Sydämen muljahduksia TOSI paljon. Onko muita samasta vaivasta kärsiviä?
Hei!
Minulla on todella paljon sydämen muljahduksia. Makuullaan ei yhtään mutta pystyssä ollessa aina välillä minuutin väleinkin. En ole edes uskaltanu ajatella kuinka paljon päivän aikana. Toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän? ONko täällä ketään muuta, jolla on paljon näitä muljahduksia?Olen googlettanut ja kaikki väittää sen olevan normaalia jne., mutta silti haluaisin tietää muita kanssasisarten kokemuksia.
Olen yrittäny syödä magnesiumia enemmän ja lisäksi raskausmonivitamiinia, mutta eipä noista näytä olevan apua, eikä netistäkään löytyny mitään vinkkiä. Tietenkin jos makaisi koko ajan pitkällään niin sitten ei varmaan olis ollenkaan, mutta kun sitäkään ei voi tehä kun on tuo esikoinen jne.
Heanka rv 20+2
Kommentit (6)
Hei,
Mulla on ollut rytmihäiriöitä muutaman vuoden ja ne todettiin harmittomiksi. Niitä oli alussa hyvin paljonkin. Tuo magnesium on tosi hyvä apu, mutta ihan sama kokemus kalaöljystä kuin edellisellä kirjoittajalla. Se tosiaan poisti rytmihäiriöt ja muljahdukset kokonaan. Varsinkin nyt koko raskauden aikana ollut tosi tärkeää! Mieliala on ollut hirmu hyvä ja mielestäni auttanut mua hormoonivaihteluiden kanssa. Varsinkin kun tuohon kalaöljyn ottamiseen yhdistää reippaan liikunnan(usein rytmihäiriöista kärsiville ei sovi liian rankka urheilu,voi lisätä oireita vaan ihan reipas kävely, hölkkä,jumppa)niin auttaa paljon!!! Mä olen jopa huomannut että jos unohdan ottaa kalaöljyä vaikka viikon verran, alkaa muljahdella taas.
Sitä paitsi kalaöljy on hirmu tärkeää vauvan kehitykselle ja saattaa suojata odottavaa äitiä sairastumasta raskauden jälkeiseen masennukseen. Kirjassa omega-3 connection on lisää jos kiinnostaa syvemmin. Kysy vaan luontaistuotekaupasta kalaöljyä joka on mahdollisimman puhdasta eikä sisällä liikaa A vitamiinia, niissä on eroja.
Itse kärsin muljahteluista lähinnä stressiilanteissa. Välilä häiriöt ovat tosi pahoja (mutta tutkimusten mukaan vaarattomia) ja häiritseviä. Toisessa raskaudessa rytmihäiriöitä oli tosi paljon ja päädyttiinkin sitten lääkitykseen, jota käytin muutamia viikkoja. tilanne rauhoittuikin sitten. Kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa.
Huippu ajoittui rv 14 paikkeille. Onhan mulla ollut noita harvakseltaan muutenkin elämässä, mutta noilla viikoilla useita kertoja päivässä. Joillain raskaus voi saada muljahdukset lisääntymään. Nyt ei ole ollut aikoihin yhtään.
..niilla joilla rytmihairiotaipumus on, eli raskaus pahentaa niita. Itsella seka muljahduksia etta takykardiaa eli tihealyontisyytta, joka raskaudessa oirehtinut. Jos on joskus tutkittu ja vaarattomaksi todettu, voit olla ihan huoletta. Itse en lahtisi laakitysta ottamaan raskaana _vaarattomiin_ rytmihairioihin, koska hyoty on lahinna psykologinen; tietysti jos psykologinen haitta on "invalidisoiva" asia on hiukan toinen. Magnesium ja _kalium_ voivat auttaa, kannattaa myos valttaa lakritsia ja salmiakkia (laskevat kaliumarvoja ja ainakin mulla aiheuttavat sita kautta rytmihairioita).
Kuudetta lasta odottaessa oli paljon sydämen muljahduksia ja valitin niistä neuvolalääkärille. Sain moraalisaarnan " sinulla on liikaa lapsia. Kenenkään ei tulisi hankkia noin montaa lasta, sehän tulee jo kamalan kalliiksikin." Siinä huolilleni tuli vastaus. Saimpa onneksi muilla kerroilla toisen lääkärin kun kerroin etten häntä halua enää nähdä. Vaivat sitten väheni raskauden kuluessa.
Hyvin tutulta kuulostaa.täällä yksi kuka kärsii sydämen muljahduksista eli rytmihäiriöistä.
Itse kävin tutkituttaan kolmisen vuotta sitten ja todettiin viattomaksi rytmihäiriöksi.
Kokeileppas syödä omega3:sta kalaöljyä,mulla auttoi se.