Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos äidillä diagnosoidaan vaikea masennus, seuraako siitä automaattisesti

Vierailija
19.10.2008 |

.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään. Ja miksi ihmeessä lääkäreillä pitäisi olla mitään ilmoitusvelvollisuutta? Usein masentuneiden äitien ympärillä on iso joukko ihan kohtuullisen kykeneviä isiä, mummoja, kummeja jne... Ei se äiti lasten ainoa aikuinen ole.

Vierailija
2/5 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään esimerkiksi lastensuojelun suhteen? Onko lääkäreillä esimerkiksi ilmoitusvelvollisuutta lastensuojeluun päin? Tai järjestetäänkö muuten perheelle mitään tukea/seurantaa vähän niin kuin automaattisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hyvän äitiyden osoitus, että osaa hakea apua itselleen, ja siten asiat lapsellakin pysyisivät hyvänä.

Vierailija
4/5 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut valitettavasti ihan itse ottamaan yhteyttä sossuun ja ilmoittamaan itsesi jos haluat perhetyöntekijän tai tukiperheen. Huostaanottoja kukaan ei suorita äidin masennuksen perusteella jos kerran lapsi hoidetaan normaalisti tai edes välttävästi. Meillä on meneillään jo toinen ilmoitus lastensuojeluun. Eka tehtiin itse ja toka tehtiin psykologin toimesta koska annoimme hänelle luvan tehdä niin. Edes psykologi ei voi tehdä ilman asianosaisen lupaa ilmoitusta samoin kuin ei saa luovuttaa mitään tietoja potilaasta minnekään ilman potilaan kirjallista suostumusta.

Vierailija
5/5 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin on se tilanne, että olen vakavasti masentunut, mutta ainakaan minun mielestäni perhe ei tästä tilanteesta kärsi. Hyvä tietää, ettemme joudu "syyniin", vaikka lasten parhaaksihan se tietysti olisi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän