Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle; metsästyksen vastustajat, syöttekö lihaa?

Vierailija
20.10.2008 |

Tehotuotettua possua, nautaa tai sitä neliviikkoista broileria joka on tapettu sähköiskulla, elettyään sitä ennen täysin rotunsa käyttäytymistavan vastaisesti, jalat murskana lajitovereidensa nokittavana?

Niin. Kumpihan on elänyt paremman elämän. Se hirvi joka elää metsässä, luonnonmukaista ruokaa syöden, toteuttaen lajityypillistä käyttäytymistään. Joka kauniina syyspäivänä kuolee tarkkaan laukaukseen kertalaakista ja päätyy jonkun ruokapöytään. Vai se tehotuotettu häkkieläin??

Ottakaahan nyt asioista selvää.. Jos syötte lihaa, tutkailkaas tuotantoeläinten oloja Suomessa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain sorsia, ihan vaan huvikseen. En tajua metsästystä harrastuksena yhtään!!

Vierailija
2/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin tahansa räiskiä. Ja kun noudatetaan metsästysaikoja, niin yksilöiden määrä pysyy sopivana. Jos ei kukaan niitä sorsia tai hirviä ampuisi, niin mietipä mitä siitä seuraisi!

tai jotain sorsia, ihan vaan huvikseen. En tajua metsästystä harrastuksena yhtään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kohdannut hirveä auton kanssa. Niin että olet saanut noin 500 kiloa lihaa päällesi. Minä en onneksi ole koskaan kohdannut, mutta tiedän monia jotka ovat kohdanneet ja osa näistä on selvinnyt hengissä silkaa tuuriaan.

Kai tiedät myös, että Karhu ja Susi kantojen on syytä pysyä hallinnassa. Jos olet helsingistä älä kuvittele karhujen viihtyvän vain korpimailla. Kyllä karhut osaa tulla ja tuleekin Sipooseen ja Espooseen ovat käyneet ihan Vantaalla asti.

Okei suurin osa pääkaupunki seudun peto havainnoista tehdään Nuuksiossa, mutta kyllä niitä tuossa Sipoon korvessakin pörrää ja sielä ei ole pitkä matka tänne meidän pääkaupunkiin.

Ja kyllä minä olisin yksi suurimmista susi vihaajista jos asuisin esimerkiksi savossa ja lasten täytyisi kulkea kouluun yksinään metsän viertä.

Metsästys on hyödyllinen ja toivottava harrastus koska sillä pidetään petokannat kurissa.

Vierailija
4/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kestä ajatusta, että meillä olisi ase ja mieheni tappaisi eläimiä. Se vaatiikin ihmiseltä aika paljon, että pystyy posauttamaan eläimen. Itse siihen en pystyisi.

Vierailija
5/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän että lihaa saadakseen täytyy eläinparkoja tappaa. Mutta sitä en ymmärrä että huvin vuoksi tapetaan eläimiä. Siitähän metsästyksessä on kyse.

Vierailija
6/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen ei juuri tarvitse ostaa kaupasta lihaa kun onneksi mies metsästää lihat ruokapöytäämme.

Ja ymmärrän että lihaa saadakseen täytyy eläinparkoja tappaa. Mutta sitä en ymmärrä että huvin vuoksi tapetaan eläimiä. Siitähän metsästyksessä on kyse.

Vierailija
7/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ensisijaisesti eläinten populaatioiden säätelemiseksi ja lihan takia. Minustakin on älytöntä hurskastelua syödä tehotuotettua lihaa ja sitten arvostella metsästäjiä..

Vierailija
9/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta metsästyksen harrastajat ampuvat niitä eläimiä ihan vain huvin vuoksi. Se on tosiasia joka ei muuksi muutu. Muutenhan olisi niin että tietty porukka vastahakoisesti kävisi aika-ajoin harventamassa eläinkantaa ja lihat sitten vietäisiin myyntiin. Mutta eipä vaan. Innosta puhkuen sinne metsälle ollaan rientämässä. Ei siinä ajatella että voi miten ikävää tappaa nyt nämä eläimet, mutta pakosta sen teen yhteiskunnan hyvää ajatellen.

Vierailija
10/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä ihmiset menevät metsään eläimiä tappamaan? Eivät harrastajat mene sinne velvollisuuden tunteesta. Siitä olen ihan varma. He menevät koska tykkäävät siitä hommasta.

Vierailija
11/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jakelee mielipiteitään. Ensinnäkin, tietenkin henkilö joka metsästää, pitää siitä harrastuksesta. Ei kai nyt kukaan metsälle lähtisi vastentahtoisesti. Tuota en ymmärrä, kun vänkäätte, "että huvikseen tappavat"? Miten niin huvikseen?? Yksikään saalis ei meillä ole huvikseen tapettu ja hukkaan heitetty. Kyllä ne on kaikki päätyneet ruokapöytäämme. Eikä minun mieheni ole yhtään harmissaaan, vaikka ei saalista olisi saanutkaan. Kun kuitenkin loppujen lopuksi myös se luonnossa oleminen ja raitis ilma on tosi tärkeää. Saa olla omien ajatustensa kanssa luonnossa. Ja jos saalista tulee, niin se on vaan plussaa. Oikeesti, kiltimpää ja ystävällisempää miestä en minä eikä moni muukaan tunne kuin oma metsästäjä-mieheni. Miksi ihmeessä luonnosta vieraantuneet kaupunkilaiseukot kommentoitte asioita, joista ette selvästikään tiedä *yhtään mitään*!

Vierailija
12/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopuksi ryyppäämään toisten miesten kanssa.

vaan ensisijaisesti eläinten populaatioiden säätelemiseksi ja lihan takia. Minustakin on älytöntä hurskastelua syödä tehotuotettua lihaa ja sitten arvostella metsästäjiä..

Vierailija
13/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta metsästyksen harrastajat ampuvat niitä eläimiä ihan vain huvin vuoksi. Se on tosiasia joka ei muuksi muutu. Muutenhan olisi niin että tietty porukka vastahakoisesti kävisi aika-ajoin harventamassa eläinkantaa ja lihat sitten vietäisiin myyntiin. Mutta eipä vaan. Innosta puhkuen sinne metsälle ollaan rientämässä. Ei siinä ajatella että voi miten ikävää tappaa nyt nämä eläimet, mutta pakosta sen teen yhteiskunnan hyvää ajatellen.

Vierailija
14/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kuulu tapoihin ainakaan meillä päin.

Vierailija
15/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tapan vintiltämme hiiriä, koska en halua että syövät taloamme. Syön myös lihaa, ja mielellään juuri metsästettyä tai sitten luomutiloilla tuotettua. Metsästyksessä en näe eettistä ongelmaa, mikään kännipäissä koheltaminen ei tietenkään sinne kuulu (ja nuo ajat ovat kyllä enimmäkseen jo takana päin, nykyään metsästysseurat suhtautuvat aika tiukasti juomiseen esim. hirvijahdeissa)

Vierailija
16/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotatko sitä innolla ja nautit siitä?

Vierailija
17/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käy metsästämässä ja pitää siitä kyllä. Ei kuitenkaan erityisesti nauti itse tappamisesta, vaan metsästysreissuista luonnon helmassa ja siitä tunteesta kun saa itse hankittua perheelle ruokaa pöytään. Minunkin mieheni on mitä kiltein ja eläinrakkain mies (vaikka tätä ette tietysti usko) kuten olen itsekin. Kuitenkin kun syömme lihaa, tietenkin mieluummin itse pyydettyä kuin häkeissä/ karsinoissa virunutta.

Vierailija
18/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tätä ketjua lukee. Lihansyönti vaatii tappamista, ihminen syö lihaa. Ja eläin joka metsästetään, on elänyt moninverroin luonnollisemman elämän kuin se tehotuotettu hunajabroileri.

Metsästys on myös ihmisen vieteissä, kyllä siitä voi ihminen nauttia. Terve ihminen tekee myös selvän eron turhan räiskinnän ja ravinnonhaun välille. Muu väkivallan ihannointi on sitten sairasta.

Ruudun äärestä on mykava huudella, kun ei ole oikeita ongelmia. Tulisipa lama ja nälänhätä, niin ihmisillä olisi muutakin tekemistä...

Vierailija
19/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

posautella huvikseen niitä eläimiä ku ihmisiä?!?

Vierailija
20/36 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pääsisi kasvokkain kertomaan, millaista se metsästys oikein on ja mitä se merkitsee (ja ei merkitse) metsästyksen harrastajille.

Itse arvostan metsästystä harrastuksena. Minua ei myöskään kauhistuta eläinten tappaminen ruoaksi, ei ollenkaan. Ja itse valitsen - kuten onneksi moni muukin täällä - tuhat kertaa mieluummin vapaana eläneen ja luonnonmukaisesti laiduntaneen riistaeläimen lihaa kuin tehotuotetun eläimen lääkkeillä ja lisäaineilla muunneltua lihaa.

Älkää hyvä metsästyksenvastustajat ajatelko, että metsät ovat täynnä bambeja ja rumpaleita. Siellä on eläimiä, saaliseläimiä ja saalistajia. Ihminen elää - edes osittain - vielä siinä joukossa.