Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotiaan hampaassa ollut reikä paikattiin...

Vierailija
25.08.2007 |

...ja kaikki meni hyvin. Tyttö oli todella reipas, poraaminen ei juuri sattunut ja hammas saatiin kuntoon. Koko touhuun kului aikaa noin 10 minuuttia.



Eli ei se lapsen hampaaseen tuleva reikä maailmanlopun tasoinen katastrofi ole, kuten täällä annetaan ymmärtää.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaat kestävät noin 5 happohyökkäystä päivässä. joidenkin hampaat kestävät paremmin, joidenkin huonommin. se vaikuttaa kuinka usein jotain pientä haukkaillaan, syödäänkö makeaa, muistetaanko hampaat pestä aamuin illoin ja otetaanko purkkaa ruokailun jälkeen. varmaan kannattaisi tehostaa sen 3-v kanss näitä juttuja.

Vierailija
2/20 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi 3v. ja pelottaa reikien mahdollisuus. H-lääkäri on parin viikon päästä.



Jos se bakteeri on suussa, vaikuttaako jatkuva altistuminen sille, jos esim. isovanhemmat antaa syödä samasta jäätelöstä jne? Olen melko varma, että isovanhemmat ei noudata tuota juttua,vaikka on joskus kiellettykin käyttämästä samaa lusikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonamme on suun kautta hengitettävä lääkitys, jonka takia niitä reikiä tulee kuulemma vaikka mitä tekisi. Eipä viitsi turuilla ja toreilla kuitenkaan toitotella, kun paskaa tulee niskaan.

Vierailija
4/20 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös 3-vuotias, hän on viimeksi käynyt 2-vuotiaana, pitäisikö varata tarkastusaika?



Itsellä on suu täynnä reikiä, vaikka pesen aamuin illoin hampaat. :(

Vierailija
5/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei ihan heti tulekaan

Vierailija
6/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka reikä tulisi, ei siihen maailma kaadu.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsesi kiittää..

Vierailija
8/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt hyvänen aika ikää katso. Mutans-bakteeri lienee se suurin syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olekaan, mutta jos reikä on syvempi, niin kyllä se paikkaaminen tai puuduttaminen jo tuntuukin, eli parempi niistä hampaista on pitää huolta.

Vierailija
10/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


...ja kaikki meni hyvin. Tyttö oli todella reipas, poraaminen ei juuri sattunut ja hammas saatiin kuntoon. Koko touhuun kului aikaa noin 10 minuuttia.

Eli ei se lapsen hampaaseen tuleva reikä maailmanlopun tasoinen katastrofi ole, kuten täällä annetaan ymmärtää.

Olet aika perseestä ku et pese lapsesi hampaita:

Vanhempien ne on pestävä ja kauan että tulee hyvin.

Naurattaa kun yksivuotiaatkin laitetaan itse hampaanpesulle, eihän siitä tule mitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyytäisin ystävällisesti osoittamaan viestin jossa sanon, ettei lapsemme hampaita pestä. :)

Vierailija
12/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapsella reikä hampaassa, vaikka äiti harjaa ne hyvin aamuin illoin, ei se ole huolimattomuudesta kiinni. Itsellä on suu täynnä amalgaamia, vaikka äitini on maailman huolellisempia äitejä, ja karkkipäivä oli meillä kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille vaan tulee reikiä helpommin kuin toisille. Meillä ihan selvästi toinen lapsi on perinyt huonot hampaansa isältään, jolla paikkoja suu täynnä ja toinen äidiltään, jolla nyt 30-vuoden ikään mennessä ollut 1 reikä.

Ihan samalla lailla pestään molempien lasten hampaita ja samanlaiset karkkipäivät molemmilla. Toisella vaan on reikiä ja toisella ei...

Vierailija
14/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri juuri sanoi poikani mukana ollessa, että nykyään kamalan likaisia hampaita kun tulevat.

Ei ole pesty aamuin illoin, ainakaan vanhemmat!

Tällä roskaruualla ja karkeilla tulee reikiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähäinen määrä ei aiheuta reikiä.

Onko vauvana ehkä syönyt jonkun toisen lusikasta päivähoidossa?

Jollain on bakteerit suussa ja tarttuu toisiin lapsiin.

Ovat saaneet omilta vanhemmiltaan.



Hammaskiveä voi olla 2 vuotiaalla jonka päivähoitoryhmässä olevalla lapsella on isä, jolla hammakiveä.

Vierailija
17/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Näethän sen,ap , jo näistä vastauksistakin. Reikä hampaassa on kiistämätön todiste siitä ettet harjaa hampaita, tarjoat mehua ja karkkia joka välissä, annat lapselle maitopullon yöksi, suukottelet suulle ja olet kaikin puolin täysin epäonnistunut äitinä.



Olette varmaan myös lihavia, matalasti koulutettuja ja nuoria vanhempia. Niin ja sektiolla tietysti synnytit etkä imettänyt.



Voi huoh, sanon vaan.

Vierailija
18/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hampaat minkälaiset vaan ja bakteereja syljessä tai ei niin hyvällä huolenpidolla kaikki hampaat saadaan pysymään reiättöminä. Toisten hampaat pysyvät vaan kunnossa paljon vähemmälläkin huolenpidolla.

Tässä muutama vinkki millä voisi yrittää saada reiät jatkossa estettyä. Aamuin illoin fluorillisella apteekin salutem hammastahnalla hampaiden pesu eikä jälkipurskuttelua. Pelkkä sylkeminen ja huulten kostealla pyyhkiminen. Aamupalaa ennen hampaiden pesu ja aamupalan jälkeen xylitol tabletti tai purkka. Näin hammastahna antaa suojan aamupalasyönnin ajaksi. Ja joka ruokailun ja välipalan jälkeen joku täysxylitoltuote. Ja hampaidenpesussa huolella etuhampaiden sisäpinnat ja kulmahampaiden ulkopinnat jotka usein reikiintyy. Lapsille Braunilla on aivan ihana sähköhammasharja musiikkeineen ja kuvineen. ;)

Itselläni ongelmahampaat bakteeria suu täynnä jne. Langotan pesen ja käytän xylitolia. Ja lapsilla myös huolellinen hampaiden hoito ja ovat säästyneet bakteerilta ja rei`iltä. Toivottavasti jatkossa ei teilläkään tarvitse paikkailla. Bakteerit kun pysyy vähissä niin rautahampaat helpompi pitää sitten kunnossa nuorenkin joka ei aina malta ja muista ainakaan teini-iässä.

Kiva, että meni paikkaus hyvin. Toivotaan, että jatkossa tarkastukset riittää. :)

Vierailija
19/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole olleet ehdottomia siinä, ettei suuhun laitettaisi koskaan samaa banaania, samaa lusikkaa tms. Se on ainoa asia, jossa en ole täysin noudattanut hampaidenhoito-ohjeita.



Muuten kyllä hoito on kunnossa, herkkuja syödään tosi harvoin, hampaat pestään huolella ja syödään päivittäin purkkaa. Uskon kyllä yksilöllisiin eroihinkin reikiintymisalttiudessa, koska samalla tavalla hoidetulla 6-v. lapsellamme ei reikiä ole ollut.



ap

Vierailija
20/20 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kuulemma johdu makeasta vaan antibiootti kuuri hampaan puhkeamisenaikaan voi vaikuttaa asiaan???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä