Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulutontut perjantaina***

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on herätty aivan kamalaan ukkosmyräkkään! Salama iski kyllä tosi lähelle ja hetken jo epäilin siinä jyrinässä, että tuleeko aamu koskaan...

Muuten on mennyt viikko ihan nopeesti, ostoksilla juostessa, lapsia kuskatessa, rahaa kun olisi vielä paljon enemmän niin päivät ei tulisi pitkiksi lainkaan!

Vauvallekin on jotain vaatteita löytynyt matkaan, minä en ottanut äitiyspakkausta. Toppapukuja vielä odottelen kaupoille, pitihän minunkin käydä vilkasemassa se joulukuisten " nimikkopuku" mutta odottelen vielä mitä muihin liikkeisiin tulee.. Hello kitty vaatteita pitis mennä H&M hakemaan tuolle yks vuotiaalle, ne iski kyllä mun makuhermoon;-)

Meillä lapset isällään, lukuunottamatta tietty tätä yhteistämme ja tiedossa olisi sateessa koiranäyttelyä, takan muurausta ja siivousta aina vaan! Verhoja olen jo vaihdellut ja nyt pitis löytää kangas olohuoneen verhoihin. Näihin kuviin ja tunnelmiin

ponnari ja itu 24+0

Vierailija
2/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt päivittäin lukemassa kuulumisianne, mutta kirjoittamisessa on ollut taukoa. Aloitin työt elokuun puolessa välissä ja jatkan lokakuun loppuun, jolloin äitiysloma alkaa. tätä ennen olin hoitovapaalla. Tuli lyhyt pätkä, koska raskauduin tällä kertaa tosi nopeammin. Poikaa tehdessä, nyt 2v. 3kk., meni yhden keskenmenon jälkeen puoli vuotta, joten ajattelin tämänkin kestävän hiukan kauemmin. No nyt tämä jo tuntuu hyvältä. En kyllä tiedä onko tämä loppuraskaudeksi töihinpaluu ihan paras ratkaisu. Väsyttää ihan hirveesti koko ajan. Rahallisesti tämä on kuitenkin kannattavaa, sillä palkka alko juoksemaan jo kesäkuussa ja saan vielä äitiysloman alettua kolme kuukautta täyttä palkaa. Muuten äitiysraha tulee olemaan sama kuin esikoisella. Nyt teen minimituntimäärää, jotta poika ei joutuisi olemaan kovin pitkiä päiviä hoidossa.

Poika on sopeutunut tarhaan tosi hyvin. Jää sinne iloisena aamulla ja leikki i touhuaa haettaessa. Päikkäreiden kanssa oli alkuun hankaluuksia, mutta nyt sekin on järjestyksessä. Aiomme pitää pojan hoidossa 2-3 lyhyttä päivää viikossa vauvan synnyttyä. Hän on sellainen " tarvii paljon tekemistä" -lapsi.:)

Minä otin äitiyspakkauksen ihan sen käytännöllisyyden vuoksi. Eli pidin tämän vuoden pakkauksesta. Edellisen pakkauksen vaatteet olivat jotenkin aika vanhanaikaisia, eikä ainakaan pojalle sopivia. Ja onhan sen hakeminen, kuten joku sanoi, hintansa väärtti. Esimieheni lähetti paperit eteenpäin viikko sitten, joten nyt kovasti odotan pakkausta. Me ei tiedetä sukupuolta, joten kovin montaa vaatetta en ole ostanut. Mieli tekee kyllä, mutta pojan vaatteita löytyy, ja tytölle sitten haluan tosi tyttömäistä. Vaaleanpuna/vadelmanväriset potkarit, housut ja bodyn ostin kyllä Lindexin alennusmyynnistä. Annan sitten lahjaksi jos meille tulee toinen poika. (Mulla on tyttöolo...)

(.) Tuntuu että tämä toinen raskaus on paljon hankalampi kuin ensimmäinen. Eli selkää särkee, liitoskipuja on ja närästää... Ja väsyttää koko ajan.

Sateisen päivän jatkoja kaikille,

Mamma05ja07

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin heittämässä tytön eskariin ja tulin sitten koneelle maksamaan muutaman laskun.. Vähänhän tuo kirpaisee, kun ajattelee, että toisen tamman astutusyrityksiin meni n. 500 e, eikä mitään tulosta. Toivottavasti tuo toinen kuitenkin pitää varsan sisällään ens kesään ja tulisi terve juoksija sieltä.

Minullakin on vielä tyttöolo, vaikka poikahan siellä ultrassa näkyi; tulee varmaan sitten neitimäinen poika :D

Täytys lähteä käyttämään koiruutta lenkillä, poika vaan tuumasi, että hän haluaa katsoa muumeja. Saa nähdä millainen tappelu saadaan aikaseksi...

Mies ottaa päähän taas vaihteeksi (huoh). Sen piti eilen tulla meille, olis ollu heinän niittoa (minä kun en ole vielä opetellut tuota traktorin käyttöä) yms. Tuumasi vain, että eikö sen ehdi toisena päivänä (laitumet aika loppuun syötyjä, joten hevoset söisivät mieluummin tuota niitettyä) *argh*

Mietin, että jos ens viikolla kävisin yhtä taloa katsomassa Sotkamossa, väsyttää vaan ajatuskin pitkästä automatkasta. Samalla voitaisiin käydä moikkaamassa pojan kummitätiä ja ostamassa tytölle synttärilahja. Ajattelin ostaa kännykän, kun varmaan talvella en aina jaksa viedä eskariin ja tyttöä jännittää tuo linja-autolla kulkeminen, niin on edes puhelin henkisenä tukena. Ehdottelin, että ens viikolla harjoiteltaisiin tuota aamukyytiä, niin, että minä ajan sitten autolla perässä ja tyttö menee kuitenkin linkkurilla.

Alkaa muutenkin tämä kunnan tilanne ärsyttää, että voisin hyvinkin muuttaa jonnekin muualle. Eskariin ei ole edes kouluavustajaa, vaikka lapsia on ihan kohtuullinen ryhmä. Ei ole sitten ketään, joka huolehtisi lapset oikeaan taksiin päivän päätteeksi, jne. Ja koulurakenneuudistus huonontaa oloja entisestään...

Päiväkodissa on homeongelma, eikä muuttoa rakennuksesta ole edes suunnitteilla (no onneksi meidän lapset eivät ole pitkään enää tuossa hoidossa, mutta entäs toiset) ja jos minulla on viikonloppuna töitä, täytyy lasten mennä toiseen hoitoon ja minulla erikseen muistaa järjestää se.

PItää lähteä nyt tuulettumaan sen koiran kanssa, niin jos jaksais päivällä käydä ruokakaupassa ja touhuta muutakin.

äMarzi ja mönkiäinen 25+3

Vierailija
4/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ukkonen repiny, eikös ala neljä jättikuuroa riittämään reilun viikon sisällä.

Täällä ei erityisempää uutta. 3 raskasta työpäivää takana. Kirppikselle ajattelin suunnata ja ehkä kevyttoppiksen tai jotain muuta taas vauvalle hankkia. Mulla jäi hampaankoloon kaivertamaan yksi kevyttoppis joka on kans pussimallia, tosi kaunis valkoinen. Makso vähä liikaa 40e ja oli vain 56 cm (jos olis 62, niin menis koko kevään)

Perhoset kutittaa jo nyt vatsassa kun tiedän, että ensviikon keskiviikkona on se 4 d =D Mitä virikettä sitä keksisi, että aika kuluis nopeammin

P-M 23+5

Vierailija
5/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi oikein kirjoitella, kun tuntuu että vaan valitan. Käyn lukemassa kuitenkin, voisihan sitä näin pinoa vähän nostella.

Mulla on varmaan verenpaineet ihan pohjalukemissa, kun heikottaa, väsyttää, meinaa istualtaankin silmissä sumeta. Hemppa ei varmaan tee tällaisia kepposia, kun just lopetin Floravital -kuurinkin.

Mariadee: Kiittii sektio -valaisuista, yritän myös lueskella synnytysosiosta aiheesta. Mä olin kiireellisen sektion jälkeen kolme päivää sairaalassa, mutta monet on ollut viikonkin!?! Haluaisin mahdollisimman nopeasti kotiin, jos vain kunto sallii.

Muhvi: Miksi sulla leikataan jo rv38?

Jospa mensi vähän pötkölleen. Esikoinen nukkuu vielä ja tuo kuopus varmaan olisi hetken vielä yksin.

Doshijas ja Nuppu 24+4 (tai 24+1)

Vierailija
6/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Pirkanmaalla aurinko paistaa, säästymmeköhän toisenakin ukkospäivänä myräkältä näillä seuduilla?

Marzi, kuulostaa teidän kunnan asioiden hoito vähän samalta kuin täällä... Mihinkään ei saa rahaa, ja kaikki (etenkin lasten ja vanhusten) palvelut leikataan. Mekin olemme tuosta naapurikunnan puolelta haaveilleet (mies tontista ja minä vanhasta talosta ;D) uudesta kodista, mutta saapa nähdä. Mainitsit, että pitkä ajomatka on ajatuksena väsyttävä, ja minä olen tässä neljännessä raskaudessa huomannut, että jopa 40 km matka saattaa aiheuttaa supistuksia jo tässä vaiheessa, höh!

P-M mullakin on 4D ensi keskviikkona! Mulla oli eka jo viime viikon ke, mutta ihana taitava lääkäri lupasi tarkistaa vauvan aivot ja sydämen samaan hintaan, kunhan on viikkoja enemmän. Meillä siis aivoissa oli väljyyttä, mutta normaalin rajoissa, mutta koen oloni todella " hoidetuksi" , koska sain asiallista tietoa ja vielä lisätsekkauksen. Meillä muuten ei sukupuoli paljastunut 4D:ssä, koska vauva istui tiukasti perätilassa jalat koukussa pakaroitaan esitellen. ;) Onneksi tieto sukupuolesta ei ollutkaan reissun päätarkoitus, vaan rakenteiden ultraus (meidän kaupungissa ei

tietenkään

ole rakenneultraa, ja np-ultrakin oli tosi pintapuolinen varrattuna aiempiin kokemuksiini tamperelaisena).

Taidan ehdottaa kolmen koplalleni leikkien siirtämistä ulos aurinkoon, joten heippa taas!

[b]Sumunen[/b] rv 24+6

Vierailija
7/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli tosta 4d ultrasta puhetta.. Me käytiin siinä myös täällä lahdessa hemossa oli hienoa nähdä vauva ihan oikean näköisenä ja sai myös selvyyden että kaikki oli kunnossa. Vauva oli jopa 4 päivää isompi kuin lasketusta ajasta katsottuna. Sukupuolta kysyttiin mutta vauva oli koko ajan jalat ristissä ettei nähnyt kumpi tämä on. Käytiin tässä ultrassa 1.8

Aamulla tänne iski myös kunnon ukkoskuuro salamoi ja jyrisi todella kovaa. Satoi myös kaatamalla.

Huomenna sitten uutta autoa hakemaan..jännittää kamalasti ettei varmaan saa nukuttua tänä yönä. Töihin menen tänään kahteen. Ihanaa että saa aamulla nukkua,mä kun olen sellainen unikeko ettei mitään rajaa!! Taidan lähteä syömään.. Moikkelis.

sannis85 ja masuasukki 25+1

Vierailija
8/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko vielä tulla kertomaan että mun äitiyspakkaus on tullut!!! JES!! ei siinä kauaa mennyt 5 päivää kun käsittelivät hakemuksen ja 5 päivää kun paketti tuli. Lähden miehen kanssa sitä hakemaan samalla kun menen töihin. ei muuta tällä kertaa!

Vierailija
9/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

empä olekkaan sitten kesäkuun päässy kirjottamaan kun on ollu kaikenlaista " muuta" . en nytkään ehdi muuta kuin ilmottelemaan että poika tulossa, sf-mitta oli rv 22+2 23 cm (!!) ja nyt sairaslomalla tuohon sunnuntaihin asti kun alkaa kesäloma.. mulla oli kohdunkaula lyhentyny vähän ja supistuksia ja vihlontaa niin pirusti. vähän jännittää kun sunnuntai aamuna olis lähtö kreetalle viikoksi. onkos kellään muuten sieltä kokemuksia tai ylipäätään matkustamisesta näillä viikoilla(nyt 23+2)?

Vierailija
10/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli se neuvola ja hoksasin tossa pinoa lueskellessa (ponnari ainakin kirjotteli pakkauksesta) et ei muistanu terkka niitä kelan papereita ?!? Ku viimeks ainaki sanottiin et ens kerralla saan ja kyllä kai noita viikkoja jo siihen tarpeeks olis ollu? Seuraava nvla vasta 5.10 et kyllä aika pitkälle sitten siirtyy papereiden täyttö. Pitäisköhän soitella ja kysyä asiasta...

Muuten kaikki hyvin! Mulla oli kaikki tytöt mukana ja vanhin sai mitata äidiltä verenpaineen (viimeks sen teki keskimmäinen) ja innoissaan sydänääniä kuuntelivat.

Paino: +3,4kg lähtöpainosta, mikä on musta jo kohtuullisen paljo

sf mitta: 20cm

verenpaine hyvä: 104/73

hemppaa ei mitattu ku viimeks otettiin ja oli 150, eipä silti ei mun oo tarvinnu edellisissäkään raskauksissa rautaa syödä joten jospa nytkin toi hemppa pysyis loppuun asti hyvänä!

Ainut juttu mikä tuottaa ongelmia on toi mun supistusherkkä kohtu. Ja se kun näin kotiäitinä on mahdoton levätä ja vältellä nosteluja ym. mutta pitäis sitten iltasella yrittää jättää kaikki kantelut ja nostelut miehelle... Mutta kun ei jaksa aina asiasta sanoa ja tuntuu ettei se kuitenkaan vissiin täysin tajua mistä on kyse :( No siivouksista olen pakon edessä luistanut ja kyllä se huushollissa näkyy, ei paljo vieraita kehtaa pyytää.

Viikonloppua odotellessa! (mies sano lopettavansa tänään jo klo14 joten kerrankin ajoissa kotona!!!)

daisy82 rv 23+3

Vierailija
11/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin viime raskaudessa juur noilla viikoilla Pariisissa ja totesin, etten olisi jaksanut enempää koneessa kyllä istua, vessaan meno oli kanssa hauskaa ahtailla käytävillä, kun mulla oli mahakin jo isohko. Hyvin jaksoin kierrellä Eiffelit, ja riemukaaret, käveltiin toooosi paljon, mutta aikas aikasteen mentiin illasta hotellille ja sänkyyn kyllä sitten kaaduin lopen uupuneena. Ruokien syömisen suhteen olen tarkka, Pariisissa meni mäkkärin sapuskaa, en uskaltanut edes kokeilla mitään erikoisuuksia:-( Kreikka on kanss tuttu, tosin ei kreeta, mutta Pargassa oltiin heinäkuun alussa ja hyvin meni reissu, söin paistettuja ruokia ja kuorittavia hedelmiä..Kreikka on suht puhdas eikä ongelmia ole ollut ei raskaana eikä toissakesänä Karpathoksella pienen 2,5kk vauvan kanssa. Ihanaa lomaa!

ponnari samat viikot kun aamulla

Vierailija
12/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin myös kreikassa kun olin n.rv 20-21 muutamia vuosia sitten ja kuumuus kävi kyllä voimille. Se oli siis pahinta aikaa (heinäkuuta), muutenkin mulla on nää raskaudet olleet sellaisia että kuumuus ei oikein innosta...

Toivottavasti teillä on hotellissa ilmastointi!

Mutta ilmastoinnistakin muutama varoituksen sana... IKINÄ sitä ei kannata pitää alle 27-28 asteen, tämä on ns. " turvaraja" jonka turistit helposti alittavat kun ovat niin ihastuksissaan siitä kylmyydestä kuumuuden jälkeen. Jo 20min kylmä puhallus voi tehdä tepposia, esim järjettömät niskakivut. Itse me oltiin sukuloimassa kreikassa n. 7 viikkoa sitten kun olin rv 15-16 ja sain ilmastoinnista järjettömät leukasäryt, sekä ala- että yläleuka tuntui tosi pahalta. Varmaan oli yhteydessä raskaudenaikaiseen hampaiden ja ikenien herkistymiseen.

En tiedä kannattaako paikallista fetaa / tzatzikia syödä jos ne on tehty pastöroimattomista maidoista.

Lennot varmaan menevät ihan kivasti, muista liikkua ja juoda vettä. Heiluttele varpaita. Mulla turpos nilkat pahasti lentomatkan jälkeen silloin rv 21 mutta seuraavana päivänä oli jo OK.

Hauskaa matkaa :-)

Vierailija
13/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, alkaa olla harjoittelu paketissa, enää olisi yksi ainokainen työvuoro. Sitten alkaakin kyllä jo koulu ensi viikolla, että se siitä lomailusta. Ajattelin käydä koulua niin pitkään kuin mahdollista, eli ihan joulukuulle saakka, saas nähdä millainen vointi tulee olemaan.

Kauheasti mä hengästyn kun kävelen mäkiä tai reippaammin, tuntuu että kunto on romahtanut ihan totaalisesti, mutta sitä kai se kesä teettää, kun en paljoa ole lenkillä käynyt, eli ihan hyötyliikunnalla olen kuntoani hoitanut (ilmeisen vähän siis=)

Mä odottelen äitiyspakkauksen saapumista, ja sen jälkeen aletaan vasta miettimään miehen kanssa muita hankintoja. Miehellä on vaan vähän sellainen tapa että kaiken hankkii viime tingassa, tai ottaa edes kantaa. Edellisessä raskaudessa meille tuli auto vasta laskettuna päivänä, eli kiirettä ei ainakaan ollut =DD

Sanokaas nyt millaiset vaunut /yhdistelmät kannattaa hankkia, ajattelin käytettyjä. Meillä ei ole tällä hetkellä mitään muita kulkupelejä kuin matkarattaat. Millaisilla vaunuilla saattaisi olla vielä jälleenmyyntiarvoa tulevaisuudessa, mihin asioihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota kun osaa käytetyt vaunut? Meillä oli esikoisella käytössä vaunut vajaan vuoden, ja ne olis siis lainassa. Nyt ajattelin ostaa omaksi, jos sitä vielä joskus kolmas muksu ilmoittaa tulostaan =DKiitos avusta jo etukäteen!

heiluri ja elvistonttuvauva 24+1

Vierailija
14/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kirppikseltä saaliin kera=D Löysin yhdet puolipotkarit JA aivan mielettömän ihanan mekon 62 cm. En tiedä, kumpi on, mutta jotenkin on vaan poikaolo. tietysti harmi jos ei mekko ole meillä käytössä, mutta onneksi on muita " möhömahoja" lähipiirissä eli varmaan saan jonnekin päin lahjoitettua. Se mekko oli lila veluurimekko jossa oli hopeisia tähtiä ja tähti napit olkapäillä, ihan kuin uusi:-D

4d:n halusin sen vuoksi, että tietäs kumpi on ja toki että kaikki on kunnossa, mutta siis se ei aina selviä? Minkä aikaa tutkimus kestää? Mitenkähän sais vauvelin oikein kovasti liikkeelle?

On kyllä nopeaa toimintaa ollu kelassa, kun viidessä päivässä pakkaus tullu. Mitenkähän pian se raha tulee, olis kiva lähteä turvakaukaloa ostamaan.

Matkustamisesta..... ei oo kokemusta muulloin kuin alkuraskaudesta ja sehän ei nyt ongelmia aiheuttanut. Mutta kotimaassa pitkistä auto- ja junamatkoista viimesillään on, ei kyllä ihmeemmin haitannu. Tekisi ihan hirmuisesti mieli lähteä vielä reissuun, mutta meillä ei taida rahat riittää kun on kaiken maailman projektia meneillään ja kaikki aika ja raha menee pesän rakentamiseen:-/ onneksi keväällä käytiin reissussa ihan kaksistaan. Nyt lapsetkin narisee matkalle pääsyä.

Kiertelin äskön näitä peruskauppoja, lindexillä on kyllä valtavat määrät tosi suloisia vaatteita. Kappahlista löytyis ihanat kevyttoppikset, mutta niissä " tyttö ja poika" värit, samasta kaupasta löytyi myös söpö toppapuku, siinä oli ihan lahkeet, mutta edelleen olen erittäin tyytyväinen tähän joulukuisten suosikkiin, lindexin pöllöhaalariin. Jopa prismassa oli ihan kivoja pukuja.

Pitänee tässä ryhtyä kokkailemaan

P-M

Vierailija
15/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisellä kertaa ostin emmaljungat, semmoinen yhdistelmä jossa vaununkoppa ja istuin erikseen. Olen ollut tosi tyytyväinen ja aioin uudelle tulokkaalle pitää samat vanhat. Ne on kivan ketterät ja kevet ja silti vakaat lapselle. Ja menee tosi pitkään, vaunuosa lähemmäs vuotta ja ratasosa yli 3 vuotiaaksi. Ymmrtääkseni arvo ihan säilyy

Vierailija
16/16 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää viikonloppua jouluisille!

Myydenille onnea poika-ennusteesta :) Ja hyvää matkaa etelän lämpöön!

Vitsi moni on jo saanut kelan paketin ja käynyt 4D-ultrassa. Itse päätin, että jätetään se 4D väliin. Ensin halusin sinne kovasti, mutta jostain syystä mieli muuttui rakenneultran jälkeen. En tiedä miksi. Ja säästyyhän siinä vähän rahaakin, tällä hetkellä jotenkin tosi tiukka tilanne rahapussissa, ja kaikki hankinnat tekemättä.

Maha alkaa painaa kamalasti, öisin valvon mihin aikaan sattuu ja närästys on täällä taas. Muuten kaikki hyvin, ei onneksi isompia vaivoja. Liitoskivuista en oikein tiedä, niitäkin saattaa olla, jos ne on semmoista jäykistymisen tunnetta tuolla alaosastolla sekä vihlontaa ja tuikkivaa kipua. Semmoista mulla on joka yö ja aamu, kun kampean sängystä ylös.

Muuten on kyllä ihanaa olla raskaana, tykkään masustani kovasti :) Se on niin mukavan pyöreä ja raskautuneen näköinen :D Ja yhä vaan on aina ihanaa tuntea potkut :)

Gaijis ja piiperö 22+1