Muita, jotka pääsi tänään pistämään lapsilisiä sileeksi?
Me shoppailtiin tytön kanssa seuraavia juttuja:
-Tytölle maastohousut, paita, sukat ja seitsemät pikkarit (30 euroa)
-Playmobil-bussi (20 euroa)
-Pojalle T-paita ja tytölle juomapullo (10 euroa)
-Jommalle kummalle talvilakki (10 euroa)
Sitten vielä
-ruokakauppaan (65 euroa)
-kilpikonnan ruoka (20 euroa)
-valokuvat (35 euroa)
-ruoka neljälle Raxissa (20 euroa)
Yhteensä 210 eli just sen verran kun tulikin :)
Kommentit (32)
Vierailija:
Lapset 1 v ja 3 v ja vanhemmalla jo nelisen tonnia säästössä, pienemmällä pari tonnia. Haluan auttaa lapsiani samoin kun omat vanhempani ovat aikanaan auttaneet minua. Meillä mies keskituloinen ja minä kotona lasten kanssa, mutta silti velaton auto ja vain pikkuisen asuntolainaa ja säästössä kymmeniä tuhansia.Kannatan siis raha-asioissa suunnitelmallisuutta. En ole koskaan ymmärtänyt sitä mentaliteettia, että tilipäivänä rynnätään tuhlaamaan.
musta on jees ett' rajat riittää, mutta en jaksa liikaa suunnitelmallisuuttakaan. meillä kotona.
Onneksi mun talous ei ole kiinni jostain lapsilisästä....
Lapsilisiin en ole edes koskenut.
Mun mielestä köyhät tuhlaa rahat heti.
jonka saavat sitten isompana käyttöönsä. Tuolla kasvatustyylillä lapset eivät opi arvostamaan rahaa vaan kuvittelevat että sitä kasvaa puussa yms. Lisäksi olen sivusta seurannut niin tällaiset lapset ostelevat sitten vanhempien antamalla rahalla kalliita autoja isolla moottorilla joilla sitten kaahataan yms.
Vierailija:
Lapset 1 v ja 3 v ja vanhemmalla jo nelisen tonnia säästössä, pienemmällä pari tonnia. Haluan auttaa lapsiani samoin kun omat vanhempani ovat aikanaan auttaneet minua. Meillä mies keskituloinen ja minä kotona lasten kanssa, mutta silti velaton auto ja vain pikkuisen asuntolainaa ja säästössä kymmeniä tuhansia.Kannatan siis raha-asioissa suunnitelmallisuutta. En ole koskaan ymmärtänyt sitä mentaliteettia, että tilipäivänä rynnätään tuhlaamaan.
Söimme ravintolassa 30¿
Lapselle kiiltokuvia 2¿
Ruokakauppaan 16¿
Erinnäisille katutaiteilijoille yhteensä 1,5¿
mutta kun ne menee elämiseen eikä mitään jää säästöön...
köyhä että pitäisi kytätä lapsilisä päivää!
Sinne ne on menneet kaikki tähän asti, lapsi nyt reilu 4 vee. Lisäksi laitetaan muutama kymppi lapsen rahastoihin kuukausittain.
Me käydään joka perjantai tai lauantai shoppailemassa. Nyt sattui sitten olemaan lapsilisäpäivä.
Kyllä mua ainakin ilahduttaa, että saa tuollaisen tuen kerran kuussa, vaikka rahasta ei tiukkaa olekaan.
Emme myöskään elä kädestä suuhun, kuten joku ehdotti, vaan lyhennämme asunto- ja autolainoja reilu 3000 euroa kuussa.
Maksoin eilen sähkölaskun 106e (tasauslasku),
2 tv-lupamaksua, jotka ovat roikkuneet ties kuinka kauan, 50e ja 60e,
öö... reilu 216e siis meni.
Vielä jäi reilu 60e, joka todennäköisesti menee vuokranmaksuun.
Nyt on aika " köyhä" olo, kun olen joutunut tässä kesän aikana uusimaan 2 lapsen vaatevarastot kokonaan ja vielä talvikamppeet hommannut.
Olen siis 2 pienen lapsen yh, lapsilisää tulee n. 280e.
Ja ihan normaalielämiseen se menee, rahat eivät ole tilillä korvamerkittyinä, suurin osa tuloistani menee kuitenkin lapsiin, suoraan tai välillisesti
:)
Vierailija:
Me käydään joka perjantai tai lauantai shoppailemassa. Nyt sattui sitten olemaan lapsilisäpäivä.Kyllä mua ainakin ilahduttaa, että saa tuollaisen tuen kerran kuussa, vaikka rahasta ei tiukkaa olekaan.
Emme myöskään elä kädestä suuhun, kuten joku ehdotti, vaan lyhennämme asunto- ja autolainoja reilu 3000 euroa kuussa.
Lapset 1 v ja 3 v ja vanhemmalla jo nelisen tonnia säästössä, pienemmällä pari tonnia. Haluan auttaa lapsiani samoin kun omat vanhempani ovat aikanaan auttaneet minua. Meillä mies keskituloinen ja minä kotona lasten kanssa, mutta silti velaton auto ja vain pikkuisen asuntolainaa ja säästössä kymmeniä tuhansia.
Kannatan siis raha-asioissa suunnitelmallisuutta. En ole koskaan ymmärtänyt sitä mentaliteettia, että tilipäivänä rynnätään tuhlaamaan.