Ihan turha yrittää opiskella tai tehdä töitä. Ei mies sitä lasta hoida.
T. Eräs, joka yrittää kirjoittaa esseetä samalla, kun mies " hoitaa" lasta: missä se ja se, hei kuule vielä, hei missä se, miten se tehdään... Ei saatana ne on keskenäänkin monta kertaa, mut kun mä oon tässä vieressä niin koko ajan täytyy inistä!
Kommentit (4)
Nostan kyllä hattua jokaiselle, joka korkeakoulututkinnon on suorittanut lasten ohella. Varsinkin, jos on yh. Miten se tehdään??? Mä en saa yhtä hikistä esseetä väännettyä - paitsi tietty öisin, jolloin oon jo ihan poikki.
Minä sitten hoidin päivisin ja iltaisin lapset ja opiskelin öisin. Ja mies oli närkästynyt, kun häntä (juuri sitä " häntää" ) ei huomioitu tarpeeksi. Miehellä oli aikaa makoilla iltakauden sohvalla ja katsoa telkkaria. Mutta onhan se tietysti paljon tärkeämpää kuin vaimon opiskelut.
minä sanoin lapsille, että " Äitillä on nyt koulujuttuja" tms. Sen aikaa he leikkivät yhdessä (3v ja 5v opintojeni alkaessa), yleensä 1-2 tuntia. Tein tiiviisti omaa juttua, johdonmukaisesti vältellen kaikki häiriöt.
Mulla ei edes ole omaa huonetta tässä talossa, olkkarin tai keittiön pöydällä väsännyt tekstejä valmiiksi. Keskittymiskyky on kehittynyt huippuunsa. Lapsetkin tottuivat pian siihen, ettei äiti vastaa ennen kuin kukin homma valmis. Nelonen on huonoin arvosanani. Tentteihin olen lukenut mm. ottamalla tenttikirjan mukaan vessaan ja koska matka luennoille sujui julkisilla, oli lukeminen aina mukana sielläkin.
toinen yh
Mene kirjastoon, siellä on rauhaa! Pärjäävät varmana kotona kaksinkin ja alkaa mieskin löytämään tavarat itse.