En tykkää anopistani ja siksi se ei koskaan saa hoitaa lapsiamme. Muita?
Tuntuu, että kaikki ajattelevat, että isovanhemmalla ja lapsella on oikeus luoda suhde niin, että ovat kahdenkesken. Minä en halua antaa typerälle anopille lapsiamme hoitoon enkä anna. Miehenikään ei siihen painosta. Tapaamme kyllä säännöllisesti. Saan vain paheksuntaa kun en anna lapsia sinne ilman vanhempiaan. Ymmärtääkö kukaan valintaani?
Kommentit (31)
Vanhemman tehtävä on katsoa, että lapset eivät ole typerässä seurassa. Meillä eivät edes anoppia ikinä nähneetkään.
Meillä sama tilanne. Lapset ja anoppi kyllä tapailevat aika useinkin mutta lapset eivät esim. koskaan ole olleet yksin anopilla.
siis olen nro 6, karkasi tuo teksti.
siis tämä meijän tilanne on minun ja mieheni yhteinen päätös, mies enempi tätä mieltä entä minä. Minun puolesta joskus voisivat pari tuntia ollakin itekseen siellä, mies ei halua.
Anoppiin ei oikeen voi luottaa.
ettei lasta jätetä appivanhempien hoitoon ainakaan vielä. Emme kumpikaan luota heihin tarpeeksi, eivätkä he ole luottamustamme ansainneet. Syynä mm. liiallinen alkoholinkäyttö, ylihysteerisyys joissain asioissa ja joissain juuri päinvastoin.
Ehkä sitten joskus kun lapsi voi vaikka tarvittaessa soittaa meille ja vain ehkä.
lapsiaan anoppinsa hoitoon. Onhan se saanut omatkin lapsensa kasvatettua, jopa niin hyvin että olet mennyt yhden sellaisen kanssa naimisiinkin - vai onko miehesi itse itsensä kasvattanut?
Mikä onnistuneen miniä-anoppisuhteen mitta se on? Kyllä tapaamiset riittää, miksi ihmeessä juuri pitää olla kahdestaan tai mummi on säälittävä ihminen? Pitääkö anopin tavata aikuista poikaansakin nimenomaan kahden kesken tai anoppi on säälittävä?
" Onhan se saanut omatkin lapsensa kasvatettua"
Kaikilla vanhemmat eivät ole samassa kunnossa kuin silloin kun itse olimme lapsia. Joillain sairauksia, jotkut juoppoja jne. Ja jos ei luottamusta ole, että hoitamaan pystyvät niin parempi on tavata niin että on itse paikalla.
Kovin lyhykäisesti asiaa valoitit. Onko mummo jotenkin epäluotettava tai epäkelpo olemaan lasten kanssa?
Miksi et pidä anopistasi? Onko siihen jokin erityinen syy? Mitä miehesi ajattelee asiasta? Millaiset välit lapsillasi on anoppiisi/äitiisi yleensä?
ei kyllä lapsia sinne saa. Ehkäpä nyt miettii sanomisiaan ja tekemisiään.
Sinulla on varmaan ao on ylin kyllin lastenhoitoapua?
Minä nielisin ylpeyteni-
voi mummista olla lastenhoitoapuna hyötyäkin, kun haluat miehesi kanss kahdestaan viikonlopuksi kylpylälomille...
mutta toisin päin. Minun äitini ei saa hoitaa lapsia yksinään, mutta anopin hoiviin uskallan huoleti jättää.
annan lapsen heille hoitoon, koska haluan, että he voivat luoda oman suhteen. Päättäköön lapsi sitten tulevaisuudessa, haluaako olla tekemisissä. Kumpikaan ei ole siis pahoja ihmisiä. Jollekin alkkikselle ei tietenkään voisi jättää hoitoon.
Yliarvioi täysin kykynsä huolehtia kahdesta alle kouluikäisestä ja yhdessäolo on hänelle lähinnä riehumista.
Vierailija:
ei kyllä lapsia sinne saa. Ehkäpä nyt miettii sanomisiaan ja tekemisiään.
On siinäkin oikein unelmaäiti...
" hahahhaaa anoppi, siitäs sait"
Tarvisko teidän mammat mennä hoitoon noiden kosto-halujenne takia..
Pätevä syy on ihan ok.. mutta toi mä en tykkää.... huoooh
meidän perheellä ongelma johtuu luottamuksen puuttesta, joka on syntynyt ja voimistunut anopin hoitokertojen myötä.
Anoppi on hoitanut lapsiamme kunnioittamatta mielipiteitämme lasten terveyteen ja ikävuosien mukaiseen turvallisuuteen liittyvissä asioissa.
Siksi emme enää voi jättää lapsiamme anopin hoitoon.
Ovatko alkoholisteja tai muuten vain holtittomia, että olisivat vaaraksi lapselle? Vai onko kyse vain siitä että sinä et tykkää appivanhemmistasi?
Ymmärrän, oma anoppi toivoi että saisin keskenmenon ja ettei lapsi koskaan synny. ":)"
äidillesi,sopisiko se sinulle...?
Mies parka...