Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri sai kehitysvammaisen vauvan

Vierailija
25.08.2007 |

Mitä mä voin sanoa?

Onneksi olkoon?

Osanottoni?

Itse inhoan vammaisia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mahdollista, että ap sanoo vain suoraan sen, mitä muut ajattelevat hiljaa mielessään. En tarkoita tässä mitään suloista ja iloista lievästi down-syndroomaista lasta, vaan PAHASTI kehitysvammaista, kummallisen näköistä, mölisemällä kommunikoivaa,pyörätuolissa kuolaavaa metrin mittaista aikuista. Se kammottaa minuakin, jopa inhottaa. Ja tietysti hävettää, että tuntuu siltä. Mutta siltä vain tuntuu.

Enkä tietenkään sanoisi tätä vammaisen lapsen saaneelle.

Vierailija
2/41 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kukaan voi sanoa, että inhoaa vammaisia? He ovat ihmisiä siinä kuin me muutkin, mutta enemmän avun tarpeessa. Emmehän me inhoa vanhuksia tai pieniä lapsiakaan.

Sen verran kuitenkin, että itse koin pitkään sääliä vammaisen lapsen vanhempia kohtaan, kunnes hyvä ystäväni sai vammaisen lapsen. Hän suhtautuu asiaan niin luontevasti, eikä ole asiaa juuri ensishokin (kesti noin kaksi tuntia) jälkeen surrut. Ottaa asian lapsen erityispiirteenä vain. Hänen miehensä oli todennut lääkärille vastaanotolla, jossa lääkäri kertoi sairaudesta, että " No, eipä meidän Jussi tuosta tiedosta muutu mihinkään" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa naapurikaan kovin innoissaan on :(

Vierailija
4/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä että, mun mielestä ei oo mitään järkeä onnitella vammaisen lapsen saanutta.

Vierailija
5/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauva se on silti, oli terve tai vammainen. joten parempi kun olet hiljaa kun ilmaiset inhosi.

Vierailija
6/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään kauheasti vammaisista tykkää, mutta enpä myöskään huutele sitä missään. Tosin mun inhoni johtuu ihan vaan siitä, että inhoan itseäni niiden seurassa. Kun tuntuu koko ajan siltä, että muut kyttää että osaanko olla luontevasti. Sitten yritän aina olla ylikiltti ja kohtelias enkä mä oikeasti halua olla niin epäaito ihminen mitä esitän. Argh.

Vierailija
7/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kunnioita vammaisia, vammaisissa on vikaa. Vammaiset eivät ole NORMAALEJA. Ymmärrätkö?

Vierailija
8/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittele tuoreita vanhempia suloisesta vauvasta.

Vierailija
9/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut miks vammaiset eivät ole normaaleja? Kaikki ovat ihmisiä ja niin kullanarvoisia. Sanotaan, että erilaisuus on rikkautta:o)

Vierailija
10/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onnittele tuoreita vanhempia suloisesta vauvasta.

Vierailija
11/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mm. näkövamma (silmälasit), proteeseja (suussa, taparturman johdosta, lääkitystä vaativa sairaus (migreeni).

Mihinkäs ajattelit vetää sen rajan, vai inhoatko minuakin? Vai olenko minä vaan vähän vammainen ja siten ok?

Vierailija
12/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vammaisuus tarkoita et olis jotenkin epämuodostuneen ja ruman näköinen. tiedätkö edes millä tavalla vammainen vauva on?

Vierailija
13/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi sai ehkä vammaisen lapsen, mutta ei sinullakaan ap, tunnevammaisella, varmaan helppoa ole..

Vierailija
14/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on mm. näkövamma (silmälasit), proteeseja (suussa, taparturman johdosta, lääkitystä vaativa sairaus (migreeni).

Mihinkäs ajattelit vetää sen rajan, vai inhoatko minuakin? Vai olenko minä vaan vähän vammainen ja siten ok?

Ei sulle voi toivoa kuin hyvää, jos on noin ruma naamasta.

Ja ihan turha ruveta kenenkään mussuttamaan mistään sisäisestä kauneudesta, se on vaan rumien ihmisten keksimä juttu.

Vierailija
15/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin onnitella sellaisesta? Eihän kukaan voi haluta vammaista lasta!

Vierailija
16/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsin tarvitse kattella.

Vierailija
17/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pystyy elämään hyvän elämän ja saamaan työpaikan ja muuttamaan omaan kotiin(asuntolaan yms)

Kyse on kuitenkin suhteellisen pienistä vammasta (jos näin voi sanoa), joten ole oikeasti onnellinen naapuriesi puolesta, hekin varmasti ovat ensi järkytyksen ohi mentyä.

Vierailija
18/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko oikeasti yhtään vammaista? Ette taida tuntea.

Minä tunnen. Jokainen on oma persoonansa. toiset ärsyttäviä toiset maailman ihanampia. aivan kuten meidän " normaalien" keskuudessa.

Lapseni kummitäti on kehitysvammainen, ei liikunnallista rajoitetta, mutta esim. henkinen kehitys 10v. tasolla. Lapsemme rakastavat häntä aivan valtavasti, koska hän on ihana ja huolehtiva nuori nainen (22 v.).

Kehitysvammainen on myös ihminen, todellakin erilainen, mutta ihminen. Tulet ap sen huomaamaan naapurisi lapsen kasvaessa. Naapurisi on vielä varmasti shokissa, koska kukaan ei tietenkään osaa etukäteen varautua kehitysvammaisen lapsen saamiseen liittyviin tunteisii. Älä anna ennakkoasenteidesi näkyä. Viet tuliaisiksi vaikka suloisen bodyn tai mitä nyt yleensä viet kun menet katsomaan normaalia vauvaa ja halaat äitiä. Ei kai aina tarvi huutaa mielipidettään isoon ääneen?

Kyllä naapurisi sitten purkaa tuntojaan sinulle, jos siis olette läheisiä.

Koita aikuistua ja nähdä myös vaikeissa asioissa edes jotain positiivista.

Vierailija
19/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syvältä kumpuaa toi sun viha ja inho vammaisia kohtaan....ootko miettinyt, mistä voisi johtua? Eikö sua ole hyväksytty omana itsenäsi lapsena vai mitä?

Yleensäkin kaikki rasistit vaan pelkää- kun eivät tiedä. Kyllähän vammaiset ovat pelottavia, jos ei niihin ole koskaan tutustunut.

Nyt olisi ap:llä hyvä tilaisuus muuttaa käsityksiään.

Vierailija
20/41 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin vaikeus vammaisen lapsen vanhemmilla on ympäristön suhtautuminen vammaisuuteen, ei niinkään lapsen vamma.

Nyt tajuan miksi.

Vai onko vauva porvoossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan