoin sitten jäätyneet kuutiot rasiaan,nyt menee 2"jääpalaa" kerralla ja eilen uskaltauduin antamaan sitä jo myös illalla,jos se niitä unia helpottais.. no,nukkuihn se 19-22,mutta eipä minulle paljon apua,kun vasta silloin sänkyyn menin.. loppu yö menee sitten edelleen 2tunnin välein syötöillä,mutta oma kroppa ja ennen kaikkea pää on tottunut noihin herätyksiin,eikä ne enää väsytä oikeastaan yhtään. Tällä viikolla ei varmastikaan uutta sosetta tule,ensi viikonloppuna voisi jonkin miedon hedelmäsoseen ottaa uudeksi mauksi ja sitten taas uutta kasvista,katsotaan nyt. nyt kun pääsin taas tuon soseen teon makuun,niin ihan mukavaahan tuo oli eikä yhtään niin vaikeaa kuin valittelin :)
omassa maidossa on tapahtunut jotain.. vaikka miro syökin noin usein,maitoa ei tule sen enempää,mutta se on muuttunut huomattavasti rasvaisemmaksi/paksummaksi! alussa maito näytti ihan vetiseltä rasvattomalta maidolta suihkutessaan rinnoista,mutta nyt vaikka sitä maitoa suihkuamalla tuleekin,niin se on ihan kermaisen paksua :) aamulla onkin sitten ihan kuiviin imetty olo ja kamala nälkä! onkin sitten mukavaa saada hyvällä omalla tunnolla syödä enemmän tai herkutella useammin,kun ei tuo paino tuosta pääse vielä tämän imetyksen takia nousemaan :) sitten onkin paha paikka,kun imetys loppuu ja täytyisi hieman vähentää omia syömisiä..:/
minä olen ihan hurahtanut jouluun jo! lahjoja on jo hankittu,mutta en tiedä,minne ne oikein mahtuisi! harmittaa,kun vielä pitäisi jaksaa kuukausi odottaa,että pääsen leipomaan pipareita ja joulupullia ym!
nyt täytyy lopettaa jaarittelu,esikoinen on kerhossa,kohta täytyy hänet hakea!
-annu ja miro 3,5kk-
Huh mikä yö takana. Meidän poju onkin nukkunut hyvin tähän asti mutta nyt on viime yöt olleet kitinää ja jatkuvaa heräilyä. Lähinnä herää siihen kun tutti tippuu. Kovasti ei öisin itke joten en usko sen olevan nälkää. Ja syötönkään jälkeen poju ei saa aina unta vaan jää "rallattelemaan" sänkyynsä. Ikävää kun tuolla hommalla herättää esikoisenkin joka on herkkäuninen. Siinä sitä sitten valvotaan koko porukka =( Pitäs varmaan esikoinen siirtää jo omaan huoneeseen mutta ei olla vielä raaskittu. Ja kun tähän asti on mennyt nuo yöt hyvin.
SYYSVILJA oli saanut oman hevosen, hienoa. Nuo on sitten upeita eläimiä. Minäkin olen pikkuhiljaa aloittanut taas omat harrastukseni koirien parissa. Mukavaa vaihtelua.
PIKKUJOULUIHIN tuskin menen (ainakaan työpaikan). Ehdin niissä olla sitten kun taas palaan työelämään.
Meidän poju nukkuu siis omassa sängyssään tai siis ä.pakkauksen koppa on pinnasängyssä (koppaa on ollut hyvä liikutella huoneesta toiseen). Nyt pikkuhiljaa alkaa tuo koppa käydä pituudeltaan pieneksi joten täytyy kai ottaa se pois ja opettaa poju nukahtamaan sänkyyn.
Joku kyseli siitä että KUINKA USEIN NEUVOLAKÄYNTEJÄ? Meillä on kerran kuussa, mutta en muista, että vähenevätkö sitten puolen vuoden iässä niin,että on 8kk, 10kk ja 1v. neuvolat. Sitten 1,5v. ja 2v neuvolat. Esikoisen ajoilta muistelen jotain tällaista.
VAUVAKUUMETTA ei ole mutta tietty haikeus on siitä, että jos lapsilukumme on nyt tässä (2 lasta). Haluaisin ehkä joskus tulevaisuudessa kolmannen (siis ehkä) mutta mies ehkä ei. Nämä kaksi on kuitenkin aika lyhyelle ikäerolla joten haluan senkin puolesta antaa vielä aikaa mahdolliselle vauvakuumeelle.
LENNIkö se oli jo kääntynyt vatsalleen, onnea hänelle uudesta taidosta! Meidän poju on oppinut nyt kääntymään kyljelleen.
Myissi ja poju 3,5kk
Tosiaan kun Lenni tuossa lattialla kääntyilee, tulee toisinaan mieleen kuinka nopeasti tämä vauva-aika taas hurahtaa, ja onko tämä tosiaan meidän viimeinen vauva? Koskaan ei saa sanoa ei koskaan, mutta tähän mennessä ollaan kyllä puhuttu, että kaksi poikaa on meille riittävä määrä lapsia. Mä kyllä niin tiedän, että se vauvakuume sieltä tulee jossain vaiheessa, ja siinähän ei järkisyitä etsiskellä, se tunne on niin vahva. Saa nähdä sitten mitä tapahtuu...
Pikkujouluja ei ole tiedossa, mutta itseasiassa just männä viikonloppuna olin tyttökavereiden kanssa viettämässä iltaa, ja oli tosi kivaa! Vasta puoli kaks olin kotona. Kyllä siideri maistui hyvälle taas pitkästä aikaa.
Meilläpäin neuvolakäynnit harvenee tossa viiden kuukauden jälkeen, niin että on 5kk, 7kk, 9kk, 1v, 1,5v. Ainaki tosiaan esikoisen aikana, joka on nyt siis aivan kohta 3v. Niitä kolmevuotissynttäreitä meillä täällä itseasiassa odotetaan jo kovasti. Merirosvoteemalla, herran omasta toivomuksesta, kaikki merirosvojutut on ihan parhaita nyt. Peter Pan on luettu iltasaduks ainaki 50 kertaa....;)
Lenni meillä nyt on nukkunut taas yönsä ihan hyvin, pari kertaa edelleen herää syömään yöllä, niinkuin on melkein aina tehnyt. Nyt oon saanu hänet jopa ihan kivasti syötön jälkeen takas omaan sänkyyn. Mutta esikoisella on nyt joku vaihe sitte menossa... se tulee tossa aamuyön tunteina meidän väliin, ja pyörii ku hyrrä. Ei siinä saa oikee kukaa nukutuks. Toivottavasti tää menis pian ohi.
Tänää oltii BabyBiossa käymässä, meni ihan mukavasti, vaikka Lenni välillä vähän osottikin mieltään. Eipä ollu kyllä munkaan mielestä mikään ihmeellinen leffa. Ootteko muut käyneet elokuvissa vauvojenne kanssa?
Nyt alko kitinä sitterissä... Moro!
lokinpoikanen ja Lenni 3kk1vko
Meillä on treenattu perunan syöntiä reilu viikko, ja aika hyvin näyttää maistuvan silloin kun pojalla on nälkä. Tietää aika hyvin itse, milloin haluaa syödä ja milloin ei. Olen ollut aika yllättynyt, kun ei ole mitenkään nihkeästi suhtautunut tuohon perunan maisteluun. Parhaillani pohdin, että mitähän sitä tarjoaisi seuraavaksi. Onko se yleensä porkkana, mitä sotketaan perunaan? Montako kertaa päivässä muuten olette antaneet vauvalle kiinteitä? Me on nyt syöty perunaa lounasaikaan, mutta ajattelin tänään kokeilla antaa sitä vähän iltapalaksikin.
Oltiin mummolassa, ja Lauri nukkui siellä mummun vieressä 6-7 tunnin pätkiä ja heräsi vain kerran aamuyöllä syömään. Olin ihan innoissani, että perunan syönti on poistanut aamuyön tiheän imetyksen. No, viime yönä sitten kotona sama tahti jatkui. Yksi suurempi pullosyöttö 01.30 ja puoli viidestä asti imettiin 1,5-2 tunnin välein kolme kertaa ennen heräämistä. Tästä siis tämä idea perunan antoon illallakin.
Käytiin eilen taas vaihteeksi lääkärissäkin. Vauvan kakassa oli verinen limavana, jota tietysti säikähdin. Lääkärin mukaan tuo ei kuulemma ole tavatonta, eikä haittaa jos jää yksittäistapaukseksi. Nyt meillä sitten kytätään kakkavaippojakin. Toistaiseksi kaikki sen puolesta hyvin.
Mä olen tulossa torstain tapaamiseen, jos vain joku muukin tulee paikalle. Kahvitellaan me sitten vaikka MyLoven kanssa, jos ei muita ilmaannu :).
Nyt tehdään vähän töitä... ja sit nukkumaan. Vauveli vetää sikeitä kopassa. Huomenna neuvola, ja ensimmäinen varsinainen rokotus sen vapaaehtoisen Rotan jälkeen.
Palaillaan,
Milja ja Lauri 3kk 3pvää
Meillä on viime aikoina ollu yöt vähän rauhattomia.. Kasperi on syönyt tavallista useammin, mutta myös nukkunut jotenkin huonosti. Kasperi nukkuu mun vieressä meidän parisängyssä, harvoin saan siirrettyä/viitsin siirtää omaan sänkyyn. Nyt sitten viime öinä on ollu sellasta ihme kitinää ja liikehtimistä. Osittain varmaan johtuu ilmavaivoista, toivottavasti menee pian ohi. Alkaa vähän äitiä väsyttämään.
Viikonloppuna isommat lapset oli kaikki yökylässä, niin eiköhän Kasperi pitänyt huolen ettei äitillä ja isillä vaan ole yhtään kahdenkeskistä aikaa. Koko illan viihtyi sylissä ja omassa sängyssä havahtui aina heti itkemään. Yöunille rauhottui vasta mun kainaloon ja aamulla havahtui heti kun yritin hipsiä pois makkarista. Ennen päiväunia yökyläilijät palasivatkin sitten jo kotiin. että se siitä kahdenkeskisestä ajasta..=(
Huomenna meillä on seuraava neuvola, sitten voin ilmoitella taas tuon pikku kirpun mittoja. Eka piikkikin olis vuorossa ja sitten se rotarokote. Jonkun vauva oli jo kääntyillyt masulleen! Meillä vielä makoillaan paikoillaan, mutta hyvä niin. Parempi kun ei vielä liiku mihinkään suuntaan, kun on nuo kolme muutakin lasta lattialla touhuamassa leluinensa =)
Ai niin, joku kyseli vauvakuumeesta.. Ei mulla mitään vauvakuumetta vielä ole, mutta en ainakaan suostu ajattelemaan, että Kasperi meidän viimeinen olisi. Viides lapsi on siis haaveissa joskus tulevaisuudessa.
Ootteko muuten käyneet äänestämässä tuolla Tutan 50v. kilpailussa? Siellä on yksi aika kiva leijona-kuosi... Piti laittaa tähän Kasperin kuva kyseiseen paitaan liittyen, mutta ei onnistunu..
T. oikee enkeli ja Kasperi tasan 3kk
Ihana, ihana ilma ulkona :D Tultiin jokin aika sitten perhekerhosta, nyt Santeri on päikkäreillä. Meillä on ollut nyt viikon verran vähän itkusempia päiviä... yöt kyllä nukutaan edelleen hyvin, mutta päivisin ja yöunille mennessään saa kunnon raivareita. Sillon, kun viikko sitten laitettiin rokotukset, niin siitä asti on ollu itkuinen. Oisko sitten niistä rokotuksista johtuen.. ? Nälkääkään se ei itke, kokeiltu on. Nyt on kyllä parina päivänä jo helpottanut.
Meillä on ollu iskä nyt tämän viikon siis lomalla. Mutta eipä tuota oo kotona sen enempää näkynyt :D Se harrastaa metsästystä, niin metässä kait se tämän lomankin viettää.
Mulla lähtee ihan hirveesti hiuksia, välillä ihan säikähtää, kun suihkunkin jälkeen niitä lähtee ihan tosi paljon. Piti eilen jo käydä lukemassa netistä, että miksi näin. Onneksi syy selvisi, nyt on paljon parempi mieli. Kunhan ei nyt aivan kaikki hiukset lähe.
Joku kyseli tuolla aikaisemmin nukkumisjärjestelyistä. Meillä Santeri nukkuu omassa sängyssään meidän huoneessa.
Ihanaa, mulla on ens viikolla shiatsuhierontaa :D Sain mieheltä sen viime jouluna joululahjaksi, mutta hieroja sanoi silloin, että ei mieluusti tee tuota raskaana oleville, joten nyt pääsen sitten hoitoon, kaheksi tunniksi. Aah.
Nyt taian mennä laittamaan ruokaa, kun mieskin on kohtapuolin kotona.
Helmiir ja Santeri 3kk 1vko
Koitan vielä, jos kuvan lisääminen onnistuis..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=be0b146b-a5ba-11dd-adc7-…!
Ihan pikaisesti vain ilmoitan, etten pääse huomenna tapaamiseen. Esikoinen alkoi päivällä oksentaa... :-( Kohta varmaan muutkin. Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla (jos sellasta tässä lähipäivinä edes tulee....).
Meitä ei tainnut olla huomenna tulossa muita kuin MyLove ja minä (olenko väärässä?), joten ehkä siirretään tapaamista.
Kirjoitin pitkän viestin neuvolakuulumisista, mutta se katosi johonkin. 3 kk neuvolassa kaikki hyvin. Pituutta 62 cm ja painoa 6475g. Pituus on kuulemma vähän alakäyrällä, mutta kokonaisuudessaan kasvaa hyvin. Lauri sai ensimmäisen rokotteen (sitten Rotan) ja on tänään nukkunut vähän huonommin päivällä ja ollut itkuisempi kuin yleensä. Saas nähdä miten yö menee.
Palaillaan,
Milja ja Lauri
Maanantaina oltiin neuvolassa, ja 3,5kk mitat ovat 63cm ja 6,4 kg. Ihan hyvin on painoakin tullut, vaikka poju on kipeänä ollut. Viimeisin kuumeilu paljastui vauvarokoksi, no nyt on sekin sitten podettu! Sairastelun jälkeen Lauri on syönyt yöllä tosi usein, mutta nyt alkaa onneksi taas tasaantumaan. Äidin poju nukkuu perhepedissä vieressä, kun omassa sängyssä on niiiin tylsä nukkua...No, tarkoitus olisi kyllä koittaa siirtoa omaan sänkyyn vähän myöhemmin (esikoisella se vähän myöhemmin tarkoitti 1,5v iässä).
Milja, olen tulossa tänään stadiin, mutta mahtaakohan tämä viesti enää tavoittaa. Menen katsomaan isänpäivälahjaa, ei muuten ole tietoakaan mitä mutta eiköhän joku iän ikuinen paita taas löydy. No, jos tällä kertaa ei tavata niin koitetaan sitten isommalla porukalla pitää seuraavat heinis-treffit. Tosin meidän perheestä osallistujia on sitten 3, haen Vilman ensi vkosta lähtien päiväkodista jo puolilta päivin.
Lauri kääntyy imetyksen yhteydessä kyljelleen, muuten vielä makoilee selällään. Kova poika on juttelemaan, ja käsillään tarttuu leluihin, siinä meidän taidot :)
Vauvakuumetta tavallaan on, vaikka juuri kierukka laitettiin. Ajattelin että josko kolmen vuoden päästä miettisi asiaa uudelleen, kaikki äitiysvaatteet ja lasten pieniksi jääneet vaatteet ajattelin säästää jos tilaa riittää.
Iloista päivää!
baby ja lauri
Moikka!
Meillä sit keksittiin eilen 3,5kk:n iässä kääntyminen massulta selälleen :) Siis ei selältään mahalle, sitä vasta harjoittelee kyljelleen asti. Oltiin isukin kanssa ihan ihmeissämme, et kuinkas se nyt noin päin, kun ollaan oltu siinä uskossa et ensin kääntyy toiste päin... ;)
Unet on meillä käyneet nyt vähän rauhattomammiksi, yöllä nukkuu edelleen omassa sängyssä 21-> 5-7:een, satunnaisesti saattaa vähän unissaan kitistä, mut ei muuta. Päikkärit on ennen menneet sikeästi ulkona 4-5 tuntia, mut nyt päikkäriaikaan saattaa itkeskellä muutamaan otteeseen unissaan, joskus pollottaa hereillä jonkun aikaa, mut hyssytellen nukahtaa vaunuissa uudelleen ja nukkuu -vaikkakin katkonaisesti- sellaista 4 tuntia.
Kuolaa tulee niin kamalasti, et kauhulla odotan, mitä se sit hampaiden tullessa on... ja kun poika päättää pierasta märän pierun/kakata, siinä ei mikään vaippa pidä, kun falskaa lahkeista tai selästä AINA! (tästä joku kirjoittelikin omassa ketjussaan..) Mut mä koitan vaatteita vähän väliä vaihtaessa ajatella et parempi näin, ku et huutelis kipeää mahaansa - hyvä et osaa ulos asti tavara! :)
Pikkujoulukyselyyn pitää vastata, et työporukalla en lähde, mut kavereitten kanssa kyllä, yhdet bileet on niin, et isi hoitaa kotona poikaa ja toiset on niin, et hyvät ystävät tulee illaksi meille lapsenlikaksi, silloin ei tietenkään kamalasti juopotella, kun yö ollaan sit kotona pojan kans. Mut hyvää tekee päästä välillä liikkeelle.
Mitäs olette suunnitelleet isänpäiväksi? Etenkin ensikertalaiset?
Meillä tehtiin eka positiivinen raskaustesti viime vuonna just isänpäivänä, josko ei vielä uusittais sitä temppua ;)
Torstain jatkoja kaikille!
Tänään oli kyllä aivan ihanaa käydä vaunuttelemassa, kun on niin ihana ilma :D Ihanan raikas ja sumuinen. Santeri nukkuu edelleen vaunuissa. Sain siivottua, pestyä pyykkiä, järkättyä komeroita ja vaatehuoneen. Nyt ylimääräiset roinat on eteisessä matkalla kohti varastoa. Jippii. Nyt on kyllä hyvä mieli, kun oon ollu niin ahkera :D
Meillä on käännytty kyljelleen jo jonkun aikaa, mutta mahalleen ei olla vielä päästy. Täälläkin kuolataan paljon, paita aina aivan märkänä. Pullo ruokintaa ollaan edelleen harjoiteltu, mutta tissi näyttää kelpaavan paljon paremmin. Pikkujouluhaaveet voin kait sitten unohtaa. Ehkä sitten joskus myöhemmin, kyllä minä kotonakin viihdyn :D
Isänpäivä lahjaa en oo vielä hirveesti miettiny, aattelin ens viikolla lähteä kahtelemaan jotain. Isänpäiväkakun oon jo keksiny, Daimvalkosuklaakakku. Nam nam.
Nyt vielä syömään jotain ennen kuin Santeri herää.
Helmiir ja Santeri 3kk 1 vko
Hei kuulostaa LIIAN HYVÄLTÄ tuo kakku!
Laittaisitko reseptin tänne? Itse oon ajatellu mokkapaloja tai sit unelmatorttua kunnon kreemitäytteellä, mut toi sun kakku kuulostaa kyllä varteenotettavalta vaihtoehdolta! Toivottavasti ei oo mikään sukusalaisuus-resepti!
Mekin lähdetään ensi viikolla lahjaostoksille, kivaa, kun pääsee vaihteeksi ihan kaupungille pyörimään :)
Meillä on myös vietetty levottomia ja vähäunisia öitä. Tänään sit bongasin tytön suusta yhden hampaan ja toinen on tulossa viereen. Eli jospa johtuis siitä tuo yöelämä eikä lisäruuan tarpeesta mitä ehdin jo "pelätä". :)
Meilläkin on jo kääntyilty selältä mahalleen ehkä kuukauden ajan. Ja nyt tahti kiihtyy vaan ja lattialla olo ei meinaa onnistua millään kun aina pitää kääntyä mahalleen ja sehän ei oo sit kuitenkaan kivaa! Toivottavasti meilläkin opitaan pian kääntymään mahalta takaisin selälleen. :)
Minäkin haluaisin mielelläni sen kakun ohjeen! Nam!
Isänpäivää en ole ihmeemmin suunnitellut. Meidät on pyydetty sinä päivänä ristiäisiin joten voi olla etten viitsi mitään herkkuja kotiin leipoa. Saa nähdä. Jotain lahjaa sitä vois kai yrittää miettiä... Ja esikoisen kanssa pitää askarrella tietysti kortti.
Mukavaa loppuviikkoa heiniksille! :)
kumppari & "hammaspotilas" 3kk+risat
Minua alkoi askarruttamaan tuo ulkona nukuttaminen, nyt kun ainakin meillä on jo muutama pakkasaste. Ja tyttö saattaa nukkua ulkona jopa neljäkin tuntia. Eilenkin laitoin kunnolla vaatettaa toppahaalarin ja makuupussin ja silti kädet oli hieman kylmät.
Mitä suosituksia on tuosta ulkonanukkkumisesta, mietin, että pitäisikö nostaa sitten esim. tunnin unen jälkeen vaunut sisälle lämpimään? En kyllä pakkasilla tohdi antaa ulkona nukkuta 3-4 tuntia vaikka olisi kuinka hyvin vaatetta päällä.
Meillä ei vielä käännytä mihinkään suuntaan. Vahingossa tyttö menee välillä masulta selälleen, mutta ei muutenkaan viihdy pitkiä aikoja lattialla. Nyt on huomannut tutin suussa ja värkkää sen kanssa nukahtaessa. Tutti on aina kädessä ja sitten alkaa kitinä :)
Syysvilja ja Milja 3 kk
Täältäpä löytyis se daimvalkosuklaakakun resepti:D
http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/hyydytetyt-kakut/valkosukl…
meillä miro nukkuu ulkona kyllä edelleen ja aion laittaa pakkasillakin sinne. täällä ei vielä pakkasta tosin ole,nyt on 2astetta lämmintä. meillä on se kannettava kantokassa/-koppa mikä lie,minkä saa muutettua sitten lämpimäksi makuupussiksi,kun poistaa ne kovikkeet. sen kanssa mirolla on nyt toppapuku ja äp:n froteiset lapaset ja niiden alla villalapaset,jaloissa sellaiset äp:n kaltaiset talvitöppöset.Puvun alla on vain yksi sisävaatekerta ja sitten on sellainen neulottu villainen peitto.kunhan pakkaset, tulee vaihdan peiton makuupussiin. ei kai niitä suosituksia ole kuin se oliko 10 vai 15 astetta pakkasta,ettei ulos?
miro on kääntynyt jo sieltä 2,5kk iästä vatsalleen,muttei edelleen osaa kääntyä takaisin.tosi rasittavaa!!heti kun laittaa lattialle,pikkumies punnertaa vatsalleen ja sitten huutaa apua naama punaisena. enää ei siis kauaa lattialla viihdy,ellei joku ole koko ajan seurana ja kääntämässä kaveria toisin päin:)
bataattisose ei tunnu oikein uppoavan tähän nirsoon kaveriin,sen sijaan makea luumusose maistuu oikein hyvin! mitäs minä nyt teen? annanko sitkeästi noita kasviksia,vaikka huuto tuleekin vai koitanko niitä myöhemmin ja nyt annan vain niitä,mitkä kelpaa?hassua,kun tuo bataatti on kuitenkin varsin makea ja kun siihen lisää vielä omaa aika makeaa maitoa,niin luulisi kelpaavan,mutta ei.
jaah,täytyy jatkaa pakkaamista,lähdetään tahkolle mökille viikonlopun viettoon. mökki on ihana kunnon hirsitalo ihan järven rannassa :) miehen kanssa päätettiin ,että ens kesänä mennään sitten naimisiin,joten sitähän sietää jo juhlistaa hieman :): )
miro teki sitten kakat tässä sylissä ollessa,täytyy tosiaan lopettaa.lätki käsiään näppikselle ja teksti on sen näköistä aina välillä :)
-annu ja miro 3kk3vk-
Myissi, ei tullut mitään ihmeempiä oireita rotarokotteesta. Nyt siis Sonja sai jo sen toisen annoksen. Erona normaaliin on vain se, että löysää kakkaa on pukannut useamman kerran päivässä.
Voi Tinttis! Onpa kiva kuulla, ettei toi meidän 5 vee ole ainoa, joka käyttäytyy just noin! Mulla on kanssa välillä hermot riekaleina tuon pojun oikkuilun takia. Samaa ehtojen latelua meilläkin. "En pue, en lähde, en tee, jos..." ARGH!!!!! Ja yleensä heittäytyy hankalaksi juuri niinä hetkinä, kun oikeasti ollaan myöhässä ja ois kiire. Nyt se äkäilee tuolla kun pitäis huone siivota... :-D
baby, kävittekö shoppaamassa? Lueskelin nyt vasta näitä uusimpia viestejä. Mä kipasin tänään vaan nopeesti ruokakaupassa ja sitten ehkä illemmalla lähden ihan yksin Sellossa käymään :-) Mutta tosiaan ens to ollaan kyllä tulossa tapaamiseen.
Annu, meillä nukutaan perhepedissä. Ensimmäistä kertaa muuten. Nyt ei edes kasattu muuton jälkeen pinnasänkyä ollenkaan :-) Meillä on 180cm leveä sänky, joten mahdutaan erinomaisesti. Tai siis nuo isommat lapset nukkuu omissa sängyissään, ovat aina nukkuneet. Nyt vasta Sonjan kanssa tuli tunne, etten millään raaski laittaa toista yksin nukkumaan omaan sänkyyn.
Minkälaisia suunnitelmia teillä muilla on isänpäiväksi?
Nyt syömään.. Kivaa viikonloppua kaikille!