Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nappasin tuosta uupumusketjusta tällasen- ihan totta! Itse ainakin " syyllistyn"

Vierailija
25.08.2007 |

siihen et oon koko ajan tarvittavissa- tarvii opetella olemaan terveesti itsekkäämpi !

MUITA ?

*Juuri luin, kun joku psykolgoi tms., sanoi, että lapsille pitää opettaa PIENESTÄ PITÄEN, myös se että " nyt äiti ei leiki tai tee muutakaan, nyt äiti katsoo telkkaria/on netissä/lukee lehteä/viettää vapaahetkeään" . Ja nimenomaan siksi, ettei lapsista kasvateta sellaisia egoisteja, jollaisia nykyään on hirveästi! Se on kuulemma aivan uusi, kasvanut ilmiö lasten parissa. Eli on OPETETTAVA kädestä pitäen, ettei joku koko aikaa ole heitä varten, vaan että jokaisella ihmisellä (myös äidillä ja isällä) on rajansa ja vapaahetkensä, jolloin lapsen on leikittävä itsekseen jne. Että aikuinen on kyllä lähellä, muttei koko ajan tarjoa palvelujaan ja ole " käytettävissä" . Muuten kasvatamme itsekkäitä, kaikki-mulle-heti-nyt sukupolvea.

Radikaalit uudistukset vaan kehiin, ja saahan siinä pulikoida vastaan, mutta sitten otetaan lapsilta etuuksia pois, jos ei toimita vanhempien ohjeiden mukaan. Olisi varmaan hyvä idea kertoa lapsille rehellisesti tilanteestasi, ja sanoa, että nyt tähän täytyy tulla muutos. Ja ottaa lapset mukaan suunnittelemaan, miten kotihommat järjestetään. *

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 4,5 v. Olen yksinhuoltaja.

En esim illalla pidä tv:tä auki kun lapsi on valveilla, kun siitä tulee niin huono omatunto itselle. kotitöitä toki teen, pakkokin , ja lapsi osaa itsekseen olla vaikka voi tulla jotain kyselemään/ pyyytämään /kiukuttelemaan ;)

Mietin välillä onko tää normaalia? Tunnen itseni " palvelijaksi" kun en osaa /voi olla rennosti kotona. Niitä rutiiineja vaan pyörittelen.

Tekisi mieli vaikka sohvalle heittäytyä ja katsoa vaikka telkkua.......

Vierailija
22/25 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Uskon, että paljon fiksumpia lapsia on kasvanut ennenvanhaan, kun vanhemmilla ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa puuttua nicopetterin jokaikiseen kitinään ja tarpeeseen. Lasten pitäisi kyllä oppia, että myös vanhemmat ovat vain ihmisiä, eikä mitään supersankareita, jotka jaksavat aamusta iltaan huolehtia ja passata ilman yhtään omaa aikaa tai lepohetkeä.

Toivoisin vain, että joku kertoisi tämän asian meidän kolmivuotiaalle, joka taitaa olla jo nyt tuollainen kauhulapsi, joka luulee koko maailman pyörivän ympärillään. Ei antaisi minulle yhtä ainoaa rauhallista hetkeä päivän mittaan. Eli kun joku vielä neuvoisi miten saisin lapsen olemaan vähemmän vaativainen!

Kyllä sinun on ihan itse kerrottava nicopetterille, että " kuulehan, jokainen ihminen haluaa aina välillä puuhata omia juttujaan ihan itsekseen" . Kokeile ensin vaikka ihan suomen kielellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nicopetteri nukkuu .. shhh..

Vierailija
24/25 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En osaa vieläkään olla " rento" kotona lapsen kanssa, lapsi on 4,5 v. Olen yksinhuoltaja.

En esim illalla pidä tv:tä auki kun lapsi on valveilla, kun siitä tulee niin huono omatunto itselle. kotitöitä toki teen, pakkokin , ja lapsi osaa itsekseen olla vaikka voi tulla jotain kyselemään/ pyyytämään /kiukuttelemaan ;)

Mietin välillä onko tää normaalia? Tunnen itseni " palvelijaksi" kun en osaa /voi olla rennosti kotona. Niitä rutiiineja vaan pyörittelen.

Tekisi mieli vaikka sohvalle heittäytyä ja katsoa vaikka telkkua.......

Vierailija
25/25 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja ovat kyllä kaikki saaneet odottaa.

Nyt en kutienkaan tarkota alle 1-vuotiaita, joita en ehdoin tahdoin pidä odottamassa esim ruokaa tmv. vaan taaperoikäsiä ja vanhempia.

Rakastamme lapsiamme yli kaiken, mutta silti meistä lapset syntyvät osaksi meidän perhettä, eivät perheen pääksi. He saavat joskus odottaa, mutta yhtä lailla me voidaan odottaa jos lapsella on joku asia kesken.

Ei tulis mieleenikään pitää telkkaria pois päältä lasten ollessa hereillä esim. Meillä on se periaate, että lapset saavat olla mukana meidän jutuissa, me vieteään pe- ja la-illat lasten kanssa, kuunnellaan musaa jne, meillä ei ole tarvetta viedä lapsia esim hoitoon sen takia. Mutta yhtälailla he tietävät, että meilläkin on omia juttuja ja elämä ei todellakaan toimi niin, että kaikki muut jutut keskeytetään kun he haluavat jotakin.

Usein varsinkin noi pienemmät esim tarhasta tultuaan heti kun ollaan ovesta päästy saattaa kitistä, että anna vettä nyt ja tee mulle sitä ja tätä. Siihen totean, että voit kitistä ja huutaa niin kun haluat, mutta mä aion ensin ottaa ulkovaatteet pois, käydä veskissä ja rauhottua hetkeks, sitten saat.

Eikä ahdista ollenkaan. Musta ois jotenkin hirvee elämä, jos ns. omaa aikaa sais viettää vain lasten nukkuessa ja kaikki muu aika mentäis lapsen pillin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän